Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Robin » 06 aug 2010, 12:06

Die 2 Chronographe Suisses, interessant.Dikke klokken mooi.

NL importeur van? Dacht 't niet , heb ze nog nooit irl gezien. Ken 't merk nu 'n paar jaar van de bladen/boeken, maar hoe en wat betr de geschiedenis, dunno...

Dale of iemand anders?

Robin

Bericht door Robin » 06 aug 2010, 14:03

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 06 aug 2010, 14:32

:lol: Heeft hij dat filmpje voor de grap gemaakt of is het echt zo'n idioot....
z'n batterij is bijna leeg zegt ie.. :roflol:

Robin

Bericht door Robin » 06 aug 2010, 14:35

ErikMartijn schreef:
:lol: Heeft hij dat filmpje voor de grap gemaakt of is het echt zo'n idioot....
z'n batterij is bijna leeg zegt ie.. :roflol:

Ik denk dat ie niet zo dom is en dat ie ons in de maling neemt, hij noemt echt alle 'fakerigheden'van 'n nepper op, met 'goed'acteerwerk/timing/gekke bekkentrekkerij, denk ik.....(om natuurlijk reacties/discussie uit te lokken op 't net en van daaruit airtime/veel bekeken/bekendheid....:hmmm: )

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 06 aug 2010, 17:10

Ik had ook dat probleem met de batterij van mijn horloge, maar nu met een nieuwe kan ik er wel weer een jaar of twee tegen aan denk ik. :thumbup:

:mrgreen:
Laatst gewijzigd door Downforce Hans op 06 aug 2010, 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 06 aug 2010, 17:17

Downforce Hans schreef:Ik had ook dat probleem met de batterij, maar nu met een nieuwe kan ik er wel weer een jaar of twee tegen aan denk ik. :thumbup:
Niet om 't een of ander, maar voor bepaalde electrische apparaten moet je misschien in 'NSFW' zijn, Hans, dit gaat over klokjes. :roll:

8)

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 06 aug 2010, 17:52

En wat zeggen we dan?

......Afbeelding

Juist.

dale vito

Bericht door dale vito » 06 aug 2010, 17:56

Robin schreef:Die 2 Chronographe Suisses, interessant.Dikke klokken mooi.

NL importeur van? Dacht 't niet , heb ze nog nooit irl gezien. Ken 't merk nu 'n paar jaar van de bladen/boeken, maar hoe en wat betr de geschiedenis, dunno...

Dale of iemand anders?
Deze komen uit Italie. Ik geloof dat er inderdaad geen vertegenwoordiging in NL is, al zou het kunnen dat Lyppens in de PC het een tijdje had? Ik weet ook niet of het merk nog 'leeft'.. Het zijn echt enorme kanonnen.. Ik heb ergens een foto waar ze naast die BR's en Heuer liggen, je schrikt je dood. Als je er iemand voor weet kan ej altijd pm'en Robin.. ze zijn nieuw :)

Rupie

Bericht door Rupie » 06 aug 2010, 21:04

Foto's!

Tom

Bericht door Tom » 06 aug 2010, 21:41

:)
Bijlagen
Daytona.jpg
Daytona.jpg (208.93 KiB) 1306 keer bekeken

Rupie

Bericht door Rupie » 06 aug 2010, 21:54

Erg mooie foto, maar misschien fotootje om de pols Tom?

Tom

Bericht door Tom » 06 aug 2010, 21:56

Ruben schreef:Erg mooie foto, maar misschien fotootje om de pols Tom?
Tnx. Dat doe ik van het weekend wel even bij daglicht :)

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 06 aug 2010, 22:07

De enige Rolex die ik zou willen......................prachtig....................

HarryC

Bericht door HarryC » 06 aug 2010, 23:28

Hoi Tom,

Hele mooie klok, waarom koop je die bij de juwelier en niet bij een handelaar?
Volgens mij kan dat wel een behoorlijk bedrag schelen, of klopt dat niet?

Gr. Harry

dale vito

Bericht door dale vito » 06 aug 2010, 23:43

Bij de juwelier kopen heeft ook zijn charmes toch? Geen gezeur met garantie, vorstelijke ontvangst (als het goed is) en gewoon de algehele sfeer.. Als hij echt gewoon 'voor altijd' is zou ik het ook wel weten..

Erg gaaf tom! De (automatische) Daytona is een van de grootste klassiekers van de afgelopen 20 jaar.. Als je iets specialers zoekt dan -zeg- een Sub, maar iets wat desondanks 24/7 draagbaar is zonder gezeur, dan is dit het perfecte horloge.. Ik moest zelf enigszins wennen aan het 'bling' gehalte, maar daar was ik snel overheen.. Geniaal horloge!!

Ik koop zelf érg veel horloges voor de handel.. Een beetje kopen/verkopen en gewoon genieten van al het moois wat voorbij komt. Vandaag heb ik echter een horloge gekregen (uitgekozen) wat gewoon voor mezelf is: een Junghans Max Bill. Max Bill is een redelijk beroemde architect, designer, beeldhouwer, schilder (en meer) uit de Bauhaus school. Eind jaren 50 ontwierp hij voor Junghans een klok met overduidelijke Bauhaus-invloeden. Niet veel later werd een horlogelijn op geinspireerd. De klok hangt inmiddels al decennia (?) in het MOMA; het horloge maakt Junghans sinds enige jaren weer - in verschillende uitvoeringen.

