Alles over de 1 serie (part I)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Gesloten
m@rco
Berichten: 710
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
Locatie: O'haske

Bericht door m@rco » 10 jan 2007, 16:02

Die strepen in die achterlichten heeft wel iets van de huide Mercedes A-klasse.. Weet niet of dat nou zo positief is :?

Gebruikersavatar
Erik2
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:20
Locatie: Breda

Bericht door Erik2 » 10 jan 2007, 18:10

In een mailtje dat ik van BMW NL eerder deze week kreeg, werd gesuggereerd dat er mbt de 130i op korte termijn nog nieuws zou volgen...

Ik heb geen antwoord meer gekregen of dat over de 3 deurs, meer pk's / twin-turbo, of een eventuele coupé ging...

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 11 jan 2007, 20:30

Kijk, dat de 1-serie eindelijk juiste proporties krijgt is onzin. Het is gewoon dat steeds meer mensen eraan gewend maken. En onbewust denken ze dat het aan de 3-deurs uitvoering ligt (not) :)

Over die 1-serie. Die lichten zijn waarschijnlijk zonder Xenon. Op de foto's is eindelijk goed te zien waarom ik xenon een must vind op de 1-serie, vanwege die koplampunit.

Hierboven werd de opmerking gemaakt over bi-xenon, maar dat heeft helemaal niets met die koplampen te maken. Eén koplamp is genoeg voor gewoon xenon en bi-xenon (groot licht).

Het leuke aan xenon is dat de auto's een soort van bollampen krijgen, soort glazen bolletjes. maar daarachter hoeft geen xenon te zitten.

Lexus IS220 lijken ook allemaal xenon te hebben (bolletjeskoplampen), maar IS DUS NIET ZO !

Daar kan ook gewoon hallogeen achter zitten. En dit is nu het geval bij de 1-serie denk ik.

Denk dat ze allemaal nu de nieuwe koplampunits hebben, maar dat het gewoon hallogeen is. Xenon blijft dan exclusief, maar ze hebben allemaal dan nu angel eyes. dubbele bolletjeskoplampen blijft voorbehouden voor xenon verwacht ik.

Zo. Das eruit.

Tom
Berichten: 22260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 11 jan 2007, 20:37

Dat noemen ze projectorlamp (bij philips tenminste)

[img:369:324]http://www.lighting.philips.com/europe/ ... gr_ngs.jpg[/img]

Bestaat al heel lang.. oa de Ford Puma heeft ze ook.

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 11 jan 2007, 21:12

Tom die H7s wordt dus bijna altijd met xenon gebruikt, maar het hóéft inderdaad niet.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 12 jan 2007, 12:00

Macboy schreef:Kijk, dat de 1-serie eindelijk juiste proporties krijgt is onzin. Het is gewoon dat steeds meer mensen eraan gewend maken. En onbewust denken ze dat het aan de 3-deurs uitvoering ligt (not) :)

Over die 1-serie. Die lichten zijn waarschijnlijk zonder Xenon. Op de foto's is eindelijk goed te zien waarom ik xenon een must vind op de 1-serie, vanwege die koplampunit.

Hierboven werd de opmerking gemaakt over bi-xenon, maar dat heeft helemaal niets met die koplampen te maken. Eén koplamp is genoeg voor gewoon xenon en bi-xenon (groot licht).

Het leuke aan xenon is dat de auto's een soort van bollampen krijgen, soort glazen bolletjes. maar daarachter hoeft geen xenon te zitten.

Lexus IS220 lijken ook allemaal xenon te hebben (bolletjeskoplampen), maar IS DUS NIET ZO !

Daar kan ook gewoon hallogeen achter zitten. En dit is nu het geval bij de 1-serie denk ik.

Denk dat ze allemaal nu de nieuwe koplampunits hebben, maar dat het gewoon hallogeen is. Xenon blijft dan exclusief, maar ze hebben allemaal dan nu angel eyes. dubbele bolletjeskoplampen blijft voorbehouden voor xenon verwacht ik.

Zo. Das eruit.

Prachtige reactie :wink:

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Bericht door Macboy » 12 jan 2007, 12:12

Ik verander mijn naam wel in Xenonboy. Meteen vast laten leggen.

:)

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 12 jan 2007, 12:54

Kijk, dat de 1-serie eindelijk juiste proporties krijgt is onzin. Het is gewoon dat steeds meer mensen eraan gewend maken. En onbewust denken ze dat het aan de 3-deurs uitvoering ligt (not) :)
Dom gelul Macboy, word je daar soms voor betaald ofzo (je bent er wel goed in namelijk :lol: )

Ik vind de 3drs 1 gewoon veel beter in proportie en profil, en die minder hoge koplampen geven hem icm de andere voorbumper een wat gemenere look ( :twisted: ipv :shock: )

Als jij dat niet vind kan dat natuurlijk, maar verkoop nu geen onzin 8)

:D

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 15 jan 2007, 23:56


Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 16 jan 2007, 10:12

Macboy schreef:Ik verander mijn naam wel in Xenonboy. Meteen vast laten leggen.

