2002 Turbo?Andre schreef:Bmw AG intresseert zich totaal niet aan de heritage waar ze vandaan komen.
BMW 1 Serie M Coupé
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: 1 ///M Coupe
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 1 ///M Coupe
Om eerlijk te zijn het boeit me verder geen zier meer die nieuwe weg die M is ingeslagen. Ik zing het nog wel een tijdje uit met de M5, over een paar jaar een knappe M3 van de laatste lichting en we zijn minimaal 5 tot 7 jaar verder. Tegen die tijd moeten we toch allemaal verplicht in een elektrowagentje rijden.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupe
en de M1 turboSnipe schreef:2002 Turbo?Andre schreef:Bmw AG intresseert zich totaal niet aan de heritage waar ze vandaan komen.

- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupe
old vs new








model will be called the BMW 1 Series M Coupé.
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: 1 ///M Coupe
Dan 100x liever een 130i 2 deurs hatch, met goed onderstel en sper. En als je al meer power wenst even langs ESS voor een compressor.
Maar ca. 270 paardjes zijn al een feest met een goed onderstel en sper.
Michel
Maar ca. 270 paardjes zijn al een feest met een goed onderstel en sper.
Michel
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1 ///M Coupe
kijk een diff met koelvinnen...zal ook wel een sper in zitten neem ik aan

verder zegt iemand
verder zegt iemand
I just bought the german AUTOBILD:
Their facts:
Engine from the Z4 35is, so around 340 HP
19" wheels, different brakes, different seats and different speedometers;
0-100 KM/h under 5 seconds
DCT 7 speed as an option or 6 manual standard
Price: 48000 Euros approx 60000$, available fro June 2010 in Europe!
Re: 1 ///M Coupe
Leuke auto maar wat is hij belachelijk duur zeg. Sowieso is het prijs verschil tussen bijv 135 en 335 al klein. Deze is nog duurderGTRene schreef:kijk een diff met koelvinnen...zal ook wel een sper in zitten neem ik aan
verder zegt iemand
I just bought the german AUTOBILD:
Their facts:
Engine from the Z4 35is, so around 340 HP
19" wheels, different brakes, different seats and different speedometers;
0-100 KM/h under 5 seconds
DCT 7 speed as an option or 6 manual standard
Price: 48000 Euros approx 60000$, available fro June 2010 in Europe!

Ik ben een van de weinigen die de 1 coupe mooier vind dan de hatchback

Laatst gewijzigd door DG op 10 jul 2010, 16:31, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 55098
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 1 ///M Coupe
Deze dan maar, al verkrijgbaar bij Kroymans vanaf 'n toch nog dikke 90 mille las ik:Rico schreef:Om eerlijk te zijn het boeit me verder geen zier meer die nieuwe weg die M is ingeslagen. Ik zing het nog wel een tijdje uit met de M5, over een paar jaar een knappe M3 van de laatste lichting en we zijn minimaal 5 tot 7 jaar verder. Tegen die tijd moeten we toch allemaal verplicht in een elektrowagentje rijden.
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 1 ///M Coupe
Als jij een van beiden - voor de heb - zo maar mee naar huis mocht nemen, dan kies jij de 130i tegenover deze M? Laat me niet lachen ....Michel P schreef:Dan 100x liever een 130i 2 deurs hatch, met goed onderstel en sper. En als je al meer power wenst even langs ESS voor een compressor.
Maar ca. 270 paardjes zijn al een feest met een goed onderstel en sper.
Michel
-
- Berichten: 55098
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: 1 ///M Coupe
Ik zou 't ook 'spijtig' kunnen noemen, de weg die BMW en M inslaan, aan de andere kant zie ik nog niet 'n merk die 't stokje van hun overneemt. Concurrenten Mercedes en Audi hebben wel bepaalde sportieve modellen, maar ze zijn of ook SUPERPRIJZIG, te lomp en niet zo relatief behendig/fun to drive als de BMW's (in de lagere klasses dus)
Conclusie?
Ik weet 't ECHT niet, maar ik weet wel dat dit als straatauto dit 'n heerlijke kar wordt. De prijs. Tja....
Conclusie?
Ik weet 't ECHT niet, maar ik weet wel dat dit als straatauto dit 'n heerlijke kar wordt. De prijs. Tja....
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupe
Zitten er nu 19" onder?
Ik vind het heel er fors ogen, te fors om eerlijk te zijn...................
De 1er in het algemeen is het voor mij nooit geweest, dus wat ze verder met deze modellen range ontwikkelen zal me de spreekwoordelijke worst zijn..............we zo`n ding wil, prima, alle respect, leven en laten leven..........
Verder kan ik van de ontwikkeling niet wakker liggen................je kan het ook niet tegen houden, en verantwoordelijk ben ik er ook niet voor..............dus ik zal er best om slapen
Waar het naar toegaat? Wie het weet mag het zeggen, maar tegen de tijd dat de F32 gelanceerd wordt zal ik het wel weer bekijken.....................en tot die tot gas ik er nog (l)(r)ustig op los....................
Dat er een 6 cilinder in komt kan ik alleen maar toejuichen, ik vind dat de allerbeste motoren, een V8 kan daar ook niet aan tippen, ook overdone IMHO.............
Ik vind het heel er fors ogen, te fors om eerlijk te zijn...................
De 1er in het algemeen is het voor mij nooit geweest, dus wat ze verder met deze modellen range ontwikkelen zal me de spreekwoordelijke worst zijn..............we zo`n ding wil, prima, alle respect, leven en laten leven..........
Verder kan ik van de ontwikkeling niet wakker liggen................je kan het ook niet tegen houden, en verantwoordelijk ben ik er ook niet voor..............dus ik zal er best om slapen

