Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Joop » 13 jun 2010, 23:52

romo schreef:Ik vind het een super ding...............................ik zou hem wel willen.................vooral de DCT dan.......
...was zelf voorheen ook anti automaatje...
...maar nu zelf een steptronic te rijden en wetende hoe dat nog mooier kan met de DCT-bak maakt het de keuze voor weer een handbak wel erg moeilijk...

Die DCT-bak past erg mooi bij het karakter van de auto IMO; daar valt zelf bijna niet tegen te schakelen.
Maus335i schreef:...
Jammer hoe kansloos ze met die demo auto's om zijn gegaan tijdens die Ekris dagen. Maar daar zal vast het laatste woord nog niet over gezegd zijn intern.
Heb de filmpjes ook gezien; best spijtig eigenlijk. Ekris doet er een hele hoop aan om zo'n evenement te organiseren met de mogelijkheid voor mensen om met dergelijke wellicht onbereikbare auto's te kunnen sturen. Als zelf de instructeurs er zo mee omgaan, dan geef je volgens mij een verkeerd beeld... Dat doe je maar op een afgesloten stuk, maar niet op de openbare weg.

Maarreuh... Cancellen kan altijd toch als je denkt de verkeerde keuze gemaakt te hebben??? Die M3 gaat toch wel weer lonken... :wink:

steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door steve smith » 14 jun 2010, 02:33

Joop schreef:
Maus335i schreef:...
Jammer hoe kansloos ze met die demo auto's om zijn gegaan tijdens die Ekris dagen. Maar daar zal vast het laatste woord nog niet over gezegd zijn intern.
Heb de filmpjes ook gezien; best spijtig eigenlijk. Ekris doet er een hele hoop aan om zo'n evenement te organiseren met de mogelijkheid voor mensen om met dergelijke wellicht onbereikbare auto's te kunnen sturen. Als zelf de instructeurs er zo mee omgaan, dan geef je volgens mij een verkeerd beeld... Dat doe je maar op een afgesloten stuk, maar niet op de openbare weg.
+100.

Laat die Peugeot-boeren lekker een vliegveld of track huren voor dat soort onzin. Snap niet hoe je het in je hoofd haalt om op straat met passagiers (die je niet kent) een beetje door rode stoplichten heen te jagen, en driftsessies op een open industrieterrein te gaan houden op klaarlichte dag. Lekkere reclame als dealer, daar doe je je merk echt een plezier mee! Stelletje proleten!

Ben zelf niet roomser dan de paus maar wat die idioten van Ekris aan het doen waren slaat nergens op!

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door romo » 14 jun 2010, 08:20

+1

Ik ben er steeds meer van overtuigd dat de M3 met een DCT bak moet................Robin had het ook, terecht, al over de te lange hand bakverhoudingen .....................

Wil je een beetje (meer) lol, dan denk dat de de DCT een betere optie is..................

Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Maus335i » 14 jun 2010, 14:19

Hehehe. De BMW 335i gaat er uit, eind van de week S8 ophalen. Komt nog wel een topic over :mrgreen:

Gebruikersavatar
maarten22
Berichten: 1265
Lid geworden op: 30 nov 2007, 15:27
Auto: Porsche 911 964 C2
Locatie: Oegstgeest

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door maarten22 » 14 jun 2010, 14:43

Toch maar geen W12?? :cry:

Robin
Berichten: 55104
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Robin » 14 jun 2010, 14:51

romo schreef:+1

Ik ben er steeds meer van overtuigd dat de M3 met een DCT bak moet................Robin had het ook, terecht, al over de te lange hand bakverhoudingen .....................

Wil je een beetje (meer) lol, dan denk dat de de DCT een betere optie is..................

Inderdaad.

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Erik K. » 14 jun 2010, 16:06

maarten22 schreef:Toch maar geen W12?? :cry:
Nee joh, daar heeft hij al aan geproefd ;)

Gebruikersavatar
Macboy
Berichten: 26187
Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
Locatie: www.petkovski.nl

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Macboy » 19 jun 2010, 18:13

Holy Fuck :shocking:

Hier heel veel plaatjes van exclusieve M3 kleuren (5 pagina's).

http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=270318

BMW UK Individual M3 [E90, E92, E93] Paintwork Options – September 2009

£775
Azurite Black, metallic
Aventurine Silver, metallic
Ruby Black, metallic
Moonstone, metallic
Blue Onyx, metallic (Colour code S11)
Diopside Black, metallic (Colour code S44)

£1,030 – special request colours
Black Sapphire (Colour code 475)
Carbon Black (Colour code 416)
Havanna (Colour code A17)
Imola Red (Colour code 405)
Mineral Silver (Colour code A14)
Sedona Red (Colour code A79)
Stratus Grey (Colour code 440)
Deep Sea Blue (Colour code A76)

