
Parkeergarages.. waarom...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Parkeergarages.. waarom...
lol@verhaal Rico 

-
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: Parkeergarages.. waarom...
Daar ben ik het ook helemaal mee eens, ik snap dat ook niet waarom je niet een schuin aflopende stoeprand er neer kan leggen.Femme schreef:Op zich kan ik me er iets bij voorstellen.Marco R. schreef:Een parkeergarage is altijd een kwestie van optimaal ruimte benutten, vanuit het perspectief van de parkeergarage zelf. Zij willen max aantal parkeerplaatsen versus minimale ruimteverlies aan bochten en al die verplichte hellingen/afdalingen. Dan krijg je dit soort dingen vanzelf (qua indeling).
Maar dat stoepranden 10 of soms zelfs 20cm hoog moeten zijn en haaks omhoog lopen is nergens voor nodig. Er zijn stoepbanden verkrijgbaar die een hoek hebben van 45 of 60 graden en veel minder snel schade veroorzaken. Ze worden niet gebruikt omdat het de bouwers van de parkeergarage kennelijk geen hol kan interesseren.
Ook is het triest om parkeergarages te zien met krappe bochten waar muren zijn bedekt met resten rubber en lak. Dat er dan niemand op het idee komt om maatregelen te nemen.
Ik meen een keer in het anwb-blaadje een onderzoek naar parkeergarages te hebben gelezen. Allemaal onzin werd er beoordeeld maar over de autovriendelijkheid van de parkeergarages heb ik toen niets gelezen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Parkeergarages.. waarom...
waarschijnlijk hebben ze meer moeite met schuine banden/stoepranden e.d. pakken met die grijptangen? of wellicht paar cent duurder?
maar verder snap ik het ook niet echt, zelfde bij de meeste slalom dingen in de weg...gebruiken ze ook vaak die rechtopstaande terwijl je bv al weinig ruimte hebt als je een slee hebt of vrachtwaggel e.d.
ik vind schuine kanten op die dingen ook vriendelijker/beter staan...maja wie zijn wij? autoliefhebbers met zorg voor, en wie zijn zij die het bedenken...veelal heel anders denkenden
maar verder snap ik het ook niet echt, zelfde bij de meeste slalom dingen in de weg...gebruiken ze ook vaak die rechtopstaande terwijl je bv al weinig ruimte hebt als je een slee hebt of vrachtwaggel e.d.
ik vind schuine kanten op die dingen ook vriendelijker/beter staan...maja wie zijn wij? autoliefhebbers met zorg voor, en wie zijn zij die het bedenken...veelal heel anders denkenden

-
- Berichten: 1684
- Lid geworden op: 30 sep 2008, 21:43
Re: Parkeergarages.. waarom...
Grijptangen is een oplossing, gewoon om de zoveel meter een paar kleine gaten waarin de tangen zich vast kunnen houden. Ik zal het eens aan een kennis van me vragen, die heeft hier de weg inrichting (geen parkeergarage) aangepast en heeft ook niet gekozen voor schuine stoepranden.
- Stéphane
- Berichten: 6804
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
- Locatie: 010
Re: Parkeergarages.. waarom...
Zonde, Tom. Ik probeer mijn velgen ook altijd onbeschadigd te houden. Met parkeren let ik er altijd op en dit soort dingen zijn helemaal vervelend. Ik heb één keer een gepolijste velg van mijn Brabus roadster beschadigd en die heb ik toen hier laten repareren: http://www.velgenreparatie.nl/
Kan ik je zeker aanraden. Ben je iets van €100-150 kwijt en je velgen zijn weer als nieuw.
Kan ik je zeker aanraden. Ben je iets van €100-150 kwijt en je velgen zijn weer als nieuw.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Parkeergarages.. waarom...
je zou je geliefde mobiel maar hier geparkeerd hebben
zakt de grond onder z'n voeten weg


