Dutch supercar challenge.
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Re: Dutch supercar challenge.
Serieus letsel zeg! Hopen op spoedig herstel voor beide heren.
Wanneer is precies de uitzending Jordy?
Wanneer is precies de uitzending Jordy?
-
Helaas pas 11 juli, dus zondag over twee weken.
Wegens sponsorverplichtingen wordt komende zondag eerst de Renault Megane Trophy (Magny Cours) uitgezonden. Voorafgaand aan deze crash was er ook een mooi gevecht gaande tussen de GT's.
Wegens sponsorverplichtingen wordt komende zondag eerst de Renault Megane Trophy (Magny Cours) uitgezonden. Voorafgaand aan deze crash was er ook een mooi gevecht gaande tussen de GT's.
-
wat ik me afvraag kan je de rekening van de Ferrari nu aan de coureur van de Audi geven?Jordy van Kouwen schreef:Als ik de slow motion beelden bekijk, raakt de Audi alleen de witte lijn. Maar de viezigheid zal ook niet erg veel grip geven. Hij gaat de bocht ervoor ook al veels te wijd, dus wellicht zat er ook wat vuil op de banden. Wie zal het zeggen....
Met de Audi coureur gaat alles goed. Er was eerst de vrees dat hij zijn onderrug had gebroken. Hij is ook met brace etc. naar het ziekenhuis vervoerd. Het is gelukkig alleen een flinke kneuzing. De Ferrari coureur heeft helaas twee gebroken ribben, daar eerst gedacht werd aan een kneuzing. Als je het interview met Peter Versluis ziet (volgende week in SBS Autosport) zou je niet zeggen dat hij er zo aan toe is.
Ferrari is verleden tijd, de rolkooi is gebroken, dak opgevouwen, chassis krom, etc.
hij is wel de oorzaak van alles en valt niet echt onder race incident maar gewoon als een stomme fout door overmoedigheid
Je kan de rekening altijd geven, maar denk niet dat die gaat betalen, is nu eenmaal eigen risico, ook al is het een hele stomme fout.BrianV schreef:wat ik me afvraag kan je de rekening van de Ferrari nu aan de coureur van de Audi geven?Jordy van Kouwen schreef:Als ik de slow motion beelden bekijk, raakt de Audi alleen de witte lijn. Maar de viezigheid zal ook niet erg veel grip geven. Hij gaat de bocht ervoor ook al veels te wijd, dus wellicht zat er ook wat vuil op de banden. Wie zal het zeggen....
Met de Audi coureur gaat alles goed. Er was eerst de vrees dat hij zijn onderrug had gebroken. Hij is ook met brace etc. naar het ziekenhuis vervoerd. Het is gelukkig alleen een flinke kneuzing. De Ferrari coureur heeft helaas twee gebroken ribben, daar eerst gedacht werd aan een kneuzing. Als je het interview met Peter Versluis ziet (volgende week in SBS Autosport) zou je niet zeggen dat hij er zo aan toe is.
Ferrari is verleden tijd, de rolkooi is gebroken, dak opgevouwen, chassis krom, etc.
hij is wel de oorzaak van alles en valt niet echt onder race incident maar gewoon als een stomme fout door overmoedigheid
Ik begreep wel dat de ferrari verzekerd is.
-
Wat ik niet kan begrijpen is dat iemand met een GT2 ferrari van een dik half miljoen of meer in zo n veld gaat rijden. Niks ten nadele van de DSC ik vindt het nog steeds een leuke klasse.
Als je dit soort bedragen kan betalen voor race auto s dan wil je toch gewoon in ALMS rijden of LEMANS series etc dan wil je toch tussen gelijkgestemden rijden. Auto s van dergelijke waarde.
Laten we eerlijk zijn nu knalt er dan een audi van 3 ton in, maar de kans was net zo groot geweest dat er een BRL voor een snicker en een bounty (in vergelijk tot een Gt2 ferrari) in zo n ding knalt.
Die race verzekeringen lopen hierdoor ook verhoogde risico s valt me nog mee dat ze het uberhaubt nog willen verzekeren.
Als je dit soort bedragen kan betalen voor race auto s dan wil je toch gewoon in ALMS rijden of LEMANS series etc dan wil je toch tussen gelijkgestemden rijden. Auto s van dergelijke waarde.
Laten we eerlijk zijn nu knalt er dan een audi van 3 ton in, maar de kans was net zo groot geweest dat er een BRL voor een snicker en een bounty (in vergelijk tot een Gt2 ferrari) in zo n ding knalt.
Die race verzekeringen lopen hierdoor ook verhoogde risico s valt me nog mee dat ze het uberhaubt nog willen verzekeren.
-
OnlineHielke
Ik vind de DSC juist de meest geschikte plaats voor de mindere stuurgoden om hun hele dure speeltjes uit te laten. Voor de internationale klasses hebben de huidige DSC rijders te weinig in hun mars.
Actie van Dijkstra kon natuurlijk niet. In de bocht daarvoor was het al duidelijk dat ie een overload in de bovenkamer had. Proberen die auto buitenom (waar de ruimte er niet voor was) uit te remmen voor een hele langzame bocht is vrij kansloos. Dijkstra lacht om die schade. Hopelijk geldt dat voor de Ferrari rijder ook.
Actie van Dijkstra kon natuurlijk niet. In de bocht daarvoor was het al duidelijk dat ie een overload in de bovenkamer had. Proberen die auto buitenom (waar de ruimte er niet voor was) uit te remmen voor een hele langzame bocht is vrij kansloos. Dijkstra lacht om die schade. Hopelijk geldt dat voor de Ferrari rijder ook.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Mee eens, vond ook al dat SD veel te wijd ging in die bocht daarvoor. De uiteindelijke crash leek MIJ mee te vallen. Toch nog serieus letsel inderdaad.Hielke schreef:Ik vind de DSC juist de meest geschikte plaats voor de mindere stuurgoden om hun hele dure speeltjes uit te laten. Voor de internationale klasses hebben de huidige DSC rijders te weinig in hun mars.

