In een vergelijking van AMS viel de snelheid van de B3 me een beetje tegen. Daar staat tegenover dat de auto de M3 wel behoorlijk op de hielen zit in de einduitslag. Daarnaast staan de C63 AMG en RS5 behoorlijk voor lul in deze test.Chris van S. schreef:En trouwens als je een B3 of M3 pakt: de B3 is aanzienlijk goedkoper. OK, het is geen V8 maar in de vergelijkings testen is de B3 dusdanig verwaarloosbaar langzamer wat je op de openbare weg gewoon niet merkt. En voor het geld kan je je auto nog meer naar je eigen spec samenstellen.
Alpina BMW
- Snipe
Re: Alpina BMW
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Het is mooi spul......................en dat blijft het ook..........................
- Snipe
Als ik dan toch over een vergelijking begin, kan ik beter de link ook even geven.
Test BMW M3, Alpina B3, Mercedes C63 AMG en Audi RS5
Test BMW M3, Alpina B3, Mercedes C63 AMG en Audi RS5
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Is amazing how Audi is always last to the ballgame which gives them a huge advantage and they STILL cant come out on top. It happens to all their cars.
Uit de commentaren artikel Snipe.......................
- Chris van S.
damn, bedankt voor de conclusie. Wilde de test vanmiddag gaan lezen. 
Kwa snelheid wint Alpina het trouwens nooit van ///M. Voor de rest sluit ik me aan bij de conclusie van Romo. T blijft mooi spul!!!

Kwa snelheid wint Alpina het trouwens nooit van ///M. Voor de rest sluit ik me aan bij de conclusie van Romo. T blijft mooi spul!!!
- Snipe
Dat weet ik wel, maar het verschil was groter dan ik dacht.Chris van S. schreef:Kwa snelheid wint Alpina het trouwens nooit van ///M.
- Ravin ///M
Nooit is een groot woord. In een B5 ben je vaak sneller door het dagelijs verkeer dan met een M5, en zeker met minder inspanning.
- romo
Met de nieuwe M5 is dat "probleem" ook verleden tijd......................... 

- Macboy
Alpina komt zeer dicht bij deze auto's terwijl hij de 335i als basis heeft en vele duizenden euro's goedkoper is !
De rest is gelul in de marge Snipe.
- romo
Even boter bij de vis; wat kost nu zo`n nieuwe Alpina 5er in Nederland?
- Snipe
Just to be clear: de auto wordt tweede in die test. Ik heb er van mensen die er mee gereden hebben nog nooit iets negatiefs over gehoord. Dus dat de tijden die van een RS5, C63 AMG of M3 niet evenaren of overtreffen, vind ik geen punt.Macboy schreef:Alpina komt zeer dicht bij deze auto's terwijl hij de 335i als basis heeft en vele duizenden euro's goedkoper is !
Alleen was mijn verwachting vooraf dat de Alpina bij uitwijkproeven, bochtsnelheden en andere tests van AMS dichterbij de Audi en Mercedes zou zitten.
- Macboy
Vreemde verwachtingen heb jij dan. En jij bent dan redacteur van een autoforum 

- Franzino
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
Re:
romo schreef:Gister nog even de Z4 M Cabrio bekeken..........man wat is die mtorkap langgggggggggggggggggggggggggggggggggg, lijkt me een belabberd zicht als je zo laag zit, nee dit is beslist niet mijn ding.
Vraagt inderdaad de nodige gewenning... Het Z4M koetswerk is redelijk onoverzichtelijk en de kont is redelijk breed. Ik heb mij er al eens aan mispakt en een stukje velg beschadigt

