Luco schreef:henno boenink schreef:Ik denk dat je medeleven niet moet onderschatten, mijn oudste broer is doodgereden door een dronken automobilist, met name mijn ouders hebben heel veel steun gehad aan kaartje en brieven, van voor hen soms onbekende mensen, maar vaak wel mensen die ook zoiets dramatisch hebben meegemaakt, want je kind wegbrengen is heel onnatuurlijk..................., als broer gaat je leven door, maar voor ouders blijft dit een gapende wond.
Henno, een persoonlijk geschreven kaartje van een vreemde is echt medeleven, zeker als de mensen zoiets zelf hebben meegemaakt.
Maar een bloemetje leggen omdat het "in" is, is in mijn ogen geen medeleven en helpt de nabestaanden echt niet, bloemen zijn na drie dagen weg.
Ik snap het spanningsveld wel, maar denk dat je toch van iemands goede bedoelingen uit moet gaan, niet iedereen heeft de capiciteit en het lef om een brief of kaartje te sturen, dan kan ook een bloem heel goed bedoeld zijn, uiteindelijk weet natuurlijk ook alleen de afzender maar. hoe oprecht het is.