BMW 1 Serie M Coupé
-
Re: 1 ///M Coupe
Er is een evenement voor de pers geweest dat door M GmbH is georganiseerd tbv deze auto:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 35#p635935
Het zal alleen geen M1 gaan heten zoals in het stuk staat.
Ik denk dat als dit een 'is' variant zou zijn van de 135i het niet door M GmbH georganiseerd zou worden en de auto ook geen bredere body mee zou krijgen. Zie de Z4 sDrive35is, vrijwel identiek aan de standaard Z4 maar dan een iets gekieteld blok en M goodies.
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 35#p635935
Het zal alleen geen M1 gaan heten zoals in het stuk staat.
Ik denk dat als dit een 'is' variant zou zijn van de 135i het niet door M GmbH georganiseerd zou worden en de auto ook geen bredere body mee zou krijgen. Zie de Z4 sDrive35is, vrijwel identiek aan de standaard Z4 maar dan een iets gekieteld blok en M goodies.
-
Dan zou ie helemaal de plank misslaan....
-
Mooi dat gespeculeer allemaal, en dan ook nog op voorhand afbranden
Straks zet BMW gewoon weer een gaaf ding op de markt waar hele kuddes autoliefhebbers de vingers bij aflikken, en die als zoete broodjes over de toonbank gaan.
Je kan alles van ze zeggen daar in Munchen, maar misstapjes maken ze vrij weinig als het op geld verdienen aankomt.
En André moet gewoon zelf z'n auto's opbouwen , ///M stickers heb ik nog wel

Straks zet BMW gewoon weer een gaaf ding op de markt waar hele kuddes autoliefhebbers de vingers bij aflikken, en die als zoete broodjes over de toonbank gaan.
Je kan alles van ze zeggen daar in Munchen, maar misstapjes maken ze vrij weinig als het op geld verdienen aankomt.
En André moet gewoon zelf z'n auto's opbouwen , ///M stickers heb ik nog wel
-
Klopt Marcel daarom heb ik ook een 130i racert. Tis alleen jammer dat er straks geen mooie atmo 's meer zijn bij BMW voor een goeie basis auto die makkelijk op te bouwen is naar een race auto.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
http://www.autojunk.nl/2010/07/aan-boor ... ie-m-coupe
GTFOH, lees het ding mag niet in het "vaarwater" van de M3 komen..................
....................alles moet het ding hebben..............................
ps; let even op de groene milieu stikker recht onder.........
.....Da sind die PS eigentlich gar nicht so eintscheidend, sondern der Feedback, der Fahrspass........................
GTFOH, lees het ding mag niet in het "vaarwater" van de M3 komen..................

ps; let even op de groene milieu stikker recht onder.........
- Sperdy
Hele korte test van iemand die niet zelf stuurt, maar er naast heeft gezeten. Tja, dat zegt toch niet zo veel..
Weetjes:
Het N54 blok met 350pk
Redline 7500 rpm
http://www.carmagazine.co.uk/Drives/Sea ... de-review/
Weetjes:
Het N54 blok met 350pk
Redline 7500 rpm
http://www.carmagazine.co.uk/Drives/Sea ... de-review/
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Nee das duidelijk, het gaat erom hoe die gast achter het stuur zich der uit zit te lullen...................... 

