BMW 1 Serie M Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Snipe » 10 jul 2010, 15:14

Andre schreef:Bmw AG intresseert zich totaal niet aan de heritage waar ze vandaan komen.
2002 Turbo?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door RVV » 10 jul 2010, 15:44

Om eerlijk te zijn het boeit me verder geen zier meer die nieuwe weg die M is ingeslagen. Ik zing het nog wel een tijdje uit met de M5, over een paar jaar een knappe M3 van de laatste lichting en we zijn minimaal 5 tot 7 jaar verder. Tegen die tijd moeten we toch allemaal verplicht in een elektrowagentje rijden.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door GTRene » 10 jul 2010, 15:56

Snipe schreef:
Andre schreef:Bmw AG intresseert zich totaal niet aan de heritage waar ze vandaan komen.
2002 Turbo?
en de M1 turbo :mrgreen:


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door GTRene » 10 jul 2010, 16:13

old vs new

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
model will be called the BMW 1 Series M Coupé.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Michel P » 10 jul 2010, 16:17

Dan 100x liever een 130i 2 deurs hatch, met goed onderstel en sper. En als je al meer power wenst even langs ESS voor een compressor.

Maar ca. 270 paardjes zijn al een feest met een goed onderstel en sper.

Michel

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door GTRene » 10 jul 2010, 16:22

kijk een diff met koelvinnen...zal ook wel een sper in zitten neem ik aan

Afbeelding

verder zegt iemand
I just bought the german AUTOBILD:

Their facts:

Engine from the Z4 35is, so around 340 HP
19" wheels, different brakes, different seats and different speedometers;
0-100 KM/h under 5 seconds
DCT 7 speed as an option or 6 manual standard
Price: 48000 Euros approx 60000$, available fro June 2010 in Europe!

DG

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door DG » 10 jul 2010, 16:30

GTRene schreef:kijk een diff met koelvinnen...zal ook wel een sper in zitten neem ik aan

Afbeelding

verder zegt iemand
I just bought the german AUTOBILD:

Their facts:

Engine from the Z4 35is, so around 340 HP
19" wheels, different brakes, different seats and different speedometers;
0-100 KM/h under 5 seconds
DCT 7 speed as an option or 6 manual standard
Price: 48000 Euros approx 60000$, available fro June 2010 in Europe!
Leuke auto maar wat is hij belachelijk duur zeg. Sowieso is het prijs verschil tussen bijv 135 en 335 al klein. Deze is nog duurder :lol:

Ik ben een van de weinigen die de 1 coupe mooier vind dan de hatchback :)
Laatst gewijzigd door DG op 10 jul 2010, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door GTRene » 10 jul 2010, 16:30

1 M convertible :wink:

Afbeelding

Robin
Berichten: 55098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Robin » 10 jul 2010, 16:36

Rico schreef:Om eerlijk te zijn het boeit me verder geen zier meer die nieuwe weg die M is ingeslagen. Ik zing het nog wel een tijdje uit met de M5, over een paar jaar een knappe M3 van de laatste lichting en we zijn minimaal 5 tot 7 jaar verder. Tegen die tijd moeten we toch allemaal verplicht in een elektrowagentje rijden.
Deze dan maar, al verkrijgbaar bij Kroymans vanaf 'n toch nog dikke 90 mille las ik:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Sperdy » 10 jul 2010, 16:42

Michel P schreef:Dan 100x liever een 130i 2 deurs hatch, met goed onderstel en sper. En als je al meer power wenst even langs ESS voor een compressor.

Maar ca. 270 paardjes zijn al een feest met een goed onderstel en sper.

Michel
Als jij een van beiden - voor de heb - zo maar mee naar huis mocht nemen, dan kies jij de 130i tegenover deze M? Laat me niet lachen ....

Robin
Berichten: 55098
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Robin » 10 jul 2010, 17:09

Ik zou 't ook 'spijtig' kunnen noemen, de weg die BMW en M inslaan, aan de andere kant zie ik nog niet 'n merk die 't stokje van hun overneemt. Concurrenten Mercedes en Audi hebben wel bepaalde sportieve modellen, maar ze zijn of ook SUPERPRIJZIG, te lomp en niet zo relatief behendig/fun to drive als de BMW's (in de lagere klasses dus)

Conclusie?

Ik weet 't ECHT niet, maar ik weet wel dat dit als straatauto dit 'n heerlijke kar wordt. De prijs. Tja....

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door romo » 10 jul 2010, 20:08

Zitten er nu 19" onder?

Ik vind het heel er fors ogen, te fors om eerlijk te zijn...................

De 1er in het algemeen is het voor mij nooit geweest, dus wat ze verder met deze modellen range ontwikkelen zal me de spreekwoordelijke worst zijn..............we zo`n ding wil, prima, alle respect, leven en laten leven..........

Verder kan ik van de ontwikkeling niet wakker liggen................je kan het ook niet tegen houden, en verantwoordelijk ben ik er ook niet voor..............dus ik zal er best om slapen :mrgreen:

Waar het naar toegaat? Wie het weet mag het zeggen, maar tegen de tijd dat de F32 gelanceerd wordt zal ik het wel weer bekijken.....................en tot die tot gas ik er nog (l)(r)ustig op los....................

Dat er een 6 cilinder in komt kan ik alleen maar toejuichen, ik vind dat de allerbeste motoren, een V8 kan daar ook niet aan tippen, ook overdone IMHO.............

