Hoe (auto)gek ben je ?
- markk
- Berichten: 3893
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Hoe (auto)gek ben je ?
Vraag me weleens af of alleen ik een afwijking heb of meerderen hier op het forum. Paar voorbeelden:
- Net in de stromende regen mn BoxsterS en EVO 8 MR RS staan te wassen. Moest weer gebeuren en had een vrije dag.
- Afgelopen weekend bestond uit zaterdag middag even knallen met de FJ1200 (motorfiets), zaterdagavond in de regen wat driften met de EVO, zondagmiddag met vrouw/kind op de motoren naar Noordwijk en zondagavond nog even rondrijden in de BoxsterS
- auto's worden altijd met de hand gewassen, gemiddeld zo'n 1x per 2 weken. Direct alle vloeistoffen controleren / bijvullen.
- auto's / motoren worden altijd 2x per jaar gepoetst / in de was gezet. Leer in de olie, etc.
- ga geregeld met motorscooter naar het werk, zelfs in de regen, en laat dan de lease locomotief lekker voor de deur staan
- rij als het niet regent altijd open met de BoxsterS, ook onder nul.
- doe zelf het onderhoud maar "completely by the book", inclusief logging / historie / bewaren van bonnen / etc. Elk voertuig heeft z'n eigen "dossier"
- komt er ergens een deukje / krasje in -> wordt direct gerepareerd. Gaat er een lichtje / schakelaar kapot -> wordt direct gerepareerd.
- voertuigen staan weliswaar voor de deur, maar worden middels een camera systeem bewaakt
- voer alle voertuigen is een "prive magazijn" opgebouwd met alle slijtage delen. Denk aan bougies, luchtfilters, interieurfilters, oliefilters, remschijven voor/achter, blokken voor/achter, olie, remvloeistof, etc.
- als het regent ga je juist rijden / spelen / driften
- de eerste 15 min. laat je alles rustig warmworden en blijf ik strikt onder de 3000/3500rpm
- laat na een "spirited drive" altijd alles netjes afkoelen. Door woonwijk je rustig rijden / laatste 5 min. rustig rijden. Nog even een minuutje op parkeerplek stationair laten draaien.
Als ik bovenstaand lijstje zie (en poogt absoluut niet volledig te zijn) is dat toch behoorlijk "sick" volgens mij.
Herkenbaar ?
Mark.
- Net in de stromende regen mn BoxsterS en EVO 8 MR RS staan te wassen. Moest weer gebeuren en had een vrije dag.
- Afgelopen weekend bestond uit zaterdag middag even knallen met de FJ1200 (motorfiets), zaterdagavond in de regen wat driften met de EVO, zondagmiddag met vrouw/kind op de motoren naar Noordwijk en zondagavond nog even rondrijden in de BoxsterS
- auto's worden altijd met de hand gewassen, gemiddeld zo'n 1x per 2 weken. Direct alle vloeistoffen controleren / bijvullen.
- auto's / motoren worden altijd 2x per jaar gepoetst / in de was gezet. Leer in de olie, etc.
- ga geregeld met motorscooter naar het werk, zelfs in de regen, en laat dan de lease locomotief lekker voor de deur staan
- rij als het niet regent altijd open met de BoxsterS, ook onder nul.
- doe zelf het onderhoud maar "completely by the book", inclusief logging / historie / bewaren van bonnen / etc. Elk voertuig heeft z'n eigen "dossier"
- komt er ergens een deukje / krasje in -> wordt direct gerepareerd. Gaat er een lichtje / schakelaar kapot -> wordt direct gerepareerd.
- voertuigen staan weliswaar voor de deur, maar worden middels een camera systeem bewaakt
- voer alle voertuigen is een "prive magazijn" opgebouwd met alle slijtage delen. Denk aan bougies, luchtfilters, interieurfilters, oliefilters, remschijven voor/achter, blokken voor/achter, olie, remvloeistof, etc.
- als het regent ga je juist rijden / spelen / driften
- de eerste 15 min. laat je alles rustig warmworden en blijf ik strikt onder de 3000/3500rpm
- laat na een "spirited drive" altijd alles netjes afkoelen. Door woonwijk je rustig rijden / laatste 5 min. rustig rijden. Nog even een minuutje op parkeerplek stationair laten draaien.
Als ik bovenstaand lijstje zie (en poogt absoluut niet volledig te zijn) is dat toch behoorlijk "sick" volgens mij.
Herkenbaar ?
Mark.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Ben er wel zuinig op, sinds ik de auto 2 maanden geleden heb laten poetsen met waxguard is er geen vinger/spons/borstel meer aan geweest, uitsluitend afgespoten met de hoge druk reiniger in de wasbox.
Verder altijd van binnen netjes houden, elke week banden spanning cotroleren en oliepeil. Verder laat ik al het technische gebeuren door de dealer uitvoeren. die kunnen het veel beter dan ik.
Verder altijd van binnen netjes houden, elke week banden spanning cotroleren en oliepeil. Verder laat ik al het technische gebeuren door de dealer uitvoeren. die kunnen het veel beter dan ik.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Re: Hoe (auto)gek ben je ?
Deze twee wel:
- de eerste 15 min. laat je alles rustig warmworden en blijf ik strikt onder de 3000/3500rpm
- laat na een "spirited drive" altijd alles netjes afkoelen. Door woonwijk je rustig rijden / laatste 5 min. rustig rijden. Nog even een minuutje op parkeerplek stationair laten draaien.
Verder eigenlijk niet, auto's wassen mag de wasstraat doen, onderhoud de dealer.
- de eerste 15 min. laat je alles rustig warmworden en blijf ik strikt onder de 3000/3500rpm
- laat na een "spirited drive" altijd alles netjes afkoelen. Door woonwijk je rustig rijden / laatste 5 min. rustig rijden. Nog even een minuutje op parkeerplek stationair laten draaien.
Verder eigenlijk niet, auto's wassen mag de wasstraat doen, onderhoud de dealer.

