inhouden motor

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
GTRene

inhouden motor

Bericht door GTRene » 03 jul 2010, 11:38

Ik had er tijdens de CBR al wat problemen mee, dat de motor onder vollast wat inhield in de hogere versnellingen, net of ie wat gesmoord werd, en 1x bij het wegtrekken ff heel weinig power net of ie bijna geen benzine kreeg en dus volgas maar weinig power, toen gas terug en weer gas en was weer "oke.
1 tussenstuk deed ie het aardig na de Ron102 in men tank maar niet meteen, pas na de stop erna...om vervolgens na de volgende tankstop shell Ron100 weer minder power te hebben.

oke dat was dat deel, niet zo interessant echter een soort voorloper op??

gisteravond op weg naar Enschede, de auto loopt "normaal"

echter op de terugweg na zeg 10km wilde ik volgas verder (reed toen in 4 ff) maar motor hield enorm in, alsof ie geen benzine genoeg kreeg...dan gas weer los en langzaam opbouwen deed ie het wel redelijk oke...
ook in 5 en 6 zelfde "probleem" dus bij ineens grote vraag naar "druk" brandstof? en gasklep vol los ist ineens alsof ie enorm gesmoord wordt, maar als je het langzaam opbouwt gaat het aardig. :hmmm:

het lijkt dus op een brandstof druk? "probleem" of iets in die trend...

ik heb nog niet zoveel km geleden veel vervangen, denk aan 10<>20du/km

o.a.

--Brandstoffilter
--Brandstof drukregelaar
--Gaskleppositie-sensor
--Vacuumvalve gedeelte
-- MAF sensor
--Co2 sensors voor kat.

help eens meedenken, ik moet nog kijken onder de kap, ben nog niet in men garage geweest, ga ik ff kijken of er ergens wat los zit oid? en eventueel de ecu resetten of de accu plus pool er ff af halen?

maar dat is wat ik zo ff aan denk.

wat zijn de verschijnselen van een brandstofpomp als ie minder wordt en misschien heb ik wel een klein gaasje ergens verstopt in het systeem? maar waar zit die...ook bij de brandstofpomp?
want zo'n gaasje? heb ik nog nooit gereinigd, maar zoals gezegd wel een redelijk vers brandstof filter e.d.
dus het zou kunnen dat het ergens voor het filter zich afspeelt...
als het de pomp zou zijn dan zal ik wellicht geen standaard Z3 M pomp hebben :hmmm:

hm...any ideas waar ik nog meer naar kan kijken?

gaat om een BMW basis V8 M62B44 vergroot e.d. naar 5.0 dus van men knorretje even voor de duidelijkheid. :wink:

zo, dan ga ik nu ff een quick check onder de kap doen of ik zo wat zie, maar zal wel niet.

owja, ik heb nog nooit de injectoren vervangen en ook niet de bobine doppen e.d. (vrij prijzig)
wel ooit in het begin nwe bougies longlife.

GTRene

Re: inhouden motor

Bericht door GTRene » 03 jul 2010, 13:15

zojuist ff snelle check gedaan en foutcodes uitgelezen.

dit kwam er nu uit.

Table 06.

--6c = Battery disconnected
--8B = Electric thermostat control final stage
--79 = Load calculation crosscheck (HFM vs TPS)

--6c dat van die accu is nog van een tijdje terug toen ik ff met de auto bezig moest.

--8b krijg ik verschillende verhalen op het web...de 1 zegt zet er een nieuw geregelde thermostaat/huis op, de ander die draden daarvan beschadigd.
en weer een ander zegt das een veel voorkomend probleem/storing bij e39 een soort voeler voor de airco zeg maar.
en de ander zegt nee jongens das een storing in de DME die de autom/thermostaat regelt...
--79 heb ik bijna altijd, maar zoals al gezegd meeste al eens vernieuwd met oem delen.

nu zegt ook iemand kijk je bedrading/accu aansluiting e.d. na, de laatste 2 zijn beide stroom gerelateerd :hmmm:

magoed, of beide wat te maken kunnen hebben met het inhouden van de motor? hm :hmmm:

zal zo eens men accu klemmen nakijken just to be sure.

edit, accu allemaal perfect.

ook ff de maf sensor eraf gedraaid tijdens lopen...viel meteen uit :mrgreen: long time ago bij die oude MAF ook wel eens gedaan maar dan begon ie alleen ff slecht te lopen.

