Dit is de Mini-killer van Audi A1

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
JP

Re: Dit is de Mini-killer van Audi A1

Bericht door JP » 04 apr 2010, 21:01

S-line Misano rood;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Teakbrown;
Afbeelding
Afbeelding

Amalfi White;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Snipe

Bericht door Snipe » 06 mei 2010, 09:54

Pimp my Audi
Audi heeft een aantal A1's gepimpt voor de Wörthersee GTI-meeting 2010. Zie ook http://www.driving-fun.com/526/the-know ... -2010.aspx

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Macboy

Bericht door Macboy » 07 mei 2010, 22:11

Audi is wel heel erg goed bezig hoor. En die bruine kleur is fraai, snap niet dat de F10 zoiets niet aanbiedt.

Interieur is ook helemaal top.

Snipe

Bericht door Snipe » 07 mei 2010, 22:43

Macboy schreef:Audi is wel heel erg goed bezig hoor. En die bruine kleur is fraai, snap niet dat de F10 zoiets niet aanbiedt.

Interieur is ook helemaal top.
Dat vind ik een opvallende tekst na die pimpbakken hierboven.

Snipe

Bericht door Snipe » 22 mei 2010, 14:48

In navolging van Volvo heeft Audi nu ook een demonstratie gegeven die volledig de mist in is gegaan.
http://www.driving-fun.com/595/the-know ... n-dak.aspx

Afbeelding

Mark Nauta
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94

Bericht door Mark Nauta » 28 jun 2010, 21:30

Kwam afgelopen weekend een A1 tegen op een trailer. Rode met van die zilveren raamstijlen. Zag er erg netjes uit! 1.4 TFSI stond er op de kentekenplaat.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 28 jun 2010, 21:45

Ik vind het een beetje een Fiat 500 kloon..........................FWIW

JP

Bericht door JP » 29 jun 2010, 00:17

Is al veel kritiek op de prijzen van de A1, maar een 'estimated' $ 527205,- is wel erg veel.....

Damien Hirst A1;
Afbeelding
Elton John puts on auctions throughout the year for his AIDS foundation. The latest auction fete, held at Elton's manor, included an Audi A1 "spin painted" by British contemporary artist Damien Hirst. The A1 is still so far off that it hasn't even been priced yet, but one hopes the MSRP will be a scant fraction of the £350,000.00 ($527,205 U.S.) that the Hirst-hued model took home. Art may be dead, but apparently it is more expensive than ever...

Hielke

Bericht door Hielke » 29 jun 2010, 12:01

Dit is zooo ontzettend een vrouwenauto.

En daarbij ook nog spuugelijk. Vreemde combo.

Bericht slaat dus niet op de "kunstzinnige" uiting van de laatste foto.

DG

Bericht door DG » 29 jun 2010, 14:06

Hielke schreef:Dit is zooo ontzettend een vrouwenauto.

En daarbij ook nog spuugelijk. Vreemde combo.

Bericht slaat dus niet op de "kunstzinnige" uiting van de laatste foto.
Er staat geen BMW op he ;)

Ik vind het een geslaagd model. Het interieur is ook zeer mooi. Voor deze klasse is dit toch wel de meest mannelijke auto. De prijs is alleen best pittig maar dat zijn we wel gewend van Audi.

Sperdy

Bericht door Sperdy » 29 jun 2010, 14:45

Ook ik vind hier helemaal niets aan. Vormgeving a la Audi 'Jantje van Leijen'. En dat komt alleen omdat er geen BWM logo op staat, want anders was dit volstrekt fantasieloze damesmodel een hele coole geweest auto voor mij :bag: :bag: Deze auto wordt een flop, mark my words.

MoNkToNk

Bericht door MoNkToNk » 29 jun 2010, 15:09

FerdiACS1 schreef:Deze auto wordt een flop, mark my words.
Laten we het hopen, dan zien we um gelukkig niet al te vaak rijden. Wat een misbaksel van een auto, en nog overpriced ook.

Sven VS

Bericht door Sven VS » 29 jun 2010, 15:26

Dus er zijn mensen die een new mini en een fiat 500 wel mooie auto's vinden en dit geen mooie auto ? :stom: :stom: :stom:

Macboy

Bericht door Macboy » 29 jun 2010, 16:07

Mogelijk wordt het een flop. Feit is dat het interieur en de interieurkwaliteit in combinatie met de professionele mogelijkheden vrijwel ongekend is in deze klasse.

Hielke

Bericht door Hielke » 29 jun 2010, 22:40

Sven VS schreef:Dus er zijn mensen die een new mini en een fiat 500 wel mooie auto's vinden en dit geen mooie auto ? :stom: :stom: :stom:
Nou, dat kun je wel stellen ja.

Fiat 500 is qua belijning zo ontzettend puur. Ik hoef 'm niet met die Panda basis, maar iedere keer als ik zo'n auto zie blijf ik me verbazen hoe geweldig die Italianen de verhoudingen voor elkaar gekregen hebben. Dat kunnen alleen zij.

