Nero's Civic EJ9 (de B hangt erin en rijdt...)
- Nero_Serpente
Re: Nero's Civic EJ9 (Recaro's erin!)
Katvv was gratis en ik kan ik eventueel ook gebruiken bij een B-serie
Spruitstuk moest wel aangezien de originele afgebroken was en aangezien het toch nog wel fftjes duurt voordat er een andere motor in komt vond ik dit de beste optie 
- frank de jonge
Ziet er weer goed uut Peter!
- Nero_Serpente
Dankje Frank maar het gaat er toch weer uit
om lang verhaal kort te houden... na montage van het nieuwe spruitstuk en katvv begon de auto erg te roken, blauw en sinds deze week ook wit... Dat mag ook wel is na bijna 280.000km...
Dus vanaf volgende week gaat de trouwe oude D14 eruit en komt er een B16A2 voor in de plaats uit een 2000 Civic EK4 (VTI) Me happy, kan niet wachten om van minder als 90pk naar 160pk te gaan
En VTEC uiteraard 
om lang verhaal kort te houden... na montage van het nieuwe spruitstuk en katvv begon de auto erg te roken, blauw en sinds deze week ook wit... Dat mag ook wel is na bijna 280.000km...
Dus vanaf volgende week gaat de trouwe oude D14 eruit en komt er een B16A2 voor in de plaats uit een 2000 Civic EK4 (VTI) Me happy, kan niet wachten om van minder als 90pk naar 160pk te gaan
- Stefan van Elst
Nero_Serpente schreef:En VTEC uiteraard
Leuke upgrade!
Eindelijk ook de go ipv alleen de show.
- Nero_Serpente
Vandaag maar besloten om de D eruit te halen... pff dat is echt géén werk met dit warme weer dus af en toe tussendoor ff wat verfrissing met de hoge druk reiniger was wel op ze'n plaats
Thnx to Beurik en Henkie voor de hulp! 

- Nero_Serpente
Re: Nero's Civic EJ9 (motor swap...)
Update.. de Civic rijdt alweer vanaf donderdag... deze foto's zijn grotendeels van de woensdagavond, tot half 2 snachts aan het sleutelen geweest met Florian
thnx!
Nieuwe riempjes installeren..

Motorruimte schoon geswaffelt..

Blokje weer in elkaar...

Florian met de ECU aan het puzzelen

Lambdadraadjes verlengen en solderen...

Erin hangen...

Achterste steun vastzetten, leuke klus voor Kamelenteen!

Kabelboom weer naar binnen werken...

Dingetjes aansluiten...

Florian en Mareens neue EK

En het blok hing
De auto is nu wel echt té laag...

En complete plaatje... moet allemaal nog wel een beetje netjes gemaakt worden...

Ding rijdt goed, blok loopt echt héél erg mooi
heb maar een paar foutcodes maar die worden ook zsm verholpen
Eerste wat ik nu morgen ga doen is de auto weer iets omhoog schroeven aan de voorkant want dit rijdt niet fijn, hij ligt al op de bumpstops...
Nieuwe riempjes installeren..
Motorruimte schoon geswaffelt..
Blokje weer in elkaar...
Florian met de ECU aan het puzzelen
Lambdadraadjes verlengen en solderen...
Erin hangen...
Achterste steun vastzetten, leuke klus voor Kamelenteen!
Kabelboom weer naar binnen werken...
Dingetjes aansluiten...
Florian en Mareens neue EK
En het blok hing
En complete plaatje... moet allemaal nog wel een beetje netjes gemaakt worden...
Ding rijdt goed, blok loopt echt héél erg mooi
- Drake
Re: Nero's Civic EJ9 (de B hangt erin en rijdt...)
Goed werk
, die ek op de achtergrond is dat degene met schade voor die laatst te koop stond?
- MartijnGizmo
Dat zal wel lekker doorlopen nu! 8)
- Nero_Serpente
@ Drake, dat klopt dat is die
Verder een erg net ding, beetje schade op de motorkap 
@ Martijn, idd gaat niet verkeerd
Vandaag nog wat details geplakt..
Is trouwens zilverkleurig, het lijkt op de foto namelijk een beetje wit 