£1,495 – special request colours
Aegean Blue (Colour code 336)
Atlantic Blue (Colour code A13)
Atlantis (Colour code 399)
Avus Blue (Colour code 276)
Chiaretto Red (Colour code 894)
Dakar Yellow (Colour code 337)
Laguna Seca Blue (Colour code 448)
Brass (Colour code 621)
Michigan Blue (Colour code A38)
Mora (Colour code 359)
Mystic Blue (Colour code A07)
Midnight Blue (Colour code 453)
Olivin (Colour code 349)
Orient Blue (Colour code 317)
Oxford Green (Colour code 430)
Petrol Mica (Colour code 305)
Ruby Red (Colour code S03)
Santorini Blue (Colour code 327)
Silver Grey (Colour code A08)
Sparkling Graphite (Colour code A22)
Sterling Grey (Colour code 472)
Sydney Blue (Colour code A19)
Titan Grey (Colour code A36)
Toledo Blue (Colour code 482)
Velvet Blue (Colour code 379)

Ik blijf zelf die Moonstone Metallic (ijzig grijs) subliem vinden en dan met blauw interieur (BMW heeft al heel lang prachtig blauw interieur, maar nooit iemand die het bestelt, zie nu de 740i van Jacco).

Gebruikersavatar
FreudeamFahren
Berichten: 2854
Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door FreudeamFahren » 19 jun 2010, 20:22

Op een Duits forum heeft iemand de nieuwe Sportauto al in de bus gehad, met daarin RS5 vs e92 M3. Zijn conclusies:
* der RS5 ist ein Panzer - wiegt 180kg mehr als der M3 (ist Audi das Alu ausgegangen?) trotz leichter mechanischer Schalensitzen gegenüber elektrischer Sitze im M3... sonst wären es wohl über 200kg!
beide Kisten waren volle Hütte - auch was fahrdynamische Addons betrifft.
* M3 hatte das Competition Paket - das wohl gut gelungen ist: Der M3 in diesem Vergleichstest war mit DKG und Competition-Paket auf dem HHR mit normalen Reifen (PS2) sogar 1 Zehntel schneller als im Supertest mit Semis! Ich schätze daher, der E92 M3 wird mit Semis auf dem HHR in Reichweite des M3 CSL liegen (1:13,5)
* Audi hatte Keramikscheiben - Bremsleistung nicht besser als der M3.
* Lenkung des RS5 bekam herbe Kritik - wohl völlig synthetisch und unberechenbar
* M3 nimmt dem RS5 auf dem HHR 1,1 Sekunden ab
* M3 ist im 18m Slalom knapp 3 km/h schneller
* M3 verliert 0-100 3 Zehntel gewinnt dafür von 100-200 8 Zehntel
* M3 braucht im Schnitt 1,3 Liter weniger Sprit
* M3 EDC Fahrwerk sogar besserer Komfort
* RS5 kostet 10.000 mehr (dafür ja Allrad)
Je zou denken dat Audi beter zijn huiswerk zou doen. Daar hebben ze toch 2,5 jaar de tijd voor gehad. De M3 is sneller naar de 200 (niet naar de 100 ivm tractie), sneller op Hockenheim en ook nog eens zuiniger... Valt mij tegen van de RS5... De test is uitgevoerd door Andrea Wassertheuer. Normaliter geen typische BMW Fan Girl...

Rein
Berichten: 1934
Lid geworden op: 18 mar 2006, 17:27

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Rein » 19 jun 2010, 22:36


steve smith
Berichten: 4500
Lid geworden op: 14 feb 2008, 22:40
Locatie: Achter het stuur

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door steve smith » 19 jun 2010, 23:08

Dat uitgehaalde stukje in die achterlip is wel echt de overtreffende trap van lelijk.

De uitkomst van die SportAuto test bevestigt nog maar eens wat we al weten.... Audi :nah:

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Brava » 20 jun 2010, 00:41

steve smith schreef:Dat uitgehaalde stukje in die achterlip is wel echt de overtreffende trap van lelijk.
Ik zou hem ervoor laten staan.