Voor de Mini geldt bijna hetzelfde. Heel dicht bij de belijning van het origineel.

Bij de A1 lijkt het wel of de dakpartij met de stijlen bij een andere auto hoort. Of dat het geheel per ongeluk 30 centimeter naar voren is geschoven. Het vloekt aan alle kanten. Normaliter zou ik zeggen dat over smaak niet te twisten valt, maar als je dit niet ziet dan weet ik het niet meer.

S-J

Bericht door S-J » 29 jun 2010, 22:52

Sven VS schreef:Dus er zijn mensen die een new mini en een fiat 500 wel mooie auto's vinden en dit geen mooie auto ? :stom: :stom: :stom:
Zeker. De A1 vind ik een lelijk hok, de 500 en New MINI zijn erg leuk. :)

Alledrie vrouwenautootjes trouwens, wil je als man toch niet in gezien worden.
.

DG

Bericht door DG » 29 jun 2010, 23:08

S-J schreef:

.
Jij niet nee, straks gaan mensen nog twijfelen over jouw geaardheid. Zoooo Nederlands dit he :'( (wat zullen andere mensen wel niet denken?)

Als dit een flop wordt dan is het om de prijs. Aan de looks en afwerking zal het niet liggen. Het interieur is gewoon prachtig, zeker als je het vergelijkt met een Mini (rammeltjes/kraakjes interieur) en Fiat.

JP

Bericht door JP » 29 jun 2010, 23:15

Een MINI verkoopt ook erg goed, en die kun je echt niet goedkoper noemen dan een A1. Op Autotrader staan genoeg GEBRUIKTE MINI's die nog meer dan 40k moeten kosten. Enige wat ze voor hebben op de A1 is, dat ze grotendeels meer pk's hebben (Cooper S) dan de 1.4 TSi van Audi.

Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 29 jun 2010, 23:16

Ik vind het een leuk en fris wagentje, uiteraard een vrouwenauto, maar wat is daar mis mee? Het is tenminste een auto die op zijn manier straks het straatbeeld lekker opfleurt. Leuk vrouwtje er in en het is gegarandeerd een nekkendraaier. Qua rijden en performance zal het allemaal wel. Maar daarvoor koop je toch geen A1.

Femme

Bericht door Femme » 30 jun 2010, 00:19

Ik vind het gewoon een karikatuur. De "same sausage, different lengths"-designfilosofie van Audi kun je niet eeuwig oprekken. Nu ben ik de single frame grille bij de grote Audi's al aardig beu maar op zo'n klein wagentje als de A1 is het helemaal een idioot gezicht. Het verschil met de Mini en de 500 is dat die laatste twee wel een oorspronkelijk ontwerp hebben dat past bij hun formaat.

Van binnen vind ik het wel redelijk ok, daar vind ik vooral de Mini weer minder (teveel retro).

duifjes.com

Bericht door duifjes.com » 30 jun 2010, 07:27

Leuke auto maar per definitie wel direct vrouwenauto.....heeft wat Franse trekjes *(die zilverstijl achter).

dvh

Bericht door dvh » 30 jun 2010, 07:50

Vrouwenauto of niet, ik vind dit soort auto's toch altijd leuk ! zeker wanneer ze een beetje pittig rijden.
Hetzelfde geld voor de mini, fiat500 abarth, ect.

Ziet er kek uit, leuk om te rijden en je hebt gelijk een hip karretje.

S-J

Bericht door S-J » 30 jun 2010, 08:33

DG schreef:
S-J schreef:

.
Jij niet nee, straks gaan mensen nog twijfelen over jouw geaardheid. Zoooo Nederlands dit he :'( (wat zullen andere mensen wel niet denken?)

Als dit een flop wordt dan is het om de prijs. Aan de looks en afwerking zal het niet liggen. Het interieur is gewoon prachtig, zeker als je het vergelijkt met een Mini (rammeltjes/kraakjes interieur) en Fiat.
Dat is niet de beargumentering voor het niet kopen van die wagentjes. Deze auto's zijn dankzij dat imago zo zwaar overpriced, dat je voor het geld een (in mijn ogen) betere auto kan krijgen.

Een A1 ga je niet onder de 25k krijgen, voor dat geld heb je ook een Ibiza Cupra of Polo GTi. Ik heb de Cupra gereden en ik weet 100% zeker dat een A1 minder leuk is.

Die MINI is ook idioot duur trouwens, tijdje geleden offertes aangevraagd voor een Cooper. En dan zit ik liever in een 118i met net wat minder optie's.

Macboy

Bericht door Macboy » 30 jun 2010, 15:53

Ik vind het een smaakvolle auto. Ben benieuwd naar de mogelijkheden, opties en prijzen. En vooral hoe de auto in het echt is.

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 30 jun 2010, 19:20

Ik denk dat leaserijders voor wie de A3 te hoog gegrepen is, hier best willen instappen.

Plaats reactie