De restauratie van een Saab.
- Desmond Prins
De restauratie van een Saab.
Zoals enkele van jullie misschien al weten ben ik een Saab 900 Turbo aan het restaureren. Dit gebeurt in de meest extreme mogelijkheid. Dus incl Zandstralen en volledig overspuiten. De carosserie staat nu bij de plaatwerker. En ik ben momenteel bezig met het reviseren van de assen en aandrijving.
Hier Kunnen jullie wat foto's vinden.
Hier Kunnen jullie wat foto's vinden.
- Dennis Cavallino
- Jan Visser
- Desmond Prins
omdat uit kostenbesparing de achterpanelen en het dak niet zijn gestraald middenop. Enkel langs de randen. De binnenkant is wel helemaal gestraald. er zit dus geen rottigheid achter.
@ dennis. Het interieur komt voorlopig een goed gebuikt en net setje in. totdat ik geld heb om het opnieuw te laten bekleden met leer. Motor en bak worden gerepareerd/ gerveiseerd waar nodig. Alle ophangsdelen die slijten dus rubbers en schokdempers + veren worden vernieuwd. Remslangen en leidingen worden ook vernieuwd. Opnieuw gerichte en gepoedercoate velgen en nieuwe bandjes
@ dennis. Het interieur komt voorlopig een goed gebuikt en net setje in. totdat ik geld heb om het opnieuw te laten bekleden met leer. Motor en bak worden gerepareerd/ gerveiseerd waar nodig. Alle ophangsdelen die slijten dus rubbers en schokdempers + veren worden vernieuwd. Remslangen en leidingen worden ook vernieuwd. Opnieuw gerichte en gepoedercoate velgen en nieuwe bandjes
- Desmond Prins
- Dennis Cavallino
- Desmond Prins
- Desmond Prins
GIsteravond laat nog even bij de plaatwerker geweest. De poedercoater had de hele zending van een Austin Healy en mijn Saab op 1 grote hoop gegooit.
Na dit even te hebben uitgezocht. Het resultaat van het poedercoaten even bewonderd. Erg strak voor onder de auto. En het roest nooit meer.
Het spulletje is eerst gezandstraald. Vervolgens verzonken. En daarna is er een poedercoating overheen gegaan. Alles is mooi zwart.

Hier zien jullie de frontbalk, de accubak, de luchthapper om de oliekoeler, en de ankerplaten/ stofplaten die zich achter de remschijven bevinden.
Na dit even te hebben uitgezocht. Het resultaat van het poedercoaten even bewonderd. Erg strak voor onder de auto. En het roest nooit meer.
Het spulletje is eerst gezandstraald. Vervolgens verzonken. En daarna is er een poedercoating overheen gegaan. Alles is mooi zwart.
Hier zien jullie de frontbalk, de accubak, de luchthapper om de oliekoeler, en de ankerplaten/ stofplaten die zich achter de remschijven bevinden.
- Desmond Prins
- Desmond Prins
- Desmond Prins
- Dennis Cavallino
- Desmond Prins
- Desmond Prins
- Desmond Prins
Vandaag zijn Dennis en ik druk geweest om de auto weer rolbaar te maken. Na enige kleine tegenslagen is dit ook prima gelukt.
Hieronder weer enkele foto's want foto's zeggen meer als woorden.

De roestige bouten en moeren worden nog vervangen. Maar ik had het idee dat de lokale ijzerwarenoer mij niet echt wou helpen toen ik de bouten en moeren liet zien die ik nieuw wou hebben.
Hieronder weer enkele foto's want foto's zeggen meer als woorden.
De roestige bouten en moeren worden nog vervangen. Maar ik had het idee dat de lokale ijzerwarenoer mij niet echt wou helpen toen ik de bouten en moeren liet zien die ik nieuw wou hebben.
- Jan Visser
- Desmond Prins