W.T.F moment en surprise?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
GTRene

W.T.F moment en surprise?

Bericht door GTRene » 07 aug 2010, 19:54

ik ging net tanken BP98 en darna langs de Mac ff happe...

reed ik daar weg en ondertussen regende het licht door straat was al wel goed nat overal...

ik reed redelijk sportief :mrgreen: weg en schakelde heerlijk op blabla bij stoplichten moest ik rechtsaf dus moest wat afremmen na mijn sportiviteit :df: voelt de rem ineens raar aan (dieper dan anders bij zelfde druk) en stuur ook wat raar...dacht huh shit om en ging veels te hard nog door terwijl ie nauwelijks remde :shocking: rem weer wat los (zat dik in de ABS) stuur recht houden en weer remmen en gelukkig pfff kon de bocht net redden en insturen....scary shit...zag me al zo doorglijden.

lag waarschijnlijk een sloot diesel/benzine/koelvloeistof? en de regen...dat was redelijk op het nippertje wat normaal met gemak en inzicht kan (hou altijd redelijk ruim over) had alles nu nodig door datstuk waar ie niks deed...

dacht eerst toch niet men remmen of ineens remolie leiding geknapt...maar was dus schijnbaar iets heel erg glads.

Surprise gedeelte:

Ook nog een vraagje, toen ik van de Mac naar de auti liep viel me iets vreemds op aan 1 van de uitlaatpijpen de rechtse van achter gezien.

der zat wat in...ik dacht een kid die er plastic in had gestopt en wat was versmolten...zat iets vast onder het afwerkrandje...bleek het een soort staal te zijn...het is toch niet wat ik denk :hmmm:

dus het inwendige van de Katalysator ? ik heb al een hele tijd dat ie vind ik, weinig druk eruit komt maar tikte er een paar weken geleden op maar hoorde niks echt ramellen...echter nu vrees ik toch dat ie wat verstopt zit en wat stuk is ? of is dit geen kat inhoud...soort hardstaal rvs of titanium? anyway sterk spul.

heb een foto van het stukje en losgevouwen...(damn als het dat is mag de rest er ook wel uitblazen kan ik ook harder blazen)

tis een stukje van ongeveer 3cm lang en 1.5 breed echt gescheurd/op zoiets heel dun spul.

Afbeelding

Afbeelding

Tom

Re: W.T.F moment en surprise?

Bericht door Tom » 07 aug 2010, 19:57

Dat is een one and only stuk katalysator

Wout309t
Auto: A4 40TFSI

Bericht door Wout309t » 07 aug 2010, 19:57

Ziet eruit als een racekat.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 aug 2010, 19:59

Het ziet er naar uit dat the one and only langzaam maar zeker desintegreert...................... :mrgreen:

Xave30

Bericht door Xave30 » 07 aug 2010, 20:00

Best scary inderdaad Rene.

dvh

Bericht door dvh » 07 aug 2010, 20:05

Dat is inderdaad een stuk katalysator. Dat materiaal ziet eruit als een spons die versteent is.
Kan geen kwaad, alleen kan het zo zijn dat je bij de volgende keuring problemen krijgt met je CO waarden.

GTRene

Bericht door GTRene » 07 aug 2010, 20:10

Wout309t schreef:Ziet eruit als een racekat.
zitten inderdaad 2 race kats onder gelast door/via Hartge

dus wel van de katalysator/racekats? damn...had al zo'n vermoeden omdat ie al heel lang minder hard uitblaast als ie bv stationair draait en net wat te veel tegendruk had vooral als je echt kracht nodig had...net of je een hand ervoor houd bijwijze van...hm, dat is dat dus..

bedankt mannen voor de bevestiging...
Laatst gewijzigd door GTRene op 07 aug 2010, 20:18, 1 keer totaal gewijzigd.

GTRene

Bericht door GTRene » 07 aug 2010, 20:16

Xave30 schreef:Best scary inderdaad Rene.
ja was ff spannend...hij gleed zo een meter of 10<>30 over snot zeg maar en eerste instantie dacht ik remleiding en die olie onder de banden...dus dat wordt misschien met die snelheid nog een probleem ! maar gelukkig na rem wat los en opnieuw voelde ik dat het aan de gladde ondergrond lag en moest toen zo goed mogelijk sturen/remmen e.d.
laatste stukje had ik weer grip :banaan:

moest meteen aan de Ring denken en onvoorziene gladde vloeistof op de baan in een bocht....ook zoiets scary waar je veel geluk bij moet hebben en wat wijsheid wellicht.

gelukkig liep het goed af :D

GTRene

Bericht door GTRene » 07 aug 2010, 20:21

dvh schreef:Dat is inderdaad een stuk katalysator. Dat materiaal ziet eruit als een spons die versteent is.
Kan geen kwaad, alleen kan het zo zijn dat je bij de volgende keuring problemen krijgt met je CO waarden.
hij kwam de laatste jaren ook maar net nipt erdoor met heel lang draaien en wat proberen e.d.(dus niet ding erin hangen en klaar...nee echt ff wat gedoe) hm achja heb nog tot maart voor de volgende APK en wellicht red ik het weer net met wat andere nwe onderdelen die ook beter verbranden en dus wat schonere uitlaatgassen?

Marco R.

