Dodelijk ongeval op circuit Zandvoort

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Luco

Re: Dodelijk ongeval op circuit Zandvoort

Bericht door Luco » 30 jul 2010, 16:34

Snipe schreef:
Luco schreef:
Aiko schreef:ook lekker dat Bleekemolen op de website nog niets heeft staan hierover.
http://www.raceplanet.nl
Nee natuurlijk zetten ze er dat niet op, staat niet zo goed op je cv he.
Het lijkt erop dat ze daar bij Bleekemolen te druk voor zijn. Volgens de agenda op cpz.nl heeft Bleekemolen vandaag weer het circuit in gebruik en op de pitcam zie ik dat er gereden wordt vandaag. Dan heb je geen tijd om je site bij te houden.
Tuurlijk, al het personeel zit op cpz :roll: :roll: :roll: :please:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 30 jul 2010, 17:22

De racewagens zullen toch wel door de politie in beslag genomen zijn voor onderzoek?! Lijkt mij wel handig door eventuele rechtzaken om de staat van het gehele wagenpark vast te leggen.

Luco

Bericht door Luco » 30 jul 2010, 17:35

Denk jij dat de politie zo slim is Rutger?
Jij bent een rasoptimist denk ik :mrgreen:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 30 jul 2010, 17:37

Vergeleken met andere ambterenaren kunnen er best wel slimme gasten tussen zitten. Je moet alleen wel goed zoeken voor je er een tegen komt.

Shakes

Bericht door Shakes » 30 jul 2010, 17:39

Net als op dit forum dus

Robertdj

Bericht door Robertdj » 30 jul 2010, 17:40

Precies, daarom voel ik me lekker thuis hier :bag:

RutgerK

Bericht door RutgerK » 30 jul 2010, 19:17

Ik ben inderdaad misschien wat optimistisch. Als de auto's niet in beslag zijn genomen als het vannacht wel druk geweest met onderhoud aan de auto's.

Bert ///M3

Bericht door Bert ///M3 » 30 jul 2010, 19:27

Volgens mij is het uitgebrande voertuig wel meegenomen en daaruit weten ze ook wel wat ze weten moeten.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 30 jul 2010, 19:32

Bert ///M3 schreef:Volgens mij is het uitgebrande voertuig wel meegenomen en daaruit weten ze ook wel wat ze weten moeten.
Het is wat anders als het om een 'incident' of dat het wagenpark achterstallig onderhoud vertoont. De opmerkingen her en der doet vermoeden dat het bespaard wordt op het onderhoud.

PD power

Bericht door PD power » 30 jul 2010, 21:30

Ik ken de daadwerkelijke feiten niet, gezien enkele reacties hier van '" ervarings deskundigen" heeft de organisatie de schijn tegen, mijn deelneming richting de familie.

Lijkt me verschrikkelijk.
Zeker als je het gevoel bekruipt, dat het een totaal onnodig slachtoffer is, want iedereen weet dat er risico's aan racen zitten, maar dit had schijnbaar weinig tot niets met racen te maken, triest.

kitcarcollection

Bericht door kitcarcollection » 30 jul 2010, 22:31

Zeer tragisch dit.

Is ook mijn grootste angst met racen. Ik ben nergens bang voor behalve brand.
Heb wel FIA Overall en brandblusser, cut-off switch maar in extreme gevallen begin je niets en is het zo gebeurd.

Ben in gedachten bij de laatste momenten van deze man en ook zijn familie.

De discussies over schuldvraag vind ik momenteel behoorlijk naast de pot gepist als de exacte toedracht niet bekend is..
Laatst gewijzigd door kitcarcollection op 31 jul 2010, 10:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Luco

Bericht door Luco » 30 jul 2010, 22:35

kitcarcollection schreef:
De discussies over schuldvraag vind ik momenteel behoorlijk naast de pot gepist.
Gedeeltelijk misschien wel, maar aan de andere kant als dit gekomen is door nalatigheid/laksheid/slecht materiaal dan moet je die discussie voeren vind ik, al is dat misschien niet nu het juiste moment, maar wanneer wel.

Over 4 weken is iedereen (behalve de familie van deze man en de mensen die het gezien hebben) het weer vergeten.

RutgerK

Bericht door RutgerK » 30 jul 2010, 22:39

Schuldvraag moet je natuurlijk zo snel mogelijk afhandelen, anders wordt die discussie nog veel treuriger.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 30 jul 2010, 23:28

kitcarcollection schreef:Zeer tragisch dit.

Is ook mijn grootste angst met racen. Ik ben nergens bang voor behalve brand.
Heb wel FIA Overall en brandblusser, cut-off switch maar in extreme gevallen begin je niets en is het zo gebeurd.

Ben in gedachten bij de laatste momenten van deze man en ook zijn familie.

De discussies over schuldvraag vind ik momenteel behoorlijk naast de pot gepist.
Ja, laten we de schuldvraag over een paar maanden eens stellen..... :thumbup: :nah:

GTRene

Bericht door GTRene » 31 jul 2010, 01:07

valt inderdaad samen met...
anders is het zoals gezegd bij velen snel "vergeten" ook voor de na bestaanden is het "beter" die vraag beantwoord te krijgen, neem aan dat zij ook denken van hoe kan dit gebeuren.
Het blijft natuurlijk een technisch verhaal, maar bij nalatigheid bv is er wat van te zeggen, immers die mensen gaan er van uit dat het relatief veilige auto's zijn?