- Knot
Die redline.... blokjes bouwden toch al af vanaf 5500.. heeft het dan voor zin om er 500 bij te doen?
- Petrolhead Tom
Misschien zo gemapt dat er boven in meer power zit? Andere nokkenassen?
- Sperdy
Dat zou kunnen Tom. Een 135i gaat tot 7.000 rpm. 1M coupe dus 7500 rpm. Misschien meer power bovenin, of een bredere powerband. Denk ook wel dat deze 1M rond de 500 Nm zit. En dat is allemaal erg lekker. 10K duurder dan een 135i begreep ik (klopt dat?). Redelijk geprijsd dus.
Tja, het is natuurlijk helemaal geen M kar, maar een gepimpte 135i. Maar 't zou zo maar een heerlijk sturend hok kunnen zijn. Dus aanmerkelijk stapje hoger dan een 135i waar een 'fair' prijsverschil tegenover staat. Kijk 10 K, dat is een tikkie duurder mijn ACS1 goodies, maar zo groot is dat gat ook weer niet. Bovendien, met de 1MCoupe heb je een looker van jewelste met zijn bredere wielkasten, bandenmaat en 4 eindpijpen. Dat heb ik allemaal niet.
Nee, hoe langer ik er over nadenk, hoe meer dit model toch wel op de goede plek valt binnen de modellijn van BMW. Maar het is helemaal geen echt BMW M1, helaas, maar het heeft ook niet die prijs.
Tja, het is natuurlijk helemaal geen M kar, maar een gepimpte 135i. Maar 't zou zo maar een heerlijk sturend hok kunnen zijn. Dus aanmerkelijk stapje hoger dan een 135i waar een 'fair' prijsverschil tegenover staat. Kijk 10 K, dat is een tikkie duurder mijn ACS1 goodies, maar zo groot is dat gat ook weer niet. Bovendien, met de 1MCoupe heb je een looker van jewelste met zijn bredere wielkasten, bandenmaat en 4 eindpijpen. Dat heb ik allemaal niet.
Nee, hoe langer ik er over nadenk, hoe meer dit model toch wel op de goede plek valt binnen de modellijn van BMW. Maar het is helemaal geen echt BMW M1, helaas, maar het heeft ook niet die prijs.
- Tristan
Tja, misschien ben ik ook 1 van de weinige die zich verheugd op deze auto. Soort spirituele opvolger van de E30 M3. Alleen geen atmo helaas, maar de complete package van de auto zal erg lekker worden.
- GTRene
lijkt mij ook... 

- Femme
Ik kan me moeilijk voorstellen dat BMW een motor naar 7500 toeren laat draaien terwijl hij al vanaf 5900 toeren vermogen aan het afbouwen is, daar is geen lol aan.
Een aangepast blok met bijv. max vermogen bij 7000 toeren en toerenlimiet bij 7500 zou het al weer wat leuker maken.
Een aangepast blok met bijv. max vermogen bij 7000 toeren en toerenlimiet bij 7500 zou het al weer wat leuker maken.
- Sperdy
Ha Femme, ik verwacht dus dat het blok van de 1Mcoupe nog wat heeft in hogere revs, anders heb het geen zin
.
@Tristan. Ik vind deze 1 serie trouwens helemaal geen opvolger van de E30 M3. Het is geen echte M maar een neppert M: een gepimpte 135i met M stickertjes. Dat is wel een beetje 'looser', the Chinese way to go.

@Tristan. Ik vind deze 1 serie trouwens helemaal geen opvolger van de E30 M3. Het is geen echte M maar een neppert M: een gepimpte 135i met M stickertjes. Dat is wel een beetje 'looser', the Chinese way to go.
- FreudeamFahren
Harris op de passagierstoel...
- GTRene
lol, iedereen vragen wat voor motor e.d.
moeilijk als je de chauffeur bent, je wil graag delen maar
klinkt opzich goed...wat was er nou met de remmen? gaven die het op na wat rondjes?
en geschatte tijd Ring 8.07? maar volgende week wete ze meer
spannend 

moeilijk als je de chauffeur bent, je wil graag delen maar

klinkt opzich goed...wat was er nou met de remmen? gaven die het op na wat rondjes?
en geschatte tijd Ring 8.07? maar volgende week wete ze meer