Laatst gewijzigd door Franzino op 14 sep 2010, 15:21, 2 keer totaal gewijzigd.
- Franzino
- Auto: MY17 M2 / MY20 Alpine A110
M vs Alpina
Ik heb zelf liggen twijfelen tussen een Alpina Roadster S en Z4M roadster. Ik zou persoonlijk minder geld over hebben voor een Alpina, dan voor de grotere M broer.
Ik ben nogal M-minded en voor ik naar de Alpina ging kijken stond ik er zeer sceptisch tegenover. Maar eenmaal ik de wagen in het echt had ervaren en ook meer over Alpina had gelezen zag ik de Roadster S wel zitten... Wat Alpina doet met de wagens is echt wel fantastisch. De algemene look and feel + het iets exclusievere karakter tov een M konden mij wel bekoren.
De verkoop van de Alpina is toen vanwege omstandigheden niet meer doorgegaan, dus ik belande automatisch terug bij de M. Achteraf gezien ben ik persoonlijk toch wel blij dat ik uiteindelijk voor de M ben gegaan en niet de Alpina. Voor dagelijks gebruik is een Alpina het geschikte wapen. Wil je een echt beest, dan kom je bij de M terecht. En ik wou eigenlijk echt een beest
In vergelijking met de Alpina Roadster S zijn er 4 zaken die ik persoonlijk een groot verschil vind tussen deze twee.
1. Het stuurgevoel; ik vond de besturing van de Alpina iets te licht voor mijn smaak. Ik heb liever een zwaarder stuurgevoel (zoals in mijn E46). Het zal ermee te maken hebben dat de Alpina de standaard elektronische stuurbekrachtiging van de gewone Z4 heeft en de Z4M de hydraulische versie. Ik vind dit verschil hard merkbaar...
2. Een Z4M is wel harder werken dan een Alpina Roadster S. De koppeling is iets zwaarder, maar voornamelijk de bediening van de versnellingsbak is stroever bij de M.
3. De sound van de M is aggresiever en nadrukkelijker aanwezig dan de sound van de Roadster S. Ik vind de Alpina ook heel mooi klinken hoor (heeft iets Porsche achtig). Maar die is eerder iets meer low profile (wat ook niet slecht is).
4. De Alpina heeft een hoger koppel tov de M, wat zeer aangenaam is bij gewoon dagelijks verkeer en hij verbruikt +/- 2L minder per 100KM...
Eigenlijk zijn beide wagens een absolute droom (als je BMW liefhebber bent natuurlijk)... maar voor pure fun verkies ik een M boven een Alpina.
Ik heb zelf liggen twijfelen tussen een Alpina Roadster S en Z4M roadster. Ik zou persoonlijk minder geld over hebben voor een Alpina, dan voor de grotere M broer.
Ik ben nogal M-minded en voor ik naar de Alpina ging kijken stond ik er zeer sceptisch tegenover. Maar eenmaal ik de wagen in het echt had ervaren en ook meer over Alpina had gelezen zag ik de Roadster S wel zitten... Wat Alpina doet met de wagens is echt wel fantastisch. De algemene look and feel + het iets exclusievere karakter tov een M konden mij wel bekoren.
De verkoop van de Alpina is toen vanwege omstandigheden niet meer doorgegaan, dus ik belande automatisch terug bij de M. Achteraf gezien ben ik persoonlijk toch wel blij dat ik uiteindelijk voor de M ben gegaan en niet de Alpina. Voor dagelijks gebruik is een Alpina het geschikte wapen. Wil je een echt beest, dan kom je bij de M terecht. En ik wou eigenlijk echt een beest

In vergelijking met de Alpina Roadster S zijn er 4 zaken die ik persoonlijk een groot verschil vind tussen deze twee.
1. Het stuurgevoel; ik vond de besturing van de Alpina iets te licht voor mijn smaak. Ik heb liever een zwaarder stuurgevoel (zoals in mijn E46). Het zal ermee te maken hebben dat de Alpina de standaard elektronische stuurbekrachtiging van de gewone Z4 heeft en de Z4M de hydraulische versie. Ik vind dit verschil hard merkbaar...
2. Een Z4M is wel harder werken dan een Alpina Roadster S. De koppeling is iets zwaarder, maar voornamelijk de bediening van de versnellingsbak is stroever bij de M.
3. De sound van de M is aggresiever en nadrukkelijker aanwezig dan de sound van de Roadster S. Ik vind de Alpina ook heel mooi klinken hoor (heeft iets Porsche achtig). Maar die is eerder iets meer low profile (wat ook niet slecht is).
4. De Alpina heeft een hoger koppel tov de M, wat zeer aangenaam is bij gewoon dagelijks verkeer en hij verbruikt +/- 2L minder per 100KM...
Eigenlijk zijn beide wagens een absolute droom (als je BMW liefhebber bent natuurlijk)... maar voor pure fun verkies ik een M boven een Alpina.
- Chris van S.
Sluit mij ook aan bij Franzino.
Ik denk dat er altijd een discussie blijft over wat betere is: ///M of Alpina.
Naar mening blijft ///M beter geschikt voor het (regelmatige) trackday werk en Alpina als lange-afstand-killer. Dat is wat ik bedoel dat Alpina wat snelheid inleverd mbt bochtenwerk en acceleratietijden. Ter compensatie is Alpina in het dagelijkse gebruik een stuk gebruiks vriendelijker. Al zeg ik niet dat je een ///M absoluut niet dagelijks kan gebruiken. Het is meer bedoelt om een beeld te schetsen tussen de 2.
Als slot sluit ik mij wederom aan bij Franzino met een quote:

Ik denk dat er altijd een discussie blijft over wat betere is: ///M of Alpina.
Naar mening blijft ///M beter geschikt voor het (regelmatige) trackday werk en Alpina als lange-afstand-killer. Dat is wat ik bedoel dat Alpina wat snelheid inleverd mbt bochtenwerk en acceleratietijden. Ter compensatie is Alpina in het dagelijkse gebruik een stuk gebruiks vriendelijker. Al zeg ik niet dat je een ///M absoluut niet dagelijks kan gebruiken. Het is meer bedoelt om een beeld te schetsen tussen de 2.
Als slot sluit ik mij wederom aan bij Franzino met een quote:
*En Chris drukt zijn roze bril nog is stevig tegen zijn hoofd....*Eigenlijk zijn beide wagens een absolute droom (als je BMW liefhebber bent natuurlijk)...

- Hans
Ik zit op Mobile.de wat B3's te bekijken en nou valt me op dat bij alle auto's de binnenste uitlaatpijpjes zwart zijn van het roet, en de buitenste bijna schoon zijn.

Hoe zit dat? Zijn die buitenste pijpjes alleen voor de show? Ziet er een beetje nep uit dan.
Hoe zit dat? Zijn die buitenste pijpjes alleen voor de show? Ziet er een beetje nep uit dan.
-
- Auto: M3P, 130i
Vlinderklepje?! De eigenaren zullen niet hard genoeg gereden hebben zodat de alle pijpjes roken... 

- GTRene
inderdaad...funny
hm, niet echt mooi dan...

hm, niet echt mooi dan...
- Niall
Afgelopen vrijdag net nabij Neuss een nieuwe witte B5 gezien, viel me pas op door de hele grote wielen. Was zonder extra opsmeuk zoals stickers enz.
- Chris van S.
Hans schreef:Ik zit op Mobile.de wat B3's te bekijken en nou valt me op dat bij alle auto's de binnenste uitlaatpijpjes zwart zijn van het roet, en de buitenste bijna schoon zijn.
De pijpjes zijn in die zin nep, die 2 pijpjes aan beide kanten zijn 1 sierstuk. Maar aangezien de 2 middelste pijpjes in de flow van de uitlaat zitten gaat daar de meeste uitlaatgas doorheen. Althans, zo kan ik het bij de onze zien. Ik zou er een foto van moeten maken om het goed te laten zien. En nee, er zit geen vlinderklep is zoals bij de E46 B3s.
Voor de rest is het echt het enige minpunt van heel die auto.
Laatst gewijzigd door Chris van S. op 20 dec 2010, 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Kan je zo oplossen door die pijpjes even matzwart te spuiten met hittebestendige spuitbus.
staat volgens mij ook mooier.
staat volgens mij ook mooier.
- Chris van S.
Bij elke wasbeurt even pijpjes beetje aandacht geven en dan is er (voor een paar dagen) niks meer van te zien 

-
Of gewoon doen wat Alpina had moeten doen, 335i bumperhoes erop en 2 pijpen ipv achter de 4-pijpjes hype aanlopen. Vind het echt heel lelijk, des te meer omdat het een verzaagde standaard bumper is met afwerkrandjes op de plekken waar gezaagd is. Zo'n net-niet oplossing doet IMHO de auto tekort....
Ziet er goed uit met die kleinere wielen!Hans schreef:
-
Als het toch een Alpina topic is...hier wat foto's van mij vorige B3S Coupé 2004. 
Nu ben ik overgestapt naar een ///M E46 maar het comfort van de Alpina mis ik echt wel...

Nu ben ik overgestapt naar een ///M E46 maar het comfort van de Alpina mis ik echt wel...

- Bijlagen
-
- DSC01979.JPG (67.74 KiB) 1396 keer bekeken
-
- DSC01770.JPG (91.08 KiB) 1396 keer bekeken
-
- DSC01889.JPG (96.07 KiB) 1396 keer bekeken
-
- DSC01976.JPG (141.25 KiB) 1396 keer bekeken
-
- DSC02180.JPG (128.94 KiB) 1396 keer bekeken
-
- DSC01768.JPG (138.22 KiB) 1396 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Esco54 op 02 jan 2011, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Here some more...
- Bijlagen
-
- DSC01771.JPG (136.87 KiB) 1396 keer bekeken
-
- DSC01777.JPG (133.27 KiB) 1396 keer bekeken