zakt de grond onder z'n voeten weg

- Sjoerd
- Berichten: 1428
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Re: Parkeergarages.. waarom...
BMW heeft daarvoor surround view (Robin heb jij dat niet?) uitgevonden. Ideaal! Er zitten 2 camera's in de spiegels die de gehele zijkant van de auto weergeven. Echt supér! Das boot gaat elke parkeergarage perfect in.
In Nederland is mijn horror parkeergarage onder het Theaterhotel in Almelo. Knap als je daar zonder scheuren (en camera's
) uitkomt... In Parijs wel eens een parkeergarage in -en uit gekomen waar ik letterlijk 1 duim links en 1 duim rechts van mijn auto (A4) met ingeklapte spiegels had. Koppeling had het zwaar te verduren...
In Nederland is mijn horror parkeergarage onder het Theaterhotel in Almelo. Knap als je daar zonder scheuren (en camera's

-
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 26 aug 2008, 22:13
Re: Parkeergarages.. waarom...
ik voel me redelijk asociaal maar ik parkeer altijd dubbel in parkeergarages zodat er niemand dichtbij kan staan. tot nu toe werkt het prima......
- maarten22
- Berichten: 1265
- Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
- Auto: Porsche 911 964 C2
- Locatie: Oegstgeest
Re: Parkeergarages.. waarom...
Dan willen ze nog wel is expres een sleutel langs je zijkant trekken omdat men het asociaal vind.



- Sjoerd MP BMW
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 10 feb 2009, 17:27
- Locatie: Deutschland
Re: Parkeergarages.. waarom...
Rico schreef:Verhaal Kees & collega vs. Tom & chickie

Tom, ik kan me voorstellen hoe erg je nu baalt!
Een goede velgendokter is Wheelcare, ben je voor € 57,50 klaar excl. de-montage band (zie prijzen).
Waar ik me meer om over op kan winden is dat lokale overheden tegenwoordig overal die varkens-/biggenruggen plaatsen. Uitwijken is niet meer mogelijk, alles moet in een treintje.
No way dat ik aan de kant ga voor een hulpdienst! Waar kan ik anders vergoeding van velgen opvragen?
- HeinJ
- Berichten: 84
- Lid geworden op: 10 jan 2010, 20:27
Re: Parkeergarages.. waarom...
Ik vind parkeergarages juist humor, maar ik heb dan ook een lief klein 2002tje met dichtgelast differentieel..
dat piept zo lekker op die betonnen vloeren, aan aandacht iig geen gebrek.. en als je uitstapt: 'issie stuk?' 'nee hoor, doet ie altijd'
dat piept zo lekker op die betonnen vloeren, aan aandacht iig geen gebrek.. en als je uitstapt: 'issie stuk?' 'nee hoor, doet ie altijd'

- Tim N
- Berichten: 7750
- Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37
Re: Parkeergarages.. waarom...
Haha, met 2 vriendinnen in een Classic Mini de Van Heekgarage onveilig maken,
Bij de poortje komen en dan denken dat je uitrijkaartje het niet doet, andere poortje hetzelfde euvel.
Op de info knop drukken waarna een zware stem je vermanend toespreekt dat je niet een rol in de "Italian Job" na mag spelen in ZIJN garage. LOL
Bij de poortje komen en dan denken dat je uitrijkaartje het niet doet, andere poortje hetzelfde euvel.
Op de info knop drukken waarna een zware stem je vermanend toespreekt dat je niet een rol in de "Italian Job" na mag spelen in ZIJN garage. LOL
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Re: Parkeergarages.. waarom...
Als ze in parkeergarages alleen lijntjes of kleine verhogingen plaatsen, dan ligt er iedere week wel een slagboom uit of worden auto's die in bochten geparkeerd mogen staan getorpedeerd.
Die vloeren zijn zeker icm nattigheid van banden spekglad...maarja, die vloer moet erin ivm milieueisen.
Die vloeren zijn zeker icm nattigheid van banden spekglad...maarja, die vloer moet erin ivm milieueisen.
- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Parkeergarages.. waarom...
C1 powerrrr !
De wieldoppen van mijn C1 zijn ook redelijk beschadigd !...
Maar dat boeit niet ... 40 eurie's en je hebt rondom nieuwe
.........
Prop hem overal tussen.
Heb zelf een abbonement op de Qpark en parkeer er dagelijks.
In Den Bosch heb je er 2 , gekke is dat de een heel goed is, en de ander ook zo krap is dat je zelf met een C1 een curcus bochten maken nodig hebt om er heelhuids in en uit te komen.
De wieldoppen van mijn C1 zijn ook redelijk beschadigd !...
Maar dat boeit niet ... 40 eurie's en je hebt rondom nieuwe