Waar het naar toegaat? Wie het weet mag het zeggen, maar tegen de tijd dat de F32 gelanceerd wordt zal ik het wel weer bekijken.....................en tot die tot gas ik er nog (l)(r)ustig op los....................
Dat er een 6 cilinder in komt kan ik alleen maar toejuichen, ik vind dat de allerbeste motoren, een V8 kan daar ook niet aan tippen, ook overdone IMHO.............
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: 1 ///M Coupe
Dash, OMG wat is dat nu weer....................
Stoelen en stuur M3



Stoelen en stuur M3
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Re: 1 ///M Coupe
Waarom niet nog één laaste keer een '''turbo turbo'' atmo! Dat zou een fantastische afsluiter zijn voor het CSL / E30 M3 / M5 tijdperk...
- Michel P
- Berichten: 12572
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37
Re: 1 ///M Coupe
idd Ferdi, rechtuit branden is niet mijn ding. 130i wat ik in Rico zijn 130 heb gemaakt heeft mij voldoende info gegeven over een heerlijke 3.0 atmo.FerdiACS1 schreef:Als jij een van beiden - voor de heb - zo maar mee naar huis mocht nemen, dan kies jij de 130i tegenover deze M? Laat me niet lachen ....Michel P schreef:Dan 100x liever een 130i 2 deurs hatch, met goed onderstel en sper. En als je al meer power wenst even langs ESS voor een compressor.
Maar ca. 270 paardjes zijn al een feest met een goed onderstel en sper.
Michel
Gas respons is alles. Die 0 tot 100 sprint tijden zijn leuk voor verjaardagen en de kroeg, beiden niet mijn ding

Michel
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 1 ///M Coupe
Je weet helemaal niet waar je over praat Michel. Mijn acs1 met sperr laat een 130i alle hoeken zien van een willekerig circuit. Dat is een gapend gat. gasrespons van bijv. ACS1 is fenomenaal. Denk nou niet dat een acs1 hetzelfde is als een M5 rechtuitbrander. Die M1coupe vliegt ook om een 130i tje heen, qua track en df. Wat wel een terechte vraag is, is of turbo nou de beste sportmotor is. Daarover verschillen de meningen.
Ik zou die sleutels van een 1M maar pakken ....
Ik zou die sleutels van een 1M maar pakken ....