anyway stekker er weer op draaien en starten...viel meteen uit :hmmm: nog 7 x zelfde resultaat...toen maar ff weer de uitlezer erop en ge-reset, daarna weer starten en lopen gelukkig :mrgreen:

vanmiddag maar eens BP tanken, ik reed nog op die duitse ron 100 bij de shell A31 maar nu ist bijna op, wie weet zat/zit er wat rotzooi ergens...dus filtertje bij pomp ofzo, maja lastig makkelijk te chekke :hmmm:

Knot

Bericht door Knot » 03 jul 2010, 19:06

Dyno, kijken of ie arm loopt, en anders brandstoffilter(s) preventief nogmaals vervangen?

GTRene

Bericht door GTRene » 03 jul 2010, 20:05

net ff tanken en naar de Mac broodje happen :df:
hij houd nu nog niet in, maar vannavond ga ik er ook ff uit, kan ik meteen testen of ie het dan weer doet.
kan verder niks vinden, wel dat die thermostaat geval niet goed werkt volgens mij :hmmm: misschien vandaar die storingscode met uitlezen...
afijn, ik wil dat hele geval er toch af...dus zonder ECU controle...en lagere temp huishouding rond de 85c

wil er de set van de M60 (oudere type) op zetten, kieken wat ie dan doet...
maar moet het nog bestellen, bij dealer vrij prijzig, 3x zo duur als in de US :hmmm:
maandag Offenga eens vragen of ze mij zoiets voor een leuke prijs kunnen aanbieden.
:

GTRene

Bericht door GTRene » 06 jul 2010, 13:22

De test Zaterdag verliep goed, echter vandaag was ik ff bij de dealer geweest wat onderdelen bestellen, kom ik bij de stoplichten op de terugweg en wil vlot wegtrekken...dus na de rol vol gas...duik ik ineens naar voren want de motor kan dat dan niet...dus gas weer los en gewoon rijden wat ie wel doet, echter bi gas ineens in-ploffen zegt ie...dat doe ik lekker niet meer :'(

betekent dit een toekomstig einde van de benzinepomp? zaken als vacuümvervroeger of benzinedruk regelaar kan bijna niet, die delen zijn nog geen jaar oud.

nah, nu dus nog eens proberen een grote reset op de oude manier, dus minpool een uur of 5 eraf en dan eens weer kijken, echter als het probleem dan na een paar keer rijden weer terug komt moet ik het elders zoeken....wordt vervolgt.

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 06 jul 2010, 14:28

Misschien zeg ik iets heel erg vreemds maar is het niet je lambdasonde (of een van de?)

Heb laatst geholpen met de reparatie van een Audi die ongeveer hetzelfde probleem had, een nieuwe lambdasonde verhielp het inhouden!

Probeer anders een de lambda waardes uit te lezen, je zult vast wel ergens terug kunnen vinden wat de normale waardes zouden moeten zijn...?

GTRene

Bericht door GTRene » 06 jul 2010, 16:17

Kevin20v schreef:Misschien zeg ik iets heel erg vreemds maar is het niet je lambdasonde (of een van de?)

Heb laatst geholpen met de reparatie van een Audi die ongeveer hetzelfde probleem had, een nieuwe lambdasonde verhielp het inhouden!

Probeer anders een de lambda waardes uit te lezen, je zult vast wel ergens terug kunnen vinden wat de normale waardes zouden moeten zijn...?
ik heb er vorig jaar? net 2 nwe in gedraaid, dus lijkt me sterk :hmmm:

ben nu aan het resetten op de lange manier...dus 5 uur eraf, ben nu bij 4 :wink: daarna laat ik hem een tijdje draaien en dan morgen of donderdag of misschien vanavond laat? ff weer testen....alhoewel, dat zal wel na donderdag worden want ik kwam nog wat tegen....

wilde ff een nieuw olie filter plaatsen en pakte die grote dop vast, dacht huh? hangt het oliefilter huis los? ja dus...de 2 rubber steunen zijn beide door...lijkt wel net gebeurt toen ik bij de stoplichten weg trok en bij volgas aankomend de motor ineens enorm inhield dus als het ware eerst gassen en dan door storing/inhouden op de motor-rem...was denk ik net genoeg beweging om de rubber steunen te breken...

dus 2 nwe besteld, kijk ik op de foto nummers...lijken die anders dan die wat ik erop heb :hmmm: heb die van de M62 besteld...kijk ik ook maar ff naar de S62 houders en ja zo zagen ze eruit, dus weer dealer bellen en die er ook maar bij besteld...waren wel een stuk duurder dan die van de M62, magoed beide maar besteld to be sure. :? (stonden geen nummers in)

hier kun je veel foto's zien van onderdelen bmw maar ook andere auto's/merken, wat je niet kunt zien op real-oem met tekeningen.

bij search by part numbers.

http://www.rmeuropean.com/bmw-parts.aspx

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 06 jul 2010, 16:23

Het "one and only" knutselproject... :?

GTRene

Bericht door GTRene » 06 jul 2010, 16:41

Arthur schreef:Het "one and only" knutselproject... :?
valt nog wel mee. tis alleen wel ff zoeken soms :D
gelukkig kan ik de kleine ingrepen zelf doen, dat scheelt al enorm :thumbup:

echter dat inhouden onder plotselinge vollast motor heb ik nog nooit gehad...heb de auto al 3.5 jaar
even afwachten tot het erger wordt dan vind je ook eerder waar het weg komt :nerd:
tis iets met de brandstof lijkt me, of der zit wat los en de spanning valt dan even weg, tis ook net of je hem ineens uitzet :hmmm: maar zodra j het gaspedaal meteen weer wat loslaat kun je gewoon verder, en als je langszamer opbouwt kun je gewoon harder.

kan ook iets met vacuum zijn...maar ook een belangrijk ding daarvan heb ik al eens vervangen :mrgreen: (was toen ook niet kapot overigens, but to be sure vervangen destijds)

we wachten af, als ik er maar niet onderweg ergens far away mee kom te staan, dus bv een nwe CBR zou ik ff afslaan :wink:

Marco R.

Bericht door Marco R. » 06 jul 2010, 18:44

Het wordt tijd dat je

a) een fatsoenlijke verkoop advertentie maakt.
b) die advertentie ook bijhoudt en actief in de gaten houdt.
c) voor een reeële verkoopprijs niet je taxatierapport als uitgangspunt neemt maar een marktconforme prijs.
d) je een fatsoenlijke auto kan kopen met dezelfde lusten, niet dezelfde lasten.

Enjoy the 'one and lonely'

P.S. niet aanvallend bedoeld hierboven.

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 06 jul 2010, 19:38

Rene, dat je ze vorig jaar hebt vervangen wil niet zeggen dat ze nu niet weer het loodje hebben gelegd...

heb je met vervangen ook lambda's van bmw gekocht? Of die aftermarket van de brezan want dat kan zeker nog verschil maken!! Nouja iig hopen dat het na de reset niet meer terug komt!

GTRene

Bericht door GTRene » 06 jul 2010, 20:15

Kevin20v schreef:Rene, dat je ze vorig jaar hebt vervangen wil niet zeggen dat ze nu niet weer het loodje hebben gelegd...

heb je met vervangen ook lambda's van bmw gekocht? Of die aftermarket van de brezan want dat kan zeker nog verschil maken!! Nouja iig hopen dat het na de reset niet meer terug komt!
aftermarket van ebay :mrgreen:

maar die ouden bleken ook nog goed, destijds zocht ik ook naar meer vermogen :hmmm:
maar het lijkt op toen ik vroeger op men zundapp reed met verstelbare sproeier...dan draaide je hem wat meer dicht zodat ie nog mooier liep...dan nog wat dichter en dan mmwhooo... bijna zelfde effect :D

hij loopt stationair gewoon goed, heb hem paar uur geleden weer aangesloten en zo'n 20min laten draaien om dat alvast in te leren.

donderdag hoop ik dat er wat onderdelen binnen zijn, kan ik ff gassen daarna :wink:
dan kan ik ook zien hoelang het duurt voor het weer terugkomt e.d. en daaruit eventueel wat gerichter weten waar het zit....het leek ook wel dat ik de benzinepomp veel zachter hoorde toen ik hem op contact zette :hmmm:
dus kan maar zo, al weet ik niet hoe die zou doen als ie stuk aan het gaan is of bv dat filtertje van dat ding verstopt zit? afijn komen we dan wel achter.

dan bouw ik de thermostaat nog om, eens kijken wat dat met de kar doet, ben ik wel benieuwd naar dus ach, best leuk werkje :D
wel ff knooiwerkje omdat je niet overal even makkelijk bijkan, maar niet iets groot.