Hielke,
De ferraririjder rijdt ook nog niet zo lang en doet dit seizoen ook de GT open.
Die zal nog wel verder gaan in de racerij.
De ferraririjder rijdt ook nog niet zo lang en doet dit seizoen ook de GT open.
Die zal nog wel verder gaan in de racerij.
-
Peter Versluis had al de nieuwe 458 GT2 (die volgens mij nog ontworpen moet worden
al in de bestelling staan. Ik vermoed dat hij met de tweede GT2 gaat rijden tot het eind van het seizoen en dan overstapt. Jan Versluis (zijn broer) stapt dan in de "oude" Ferrari. De schade aan de auto's is voor deze mannen dus slechts vervelend te noemen.

- Dutch
Versluis rijdt dit jaar inderdaad ook GT Open. Da's een stuk serieuzer. In de DSC heeft-ie tenminste nog kans om te winnen.
Dus laat staan dat hij zich inschrijft voor de LMS (als hij al wordt toegelaten). Dan doe je helemaal voor spek en bonen mee. Eens met Hielke wat dat betreft.
Maar ook in de GT Open krijgen ze weleens een rood waas voor ogen. Zelfde weekend:
http://www.driving-fun.com/820/home/spo ... p-Spa.aspx

Dus laat staan dat hij zich inschrijft voor de LMS (als hij al wordt toegelaten). Dan doe je helemaal voor spek en bonen mee. Eens met Hielke wat dat betreft.
Maar ook in de GT Open krijgen ze weleens een rood waas voor ogen. Zelfde weekend:
Ja financieel zit het wel goed met ze, maar dan nog is dit behoorlijk vervelend als je er zo afgekegeld wordt.
Ben benieuwd of er een straf komt voor de veroorzaker?
Als je zover buiten de baan komt en dan buitenom het probeert getuigd niet echt van inzicht lijkt me.
Ben benieuwd of er een straf komt voor de veroorzaker?
Als je zover buiten de baan komt en dan buitenom het probeert getuigd niet echt van inzicht lijkt me.
Beste stuurlui staan weer aan wal, Peter rijdt nog niet zolang en misschien dat die niet vooraan rijdt in de GT2 maar hij komt toch redelijk mee en wordt steeds sneller.Dutch schreef:Versluis rijdt dit jaar inderdaad ook GT Open. Da's een stuk serieuzer. In de DSC heeft-ie tenminste nog kans om te winnen.![]()
- Dutch
Daarom kun je toch beter eerst meer ervaring opdoen en via de DSC zo veel mogelijk kilometers maken? Komt de vorm in de GT Open alleen maar ten goede.
Er doen in de LMS en GT Open prima amateurs mee, maar die hebben jaren gereden voordat ze die stap zetten en doen vaak ook nog een heel seizoen historisch racen erbij (Amaral bijvoorbeeld). Dus alleen maar verstandig van Versluis om het zo aan te pakken.
Wat dat met beste stuurlui te maken heeft, begrijp ik niet zo.
Er doen in de LMS en GT Open prima amateurs mee, maar die hebben jaren gereden voordat ze die stap zetten en doen vaak ook nog een heel seizoen historisch racen erbij (Amaral bijvoorbeeld). Dus alleen maar verstandig van Versluis om het zo aan te pakken.
Wat dat met beste stuurlui te maken heeft, begrijp ik niet zo.