Er zijn twee redenen waarom dit voor mij een erg speciaal horloge is;

-Op mijn werk (ik werk parttime in een horlogespeciaalzaak) gaf ik het voorzetje waardoor wij dealer zijn geworden. Het is een aardig succes, mensen reageren enthousiast en we verkopen ze met liefde en met enige regelmaat.
-Ik heb hem gekregen van mijn vriendin!!

Ik ben zelf een groot fan van de Max Bill collectie. De prijzen zijn alleszins redelijk (400-1280), er zit zoals gezegd een mooie geschiedenis achter, de uurwerken zijn (Zwitsers) mechanisch en ondanks het minimalistische uiterlijk hebben ze een heel eigen gezicht. Het plexiglas is voor mij als vintage-liefhebber natuurlijk ook om te smullen!

Ik heb gekozen voor het automatische model met Arabische cijfers en (uiteraard) zonder datum.. Zo wordt het originele ontwerp het dichtst benaderd en blijft de wijzerplaat prachtig in balans. - is dit de versie voor de puristen? .. Na alle gekke shit (enorme maten, absurde functies, kleuren en prijzen) die we de afgelopen 10 jaar voorbij hebben zien komen, is dit een heerlijk fris horloge zonder pretenties wat desondanks (of daardoor??) erg charmant en aantrekkelijk is.. Ik ben helemaal happy!!

Afbeelding

HarryC

Bericht door HarryC » 07 aug 2010, 00:27

Nou die charmes mis ik juist............ ik vind twee portiers en een deur waar ik eerst moet aanbellen en gescand wordt niet getuigen van charme :?

En voor altijd, ik weet niet of dat nog bestaat.....ik merk aan mezelf dat ik sommige diengen heel graag wil en dan tegen mezelf zeg die is voor altijd en na verloop van tijd wil ik toch weer iets anders. Maar dat kan voor iedereen anders zijn natuurlijk.

Maar nogmaals erg dikke klok :P

Harry

Robin

Bericht door Robin » 07 aug 2010, 08:12

Mooi ding Tom.
Ook leuk die Max Bill , Dale, ik had er al wat over gelezen.

Goede verhalen over en weer. Ik wil bij 'n Rolex altijd 'n Nederlands, Duits of Zwitsers geleverde, zit in m'n hoofd, lullig.Laat me maar. M'n pa ha 'n keer eentje van Tourneau NYC , die heb ik gauw verkocht. :mrgreen:

Maar met andere merken maakt 't me niet uit waar ie geleverd is, de Master Reveil komt uit 1998 en is in Kowloon(wijk van Hong Kong) bij een AD verkocht, later ging ie naar Stockholm blijkbaar(?)

Hij liep een beetje achter dus pa heeft 'm even afgeregeld, machtig uurwerk met 't gongetje. Oh wat is JLC toch ook 'n vakmanschapsmerk als 't op(toch wel fragiele, maar o zo vernuftige) uurwerken aankomt.

Voor de dagelijkse onnadenkendheid zou ik 'm -aan de andere kant-niet 'iedereen'laten dragen....

dale vito

Bericht door dale vito » 07 aug 2010, 19:35

HarryC schreef:Nou die charmes mis ik juist............ ik vind twee portiers en een deur waar ik eerst moet aanbellen en gescand wordt niet getuigen van charme :?

En voor altijd, ik weet niet of dat nog bestaat.....ik merk aan mezelf dat ik sommige diengen heel graag wil en dan tegen mezelf zeg die is voor altijd en na verloop van tijd wil ik toch weer iets anders. Maar dat kan voor iedereen anders zijn natuurlijk.

Maar nogmaals erg dikke klok :P

Harry
daar heb je ook gelijk in.. dan is het bij veel handelaren veelal een stuk vriendelijker binnen komen.
@ Robin.. grappig dat JlC nu weer een vergelijkbaar horloge heeft gebouwd

Afbeelding

Er was ook een handopwind Master Memovox met zichtbodem.. Dat ding is niet te vinden!

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 07 aug 2010, 19:41

Prachtig..................

dale vito

Bericht door dale vito » 07 aug 2010, 20:01

Gelukkig zijn er steeds meer merken die terugkeren naar wat rustigere ontwerpen.. een mooie ontwikkeling.

WJ

Bericht door WJ » 07 aug 2010, 20:15

Erg mooi!

WJ

Bericht door WJ » 07 aug 2010, 22:22

ErikMartijn

Bericht door ErikMartijn » 09 aug 2010, 01:41

Ik zit net even op de Rolex site rond te neuzen, en ik zie daar de Submariner zonder datum (14060m) helemaal niet meer op staan.. gaat die uit productie of krijgt die net zo'n update als de 16610 met het mooiere bandje en de keramische bezel en weet ik wat verder nog.... :?:

Ook jammer trouwens dat de "kleine" sea-dweller weg is... de deepsea is heel mooi, maar veel te lomp imho :roll:

Tristan

Bericht door Tristan » 09 aug 2010, 10:01

Ben zeer gecharmeerd van deze Daytona cosmograph:

Afbeelding

Overigens zijn de Daytona's de enige Rolex die ik om mijn pols zou willen dragen. Weet iemand wat de listprijs is van deze Daytona?

Joost H.

Bericht door Joost H. » 09 aug 2010, 10:25

€ 22.405, de versie hierboven is witgoud als ik het goed heb :hmmm: .

Je kan ook deze dial in een stalen versie zetten, dat is wat goedkoper.

Plaats reactie