Gebruikersavatar
Snipe
Berichten: 12633
Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
Locatie: Amsterdam

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Snipe » 22 jun 2010, 11:11

In Amerika introduceerde BMW een leuk actiemodelletje, de M3 met Competition Package in Frozen Grey (matgrijs). Oplage 30 stuks, uitverkocht in 12 minuten.
http://www.driving-fun.com/764/home/new ... ey-M3.aspx

Afbeelding

Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1905
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Jules » 22 jun 2010, 11:37

FreudeamFahren schreef:Op een Duits forum heeft iemand de nieuwe Sportauto al in de bus gehad, met daarin RS5 vs e92 M3. Zijn conclusies:
* Duits verhaaltje
Je zou denken dat Audi beter zijn huiswerk zou doen. Daar hebben ze toch 2,5 jaar de tijd voor gehad. De M3 is sneller naar de 200 (niet naar de 100 ivm tractie), sneller op Hockenheim en ook nog eens zuiniger... Valt mij tegen van de RS5... De test is uitgevoerd door Andrea Wassertheuer. Normaliter geen typische BMW Fan Girl...
Tsja..... BMW IS gewoon heel erg goed in auto's bouwen die goed sturen/rijden en audi weet daar voorlopig ook geen antwoord op denk ik. Dat quattro gebeuren zit hem denk ik wel in de weg... waarschijnlijk heeft ie er alleen van 0-100 (of 0-60) voordeel van. Daarna wordt het alleen maar een last (veel gewicht/weerstand)

En bovendien zal het de gemiddelde Audi klant ook niet zo heel veel interesseren of de RS5 of een M3 sneller is op de HHR.. Als die maar rechtuit kan blazen en strak op de weg blijft liggen in bochtjes :P

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Bert ///M3 » 22 jun 2010, 11:58

Denk je dat de gemiddelde BMW klant anders wat anders doet dan? :lol:

Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1905
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Jules » 22 jun 2010, 12:02

Bert ///M3 schreef:Denk je dat de gemiddelde BMW klant anders wat anders doet dan? :lol:
Zijn iig aardig wat ///M klanten die weten hoe ze moeten driften hoor ;)

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9415
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Bert ///M3 » 22 jun 2010, 12:03

1-2% ?

De rest staat dat ding liever te poetsen, of rijd over de boulevard :)

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door romo » 22 jun 2010, 12:05

Driftend door een bocht gaat altijd langzamer dan rijdend door een bocht...............(misschien dat een rally rijder daar anders over denkt)

Ik vind persoonlijk het driften als kunst prachtig ( ik heb het zelden gedaan en geprobeerd) maar verder is het overschat IMHO..................

RWD gaat niet zo zeer over kunnen en willen driften, het gaat mij om nihil stuurreacties......................

Gebruikersavatar
Jules
Berichten: 1905
Lid geworden op: 30 sep 2009, 11:05
Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Jules » 22 jun 2010, 15:59

romo schreef:Driftend door een bocht gaat altijd langzamer dan rijdend door een bocht...............(misschien dat een rally rijder daar anders over denkt)

Ik vind persoonlijk het driften als kunst prachtig ( ik heb het zelden gedaan en geprobeerd) maar verder is het overschat IMHO..................

RWD gaat niet zo zeer over kunnen en willen driften, het gaat mij om nihil stuurreacties......................
ga maar eens een dagje driften voordat je het overschat vindt :mrgreen:

maar ook het normale stuurgedrag van een RWD is een stuk beter dan van zo'n audi hoor :angel:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Petrolhead Tom » 22 jun 2010, 16:03

Die stond laatst ook bij de erlebnis welt van de Nurburgring.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9060
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Joop » 22 jun 2010, 23:24

Bert ///M3 schreef:1-2% ?

De rest staat dat ding liever te poetsen, of rijd over de boulevard :)
Dit is wel zeker (en jammergenoeg) de realiteit...

...daarom komt BMW ook niet met een fatsoenlijke M3 (zoals ooit bedoeld) op de markt, maar enkel met snelle uiterst luxe auto's...

Gebruikersavatar
Tim N
Berichten: 7750
Lid geworden op: 24 mei 2008, 17:37

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Tim N » 23 jun 2010, 16:37

Jules schreef:
romo schreef: RWD gaat niet zo zeer over kunnen en willen driften, het gaat mij om nihil stuurreacties......................
ga maar eens een dagje driften voordat je het overschat vindt :mrgreen:

maar ook het normale stuurgedrag van een RWD is een stuk beter dan van zo'n audi hoor :angel:

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door romo » 23 jun 2010, 20:01

Ik bedoel dus; torque steer.....................

Gebruikersavatar
romo
Berichten: 27061
Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door romo » 25 jun 2010, 21:58


Gebruikersavatar
Maus335i
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 apr 2007, 14:05
Locatie: Groningen

Re: Alles over de E90/E92/E93 M3 (part II)

Bericht door Maus335i » 26 jun 2010, 08:19

Jules schreef:ga maar eens een dagje driften voordat je het overschat vindt :mrgreen:

maar ook het normale stuurgedrag van een RWD is een stuk beter dan van zo'n audi hoor :angel:
Misschien dat het met de RS modellen anders is (nooit gereden), maar diverse S modellen heb ik wel aan de tand gevoeld en komt kwa stuurgedrag niet eens in de buurt van een willekeurige BMW. Das gewoon een feit en valt weinig aan te doen.

De perfecte combinatie zou een BMW met Audi interieur zijn ;)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten