GTRene schreef:EG schreef:Joden eten ook geen varkensvlees, en ze zijn daar zeer strikt in, begin maar met het haten van Wilders. Want hij is een zeer orthodoxe Jood.
Maar nee, het is altijd de fout van moslims of de islam.
die Joden zeuren volgens mij niet zo over een varken
hoe het ook zei ik zeg niet al die moslims maar richt me op die wat zich er zo over opwinden door hun "geloof" het geld dus voor dat soort lui die zich anderen wat opdrukken of dreigen met of wat ook, maar dat zul je wel snappen mister EG
don't worry, ik en diegenen die dat ook zo kunnen zien (gelofers of niet), zijn wel beschaafd

.
Een varken is niet aanstootgevend voor moslims.
Een moslim mag gewoon een varken houden, zolang het maar niet in je huis is, ook het kijken naar het beest is niet verboden. Dus het geloof heeft er wederom geen ene reet mee te maken. Als je het leuk vind mag je ook een varken houden in je boerderij ofzo, geen enkele regel die je tegenhoud hoor.
De meeste moslims uit Afrikaanse/Arabische landen zijn varkens niet gewend, en daardoor zijn ze er extra bang voor denk ik. Net als met honden, veel Marokkanen zijn er bang voor, maar Turken niet, rara waarom? Omdat ze in Marokko honden vrijwel nooit als huisdier/waakhond hebben. Turkije wel. Grappig he dat voor alles een logische verklaring is...
Ik ben benieuwd of jij wel (behalve met die Turkse buren) ooit ervaring heb gehad met varkens en moslims, ik wel. Ik eet het niet, en niet alleen vanwege geloof maar ook vanwege principe. Je eet toch verdomme ook geen kat of hond? Of ratten ofzo? Kan je allemaal zonder gevaar eten hoor, maar of ik dat voor de lol ga doen? Ik vind een varken (als eten) net zo vies als een rat, of octopus (ja dat lees je goed) of hond ofzo.
Dus doe niet alsof het raar is dat sommige mensen varkens vies vinden, een Japanner zal jou raar vinden omdat jij geen hond, kat of walvis eet.
Marokkanen zijn ook gek op slak (van de Fransen geleerd) ik verhonger liever DOOD dan dat ik een slak ga eten. En dan kijken ze je echt raar aan als je dat zegt he, been there done that.
Ik ben opgegroeid met veel allochtonen (dus veel Marokkanen Turken etc.) en ik heb nog NOOIT wat gehoord over de varkens tijdens onze bezoek aan kinderboerderijen. Ik bedoel maar.