Ik geloof gerust wel dat Mov'it goed is, dat ten eerste.
Maar of het nou zo veel beter is als een set van bijvoorbeeld AP, daar twijvel ik aan. Ik geloof namelijk niet dat je aan beiden een slechte koop hebt, het is geen zwart/wit kwestie.
Remperformance hangt niet alleen aan maat schijven vast, maar ook aan de blokken die je gebruikt. Een hoop kopen BBK's net standaard blokken voor de show, en als je vervolgens op een circuit gaat rijden met een setje sportblokken dan kan je ondanks je BBK tegen zat problemen aan lopen. BBK fabrikanten leveren allemaal weer andere standaard blokken, voor AP Racing is dat bijvoorbeeld DS2500. Dan is het lastig vergelijken tussen 2 sets klauwen en schijven welke nou de betere zijn als er met beiden met andere blokken gereden word. Blokken kan je mee expirimenteren, maar verschillende sets klauwen en schijven word lastig als je geen 100.000 euro racebudget per jaar hebt.
Verder hecht ik meestal niet veel aan gebruikerservaringen die op veel forums staan. Mov'it word oa op Nurburgring.nl ontzettend gehyped, maar de ene helft daarvan heeft nooit met een ander merk BBK als mov'it gereden en de andere helft heeft er nog nooit mee gereden en roept maar wat om het maar even simpel te stellen. De weinigen die er wel ervaring mee hebben zoals Dick daar hecht ik wel waarde aan, maar ook met kanttekeningen. Als je bijvoorbeeld al 5 jaar lang met Mov'it rijd dan ben je vanzelf ook biased. Bij de concurrentie ala AP staan de ontwikkelingen ook niet stil dus is het denk ik moeilijk om dan nog een vergelijk te maken tussen de verschillende merken.
Dit is niet alleen voor Mov'it zo, maar ook met andere onderdelen. Mensen die regelmatig bij Bas Roos over de vloer komen prijzen steevast AST onderstellen en Hawk remblokken de hemel in, om maar even een voorbeeld te noemen. Terwijl deze ook niet het allerbeste zijn wat je hebben kan. Het is geen troep, maar er zijn ook veel betere merken in omloop.
Mensen blijven alleen meestal plakken aan de dingen die ze kennen

1 van de redenen dat ik op zo ongeveer 1001 forums rondsnuffel, ook EM bijvoorbeeld is omdat ik wel eens wil zien waar er op andere merken mee gereden word. Pak een gemiddeld BMW forum erbij dan willen ze allemaal koni geel, ga naar EM daar is Intrax zo ongeveer de standaard. Op die manier doe je een hoop ideeën op, en daaruit bekijk ik meestal voor mijzelf wat ik denk dat de beste oplossing is, ik koop het niet omdat de rest er mee rijd
Dit is niet ten nadele van Dick of Mov'it, maar gewoon een kritische kanttekening van dingen die ik vaak zie. Ik geloof echt wel dat Dick zijn inzet voor zijn producten 100% is