Prop hem overal tussen.
Heb zelf een abbonement op de Qpark en parkeer er dagelijks.
In Den Bosch heb je er 2 , gekke is dat de een heel goed is, en de ander ook zo krap is dat je zelf met een C1 een curcus bochten maken nodig hebt om er heelhuids in en uit te komen.
- stefan740
- Berichten: 1419
- Lid geworden op: 28 jan 2008, 12:48
- Locatie: Nijmegen
Re: Parkeergarages.. waarom...
Lol dat heb ik ook wel eens gedaan, zonder de vermaning dan. Hier in Sittard hebben we een vrij nieuwe garage in U vorm van een kilometer langTim N schreef:Haha, met 2 vriendinnen in een Classic Mini de Van Heekgarage onveilig maken,
Bij de poortje komen en dan denken dat je uitrijkaartje het niet doet, andere poortje hetzelfde euvel.
Op de info knop drukken waarna een zware stem je vermanend toespreekt dat je niet een rol in de "Italian Job" na mag spelen in ZIJN garage. LOL

- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: Parkeergarages.. waarom...
Meestal zijn parkeergarages krap en onnodig gevaarlijk voor je plaatwerk en velgen. Insteekhavens onder een hoek van 45 graden leveren volgens mij ook veel minder schades op dan die haaks op de rijstrook.
Één van de positieve uitzonderingen vind ik de parkeergarage onder het station van Arnhem. Alleen de akoestiek al
Stephan
Één van de positieve uitzonderingen vind ik de parkeergarage onder het station van Arnhem. Alleen de akoestiek al

Stephan
- Oof
- Berichten: 1430
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Re: Parkeergarages.. waarom...
Dat is toevallig veruit mijn favoriete garage. Het aparte daar is dat bij lage snelheid je banden piepen en bij hoge snelheid niet. Helemaal mooi als het daar rustig is net een race parcour.
- SteV6
- Berichten: 3184
- Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
- Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente
Re: Parkeergarages.. waarom...
Olivier,
De akoestiek van de parkeergarage onder het stadhuis van Rijssen al getest? Erg goed
(en de eerste 1,5 uur gratis
)
Stephan
De akoestiek van de parkeergarage onder het stadhuis van Rijssen al getest? Erg goed