:)
LOL :lol: 8)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 16 jan 2007, 10:35


Gebruikersavatar
Mari Oh Oh!
Berichten: 3055
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
Locatie: Assen

Bericht door Mari Oh Oh! » 16 jan 2007, 10:48

Macboy schreef:Het leuke aan xenon is dat de auto's een soort van bollampen krijgen, soort glazen bolletjes. maar daarachter hoeft geen xenon te zitten.
Aan het eind van de tachtiger jaren begonnen ook veel merken met de projectoren(BMW bijvoorbeeld met de E30, E32 en E34, maar ook bijvoorbeeld de Mazda 626 en de Nissan Skyline). Sinds introductie van xenon zie je ze echter steeds minder. Ik zou bijna zeggen om het verschil groter te maken, maar zo slecht zijn autofabrikanten niet, toch?;)

Andre
Berichten: 11405
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Bericht door Andre » 16 jan 2007, 11:41


Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43049
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Bericht door Arthur » 16 jan 2007, 11:54

Bestel jij nu ook een 3-drs, Andre?


Nog een paar foto's:

[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/0/acf ... 997d70.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/b/41f ... 78b61b.jpg[/img]
[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/6/e5b ... 52cba6.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Erik2
Berichten: 81
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:20
Locatie: Breda

Bericht door Erik2 » 16 jan 2007, 12:13

En, André, al besteld?

Robin
Berichten: 55105
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 16 jan 2007, 12:16

facelift is dus minimaal. De zilveren hierboven vind ik dus heel erg mooi en zou mijn keus zijn in hatchbackland: 130i 272pk handbak 3drs met 18"(of 19" why not?) in zilver. Maar dat wisten jullie al. TOPPER! :D

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 jan 2007, 13:13

Lijkt wat meer gestrekt met 2 deuren, in die zin beter dan de 4 deurs, maar verder niet echt mijn ding, een lagere daklijn en een kont...................een coupe dus......................dan wordt het pas serieus.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 16 jan 2007, 13:23

oude interieur

[img:800:531]http://www.germancarfans.com/photos/305 ... 028big.jpg[/img]

nieuwe interieur

[img:800:533]http://www.autoweek.nl/images/800/1/ee2 ... 215481.jpg[/img]

Onderste gedeelte is wat dikker geworder, lijkt ook meer kwaliteit uit te stralen, BMW heeft zich toch de kritieken van de mindere kwaliteits indrukken aangetrokken zo te zien. Hoewel ik zelf niks mis vond met het oude interieur.

Ik vind deze face lift wel opmerkelijk snel komen voor een auto die net 2,5 jaar op de markt is. Het chromen raamlijstje ben ik niet kapot van.

Gebruikersavatar
mrbbs
Berichten: 1491
Lid geworden op: 21 mei 2006, 13:50
Locatie: belgie

Bericht door mrbbs » 16 jan 2007, 13:27

sorry maar ben ik de enige die geen verschillen ziet?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 16 jan 2007, 13:34

Kevin hans Anders.com :wink:

Onderzijde van hat dashbord en de middenconsole, ook de deurpanelen zijn nu bekleed maar dat zie je niet op deze foto.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 16 jan 2007, 13:35

lancerevoclub.org schreef:sorry maar ben ik de enige die geen verschillen ziet?
Ik zie het ook niet. En mindere kwaliteitsindrukken van de oude? Zit allemaal als een tank in elkaar. De marketeers slaan weer toe merk ik wel.

Heb de 1-serie altijd een mooie auto gevonden. De 3 deurs is ook fraai maar op en top een vrouwenmodel. Vanaf de B-stijl is ie veel te lief.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 16 jan 2007, 13:44

Stelletje blinde kippen, kijk dan naar de breedte van de middenconsole, stel prutsers :wink:

Anyway ik vond ook niks mis met de oude, maar er was internationaal wel de nodige kritiek op in de pers vooral in vergelijk tot Audi en zelfs VW. BMW verandert het natuurlijjk niet voor niks.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 16 jan 2007, 13:57

Ik zie het nu ook!!!!

De versnellingspook is anders!!!!! :P

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 16 jan 2007, 14:03

Hielke zit je me nou te fucken :wink:

Martijn
Berichten: 787
Lid geworden op: 02 feb 2006, 12:59

Bericht door Martijn » 16 jan 2007, 14:27

Ik vind die chrome raamomlijsting juist erg fraai (bij een donkere lakkleur)

Die bredere middenconsole lijkt me erg vervelend, je hebt nu al niet veel ruimte voor je rechterbeen en -knie.

Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 37 gasten