Weet nog heel goed dat ik voor een leasebak bij Toyota aan het shoppen was. Kijk toen naar een Carina E. En idd liever de 2.0 met wieldoppen dan de 1.6 met lichtmetaal en een spoilerpakketje.
Nu, circa 15 jaar verder heb ik vorige week m'n 130i weer naar de dealer gebracht om cruise-control in te bouwen. Uiteraard origineel OEM BMW en kost dus gewoon 600 euro. Ik ergerde me er dood aan dat het er niet in zat.
Auto zonder lichtmetaal zou ik me echt niet meer voor kunnen stellen. Zelfs niet voor een wintersetje. Vind het zo afbreuk doen aan een mooie auto.
Ook nu met de warme dagen ben ik erg blij met de airco en kan me eigenlijk niet meer voorstellen dat we altijd naar warme landen op vakantie gingen, +30 graden meegemaakt hebben in een auto zonder airco. Terwijl ik 10 jaar gelden gewoon nog bewust de airco van een optie lijst afstreepte onder het mom van "wat een onzin in een cabrio".
En de M3 gewend met memory seats is toch ook wel erg fijn en mis ik wel een beetje in de 130i als m'n vrouw m'n stoelinstelling helemaal verkloot heeft (BTW het is haar auto dus zij denk daar anders over, en terecht

Natuurlijk je kan alles overdrijven. Binnen een halve dag ben je ook weer gewend om met een slingertje het raam te bedienen en tegen je passagiers te zeggen dat ze de auto moeten afsluiten omdat er geen centrale deur vergrendeling op zit.
Maar al met al verbaast het me toch wel heel erg hoe luxe sommige auto's tegenwoordig zijn en hoe snel je er aan went / normaal je het vind. Bestel een budget Yaris ofzo en zo'n ding heeft ook al gewoon airbags, abs, airco, centrale deurvergrendeling met afstandsbediening, elektrische ramen en met een beetje mazzel op een actiemodelletje ook al lichtmetaal.
Mark.