opmerkingen, als spek en bonen
als die al wordt toegelaten
mindere goden
dure speeltjes
Maar die discussie is al eens gevoerd
De kift druipt bijna van het scherm af bij sommigen.
als die al wordt toegelaten
mindere goden
dure speeltjes
Maar die discussie is al eens gevoerd
De kift druipt bijna van het scherm af bij sommigen.
- Dutch
Is alleen maar reëel. Hoe moet je 't anders noemen? Er is niks ergs aan voor spek en bonen meerijden, maar je moet 't wel willen. Neem het trio Van Splunteren/Hommerson/Machiels, dat in mei aan de LMS-race in Spa meedeed en daarna aan Le Mans. Kansloos natuurlijk, maar ze hebben er vast lol in gehad. Dat kon omdat ze een deal hadden gemaakt met Prospeed, maar de ACO of de FIA laat niet zomaar elk team toe.
Bovendien heb je volgens mij echt wat aan de kans om te winnen. Die kans heeft hij nu al in de DSC. Dus ik snap 't wel dat hij de DSC blijft combineren met GT Open.
En wat heb ik nou te schaften met kift? Ik ben geen mislukte coureur die in arren moede journalist is geworden, hoor...
Bovendien heb je volgens mij echt wat aan de kans om te winnen. Die kans heeft hij nu al in de DSC. Dus ik snap 't wel dat hij de DSC blijft combineren met GT Open.
En wat heb ik nou te schaften met kift? Ik ben geen mislukte coureur die in arren moede journalist is geworden, hoor...
- Mathieu
Peter Versluis kan toch vrij aardig rijden?
Die heeft toch jaren op hoog niveau aan autocross gedaan.

Deze dingen acceleren harder in de modder dan menig raceauto op asfalt.
Die heeft toch jaren op hoog niveau aan autocross gedaan.
Deze dingen acceleren harder in de modder dan menig raceauto op asfalt.
-
Wat ik niet kan begrijpen is wat mensen met race auto s van 500.000 euro in zo n veld doen. Is die beker dan zoveel waard?
Het gaat hier totaal niet over de dsc vergeet dsc even. Het gaat mij even om het gevoel het idee etc.
Ander voorbeeld dan maar.
Je gaat toch ook niet met je donald trump luxe jacht in de haven van Lemmer liggen. Dan lig je toch met je jacht in Monaco. Gelijk gestemden. Ik zou mij mega ongepast voelen als ik in lemmer met zo n jacht aan zou komen. Maar misschien ben ik hier een uitzondering op de regel.
Het gaat hier totaal niet over de dsc vergeet dsc even. Het gaat mij even om het gevoel het idee etc.
Je gaat toch ook niet met je donald trump luxe jacht in de haven van Lemmer liggen. Dan lig je toch met je jacht in Monaco. Gelijk gestemden. Ik zou mij mega ongepast voelen als ik in lemmer met zo n jacht aan zou komen. Maar misschien ben ik hier een uitzondering op de regel.
-
Ander voorbeeld: e90 M3 DSC racer op een DF trackdaytje.Andre schreef:
Zelfde verhaal, dus met je schaamte valt het wel mee, geloof ik.
- Downforce Hans
Daarom zie je mij ook nooit in lemmer 

