Da's beter
De restauratie van een Saab.
- Desmond Prins
- Nero_Serpente
- Mari Oh Oh!
- Desmond Prins
- Mari Oh Oh!
- Desmond Prins
- Desmond Prins
[

Ik zit nog te wachten op de dempingsmatten die overal gemonteerd moeten worden. Dus eigenlijk alleen wat kleine dingetjes gedaan. Dennis heeft voorin de accubak gemonteerd. Gezamenlijk hebben we enkele delen van de remmerij gemonteerd. En de achterbalk en achterlichten zijn gemonteerd. Vooral dit laatste was best wel lastig om het mooi strak erin te krijgen. Maar het is gelukt.
Ik zit nog te wachten op de dempingsmatten die overal gemonteerd moeten worden. Dus eigenlijk alleen wat kleine dingetjes gedaan. Dennis heeft voorin de accubak gemonteerd. Gezamenlijk hebben we enkele delen van de remmerij gemonteerd. En de achterbalk en achterlichten zijn gemonteerd. Vooral dit laatste was best wel lastig om het mooi strak erin te krijgen. Maar het is gelukt.
- Dennis Cavallino
- Desmond Prins
Gisteren heb ik een gereviseerd stuurhuis gemonteerd. De tankbevestigingsbeugels die ik heb binnengekregen. HEb ik gelijk van alle rotzooi ondaan en ga ik van de week opknappen. Verder heb ik mijn Motorblok een schoonmaakbeurt gegeven met de Stoomcleaner en remmenreiniger. Het wachten is nog op foto's.
- Desmond Prins
Manic schreef:Bij deze dan:Injectie schreef:Gisteren heb ik een gereviseerd stuurhuis gemonteerd. De tankbevestigingsbeugels die ik heb binnengekregen. HEb ik gelijk van alle rotzooi ondaan en ga ik van de week opknappen. Verder heb ik mijn Motorblok een schoonmaakbeurt gegeven met de Stoomcleaner en remmenreiniger. Het wachten is nog op foto's.
Motor gereinigd:
Het oude stuurhuis:
Desmond in actie (erg vastzittende moeren gaan makkelijker los door deze te verhitten):
Het nieuwe (ofwel: gereviseerde) stuurhuis gemonteerd:
Het hitteschild wat onder de bodemplaat is gemonteerd wat deze beschermd tegen de hitte van de uitlaat verdiende ook een opknapbeurt (vandaag zelf even mee bezig geweest):
Eerst helemaal kaalschuren:
Dan mooi zwartspuiten met hittebestendige verf en, als zeg ik hetzelf, het eindresulaat mag er zijn, alleen jammer dat bijna niemand het verder ooit nog ziet aangezien dit aan de onderzijde is gemonteerd:
Dat was hem dan weer voor dit weekend!
Greetz,
Dennis
- Dennis Cavallino
- Desmond Prins
- Desmond Prins
Gister en vandaag even de tankbeugels van een vers laagje verf voorzien. Begonnen met een Roestomzetter. Vervolgens Epoxy primer. En als laatste een laagje matzwarte lak.

Waar de donkere plekken zitten zat de roest wat dieper als oppervlakkig. Dit kleurde anders na het weghalen met de staalborstel op de haakse slijper. En de roestomzetter versterkt het kleureffect nog eens.

En de beide beugels voorzien van een zwarte laklaag.
Er komen nog weer beschermrubbers om de beugels.
Waar de donkere plekken zitten zat de roest wat dieper als oppervlakkig. Dit kleurde anders na het weghalen met de staalborstel op de haakse slijper. En de roestomzetter versterkt het kleureffect nog eens.
En de beide beugels voorzien van een zwarte laklaag.
Er komen nog weer beschermrubbers om de beugels.
- Desmond Prins
- Desmond Prins
En dan nu een volledige beschrijving van de werkzaamheden zoals die afgelopen Zaterdag zijn uitgevoerd.
Als eerste heb ik de 2 achterste afwateringslangen gemonteerd tbv het schuifdak.

Vervolgens heb ik het belangrijkste pedaal alvast gemonteerd.

Daarna ben ik bezig gegaan met de vulpijp + diverse slangen die horen bij de benzinetank.

Ondertussen Was Dennis ook gearriveerd. En zijn we gezamenlijk aan de gang gegaan met de remmen.

Als eerste heb ik de 2 achterste afwateringslangen gemonteerd tbv het schuifdak.
Vervolgens heb ik het belangrijkste pedaal alvast gemonteerd.
Daarna ben ik bezig gegaan met de vulpijp + diverse slangen die horen bij de benzinetank.
Ondertussen Was Dennis ook gearriveerd. En zijn we gezamenlijk aan de gang gegaan met de remmen.
- Dennis Cavallino
- Desmond Prins