BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Tom
Berichten: 22256
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Tom » 12 jul 2010, 20:52

Er is een evenement voor de pers geweest dat door M GmbH is georganiseerd tbv deze auto:
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 35#p635935
Het zal alleen geen M1 gaan heten zoals in het stuk staat.
Ik denk dat als dit een 'is' variant zou zijn van de 135i het niet door M GmbH georganiseerd zou worden en de auto ook geen bredere body mee zou krijgen. Zie de Z4 sDrive35is, vrijwel identiek aan de standaard Z4 maar dan een iets gekieteld blok en M goodies.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Marc R » 13 jul 2010, 14:54

Dan zou ie helemaal de plank misslaan....

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door M@rcel » 13 jul 2010, 16:22

Mooi dat gespeculeer allemaal, en dan ook nog op voorhand afbranden :blabla:

Straks zet BMW gewoon weer een gaaf ding op de markt waar hele kuddes autoliefhebbers de vingers bij aflikken, en die als zoete broodjes over de toonbank gaan.
Je kan alles van ze zeggen daar in Munchen, maar misstapjes maken ze vrij weinig als het op geld verdienen aankomt.

En André moet gewoon zelf z'n auto's opbouwen , ///M stickers heb ik nog wel

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Andre » 13 jul 2010, 17:54

Klopt Marcel daarom heb ik ook een 130i racert. Tis alleen jammer dat er straks geen mooie atmo 's meer zijn bij BMW voor een goeie basis auto die makkelijk op te bouwen is naar een race auto.

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door romo » 13 jul 2010, 21:20

http://www.autojunk.nl/2010/07/aan-boor ... ie-m-coupe

Da sind die PS eigentlich gar nicht so eintscheidend, sondern der Feedback, der Fahrspass........................
.....

GTFOH, lees het ding mag niet in het "vaarwater" van de M3 komen.................. :wink: ....................alles moet het ding hebben..............................


ps; let even op de groene milieu stikker recht onder.........

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Sperdy » 13 jul 2010, 22:56

Hele korte test van iemand die niet zelf stuurt, maar er naast heeft gezeten. Tja, dat zegt toch niet zo veel..

Weetjes:
Het N54 blok met 350pk
Redline 7500 rpm

http://www.carmagazine.co.uk/Drives/Sea ... de-review/

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door romo » 14 jul 2010, 07:27

Nee das duidelijk, het gaat erom hoe die gast achter het stuur zich der uit zit te lullen...................... :mrgreen:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40152
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Knot » 14 jul 2010, 09:15

Die redline.... blokjes bouwden toch al af vanaf 5500.. heeft het dan voor zin om er 500 bij te doen?

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Petrolhead Tom » 14 jul 2010, 09:25

Misschien zo gemapt dat er boven in meer power zit? Andere nokkenassen?

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Sperdy » 14 jul 2010, 16:18

Dat zou kunnen Tom. Een 135i gaat tot 7.000 rpm. 1M coupe dus 7500 rpm. Misschien meer power bovenin, of een bredere powerband. Denk ook wel dat deze 1M rond de 500 Nm zit. En dat is allemaal erg lekker. 10K duurder dan een 135i begreep ik (klopt dat?). Redelijk geprijsd dus.

Tja, het is natuurlijk helemaal geen M kar, maar een gepimpte 135i. Maar 't zou zo maar een heerlijk sturend hok kunnen zijn. Dus aanmerkelijk stapje hoger dan een 135i waar een 'fair' prijsverschil tegenover staat. Kijk 10 K, dat is een tikkie duurder mijn ACS1 goodies, maar zo groot is dat gat ook weer niet. Bovendien, met de 1MCoupe heb je een looker van jewelste met zijn bredere wielkasten, bandenmaat en 4 eindpijpen. Dat heb ik allemaal niet.

Nee, hoe langer ik er over nadenk, hoe meer dit model toch wel op de goede plek valt binnen de modellijn van BMW. Maar het is helemaal geen echt BMW M1, helaas, maar het heeft ook niet die prijs.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Tristan » 14 jul 2010, 16:22

Tja, misschien ben ik ook 1 van de weinige die zich verheugd op deze auto. Soort spirituele opvolger van de E30 M3. Alleen geen atmo helaas, maar de complete package van de auto zal erg lekker worden.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door GTRene » 14 jul 2010, 16:39

lijkt mij ook... :df:

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Femme » 14 jul 2010, 17:25

Ik kan me moeilijk voorstellen dat BMW een motor naar 7500 toeren laat draaien terwijl hij al vanaf 5900 toeren vermogen aan het afbouwen is, daar is geen lol aan.

Een aangepast blok met bijv. max vermogen bij 7000 toeren en toerenlimiet bij 7500 zou het al weer wat leuker maken.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Sperdy » 14 jul 2010, 19:46

Ha Femme, ik verwacht dus dat het blok van de 1Mcoupe nog wat heeft in hogere revs, anders heb het geen zin :).

@Tristan. Ik vind deze 1 serie trouwens helemaal geen opvolger van de E30 M3. Het is geen echte M maar een neppert M: een gepimpte 135i met M stickertjes. Dat is wel een beetje 'looser', the Chinese way to go.