Bericht door Marco R. » 07 aug 2010, 20:26

Twee normale katalysatoren ertussen plaatsen geen idee? Die racekats heb je toch weinig aan als ze verstopt/kapot zijn.. En je weet dat je met de APK niet zo'n gekloot hebt qua uitstoot.

JP

Bericht door JP » 07 aug 2010, 20:30

Heb wel eens zo'n momentje gehad Am Ring, en das echt scary. Lag ff 1.5km oliespoor.

1 motorrijder onderuit, en 4 auto's in de vangrail.

Als laatste een beteuterde GT3 rijder die onder zijn ietwat vettige motorklep stond te kijken....

Stefan R
Auto: Vakantievoertuig

Bericht door Stefan R » 07 aug 2010, 20:39

Gewoon weer 2 nieuwe racekats tussen laten lassen, ben je een stuk goedkoper uit dan met originele :idea:

GTRene

Bericht door GTRene » 07 aug 2010, 20:46

Stefan R schreef:Gewoon weer 2 nieuwe racekats tussen laten lassen, ben je een stuk goedkoper uit dan met originele :idea:
ik heb ook alleen amar aan de voorkant in beide een lambda zitten...
denk dat het toch wel vrij prijzig nog zal zijn...uitlaat demonteren (niet zoveel werk op brug) dan zagen en lassen en kosten race kats...zijn ze zo een uurtje of 2<>3? mee bezig schat ik? geen flauw idee nooit zoiets gehad, wisselde altijd vrij snel van auto :mrgreen:
ooit wel eens met de nissan GTI-R verstopte kat maar ander matteriaal origineel, die kon ik er zo uithameren met een staaf ijzer toen waren ze leeg :banaan: en liep ie echt weer als een dolle :D

echter deze zit een vrij lang stuk voor en achter aan gelast dus kom je niet zo makkelijk bij/in dacht ik... :hmmm:

als het eruit blaast? zal wel heel langzaam gaan denk ik? als ie maar niet verder verstopt gaat zitten oid...nah kijk wel ff what to do.

Ik zal volgende week wel eens een foto proberen te maken van dat deel met de kats.

daNpy

Bericht door daNpy » 08 aug 2010, 10:19

Als het regent na lange tijd droogte komt alle troep weer boven drijven; olie en andere meuk. Hierdoor kan de straat inderdaad erg glad worden, veel gladder dan een normale natte weg :)

Snipe

Bericht door Snipe » 08 aug 2010, 10:38

romo schreef:Het ziet er naar uit dat the one and only langzaam maar zeker desintegreert...................... :mrgreen:
Kun je nog wel over een "one and only" spreken als 'ie in stukken uiteenvalt?

jarno trulli

Bericht door jarno trulli » 08 aug 2010, 12:18

ja dat soort momenten zijn wel eng. Ik had ook nog een spannende actie gister: Ik rij terug uit me werk en had de dag ervoor de voorbanden van de alfa laten vervangen. Dus ik pak de afrit nootdorp om daar de 180 graden naar beneden draaiende bocht te nemen. Die bocht neem ik sinds jaar en dag op de circuit manier door van buiten naar binnen te gaan tot de banden begonnen te piepen. Alleen waar ik gister geen rekening mee had gehouden dat de achterbanden nu minder grip hadden dan de voorbanden omdat de achterbanden nog de oude banden waren. waardoor ik met een 166 bijna full lock met lift off overstuur naar beneden kwam zeilen
Ik had het echt graag van buiten willen zien die man die achter me reed zat me ook enigzins raar aan te kijken :shock: .

daNpy

Bericht door daNpy » 08 aug 2010, 12:37

Kom gisteren met de BMW uit de stad, bijna bij huis. Bij een stoplicht rechtsaf, stuur in en geef wat gas bij. Kontje gaat mooi wat naar buiten,mijn (beschonken) vriendin "HEEEEEEEEE!!!" :mrgreen: :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 08 aug 2010, 13:06

:mrgreen:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 09 aug 2010, 11:12

verstopte kat dat merk je wel ja ;)

die van mij zat op een gegeven moment zo vol dat hij echt niet meer vooruit te branden was, een stuk meer brandstof verbruikte en in elke versnelling niet verder kwam dan 5000tpm :roll:

nieuwe kat er onder en alles weer als van ouds :df: alleen heb ik er een immitatie onder gezet en nu haalt hij maar net de apk grens :?

GTRene

Bericht door GTRene » 09 aug 2010, 13:02

ik heb dan schijnbaar race kats? en een grove structuur...aan het stukje te zien geen roet verstopping denk ik...het is wel schoon zeg maar...hopelijk blazen de stukken die voor verstopping kunnen zorgen er uit of zijn er uit? zal binnenkort weer eens de druk voelen achter de uitlaat :D

heb ook ff paar foto's gemaakt van men kats...

zijn er tussen gelast in het deel vanaf spruitstuk tot aan einddempers...(incl de bypass eindje na de kats)

Afbeelding

hier trouwens de sporen waar heel af en toe de kats de drempel in mijn straat raken als ik niet anders erlangs kan...of als bv door het weer koud/warm die verhoging op die drempel nog een tikkie hoger word... of je met 2 personen erin zit, afijn een rare drempel...bij geen andere last alleen die af en toe :wtf:
maar hij schijnt iets te zijn gezakt :hmmm:

Afbeelding

Plaats reactie