Ik durf zo niet te zeggen welke van de 2 er sterker is.
Op papier heeft de S50B30 wel voordelen, 50mm drijfstanglagers ipv 49mm in de S50B30, kortere slag en minder toeren.
Maar de S50B30 heeft wel een update aan de drijfstanglagerschalen gehad, heb je een vroege en die is nooit open geweest dan zitten die er nog niet in. Helaas weet ik niet waar het omschakelpunt zit en het kan best zijn dat die update pas kwam nadat ze al S50B32's produceerden. Daarbij is de smering in een S50B32 veel beter voor elkaar.
S50B32 heeft ook een bottom end update gehad in 1997, daar zijn andere drijfstangbouten in gekomen.
Over toeren maken, een 3,2 is juist beter in het middengebied, terwijl de 3,0 meer een toerenmotor is. Dat zit hem in het gebrek aan de dual vanos en omdat de 3,0 een kortere slag heeft, dat betekend dat die van nature wat beter aan het gas hangt. S50B32 heeft wel wat lichtere internals om te compenseren.
Voor dagelijks gebruik is de S50B32 de beste motor, met name door het sterke middengebied. Maar in een E30 komt een S50B30 ook wel goed tot zijn recht, het lagere gewicht betekend dat het gebrek aan koppel niet zo'n probleem meer is.
In hoeverre verschilt een s54 swap met een s50/m50 swap?
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten