Volgens mij is tussengas met schakelen inderdaad om de achterwielen op te vangen zodat je geen shiftlock krijgt, is met fwd en awd leuk om te oefenen maar totaal onnodig, juist met fwd kan je zonder opvangen nog extra op de motor afremmen, totaal overbodig dus naar mijn mening.Kasteel schreef:Tussengas is om vloeiend terug te schakelen tijdens afremmen (op de motor). Scheelt koppeling en meer rust (met name in RWD imho, maar deed het ook met 4wd/fwd).Luuk schreef: Oja trouwens, wat me opvalt als ultra-noob wat betreft circuitrijden... De bedoeling van rev-matchen is toch dat je bij het remmen voor een bocht, tijdens ontkoppelen en terugschakelen, een dot gas geeft waarna je vrijwel direct de koppeling weer op laat komen zodat de auto niet op de motor remt bij het terugschakelen? In het filmpje trap je de koppeling in, geef je een dot gas en schakel je terug, en laat een seconde later de koppeling pas opkomen zodat-'ie toch nog op de motor afremt.
Of ben ik nou zo slecht geïnformeerd?![]()
!
Hee Andre, ik zou wat les nemen bij deze jongen, dan leer je pas rijden, hij haalt mensen in, in de regen wowwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww (helaas geen srcasmesmilie aanwezig)