Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Luco

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Luco » 10 aug 2010, 08:40

Kasteel schreef:
Luuk schreef: Oja trouwens, wat me opvalt als ultra-noob wat betreft circuitrijden... De bedoeling van rev-matchen is toch dat je bij het remmen voor een bocht, tijdens ontkoppelen en terugschakelen, een dot gas geeft waarna je vrijwel direct de koppeling weer op laat komen zodat de auto niet op de motor remt bij het terugschakelen? In het filmpje trap je de koppeling in, geef je een dot gas en schakel je terug, en laat een seconde later de koppeling pas opkomen zodat-'ie toch nog op de motor afremt.

Of ben ik nou zo slecht geïnformeerd? :mrgreen:

!
Tussengas is om vloeiend terug te schakelen tijdens afremmen (op de motor). Scheelt koppeling en meer rust (met name in RWD imho, maar deed het ook met 4wd/fwd).
Volgens mij is tussengas met schakelen inderdaad om de achterwielen op te vangen zodat je geen shiftlock krijgt, is met fwd en awd leuk om te oefenen maar totaal onnodig, juist met fwd kan je zonder opvangen nog extra op de motor afremmen, totaal overbodig dus naar mijn mening.

Hee Andre, ik zou wat les nemen bij deze jongen, dan leer je pas rijden, hij haalt mensen in, in de regen wowwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww (helaas geen srcasmesmilie aanwezig) :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

Knot

Bericht door Knot » 10 aug 2010, 08:41

Rev matchen met een FWD is toch prima, slijt de koppeling minder... ALS je het goed doet!

Luco

Bericht door Luco » 10 aug 2010, 08:44

Knot schreef:Rev matchen met een FWD is toch prima, slijt de koppeling minder... ALS je het goed doet!
Ja, klopt, zeg ik toch ook, maar als je netjes schakelt zonder rev matchen remt die extra af op de motor, is ook handig.
Rev matchen is volgens mij eigenlijk begonnen om shift lock te voorkomen bij rwd.

Knot

Bericht door Knot » 10 aug 2010, 08:51

Sebastian,

Ik zie dat je nogal agressief op en van het gas gaat, zou je dat vloeiender doen heb je meer rust in de auto.

Ander punt is het insturen, 3 van de 4 bochten zit je volgens mij veel te vroeg binnen waardoor je met minder vaart de bocht uit kunt komen, of doe je dat expres?

Auto is wel potent zo te zien, is nog meer uit te halen!

Patrick van Wijngen

Bericht door Patrick van Wijngen » 10 aug 2010, 08:58

Knot schreef:Kan Youtube tegenwoordig langer dan 10 min video's? Ik maar rijden voor mn leven in de regen om onder die 10 min te komen :)
Yes, sinds 31 Juli kan iedereen 15minuten uploaden als het goed is.
Dit was in het verleden alleen toegestaan voor mensen die heel lang geleden al een account hadden of voor 'partners'

Knot

Bericht door Knot » 10 aug 2010, 11:56

Dan heb ik hier nog een rondje soaking wet, een 11m10 BtG.

Een hoop mensen rijden niet meer, of gaan echt heel traag, je komt bijna niemand meer tegen in die rondjes. Zelf vind ik het niet erg, wel marge houden en niet tot aan de asfalt/gras rand gaan met insturen en uitkijken voor aquaplaning door stroompjes over de baan.

GTRene

Bericht door GTRene » 10 aug 2010, 12:48

wat een natte zooi... :D
niks voor mij, maja als je er bent kun je er wel wat van maken.

Knot

Bericht door Knot » 10 aug 2010, 12:52

Was erg leerzaam en gaaf om het maximale eruit te halen uit die instabiele schuit...

Toch had ik echt liever op Wanli/Sava/Roadhog gestaan hier dan had ik m in 3x zoveel bochten dwars kunnen zetten en ook kunnen houden... 2B continued.

FrankS

Bericht door FrankS » 10 aug 2010, 13:11

Ik ben een rondritje aan het uitzetten rond de ring... Maar zandpaden ed is niet helemaal de bedoeling. Weet iemand of dit zo een beetje een knappe route is? (uitzicht is niet belangrijk... verhard wel :)

link naar google maps

Vooral het stukje d-e-f maak ik me 'zorgen' over :P Iemand dus ervaring daarmee?

Metchu

Bericht door Metchu » 10 aug 2010, 13:17

even macboy vragen, die heeft de welbekende "macboy route"!

EJGT3CS

Bericht door EJGT3CS » 10 aug 2010, 13:29

Nogmaals mooi gereden! :thumbup:

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 10 aug 2010, 14:14

Ik moet zeggen dat verleden jaar op de laatste dag, de enige dag met regen, wat later stromende regen werd, eigenlijk me leukste rondjes op de Ring waren.

Omdat de baan daarvoor ook een paar uur dicht was wegen ongelukken, en een kwartier voor sluiting nog openging, was ik daar met slechts nog een 5-tal andere auto's op de baan. Dus lekker zonder steeds in me achteruitkijkspiegel te hoeven kijken, een beetje spelen op die natte baan.

Zo rustig, dat ik zelf alle tijd had om zelf onder het rijden een paar foto's te maken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Happytree

Bericht door Happytree » 10 aug 2010, 15:05

@ Knot: erg vermakelijk om naar je filmpjes te kijken, mooie gecontroleerde rijstijl met een mooi tempo erin :D

Al hoop ik aankomend weekend op gewoon mooi weer :banaan:

Sebastian Keijmel

Bericht door Sebastian Keijmel » 10 aug 2010, 15:37

Knot schreef:Sebastian,

Ik zie dat je nogal agressief op en van het gas gaat, zou je dat vloeiender doen heb je meer rust in de auto.