@ Martijn, idd gaat niet verkeerd
Vandaag nog wat details geplakt..
- Nero_Serpente
Vanavond nog ff snel naar Hardenberg gecrost en daar een cheap filter kitje gehaalt bij Bas (whitedxi)
Uiteraard direct gemonteert want als je VTEC hebt wil je hem tenslotte ook horen...
Moet alleen nog even een plekje vinden voor de airscoop en daar had ik nu geen zin meer aan om de auto op de brug te doen (veel te warm) dus dat komt later wel

- frank de jonge
Peter, passen die headers van dat ouwe blok er nie op?
- Nero_Serpente
Nee helaas niet
De D en B-serie zijn 2 totaal verschillende motoren
anders had ik die oude van mij er wel op gezet 
- Drake
Ik heb het ding toen laten staan maar niet zozeer vanwege de schade maar meer vanwege de roest bij de achterschermen (tot nu toe elke ek/ej facelift die ik heb gezien heeft daar roest terwijl het bij de pre-facelift bijna niet voorkomt de mijne is b.v volledig roestvrij).Nero_Serpente schreef:@ Drake, dat klopt dat is dieVerder een erg net ding, beetje schade op de
- Nero_Serpente
Dat klopt daar heeft ie wel wat roest idd
Maar het ging hem om een goedkope daily driver en om boodschappen mee te doen e.d. en voor de vrouw
Dus looks waren van minder ongeschikt belang
Voor de vrije tijd heeft hij ook nog een CRX met B18 onder de kap 
Ik kan je trouwens de hand schudden, want op wat blank lak die los laat op het linkerachterscherm is mijn Civic ook nog steeds roestvrij
Ik kan je trouwens de hand schudden, want op wat blank lak die los laat op het linkerachterscherm is mijn Civic ook nog steeds roestvrij
- VLA
Mooie upgrade, b16a2 gaat hem zeker goed doen.
Maar eh, weet je zeker dat dit blok uit een EK4 uit 2000 komt ? Weet niet waar je hem gekocht hebt, maar ik heb zelf al meerder Civics gehad met een B16a2, en zelfs eentje uit 1996 met 210.000 op de teller, en die zag er veel netter en frisser uit. Roest en afbladeren van het kleppendeksel is meestal een teken van ouderdom en zou bij een EK4 uit 2000 eigenlijk niet zo erg moeten zijn.
Maar eh, weet je zeker dat dit blok uit een EK4 uit 2000 komt ? Weet niet waar je hem gekocht hebt, maar ik heb zelf al meerder Civics gehad met een B16a2, en zelfs eentje uit 1996 met 210.000 op de teller, en die zag er veel netter en frisser uit. Roest en afbladeren van het kleppendeksel is meestal een teken van ouderdom en zou bij een EK4 uit 2000 eigenlijk niet zo erg moeten zijn.
Het is juist andersom, de prefacelifts (96/98) roesten bijna allemaal bij de wielkassen, en de facelifts (99/01) een stuk minder, maar ook moeten de facelifts er uiteindelijk aan geloven hoor. Heb het al bij meerdere gezien. Zelfs al roest gezien bij EP3's.Drake schreef:Ik heb het ding toen laten staan maar niet zozeer vanwege de schade maar meer vanwege de roest bij de achterschermen (tot nu toe elke ek/ej facelift die ik heb gezien heeft daar roest terwijl het bij de pre-facelift bijna niet voorkomt de mijne is b.v volledig roestvrij).Nero_Serpente schreef:@ Drake, dat klopt dat is dieVerder een erg net ding, beetje schade op de
- Knot
Mooi werk... alleen de B16B was nog mooier geweest maar die zijn niet te vinden en zo doet t ototje t al prima denk?
-
Roman S.
Een b16b is goed te vinden hoor, leuke upgrade