- Joy
- Berichten: 10870
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Hoe (auto)gek ben je ?
Amen !Peter Tunissen schreef:Deze twee wel:
- de eerste 15 min. laat je alles rustig warmworden en blijf ik strikt onder de 3000/3500rpm
- laat na een "spirited drive" altijd alles netjes afkoelen. Door woonwijk je rustig rijden / laatste 5 min. rustig rijden. Nog even een minuutje op parkeerplek stationair laten draaien.
Verder eigenlijk niet, auto's wassen mag de wasstraat doen, onderhoud de dealer.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
- Joy
- Berichten: 10870
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Dat heel klinisch met auto's omgaan kan ik niet zo goed tegen. Een auto is om in te leven. Kan me niet voorstellen dat ik tijdens een rit Nordschleiffe niet even lekker een zak dropjes naar binnen kan werken of een flesje sap nuttigen. Verder maak ik de auto heus wel eens schoon maar zeker niet elke week.
- Kasteel
- Berichten: 5441
- Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
- Locatie: Haarlem
Hoop dingen komen bekend voor, vooral het wassen in noodweer, omdat je weet dat je komende tijd niet vrij zult zijn om het te kunnen doen; plus het scheelt tegen druppels.
Had wel als toevoeging dat iedereen met poten van ramen moet blijven binnen de auto en ook geen plakkers op ruiten zeg maar.
Buiten dat ligt er bij mij ook nooit iets los/onnodigs in de auto, zijvakjes ed zijn gewoon leeg
.
Had wel als toevoeging dat iedereen met poten van ramen moet blijven binnen de auto en ook geen plakkers op ruiten zeg maar.
Buiten dat ligt er bij mij ook nooit iets los/onnodigs in de auto, zijvakjes ed zijn gewoon leeg

- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
- komt er ergens een deukje / krasje in -> wordt direct gerepareerd. Gaat er een lichtje / schakelaar kapot -> wordt direct gerepareerd.
- voertuigen staan weliswaar voor de deur, maar worden middels een camera systeem bewaakt
- auto's worden altijd met de hand gewassen, gemiddeld zo'n 1x per 2 weken. Direct alle vloeistoffen controleren / bijvullen.
- auto's / motoren worden altijd 2x per jaar gepoetst / in de was gezet. Leer in de olie, etc
- de eerste 15 min. laat je alles rustig warmworden en blijf ik strikt onder de 3000/3500rpm