Ander punt is het insturen, 3 van de 4 bochten zit je volgens mij veel te vroeg binnen waardoor je met minder vaart de bocht uit kunt komen, of doe je dat expres?

Auto is wel potent zo te zien, is nog meer uit te halen!
ja dat klopt die fout maak ik nog veel, zal volgende keer meer op mijn lijn letten nog.

Dickh.
Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500

Bericht door Dickh. » 10 aug 2010, 16:22

Daar zul je echt iets aan moeten doen. Je snelheden liggen mijn inziens te hoog voor iemand die, waarschijnlijk, zo weinig ervaring heeft. Eerst maar eens leren circuit-rijden en dan pas snelheid. Lijkt me?

Luco

Bericht door Luco » 10 aug 2010, 16:35

Joost Hermens schreef:
J@star schreef:
Knot schreef:Toch niks gebeurd met de 325i hoop ik?? Of vond je FWD vertrouwder?

Aiai.. zie net stuk video.. schelden, rechtsinhalen... niet ideaal he.
Tipje van een amateur, vloeiend rijden, niet over de kerbs en iets meer buiten/binnen/buiten (stipjes tikken) ;)
bedankt voor de tip!
en je hebt helemaal gelijk
maar ja was eerste bezoek aan de ring en 1e ronde in clio
Doel je op het schelden en rechts inhalen of op de lijnen :mrgreen: . Imo een filmpje om lekker voor jezelf te houden en niet op internet te mikken. :thumbup:
Ik heb twee minuten gezien en weet gelijk weer waarom ik niet op de ring rij tijdens dit soort openstellingen, zullen best aardige jongens zijn hoor, maar hier rijden er naar mijn mening teveel van rond.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 10 aug 2010, 16:39

Same here,

Heb niet veel ervaring met inhalen, maar wel héél véél met ingehaald worden :mrgreen: . Die 1e inhaalactie was niet handig.

Alexander

Bericht door Alexander » 10 aug 2010, 16:53

MParallel schreef:Ik moet zeggen dat verleden jaar op de laatste dag, de enige dag met regen, wat later stromende regen werd, eigenlijk me leukste rondjes op de Ring waren.
Afbeelding
hee, mijn subbie. Heerlijk regendagje was het inderdaad.

steve smith

Bericht door steve smith » 10 aug 2010, 17:24

Dick Hoekendijk schreef:Daar zul je echt iets aan moeten doen. Je snelheden liggen mijn inziens te hoog voor iemand die, waarschijnlijk, zo weinig ervaring heeft. Eerst maar eens leren circuit-rijden en dan pas snelheid. Lijkt me?
Leek mij ook, maar commentaren waren in het verleden niet welkom. Nu zijn mijn didactische vaardigheden wel vaker ter discussie gesteld 8)

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 10 aug 2010, 17:39

steve smith schreef:
Dick Hoekendijk schreef:Daar zul je echt iets aan moeten doen. Je snelheden liggen mijn inziens te hoog voor iemand die, waarschijnlijk, zo weinig ervaring heeft. Eerst maar eens leren circuit-rijden en dan pas snelheid. Lijkt me?
Leek mij ook, maar commentaren waren in het verleden niet welkom. Nu zijn mijn didactische vaardigheden wel vaker ter discussie gesteld 8)
ehh, nee ik zeg niks :mrgreen:

Tom van H.

Bericht door Tom van H. » 10 aug 2010, 17:42

Ik zeg: Steve, go for it!!

J@star

Bericht door J@star » 10 aug 2010, 18:07

@luco

Volgens mij overdrijf je nu een beetje.
Het punt van het rechts inhalen is inmiddels gemaakt, mijn referentiekader was vrij rijden op z-voort en daar gebeurt het voortdurend. Verder heb ik bij alle snelle of onoverzichtelijke bochten veiligheidsmarge in acht genomen en zijn wij de hele dag consequent aan de kant gegaan voor snelle jongens.

Tot slot over het schelden: het lijkt wel of het de bedoeling is om bij actiesporten buiten competitie ten alle tijde cool te blijven en te doen alsof het allemaal standaard is wat je doet / hebt gedaan. Ik doe ook aan extreme skien en daar hebben zij er ook een handje van.

Ik zeg "F*ck the cool guy standard procedure"
Gewoon schreeuwen, juichen en schelden als je het naar je zin hebt

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 10 aug 2010, 18:12

Jij vind dat schelden cool , ik onvolwassen........
Mijn zoon van zeven vroeg ook al waarom die man zo aan het schelden was op het filmpje.

Dat jij dat cool vind zegt veel over jezelf, maar dat is mijn mening.

Grtz,Hanz06

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 10 aug 2010, 18:12

Tom van H. schreef:Ik zeg: Steve, go for it!!
Ja, dat zeg ik nu ook :mrgreen:

Knot

Bericht door Knot » 10 aug 2010, 18:32

Niet schelden hé jongens... ;)

Vind zelf stille filmpjes het mooiste, gewoon motorgeluid, bandengerol/gepiep, remmen, alles van de auto horen. Mijn commentaar voegt daar niets aan toe.. en als ik wat zeg is het vaak niet goed gesteld met de stabiliteit of remweg van de auto in vergelijk met het aanwezige asfalt.

Plaats reactie