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 07 jul 2010, 11:09

wat een hoop werk met resetten en inleren zeg, bij vag is dat gewoon reset to factory defaults en daarna gasklep inleren is bij elkaar misschien 5 minuten werk :lol:

GTRene

Bericht door GTRene » 08 jul 2010, 20:57

Kevin20v schreef:wat een hoop werk met resetten en inleren zeg, bij vag is dat gewoon reset to factory defaults en daarna gasklep inleren is bij elkaar misschien 5 minuten werk :lol:
het kan ook wel binnen een paar minuten :wink:
maar dacht I go the long way too...eneuh wat jij vertelde komt nu vandaag ook uit men OBD meting...

het verhaal van vandaag :D

Ik ben iets verder met het gevalletje geen power bij ineens planken onder vollast

ik had de storingen ge-reset en zelfs de accu 5 uur losgekoppeld enz...

daarna liep ie mooi stationair e.d. dus vanmorgen op naar de dealer wat omruilen (kan alleen bij zaken boven de 50,-euro helaas)

anyway, onderweg daarheen bij stoplichten wilde ik vlot wegrijden, dus eerst iets rollen en vervolgens het gas in-ploffen...

je raad het al, weer lukte dat niet, wel langzaam die kant op maar niet ineens ploffen zeg maar...

bovendien als ik de airco inschakel valt ie zeker 200<>250rpm terug en gaat een poosje onregelmatig lopen tot ie zich wat hervonden heeft...

das normaal niet zo, ja je voelt/ziet het ff iets maar meer niet, nu ist echt veel.

Net ff de boel nagekeken of ik ergens slechte slangen zag of luchtlekken oid of kapotte kabels zover ik zag...maar nee alles zover ik kon zien oke.

Toen maar ff weer aan men OBD apparaat de storingen uitlezen...

er kwam uit.

- 6c battery disconnected? ah dat zal dan kloppen inderdaad die is er 5 u af geweest ;-)

- 0a PreCat oxygen sensor cill 1<>4

- 12 PreCat oxygen sensor cill 4<>8

ik heb maar 2 lambda's voor de kat maar die heb ik rond 06-2008 nog vervangen door nieuwe...

kunnen die krengen zo snel kaduk gaan en kloppen dat soort "probleempjes" bij de lambda's?

GTRene

Bericht door GTRene » 09 jul 2010, 21:48

weer wat zaken gecleand en nagekeken en ge-reset en weer een ritje gemaakt...tot dealer ging aardig, terugweg weer noppes bij volgas, net of je ineens de sleutel terug draait...hm, dus maar iets minder gas no problem.
thuis na afkoeling weer aan de test OBD en weer gaf ie weer de beide lambdas aan Oxygen pre cats...

(nu zit er ook nog een aardig ander karweitje te wachten met allemaal nwe pakkingen rond de kleppendeksel e.d. en 8x nwe bobine's e.d en ander thermostaat gebeuren enz enz, maar meeste daarvan doe ik na de zomer, to hot now in the garage)

anyway, ik dacht toen de motor liep, eigenlijk loopt ie best zacht...dus ik eens voelen bij de uitlaat achter...voelde bijna geen luchtdruk eruit komen :hmmm: en wat kwam was super hot...
ik kan me nog herinneren dat ik ooit een filmpje opnam in 2007 met de kamera een meter of anderhalf zeker achter de auto en bij ff volgas viel dat ding al bijna om :mrgreen: nu gebeurt er weinig :hmmm:

nu las ik ook al op het net bij iemand die de kat verstopt had...bv de 1 echt stuk en dan rammelde die en of zelfs stukken voor de einddemper die zo ook verstopte....
weer een ander had een gedeelte versmolten en zodoende verstopt enz enz...die lui hadden ook vermogen verlies wat logisch is op die manier :wink:

dus ik zat eens te denken...dat mijn kats er waarschijnlijk aan zijn...misschien ook vandaar dat ie altijd maar echt nipt door de keuring kwam? omdat ie al niet goed was to start with?

dus binnenkort eens na laten kijken ofzo...denk dat het lange en vele volgas rijden die tocht/trip meer dan 600km in DLD laatst de druppel was...vandaar dat ie soms zo raar deed en te weinig vermogen...