Onderhoud laat ik verder doen door dealer/specialist.
- markk
- Berichten: 3893
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
> Had wel als toevoeging dat iedereen met poten van ramen moet blijven binnen de auto en ook geen plakkers op ruiten zeg maar.
Buiten dat ligt er bij mij ook nooit iets los/onnodigs in de auto, zijvakjes ed zijn gewoon leeg Smile
Yep, idem.
Niets zo vervelend als ik tijdens een snelle bocht / drift iets van links naar rechts hoor stuiteren...
Verder: Heel dwangmatig parkeren. Met of voldoende ruimte of niet. Voor de deur staan de auto's naast elkaar met aan het einde van het rijtje de leasert. Ga ik rijden met de EVO/Boxster/206gti dan gaat de leasert op die plek...
Mark.
Buiten dat ligt er bij mij ook nooit iets los/onnodigs in de auto, zijvakjes ed zijn gewoon leeg Smile
Yep, idem.
Niets zo vervelend als ik tijdens een snelle bocht / drift iets van links naar rechts hoor stuiteren...
Verder: Heel dwangmatig parkeren. Met of voldoende ruimte of niet. Voor de deur staan de auto's naast elkaar met aan het einde van het rijtje de leasert. Ga ik rijden met de EVO/Boxster/206gti dan gaat de leasert op die plek...
Mark.
- Thom
- Berichten: 630
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 21:52
- Locatie: midden-Friesland 205 1.9 CTI
Re: Hoe (auto)gek ben je ?
Jongens, doe geen moeite, niemand hier is zo "sick" als Mark.markk schreef:...
Als ik bovenstaand lijstje zie (en poogt absoluut niet volledig te zijn) is dat toch behoorlijk "sick" volgens mij.

Je lijstje is inderdaad nog niet volledig... Maar je gebruikt je auto's gelukkig wel waarvoor ze gemaakt zijn!
- Topfuel
- Berichten: 1916
- Lid geworden op: 21 aug 2006, 11:29
Re: Hoe (auto)gek ben je ?
Deze punten voor mij! + Dat mijn racemotortje alleen buiten komt wanneer het droog en niet pekelig is en er dus nog in showroomstaat bij staat onder een dekentje!markk schreef:Vraag me weleens af of alleen ik een afwijking heb of meerderen hier op het forum. Paar voorbeelden:
- Net in de stromende regen mn BoxsterS en EVO 8 MR RS staan te wassen. Moest weer gebeuren en had een vrije dag.
- auto's worden altijd met de hand gewassen, gemiddeld zo'n 1x per 2 weken. Direct alle vloeistoffen controleren / bijvullen.
- auto's / motoren worden altijd 8x per jaar gepoetst / in de was gezet. Leer in de olie, etc.
- doe zelf het onderhoud maar "completely by the book", inclusief logging / historie / bewaren van bonnen / etc. Elk voertuig heeft z'n eigen "dossier"
- komt er ergens een deukje / krasje in -> wordt direct gerepareerd. Gaat er een lichtje / schakelaar kapot -> wordt direct gerepareerd.
- als het regent ga je juist rijden / spelen / driften
- de eerste 15 min. laat je alles rustig warmworden en blijf ik strikt onder de 3000/3500rpm
- laat na een "spirited drive" altijd alles netjes afkoelen. Door woonwijk je rustig rijden / laatste 5 min. rustig rijden. Nog even een minuutje op parkeerplek stationair laten draaien.
Mark.