-
steve we praten hier over een raceauto van meer als 500.000 euro. Dat iemand dat wil doen prima is altijd aan de persoon zelf. Maar als ik in een porsche supercup zit en word van de baan getikt door een mede cup racer dan is dat balen maar de volgende keer is hij aan de beurt.
Nou wordt je met je 500k auto aangetikt door een 40k racer???? Zou ik toch wel redelijk meer van balen dan dat ik een cup race door gelijk gestemden van de baan wordt getikt.
DF
E90 M3 racer kost ca. 75k.
Wat zie ik op DF dag
M5 e60
Z4 M coupes
Seat leon racer ca. 50k
Een 996 GT3 van 80k sjoerd
E92 M3 van meer als 100k.
E92 M3 racer van david
Dus ik denk dat die E90 M3 racer daar totaal niet misstaat qua waarde.
Nou wordt je met je 500k auto aangetikt door een 40k racer???? Zou ik toch wel redelijk meer van balen dan dat ik een cup race door gelijk gestemden van de baan wordt getikt.
DF
Wat zie ik op DF dag
M5 e60
Z4 M coupes
Seat leon racer ca. 50k
E92 M3 racer van david
Nu chargeer je een beetje Andre, of kost die audi maar 40k?
Doe mij er dan een stuk of 10
Snap wel wat je bedoeld, maar er waren nu een soort van gescheiden starts, dus eerst de gt, dan de ss1, daarachter de brl's, dan de ss2 en daar weer achter de sport, dus een gt auto wordt niet zomaar van de baan getikt door een 40k racer.
Wat ik wel waarneem is dat er steeds meer tikjes uitgedeeld worden en het rijden steeds ruwer wordt, en dat is jammer, racen is geen kontaktsport.
Doe mij er dan een stuk of 10

Snap wel wat je bedoeld, maar er waren nu een soort van gescheiden starts, dus eerst de gt, dan de ss1, daarachter de brl's, dan de ss2 en daar weer achter de sport, dus een gt auto wordt niet zomaar van de baan getikt door een 40k racer.
Wat ik wel waarneem is dat er steeds meer tikjes uitgedeeld worden en het rijden steeds ruwer wordt, en dat is jammer, racen is geen kontaktsport.
-
Dat kun je ook anders zien.Andre schreef:steve we praten hier over een raceauto van meer als 500.000 euro. Dat iemand dat wil doen prima is altijd aan de persoon zelf. Maar als ik in een porsche supercup zit en word van de baan getikt door een mede cup racer dan is dat balen maar de volgende keer is hij aan de beurt.
DF
Wat zie ik op DF dag
M5 e60
Z4 M coupes
Seat leon racer ca. 50k
E92 M3 racer van david
M5 e60 (straatauto die een paar rondjes rijdt. Huidige waarde 40k op een goede dag)
Z4MC van Bart (30-40k)
Leon van een long-time DFer die goedkope testdagjes heel hard nodig heeft
GT3 Sjoerd (straatauto met ervaring, aangekocht om te trappen, nu 50k? Wat je noemt is i.i.g. RS geld)
e92 M3 straatauto
e92 M3 van David. Los van de waarde lijkt me de bestuurder prima op z'n plek op een trackdaytje (zal vast een helm op zetten voor de ongetwijfeld volgende scheldkanonade)
-
Hahah de bedragen die jij opgeeft daar dromen autodealers van om ze voor dat geld in te ruilen.
Die m3 racer is ook niet nieuw meer en aangezien een race auto nog meer afschrijft dan een straat auto en met jou afschrijving percentage zou die ongeveer uitkomen op 35k:)

Die m3 racer is ook niet nieuw meer en aangezien een race auto nog meer afschrijft dan een straat auto en met jou afschrijving percentage zou die ongeveer uitkomen op 35k:)
Laatst gewijzigd door Andre op 01 jul 2010, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineHielke
Steve, dat zijn CSL prijzen. Daar bouw je geen fatsoenlijke racer voor.
-
Duh. Dus gaat toch hetzelfde verhaal op als wat Andre schetst?Hielke schreef:Steve, dat zijn CSL prijzen. Daar bouw je geen fatsoenlijke racer voor.
Klopt. Dat is ook ongeveer in verhouding met het prijsplaatje wat je voor de bouw van de e90 schetst. Dan zijn we het toch eens?Andre schreef:Hahah de bedragen die jij opgeeft daar dromen autodealers van om ze voor dat geld in te ruilen.![]()