hopelijk heeft het blok door die tegendruk niet te veel geleden...zal knap heet zijn geworden.

hoe kom ik erachter van die kats...mijn 2 lambda sensoren zitten voor de kat, die geven fouten aan waarschijnlijk door te veel tegendruk en dus verkeerde waarden e.d.? maar dealer zal de gassen moeten meten ofzo? dan nog kijken wat voor soort eronder zitten :hmmm:

Kevin20v

Bericht door Kevin20v » 09 jul 2010, 23:52

:lol: Wat een verhaal weer, waarschijnlijk is het gewoon omdat het aftermarket lambda's zijn die je erin hebt gedraait er zit wel degelijk een kwaliteitsverschil in.

Je kat kan op 2 manieren defect raken, hij kan mechanisch defect gaan waarbij gewoon het binnenwerk defect is zoals bij de vorige kat van mijn golf 4:

maar je kunt ook hebben dat de kat defect is door verstopping en olie en dan hoor je hem niet maar dan werkt ie net zo slecht als een rammelende kat.

Ik zou eerst eens beginnen met de lambda's want die zijn waarschijnlijk wel een stukje goedkoper dan de kat

GTRene

Bericht door GTRene » 10 jul 2010, 00:34

dan denk ik eerder dat ie verstopt is want rammelen heb ik nog niet gehoord...en ja van olie en koelwater e.d. hoorde/las ik ook al verhalen van...maar ook van smelten :shocking:

het kan natuurlijk zo zijn dat men pas 2 jaar oude lambdas stuk zijn maar denk dat het wat anders is, kan het trouwens wel proberen...die oude lamdas heb ik nog (die waren dus niet stuk destijds want met die nwe veranderde er niks :mrgreen: )

maar hoe verklaar je dan dat er minder druk uit de uitlaten komt...en wat veroorzaakt dan dat ik niet ineens vol gas kan geven :hmmm: pas het laatste stukje van het gaspedaal zeg maar valt ie ineens weg...net of je ineens het contact verbreekt :hmmm:
dat kan plotselinge drukopbouw uitlaat en dat kan ie niet snel genoeg kwijt en gas komt terug langs lambda en die zegt stop? terwijl als ik het gasd meteen terug doe ik ook meteen weer een "normale" motor heb, kan hem alleen niet ineens wegploffen.

in DLD bij een afrit deed ie ook ff raar, ff heel weinig toen ik verder wilde...en naar top had ie veel moeite mee...waarschijnlijk allemaal aanloop naar...magoed dan vinden we het wel eerder :mrgreen:

Marco R.

Bericht door Marco R. » 10 jul 2010, 17:07

Jouw auto verbruikt toch (redelijk) wat olie René? Misschien zitten je kats wel vol olie idd.

GTRene

Bericht door GTRene » 10 jul 2010, 17:24

Marco R. schreef:Jouw auto verbruikt toch (redelijk) wat olie René? Misschien zitten je kats wel vol olie idd.
yep...doen die motoren sowieso al...daarbij hij wordt ook al wat jaartjes ouder dus kan heel goed vol troep zitten :D

heb net ff onder de auto gekropen om ff aan de kats te rammelen...maar der zit zo te horen niks los.
verder zag ik dat het een heel geheel is onder men auto...dus eerst spruitstukken, en vanaf daar ist 1 speciaal geheel tot afslag naar eindempers.
dus het zou ook niet zomaar ff een ander katje er tussen schroeven zijn...

verder vandaag al men nwe Alpina waterslang binnen (zal wel ook destijds in de B8 3 serie V8 gebruikt zijn)
en zag dat de motorsteunen/airco, ook van Alpina zijn, mooi spul...
benieuwd wat hartge nog meer van Alpina gebruikt heeft :D waarschijnlijk het carter ook maar nog niet op gelet :D

misschien moet ik maar eens een paar tanken met Shell V-power gaan rijden (ja bij de 3de tank zal die dan weer wat gaan pingelen waarschijnlijk, bij gas los) maar die brandstof reinigt echt, althans verschillende fora praten daar ook over voor de V8 bmw blokken e.d. ook voor injectoren en koolafzetting e.d. nah...dat ga ik ook maar mee beginnen 2 tot 3 tanken...ben benieuwd.