-
OnlineTi-Tourist (Erik)
- Berichten: 523
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 16:04
- Locatie: 0348
Denkt na.................... Yep ik ben ook niet helemaal lekker
- Altijd zijvakken leeg (op stratenboek na)
- Buiten onderhoudsboekje / schadeformulier niets in het dashboardkastje (maakt een rommelige indruk)
- Alle bij de auto horende spullen (ruitenkrabber, sleepkabel, startkabel, lampjes etc) in een aparte tas, netjes in de kofferbak
- Stuk dik kleed in de kofferbak tegen koude knieen bij bandenwisselen (verwissel maar eens twee lekgestoken banden bij -4 C naast een lantaarnpaal
)
- Geen losse papiertjes in de auto (zelfs geen parkeerkaartjes)
- Bij parkeren in smalle vakken, klap ik altijd m'n spiegels in.... (
: )
- Na een lange dag op het werk met veel gezeik, altijd even de bochtige dijkweg op om te ontspannen...............
Onderhoud is wel voor de dealer en de wasfrequentie is niet hoog. Vorige auto maar 1 keer (bij inruil)
Warmrijden en afkoelen voor mij hetzelfde zoals eerder gepost.
Gr. Erik
- Altijd zijvakken leeg (op stratenboek na)
- Buiten onderhoudsboekje / schadeformulier niets in het dashboardkastje (maakt een rommelige indruk)
- Alle bij de auto horende spullen (ruitenkrabber, sleepkabel, startkabel, lampjes etc) in een aparte tas, netjes in de kofferbak
- Stuk dik kleed in de kofferbak tegen koude knieen bij bandenwisselen (verwissel maar eens twee lekgestoken banden bij -4 C naast een lantaarnpaal

- Geen losse papiertjes in de auto (zelfs geen parkeerkaartjes)
- Bij parkeren in smalle vakken, klap ik altijd m'n spiegels in.... (

- Na een lange dag op het werk met veel gezeik, altijd even de bochtige dijkweg op om te ontspannen...............
Onderhoud is wel voor de dealer en de wasfrequentie is niet hoog. Vorige auto maar 1 keer (bij inruil)

Gr. Erik
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Jochem Vaartjes
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 14:25
- Locatie: Nieuwegein
- Zijvakken zijn altijd leeg, sowieso geen losse dingen in de auto. (Ik vind het zeer storend als ik dingen heen en weer hoor gaan als ik door bochten heen ga of afrem/optrek.)
- Parkeer altijd op het meest afgelegen plekje, dus waar nog geen andere auto's staan.
- Vermijd zo veel mogelijk het parkeren bij de supermarkt. Huisvrouwen slaan nou eenmaal graag met deuren.
- Was hem alleen als hij vies is, en niet met de hand. maar in een goeie wasstraat.
- Altijd eerst de olie boven de 70 graden voordat ik boven de 3500/4000 toeren uit kom.
- Afkoelen doe ik niet aan, heb toch geen turbo en hard rijden in woonwijken doe ik niet aan.
- Parkeer altijd op het meest afgelegen plekje, dus waar nog geen andere auto's staan.
- Vermijd zo veel mogelijk het parkeren bij de supermarkt. Huisvrouwen slaan nou eenmaal graag met deuren.
- Was hem alleen als hij vies is, en niet met de hand. maar in een goeie wasstraat.
- Altijd eerst de olie boven de 70 graden voordat ik boven de 3500/4000 toeren uit kom.
- Afkoelen doe ik niet aan, heb toch geen turbo en hard rijden in woonwijken doe ik niet aan.
-
- Berichten: 6859
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
- Locatie: Black Hole
Hmm afwijking...ik??....ja dus.
N jongen die ik goed ken is heel goed in waxen en gebruikt alleen maar meguiars spullen.
Hij waxed mijn wagen zeker 2x per maand....binnenkant schoonmaken en stoelen schoonmaken met leervet insmeren.
Tegelijk olie peilen en sproeiervloeistof bijvullen...k heb wel een vakje voor mijn zonnebril en een parkeerkaart.
Supermarkt hebben we de polo voor.
N goeie motivatie om te verhuizen was een garage.....
verders geen afwijkingen....
N jongen die ik goed ken is heel goed in waxen en gebruikt alleen maar meguiars spullen.
Hij waxed mijn wagen zeker 2x per maand....binnenkant schoonmaken en stoelen schoonmaken met leervet insmeren.
Tegelijk olie peilen en sproeiervloeistof bijvullen...k heb wel een vakje voor mijn zonnebril en een parkeerkaart.
Supermarkt hebben we de polo voor.
N goeie motivatie om te verhuizen was een garage.....
verders geen afwijkingen....

- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Ik heb mijn kat leren driften.
Mijn vriendin zei de eerste bocht die we namen met de E28 535: AAAH
De tweede bocht zei ze: Waarom ga je nu niet meer dwars?
Op onze WC hangen 2 jaren '30 Brookland flyers, plus een emaille reclameplaat van de Triumph TR3, met op de achtergrond circuit uit de jaren '50 (Ferrari + Cooper). Ergens heb ik de entreekaartjes van die races ook nog. Verder staat er een jaren '20 Bugatti reiskist (zal wel van de Blokker zijn, lekker kitch, maar wel cool).
And the list goes on and on. Wat jullie zeggen klinkt me allemaal erg bekend in de oren.
Mijn vriendin zei de eerste bocht die we namen met de E28 535: AAAH
De tweede bocht zei ze: Waarom ga je nu niet meer dwars?
Op onze WC hangen 2 jaren '30 Brookland flyers, plus een emaille reclameplaat van de Triumph TR3, met op de achtergrond circuit uit de jaren '50 (Ferrari + Cooper). Ergens heb ik de entreekaartjes van die races ook nog. Verder staat er een jaren '20 Bugatti reiskist (zal wel van de Blokker zijn, lekker kitch, maar wel cool).
And the list goes on and on. Wat jullie zeggen klinkt me allemaal erg bekend in de oren.
-
- Berichten: 55105
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- Dutch
- Berichten: 2837
- Lid geworden op: 08 feb 2006, 22:29
Re: Hoe (auto)gek ben je ?
De laatste drie zijn natuurlijk heel verstandig en gezond. Maar voor de rest? Laat je nakijken...markk schreef:Vraag me weleens af of alleen ik een afwijking heb of meerderen hier op het forum. Paar voorbeelden:
- Net in de stromende regen mn BoxsterS en EVO 8 MR RS staan te wassen. Moest weer gebeuren en had een vrije dag.
- Afgelopen weekend bestond uit zaterdag middag even knallen met de FJ1200 (motorfiets), zaterdagavond in de regen wat driften met de EVO, zondagmiddag met vrouw/kind op de motoren naar Noordwijk en zondagavond nog even rondrijden in de BoxsterS
- auto's worden altijd met de hand gewassen, gemiddeld zo'n 1x per 2 weken. Direct alle vloeistoffen controleren / bijvullen.
- auto's / motoren worden altijd 2x per jaar gepoetst / in de was gezet. Leer in de olie, etc.
- ga geregeld met motorscooter naar het werk, zelfs in de regen, en laat dan de lease locomotief lekker voor de deur staan
- rij als het niet regent altijd open met de BoxsterS, ook onder nul.
- doe zelf het onderhoud maar "completely by the book", inclusief logging / historie / bewaren van bonnen / etc. Elk voertuig heeft z'n eigen "dossier"
- komt er ergens een deukje / krasje in -> wordt direct gerepareerd. Gaat er een lichtje / schakelaar kapot -> wordt direct gerepareerd.
- voertuigen staan weliswaar voor de deur, maar worden middels een camera systeem bewaakt
- voer alle voertuigen is een "prive magazijn" opgebouwd met alle slijtage delen. Denk aan bougies, luchtfilters, interieurfilters, oliefilters, remschijven voor/achter, blokken voor/achter, olie, remvloeistof, etc.
- als het regent ga je juist rijden / spelen / driften
- de eerste 15 min. laat je alles rustig warmworden en blijf ik strikt onder de 3000/3500rpm
- laat na een "spirited drive" altijd alles netjes afkoelen. Door woonwijk je rustig rijden / laatste 5 min. rustig rijden. Nog even een minuutje op parkeerplek stationair laten draaien.
Als ik bovenstaand lijstje zie (en poogt absoluut niet volledig te zijn) is dat toch behoorlijk "sick" volgens mij.