Stephan
- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Parkeergarages.. waarom...
In het verleden ook al eens door een onoplettend moment een nagelnieuwe velg beschadigd; sindsdien ben ik daar erg scherp op. Feit blijft dat die trottoirbanden heus wel iets lager kunnen wanneer ze de haaks omhoog steken en hoger kunnen wanneer ze afgeschuind zijn. Ze dienen uiteindelijk puur om de toegangscontrolepoorten (slagbomen e.d.) heel te houden. Overigens een stukje vangrail doet ook al wonderen en zorgt dat mensen sowieso al rustiger een garage inrijden met minder schade tot gevolg.
Heb 'm daar ook altijd staan als ik in Arnhem moet zijn. Voorheen was dat de Musis-garage, maar die is gewoon leuk om helemaal in volle vaart naar boven te rijden om daar lekker ruim te parkeren.;
Die onder het station is het schoolvoorbeeld hoe je een goede garage bouwt. Daar ligt tenminste ook een 'piepvrije' vloeistofdichte vloer in... Erg vervelend als het wringen van de banden op de vloer al direct een nare piep geeft alsof je er dwars door de bochten heen komt...
Enige nadeel van de meeste parkeergarages is dat de beschikbare ruimte commercieel gezien volledig uitgebuit wordt (een parkeerplek onder de grond is meestal al meer waard dan €25.000 per plaats), maar dit gaat soms te ver IMO; wat er voor zorgt dat een entree, een bocht of een helling omhoog/omlaag veel te krap wordt ontworpen. Weliswaar binnen de regels (NEN2443:2000), maar in de praktijk uiterst vervelend.
+1SteV6 schreef:...
Één van de positieve uitzonderingen vind ik de parkeergarage onder het station van Arnhem. Alleen de akoestiek al![]()
Heb 'm daar ook altijd staan als ik in Arnhem moet zijn. Voorheen was dat de Musis-garage, maar die is gewoon leuk om helemaal in volle vaart naar boven te rijden om daar lekker ruim te parkeren.;
Die onder het station is het schoolvoorbeeld hoe je een goede garage bouwt. Daar ligt tenminste ook een 'piepvrije' vloeistofdichte vloer in... Erg vervelend als het wringen van de banden op de vloer al direct een nare piep geeft alsof je er dwars door de bochten heen komt...
Enige nadeel van de meeste parkeergarages is dat de beschikbare ruimte commercieel gezien volledig uitgebuit wordt (een parkeerplek onder de grond is meestal al meer waard dan €25.000 per plaats), maar dit gaat soms te ver IMO; wat er voor zorgt dat een entree, een bocht of een helling omhoog/omlaag veel te krap wordt ontworpen. Weliswaar binnen de regels (NEN2443:2000), maar in de praktijk uiterst vervelend.
Laatst gewijzigd door Joop op 13 jul 2010, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- Oof
- Berichten: 1430
- Lid geworden op: 24 aug 2008, 15:43
- Auto: Caddy 1.6 TDI
Re: Parkeergarages.. waarom...
Daar nog niet geweest. De 350Z verkocht dus als weer iets heb met een fatsoenlijk geluid ga er zeker even kijken. Parkeer nu altijd onder de scapino maar die is iets te krap om gas te geven.
- Kasteel
- Berichten: 5442
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Re: Parkeergarages.. waarom...
Kijk maar in Arnhem (onder station), stoep/muren lijken ook niet zo vaak geraakt te wordenM@rcel schreef:Als ze in parkeergarages alleen lijntjes of kleine verhogingen plaatsen, dan ligt er iedere week wel een slagboom uit of worden auto's die in bochten geparkeerd mogen staan getorpedeerd.
Die vloeren zijn zeker icm nattigheid van banden spekglad...maarja, die vloer moet erin ivm milieueisen.


- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: Parkeergarages.. waarom...
Al dat geneuzel over stoepranden in parkeergarages, GAS er op en gewoon een mini CBR houden

- Joop
- Berichten: 9060
- Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20
Re: Parkeergarages.. waarom...
Ik mis nog twee zwarte strepen op de vloer...



- Robertdj
- Berichten: 3135
- Lid geworden op: 04 nov 2009, 10:11
- Locatie: NJC
Re: Parkeergarages.. waarom...
Bij ons op kantoor hebben we ook een leuke. Een krappe bocht naar links met de sensor voor de garagedeur aan de binnenkant van de bocht. Je moet dus strak langs de 20cm hoge scherpe rand om met je hand bij de sensor te kunnen komen.
-
- Berichten: 22287
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35
Re: Parkeergarages.. waarom...
Helpen velgbeschermers trouwens?
Ik heb dat nu niet op m'n banden, maar die zijn ook bijna aan vervanging toe. Iets om rekening mee te houden met bandenkeuze?
Ik heb dat nu niet op m'n banden, maar die zijn ook bijna aan vervanging toe. Iets om rekening mee te houden met bandenkeuze?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bart_k, Bing [Bot], De fiscalist, Majestic-12 [Bot], WillemBoer en 9 gasten