R.I.P.

Fury

Bericht door Fury » 31 jul 2010, 01:20

GTRene schreef:Het blijft natuurlijk een technisch verhaal, maar bij nalatigheid bv is er wat van te zeggen, immers die mensen gaan er van uit dat het relatief veilige auto's zijn?
Ik vraag me af in hoeverre dit een technisch verhaal is, het is een feit dat iemand kennelijk niet in staat was om op eigen kracht uit zo'n auto te stappen. Wat ik een kwalijke zaak vind is dat de organisatie iemand dan wel in zo'n auto laat stappen... het is niet voor niets dat je voor je licentie ieder jaar een medische keuring ondergaat.

Hoe dan ook, ik vind het erg vreemd dat dit onder zogenaamd "gecontroleerde" omstandigheden mogelijk is...

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 31 jul 2010, 02:21

Heb jij enig idee hoe snel zo'n brand om zich heen kan slaan, en hoe snel je longen het dan begeven?
Die kunnen nou eenmaal niet goed tegen hitte!

Als je dan in een paniek situatie zit, de auto probeert stil te zetten en dan nog die "onbekende" 5/6 punt gordels los moet krijgen? Ik kan me heel goed voorstellen dat het dan al te laat is!

Het hoeft hier dus niet te gaan over een persoon die niet zelf uit de auto kan klimmen.......... :bag:

Metchu

Bericht door Metchu » 31 jul 2010, 02:25

Shakes schreef:Net als op dit forum dus

hahahaha het gaat over ambtenaren en N. reageert weer eens :mrgreen: :mrgreen: :banaan: u go girl!

Luco

Bericht door Luco » 31 jul 2010, 07:31

Fury schreef:
GTRene schreef:Het blijft natuurlijk een technisch verhaal, maar bij nalatigheid bv is er wat van te zeggen, immers die mensen gaan er van uit dat het relatief veilige auto's zijn?
Ik vraag me af in hoeverre dit een technisch verhaal is, het is een feit dat iemand kennelijk niet in staat was om op eigen kracht uit zo'n auto te stappen. Wat ik een kwalijke zaak vind is dat de organisatie iemand dan wel in zo'n auto laat stappen... het is niet voor niets dat je voor je licentie ieder jaar een medische keuring ondergaat.

Hoe dan ook, ik vind het erg vreemd dat dit onder zogenaamd "gecontroleerde" omstandigheden mogelijk is...
Die medische keuring van de knaf is ook een lachertje en stelt geen ruk voor.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 31 jul 2010, 08:29

Ik was destijds (eigenlijk nog steeds :mrgreen: ) super fit en het in en uitstappen nam aardig wat tijd in beslag.
Als de boel in lichterlaaie staat en je rijd op dat moment nog dan moet je hem eerst stil zetten wat enkele seconden tijd in beslag neemt, je gordel ,waar de man waarschijnlijk ook geen ervaring mee had, losmaken en je dan uit die wagen wurmen.
Das een hele opgave, zeker als je ook nog eens in paniek bent.
Zonder hulp ben je aardig kansloos ben ik bang...............

Andre

Bericht door Andre » 31 jul 2010, 10:23

Toen ik vroeger mijn licentie moest halen voor formule auto s. Moest ik een test doen. Dat was zorgen dat ik binnen 10 sec er uit moest zijn. Is misschien toch iets om over na te denken om dit ook voor dit soort events toe te passen.

L@urens

Bericht door L@urens » 31 jul 2010, 11:15

Andre schreef:Toen ik vroeger mijn licentie moest halen voor formule auto s. Moest ik een test doen. Dat was zorgen dat ik binnen 10 sec er uit moest zijn. Is misschien toch iets om over na te denken om dit ook voor dit soort events toe te passen.
+1
Op specmiata.com (waar MaX5 vandaan komt) wordt ook veel over veiligheid gepraat en komt dit ook ter sprake. Blindoek om en oefenen maar! Zelf ook gedaan (door het raam). Zou iedereen moeten doen.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 31 jul 2010, 11:34

Andre schreef:Toen ik vroeger mijn licentie moest halen voor formule auto s. Moest ik een test doen. Dat was zorgen dat ik binnen 10 sec er uit moest zijn. Is misschien toch iets om over na te denken om dit ook voor dit soort events toe te passen.
Sinds 1948 zijn er een hoop dingen veranderd Andre :mrgreen:

Luco

Bericht door Luco » 31 jul 2010, 11:39

Downforce Hans schreef:
Sinds 1948 zijn er een hoop dingen veranderd Andre :mrgreen:

Ow man lig hier helemaal dubbel :roflol: :roflol: :roflol: :roflol: :roflol:

Andre

Bericht door Andre » 31 jul 2010, 11:46

hahaha.

Ja als ik me grijze haren ga tellen is 1948 nog aan de krappe kant.

:)

Plaats reactie