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door romo » 10 jul 2010, 20:29

Dash, OMG wat is dat nu weer.................... :oops:

Stoelen en stuur M3


Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Topfuel
Berichten: 1916
Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Topfuel » 10 jul 2010, 22:12

Waarom niet nog één laaste keer een '''turbo turbo'' atmo! Dat zou een fantastische afsluiter zijn voor het CSL / E30 M3 / M5 tijdperk...

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Michel P » 10 jul 2010, 22:27

FerdiACS1 schreef:
Michel P schreef:Dan 100x liever een 130i 2 deurs hatch, met goed onderstel en sper. En als je al meer power wenst even langs ESS voor een compressor.

Maar ca. 270 paardjes zijn al een feest met een goed onderstel en sper.

Michel
Als jij een van beiden - voor de heb - zo maar mee naar huis mocht nemen, dan kies jij de 130i tegenover deze M? Laat me niet lachen ....
idd Ferdi, rechtuit branden is niet mijn ding. 130i wat ik in Rico zijn 130 heb gemaakt heeft mij voldoende info gegeven over een heerlijke 3.0 atmo.

Gas respons is alles. Die 0 tot 100 sprint tijden zijn leuk voor verjaardagen en de kroeg, beiden niet mijn ding :mrgreen:

Michel

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Sperdy » 11 jul 2010, 00:21

Je weet helemaal niet waar je over praat Michel. Mijn acs1 met sperr laat een 130i alle hoeken zien van een willekerig circuit. Dat is een gapend gat. gasrespons van bijv. ACS1 is fenomenaal. Denk nou niet dat een acs1 hetzelfde is als een M5 rechtuitbrander. Die M1coupe vliegt ook om een 130i tje heen, qua track en df. Wat wel een terechte vraag is, is of turbo nou de beste sportmotor is. Daarover verschillen de meningen.
Ik zou die sleutels van een 1M maar pakken .... :)

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door RVV » 11 jul 2010, 00:29

Mijn acs1 met sperr laat een 130i alle hoeken zien van een willekerig circuit..


Eh... Niet om Andre een veer in zijn reet te steken, maar waarom heeft hij dan de 135i aan de kant geschoven ten gunste van een 130i?

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Sperdy » 11 jul 2010, 00:39

Omdat Andre geen turbo wil, als ik 'm zo hoor. Driften en aan het gas hangen, etc. Maar een 130i is ook geen 1M. Er zijn trouwens ook professionele racers, die geen bezwaar hebben tegen turbo. Maakt ook niet uit. Maar dan doen we die discussie weer opnieuw.

Bovendien Rico, een ACS1 is totaal wat anders dan een 135i. Een 1MCoupe is (denk ik) ook totaal wat anders dan een 130i. Een normale 135i is een daily cruiser, een normale 130i lijkt me meer sporty, ja, mee eens.

Andre
Berichten: 11403
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Andre » 11 jul 2010, 11:43

Mensen denken dat ik geen turbo liefhebber ben. Dat is niet waar.

Evo s subaru s top auto s.
Daily diesel en benzine s ook geen probleem.

Maar fun auto s RWD met lsd nooit een turbo voor mij. Ja zeggen mensen dan D1 drifters zijn ook turbo s etc.

Ja klopt maar ik heb al vaker gezegd extreem driften (grote hoeken) vindt ik niks. Auto s balanceren met het gaspedaal dat is het ultieme gevoel van autorijden en Turbo s geven dat gevoel gewoonweg niet. Gevoel is te remote/laggy etc. Maar snel gaat het wel.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Macboy » 12 jul 2010, 15:59

Laten we dit draadje even in het gareel houden totdat nu definitief duidelijk is wat er komt. Als ik Scotty goed begrijp komt er geen 1M-coupe. Er komt wel een 135is. Alle pro M argumenten genoemd in dit draadje kunnen dan als niet geschreven worden beschouwd.

Gebruikersavatar
ErikMartijn
Berichten: 1816
Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
Locatie: 323ti

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door ErikMartijn » 12 jul 2010, 17:03

Macboy schreef:Laten we dit draadje even in het gareel houden totdat nu definitief duidelijk is wat er komt. Als ik Scotty goed begrijp komt er geen 1M-coupe. Er komt wel een 135is. Alle pro M argumenten genoemd in dit draadje kunnen dan als niet geschreven worden beschouwd.
Ok, maar dan moeten ze er ook niet een ///M prijskaartje aan hangen vind ik...

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13426
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Tristan » 12 jul 2010, 18:02

Weet niet, maar een ///M3 kost met een beetje opties over de 100K. Daar komt deze 1-serie echt niet in de buurt.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Erik K. » 12 jul 2010, 19:16

Stukje meerijden op bekend circuit:

Gebruikersavatar
Sperdy
Berichten: 4635
Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
Locatie: Planet Earth

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Sperdy » 12 jul 2010, 20:12

Erik, jij zou dat kunnen weten, alles wijst dus op een gepimpte BMW AG 135i met een M in de naam (iets van 1 M Coupe). Maar dit is geen echte M auto uit de M stal van BMW, klopt dat?

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: 1 ///M Coupe

Bericht door Erik K. » 12 jul 2010, 20:50

Ferdi,

Ik weet in dit geval ook niet meer dan wat er hier al her en der geschreven staat.
Enige wat ik weet is dat er in NL geen rijen klanten in de rij zullen gaan staan voor deze auto.
Daarmee wil ik de auto zeker niet de grond in boren, maar er is simpelweg geen markt voor hier.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Darudevampire, EricT, Fabian, Rogerb, Thomas H en 12 gasten