L@urens

Bericht door L@urens » 10 jul 2010, 20:21

Pingelen bij gas-los?
En jij wilt dit zelf oplossen?

Ik zou alle aftermarket ebay rommel eraf halen en vervangen door origineel. Te beginnen dus bij je O2-sensoren.

Arthur

Bericht door Arthur » 11 jul 2010, 02:22

:sealed:

GTRene

Bericht door GTRene » 11 jul 2010, 04:14

L@urens schreef:Pingelen bij gas-los?
En jij wilt dit zelf oplossen?

Ik zou alle aftermarket ebay rommel eraf halen en vervangen door origineel. Te beginnen dus bij je O2-sensoren.
je leest niet goed :wink:
als ik zoals destijds 3x een volle tank Shell V-power tankte begon ie bij de derde tank te pingelen of althans een scherp raar geluid bij gas los vanwege die brandstof te lang gebruiken...en toen had ik nog gewoon men originele lambdas dat was 3.5 jaar terug :wink:

maar wilde nog eens wat tanken V-power er in gooien just to clean fuel lines and stuff...maja misschien nu al niet meer nodig, alhoewel ik het toch ff doe denk ik...alhoewel hij gek begon te doen na die duitse shell :hmmm: maar dat zal een samenloop van zijn geweest na die lange duitse rit wellicht.

het enige niet originele maar wel zelfde als zijn men lambdas en die zitten er nu 2 jaar in verder alles hetzelfde.

dus geen aftermarket rommel op men auto :wink:

vandaag/vannacht op en later weer neer gereden naar Hengelo>Almelo en wat denk je?

alles weer oke zoals ie ook een jaar geleden reed :hosanna: dus kan weer volgas geven...(voorlopig althans) en men stationair loopt ook weer goed :banaan: daarbij als ik de airco erbij inschakel loopt ie ook nog goed :hosanna:

dus is ie weer oke zo schijnt...heb verder niks gedaan, ja aan de katt rammelen en draden nalopen van lambdas aansluitingen en geheugen ge-reset, daarna wat in-geleerd met airco aan en op toeren houden.

maar wat het nu was? tis in elk geval niet de katt gelukkig en de lambdas zijn dus ook nog goed :thumbup:

dus ikke voorlopig blij.

volgende week pak ik de ombouw waterpomp/thermostaat aan, eens zien hoe de bedrijfstemp omlaag te brengen als een "normale" auto (en ja allemaal originele BMW delen of Alpina)
eens kijken of de ECU daar geen problemen mee heeft (al moet ik zeggen dat alles mooi binnen de waardes van die hoge standaard bedrijfstemp blijft maar die motor geen racer hoort te zijn en dus toch omlaag moet :D )

en na de zomer als het wat afkoelt pak ik de pakkingen aan van kleppendeksels e.d. en alle bobines en bogie doppen enz...dat wilde ik al vanaf begin 2007 maar best prijzig :bag:
wil het nu goed hebben, kleine lekkage weg en eindelijk verse bobine's e.d. zijn al van producktie datum 1999.

en dan moet ik ook aan het onderstel nog iets veranderen(ook na de zomer/hitte)...ik was aan het meten want er klopte iets niet(altijd al zo geweest overigens)...dus meten en nog eens meten...het rechterwiel zit 5mm te ver naar voren en nou zag ik al dat je de brug iets kan verstellen...wel veel dikke bouten losdraaien en ff wat kracht erop, maar ik wil dat goed hebben, dan heeft ie daar ook iets meer ruimte net als links (ruimte is schaars naar voor omdat de wielbasis al iets langer is dan standaard M coupe), moet dan wel weer uitlijnen maja das niet zo'n probleem.

DDX

Bericht door DDX » 11 jul 2010, 10:42

Heb je niet gewoon last van het warme weer ?

Arthur

Bericht door Arthur » 11 jul 2010, 11:07

Nee, hij "raaskalt" altijd zo :mrgreen: :wink:

L@urens

Bericht door L@urens » 11 jul 2010, 11:37

GTRene schreef:derde tank te pingelen of althans een scherp raar geluid bij gas los vanwege die brandstof te lang gebruiken
Bij gas los treed je fuel cut in. Oftewel: je injectoren zijn dan gesloten. Pingelen is al helemaaaaaal uitgesloten.

Plaats reactie