nu 2 dagen na opnieuw wat nakijken...en wat vervangen (iets kleins)
moest ik ook de nwe na lang speuren thermostaat incl huis(zit in 1) veranderen...
men originele een 105c geregelde thermostaat/huis voor een 85c zelfde thermostaat/huis maar dan niet geregeld (zit daar een alu dopje in...)
anyway das allemaal mooi gelukt en de temp meter wijst bijna hetzelfde aan? maar de olie blijft makkelijker beheersbaar :banaan:
afijn, toen ik bij die thermostaat moest en wat spullen eraf moest draaien...waaronder de aanzuigbuis e.d., kon ik in dat grote gat van het gasklephuis kijken naar de aanzuigbuizen zeg maar.
toen viel het me ineens op toen ik de gasklep tot max opende (om er in te kijken) dat ie te ver los kon, dus over de max heen...en dus weer iets dicht ging...daar rijd ik al heel lang mee zo, ik kan me nog herinneren dat ik dacht dat ik het verder kon stellen (kon ook maar dan ging ie over de helft zeg maar)
anyway...toen dacht ik, verrek, het zal toch niet...doordat ie veels te ver kantelde komt die GPS? gas klep positiesensor (zit aan gasklep) veels te ver in de aanslag...misschien zit daar geen goed contact en ineens geen signaal en dus brandstof en dat plotseling inhouden bij ineens vol gas :idea:
Dus ik heb de gasklep een eind terug gedraaid zodat de max precies in het midden zit, zeg maar gasklep horizontaal...en nu 2 dagen rijden no problems at all :banaan: :banaan:
Ik kan al 2 dagen incl kleine stukjes maar ook wat verder getest zonder problemen gassen
in theorie moet ik weer een nwe sensor kopen omdat het eind niet goed is meer, maja nu komt ie daar niet meer en dus niet nodig denk ik.(is ook nog geen 2 jaar oud maar is niet echt duur)
Ook meteen men gaspedaal opnieuw ingesteld zodat de stop daar ook werkt (eerst kwam last vol op de kabel en eindstuk...nu einstuk beetje maar rest op pedaalstop (was eerst iets te kort)
het was dus maar iets kleins wat ik zelf een jaar of 2 geleden aan gesleuteld heb en zelf te ver los heb gedraaid en daardoor ruste er op het verkeerde punt (in sensor) druk en na die lange tijd ging het daar ni goed, en al die tijd ook net niet vol gas kunnen geven, ja dat denk je wel maar de gasklep ging dan over de helft

en dus weer iets dicht...zo'n 10<>15 graden schat ik zo