Wel cool overigens hoe BMW 'Hybride' neerzet. Niet als een lullige elektrowaggel die tot 30 volledig (Jippie!) op elektriciteit kan rijden, maar gewoon een vette achtcilinder met elektrische ondersteuning! (X6 en 7-Serie) 8)
Fotografie
-
Luuk
Re: Fotografie
Wel prima, niet heel bijzonder.
Wel cool overigens hoe BMW 'Hybride' neerzet. Niet als een lullige elektrowaggel die tot 30 volledig (Jippie!) op elektriciteit kan rijden, maar gewoon een vette achtcilinder met elektrische ondersteuning! (X6 en 7-Serie) 8)
- MartijnGizmo
Hij kan zelfs tot 68 elektrisch rijden als je rustig doet... 
- JohanH
#1 en 3 zijn netjes en typerende 'martijn'foto's, maar #2 vind ik toch echt onder de maat voor jouw doen Martijn. Het kijkt niet lekker weg... heb je nog andere pan-foto's van die Bimmer?
- MartijnGizmo
- JohanH
Het achterste deel ziet er inderdaad netjes uit, maar het linkerdeel van de foto komt raar over. Net alsof de camera daar op-en-neer bewoog ipv mee met het voertuig waardoor je het snelheidsgevoel krijgt. Mogelijk is dat versterkt door de velgen en de letters op de zijkant van de foto. Het is misschien wat moeilijk uit te leggen, maar dat is mijn gevoel bij de foto.
#4 vind ik wel weer goed te doen, maar dat komt mogelijk doordat de scherpte in het midden van de foto zit. #5 doet't voor mij ook niet
#4 vind ik wel weer goed te doen, maar dat komt mogelijk doordat de scherpte in het midden van de foto zit. #5 doet't voor mij ook niet
-
Tom
De foto's zijn goed, maar de wagen daarentegen... 
- markk
#1 en #3 zijn dikke
De panning-shots vind ik minder. Ze zijn me te druk / onscherp en de (gehele) auto is me niet scherp genoeg...
Mark.
De panning-shots vind ik minder. Ze zijn me te druk / onscherp en de (gehele) auto is me niet scherp genoeg...
Mark.
- maarten22
- Auto: Porsche 911 964 C2
Thanks Johan
Hier nog wat andere foto's van een tijd terug. Tips zijn welkom!

-
Luuk
Oh, dan was het alleen de 7-Serie die niet volledig elektro kan waggelen.Martijn Koevoets schreef:Hij kan zelfs tot 68 elektrisch rijden als je rustig doet...
- MartijnGizmo
Dit is op 1/60s, als je langzamer gaat zit er naar mijn mening te weinig beweging in de omgeving. Je kunt wel verder weg gaan staan en een langere lens gebruiken, maar dan gaat er teveel dynamiek verloren vind ik. Blijft dus een afweging tussen scherpte/snelheidsgevoel en smaak.markk schreef:De panning-shots vind ik minder. Ze zijn me te druk / onscherp en de (gehele) auto is me niet scherp genoeg...
-
allen
[quote="maarten22"]Thanks Johan
Hier nog wat andere foto's van een tijd terug. Tips zijn welkom![quote]
Die 'uit de auto groeiende' palen en lantaarnpaal zijn storend. Bas (Linc) zou dat overigens wel op kunnen lossen.
Hier nog wat andere foto's van een tijd terug. Tips zijn welkom![quote]
Die 'uit de auto groeiende' palen en lantaarnpaal zijn storend. Bas (Linc) zou dat overigens wel op kunnen lossen.
-
Linds155
normaal zijn ze scherper , maar waarop ik ze heb geupload, zijn ze wat achteruit gegaan
- JohanH
Hey Allen, tof dat je er weer bentallen schreef:Die 'uit de auto groeiende' palen en lantaarnpaal zijn storend. Bas (Linc) zou dat overigens wel op kunnen lossen.maarten22 schreef:Thanks Johan![]()
Dat soort dingen (ook kentekens geel maken bv.) fixen kan tegenwoordig makkelijk met photoshop CS5. Kwestie van selecteren en de delete toets indrukken.
Ik vind de foto's van de Audi overigens erg 'centraal' Maarten, zelfs de laatste met W12. Probeer eens van compositie te wijzigen volgens deze tips: http://www.digitalefotografietips.nl/ba ... ompositie/ maar blijf jezelf wel altijd afvragen waarom jij het een goede compositie vind - centraal kan ook mooi zijn
- JohanH
Zo te zien gebruik je jalbum? Oudere versies daarvan maken nieuwe jpg's aan en vernaggelen daarbij de kwaliteit. Ik kopieer zelf doorgaans mijn eigen foto's naar de slide dir erover heen zodat ze er weer netjes uit zien.Linds155 schreef:-knip-
normaal zijn ze scherper , maar waarop ik ze heb geupload, zijn ze wat achteruit gegaan
- JohanH
Het blijft inderdaad een afweging tussen compositie, smaak, etc. Anders schoten we allemaal wel dezelfde plaatjesMartijn Koevoets schreef:Dit is op 1/60s, als je langzamer gaat zit er naar mijn mening te weinig beweging in de omgeving. Je kunt wel verder weg gaan staan en een langere lens gebruiken, maar dan gaat er teveel dynamiek verloren vind ik. Blijft dus een afweging tussen scherpte/snelheidsgevoel en smaak.markk schreef:De panning-shots vind ik minder. Ze zijn me te druk / onscherp en de (gehele) auto is me niet scherp genoeg...
Ik krijg ook de nodige opmerkingen dat ik deze foto met deur dicht had moeten schieten, maar ik vind het juist wel wat hebben.
[edit:] Hoe is dit Martijn?
Ik had hem al wat lichter gemaakt, maar veel verder dan dit wil niet zonder het detail in de lucht te vernaggelen.
Laatst gewijzigd door JohanH op 12 jul 2010, 21:45, 1 keer totaal gewijzigd.
- MartijnGizmo
Die deur vind ik wel kunnen, maar ik had graag iets meer detail in de auto gezien, vind ik nu net wat te donker... 
- Topfuel
Hier wat vakantie foto's van Hongkong & Bali. Ik ben serieus benieuwd naar de feedback. Dit was voor mij de eerste keer dat ik met een spiegelreflex (eos1000d) heb geschoten. Normaal maakte ik alleen foto's met een compact camera van € 120,-
- Joop
Zitten goede foto's tussen TopFuel...
...zet een paar nog even recht en maak een enkeling nog iets helderder en ze zijn top.
Deze is wel erg goed gelukt:

...zet een paar nog even recht en maak een enkeling nog iets helderder en ze zijn top.
Deze is wel erg goed gelukt:
- MartijnGizmo
Ik heb alvast een extragratis toptip: selectie 
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Dit is geen Hongkong, dit is gewoon Schiphol (mijn werkplek)
Vind je meeste foto's trouwens goed geslaagd
-
Richardt.
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
Zitten een aantal erg lekkere foto's tussen!
Krijg er echt een vakantie gevoel van, gelukkig mag ik morgenavond 1,5 week naar de zon 8)
Krijg er echt een vakantie gevoel van, gelukkig mag ik morgenavond 1,5 week naar de zon 8)
-
Xave30
en
Joop schreef: Deze is wel erg goed gelukt:
- Knot
Wat Joop zegt... prachtig zo HongKong at night!