- FreudeamFahren
De remmen zijn versleten na een hele week stampen op Ascari. Daarnaast rijden ze met elke journalist één ronde en staan dan weer stil in de pit. Geen cool down ronde, dus veel last van "heat soak".
- RVV
Ik denk dat BMW Nederland die auto wel een wat hogere prijs zal meegeven dan die 10 mille extra.135i waar een 'fair' prijsverschil tegenover staat. Kijk 10 K, dat is een tikkie duurder mijn ACS1 goodies, maar zo groot is dat gat ook weer niet. Bovendien, met de 1MCoupe heb je een looker van jewelste met zijn bredere wielkasten, bandenmaat en 4 eindpijpen. Dat heb ik allemaal niet.
Nee, hoe langer ik er over nadenk, hoe meer dit model toch wel op de goede plek valt binnen de modellijn van BMW. Maar het is helemaal geen echt BMW M1, helaas, maar het heeft ook niet die prijs
Reken er rustig op dat die auto tussen de 70 en 80K gaat uitkomen. Eerder 80K ivm met een paar opties waar je toch geen nee tegen kan zeggen.
De eerste e46 M3 koste 10 jaar geleden ook bijna 80K, die gingen toen ook als broodjes over de toonbank.
- Sperdy
Dat is waar Rico, als dit ding tegen de 80k gaat kosten, gaat het nergens over. Veel te duur, heb nog niet eens een echt M. Wat ik trouwens ook niet begrijp is dat er allerelei testrondjes wordt gereden in een of andere mule?
- FreudeamFahren
Veels te duur want jouw 135 met chip gaat net zo hard voor minder? Er is nog geen definitieve spec bekend. Eerst maar eens zien wat ///M er allemaal op & aan schroeft. De voortekenen vind ik vooralsnog niet verkeerd. Een Einser stuurt al mooi, (veel) meer spoortbreedte en een trick slippy diff maken hem zeker niet minder. De e46 CSL werd destijds sceptisch ontvangen en als VEULS te duur af gedaan, maar blijkt ook een gevalletje 1+1=3 te zijn. Nu betwijfel ik dat de ///M1 zó goed wordt, maar hij wordt zeker interessanter dan de X5&6 ///M.
De testmule + journo's = combi PR plus testrondjes. Het werkt. Fora vol worden er geschreven
De testmule + journo's = combi PR plus testrondjes. Het werkt. Fora vol worden er geschreven

- Sperdy
Mee eens faf. Die extra spoorbreedte is behoorlijk. En dan inderdaad die fancy sperr met koelribbetjes?!? Fuck, misschien toch echt df. Ik heb iets van 380ps/565nm. Denk niet dat ze 'm dat meegeven.
- RVV
Aan de andere kant Ferdi, je kunt straks ook met die auto even Aken aandoen.
- Joy
Ik vind het vooralsnog een leuk ding. Het lijkt mij de toekomstige generatie tracktool in spé.
Binnen de huidige wetgeving met betrekking tot uitstoot zijn turbomotoren simpelweg in het voordeel ten opzichte van atmosferisch, dus als fabrikant zul je op een gegeven moment wel moeten. BMW heeft naast Mini relatief weinig kleine modellen in hun assortiment, dus ze zullen over de hele range CO2 uitstoot moeten beperken in tegenstelling tot Porsche. Porsche kan zijn uitstoot mooi afwentelen op Volkswagen die veel CO2-arme autootjes verkopen.
Laten we eerst de rest van de details maar afwachten. Valt nog geen pijl op te trekken namelijk.
Binnen de huidige wetgeving met betrekking tot uitstoot zijn turbomotoren simpelweg in het voordeel ten opzichte van atmosferisch, dus als fabrikant zul je op een gegeven moment wel moeten. BMW heeft naast Mini relatief weinig kleine modellen in hun assortiment, dus ze zullen over de hele range CO2 uitstoot moeten beperken in tegenstelling tot Porsche. Porsche kan zijn uitstoot mooi afwentelen op Volkswagen die veel CO2-arme autootjes verkopen.
Laten we eerst de rest van de details maar afwachten. Valt nog geen pijl op te trekken namelijk.
- Femme
Het filmpje van Chris Harris staat hier: http://www.youtube.com/watch?v=t9MKOm_0bXM (die hierboven werkt niet meer).
Het lijkt me een gave kar, met of zonder turbo. Over een jaar of vier, als de prijzen zijn gezakt, gaat ie gewoon populair worden bij df'ers.
Het lijkt me een gave kar, met of zonder turbo. Over een jaar of vier, als de prijzen zijn gezakt, gaat ie gewoon populair worden bij df'ers.
- Sperdy
Heeft geen zin, het n54 blok is (aan de zeer veilige kant) te tunen tot rond de 360-380 pk. Dat heeft deze 1M coupe ook. Eigenlijk praat je meer over het 'normale' aantal pk's voor dat blok. 400+ getallen brengen grote risico's.Rico schreef:Aan de andere kant Ferdi, je kunt straks ook met die auto even Aken aandoen.