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door FreudeamFahren » 14 jul 2010, 20:03

Harris op de passagierstoel...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door GTRene » 14 jul 2010, 20:13

lol, iedereen vragen wat voor motor e.d. :lol:
moeilijk als je de chauffeur bent, je wil graag delen maar :sealed:

klinkt opzich goed...wat was er nou met de remmen? gaven die het op na wat rondjes?

en geschatte tijd Ring 8.07? maar volgende week wete ze meer :hmmm: spannend :D

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door FreudeamFahren » 14 jul 2010, 20:24

De remmen zijn versleten na een hele week stampen op Ascari. Daarnaast rijden ze met elke journalist één ronde en staan dan weer stil in de pit. Geen cool down ronde, dus veel last van "heat soak".

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door RVV » 14 jul 2010, 20:32

135i waar een 'fair' prijsverschil tegenover staat. Kijk 10 K, dat is een tikkie duurder mijn ACS1 goodies, maar zo groot is dat gat ook weer niet. Bovendien, met de 1MCoupe heb je een looker van jewelste met zijn bredere wielkasten, bandenmaat en 4 eindpijpen. Dat heb ik allemaal niet.

Nee, hoe langer ik er over nadenk, hoe meer dit model toch wel op de goede plek valt binnen de modellijn van BMW. Maar het is helemaal geen echt BMW M1, helaas, maar het heeft ook niet die prijs
Ik denk dat BMW Nederland die auto wel een wat hogere prijs zal meegeven dan die 10 mille extra.

Reken er rustig op dat die auto tussen de 70 en 80K gaat uitkomen. Eerder 80K ivm met een paar opties waar je toch geen nee tegen kan zeggen.

De eerste e46 M3 koste 10 jaar geleden ook bijna 80K, die gingen toen ook als broodjes over de toonbank.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Sperdy » 14 jul 2010, 22:12

Dat is waar Rico, als dit ding tegen de 80k gaat kosten, gaat het nergens over. Veel te duur, heb nog niet eens een echt M. Wat ik trouwens ook niet begrijp is dat er allerelei testrondjes wordt gereden in een of andere mule?

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door FreudeamFahren » 14 jul 2010, 22:22

Veels te duur want jouw 135 met chip gaat net zo hard voor minder? Er is nog geen definitieve spec bekend. Eerst maar eens zien wat ///M er allemaal op & aan schroeft. De voortekenen vind ik vooralsnog niet verkeerd. Een Einser stuurt al mooi, (veel) meer spoortbreedte en een trick slippy diff maken hem zeker niet minder. De e46 CSL werd destijds sceptisch ontvangen en als VEULS te duur af gedaan, maar blijkt ook een gevalletje 1+1=3 te zijn. Nu betwijfel ik dat de ///M1 zó goed wordt, maar hij wordt zeker interessanter dan de X5&6 ///M.

De testmule + journo's = combi PR plus testrondjes. Het werkt. Fora vol worden er geschreven ;-)

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Sperdy » 14 jul 2010, 23:32

Mee eens faf. Die extra spoorbreedte is behoorlijk. En dan inderdaad die fancy sperr met koelribbetjes?!? Fuck, misschien toch echt df. Ik heb iets van 380ps/565nm. Denk niet dat ze 'm dat meegeven.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door RVV » 14 jul 2010, 23:38

Aan de andere kant Ferdi, je kunt straks ook met die auto even Aken aandoen.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10870
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Joy » 14 jul 2010, 23:54

Ik vind het vooralsnog een leuk ding. Het lijkt mij de toekomstige generatie tracktool in spé.

Binnen de huidige wetgeving met betrekking tot uitstoot zijn turbomotoren simpelweg in het voordeel ten opzichte van atmosferisch, dus als fabrikant zul je op een gegeven moment wel moeten. BMW heeft naast Mini relatief weinig kleine modellen in hun assortiment, dus ze zullen over de hele range CO2 uitstoot moeten beperken in tegenstelling tot Porsche. Porsche kan zijn uitstoot mooi afwentelen op Volkswagen die veel CO2-arme autootjes verkopen.

Laten we eerst de rest van de details maar afwachten. Valt nog geen pijl op te trekken namelijk.

Gebruikersavatar
Femme
Berichten: 1595
Lid geworden op: 02 aug 2006, 21:27
Locatie: Ruurlo

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Femme » 15 jul 2010, 00:22

Het filmpje van Chris Harris staat hier: http://www.youtube.com/watch?v=t9MKOm_0bXM (die hierboven werkt niet meer).

Het lijkt me een gave kar, met of zonder turbo. Over een jaar of vier, als de prijzen zijn gezakt, gaat ie gewoon populair worden bij df'ers.

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Sperdy » 15 jul 2010, 00:29

Rico schreef:Aan de andere kant Ferdi, je kunt straks ook met die auto even Aken aandoen.
Heeft geen zin, het n54 blok is (aan de zeer veilige kant) te tunen tot rond de 360-380 pk. Dat heeft deze 1M coupe ook. Eigenlijk praat je meer over het 'normale' aantal pk's voor dat blok. 400+ getallen brengen grote risico's.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BMeinders, Fabian, Google [Bot], mark123, SlowCo en 16 gasten