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: 1 ///M Coupe
Mijn acs1 met sperr laat een 130i alle hoeken zien van een willekerig circuit..
Eh... Niet om Andre een veer in zijn reet te steken, maar waarom heeft hij dan de 135i aan de kant geschoven ten gunste van een 130i?
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 1 ///M Coupe
Omdat Andre geen turbo wil, als ik 'm zo hoor. Driften en aan het gas hangen, etc. Maar een 130i is ook geen 1M. Er zijn trouwens ook professionele racers, die geen bezwaar hebben tegen turbo. Maakt ook niet uit. Maar dan doen we die discussie weer opnieuw.
Bovendien Rico, een ACS1 is totaal wat anders dan een 135i. Een 1MCoupe is (denk ik) ook totaal wat anders dan een 130i. Een normale 135i is een daily cruiser, een normale 130i lijkt me meer sporty, ja, mee eens.
Bovendien Rico, een ACS1 is totaal wat anders dan een 135i. Een 1MCoupe is (denk ik) ook totaal wat anders dan een 130i. Een normale 135i is een daily cruiser, een normale 130i lijkt me meer sporty, ja, mee eens.
-
- Berichten: 11403
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: 1 ///M Coupe
Mensen denken dat ik geen turbo liefhebber ben. Dat is niet waar.
Evo s subaru s top auto s.
Daily diesel en benzine s ook geen probleem.
Maar fun auto s RWD met lsd nooit een turbo voor mij. Ja zeggen mensen dan D1 drifters zijn ook turbo s etc.
Ja klopt maar ik heb al vaker gezegd extreem driften (grote hoeken) vindt ik niks. Auto s balanceren met het gaspedaal dat is het ultieme gevoel van autorijden en Turbo s geven dat gevoel gewoonweg niet. Gevoel is te remote/laggy etc. Maar snel gaat het wel.
Evo s subaru s top auto s.
Daily diesel en benzine s ook geen probleem.
Maar fun auto s RWD met lsd nooit een turbo voor mij. Ja zeggen mensen dan D1 drifters zijn ook turbo s etc.
Ja klopt maar ik heb al vaker gezegd extreem driften (grote hoeken) vindt ik niks. Auto s balanceren met het gaspedaal dat is het ultieme gevoel van autorijden en Turbo s geven dat gevoel gewoonweg niet. Gevoel is te remote/laggy etc. Maar snel gaat het wel.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Re: 1 ///M Coupe
Laten we dit draadje even in het gareel houden totdat nu definitief duidelijk is wat er komt. Als ik Scotty goed begrijp komt er geen 1M-coupe. Er komt wel een 135is. Alle pro M argumenten genoemd in dit draadje kunnen dan als niet geschreven worden beschouwd.
- ErikMartijn
- Berichten: 1816
- Lid geworden op: 08 jan 2010, 15:41
- Locatie: 323ti
Re: 1 ///M Coupe
Ok, maar dan moeten ze er ook niet een ///M prijskaartje aan hangen vind ik...Macboy schreef:Laten we dit draadje even in het gareel houden totdat nu definitief duidelijk is wat er komt. Als ik Scotty goed begrijp komt er geen 1M-coupe. Er komt wel een 135is. Alle pro M argumenten genoemd in dit draadje kunnen dan als niet geschreven worden beschouwd.
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: 1 ///M Coupe
Weet niet, maar een ///M3 kost met een beetje opties over de 100K. Daar komt deze 1-serie echt niet in de buurt.
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: 1 ///M Coupe
Stukje meerijden op bekend circuit:
- Sperdy
- Berichten: 4635
- Lid geworden op: 19 jul 2007, 11:56
- Locatie: Planet Earth
Re: 1 ///M Coupe
Erik, jij zou dat kunnen weten, alles wijst dus op een gepimpte BMW AG 135i met een M in de naam (iets van 1 M Coupe). Maar dit is geen echte M auto uit de M stal van BMW, klopt dat?
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Re: 1 ///M Coupe
Ferdi,
Ik weet in dit geval ook niet meer dan wat er hier al her en der geschreven staat.
Enige wat ik weet is dat er in NL geen rijen klanten in de rij zullen gaan staan voor deze auto.
Daarmee wil ik de auto zeker niet de grond in boren, maar er is simpelweg geen markt voor hier.
Ik weet in dit geval ook niet meer dan wat er hier al her en der geschreven staat.
Enige wat ik weet is dat er in NL geen rijen klanten in de rij zullen gaan staan voor deze auto.
Daarmee wil ik de auto zeker niet de grond in boren, maar er is simpelweg geen markt voor hier.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Darudevampire, EricT, Fabian, Rogerb, Semrush [Bot], Thomas H en 13 gasten