
Motortemperatuur M52B20 # UPDATE #
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Motortemperatuur M52B20

- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Motortemperatuur M52B20
hahaha.....heeft dus geen verschil opgeleverd. Maar de oude was wel slecht aan het worden dus het is niet helemaal voor niks geweest.
Binnenkort maar eens de waterpomp en een 88gr thermostaat erin. Dan weet ik zeker dat alles 100% in orde is.
Binnenkort maar eens de waterpomp en een 88gr thermostaat erin. Dan weet ik zeker dat alles 100% in orde is.
- 328itouring1996
- Berichten: 15
- Lid geworden op: 04 mar 2010, 12:11
- Locatie: omgeving Nijmegen
Re: Motortemperatuur M52B20
goeieavond mede beamer chauffeurs!
Ben nu sinds een weekje op dit forum vanalles aan het lezen en damn, ik wordt een hoop wijzer hier! Hopelijk na het plaatsen van dit bericht nog wijzer
Ik rij zelf een 328i touring uit 1996 met een M52B28 motor. Heb m sinds 4 maanden, gekocht met 210k op de teller. loopt en schakeld echt perfect, draagarmrubbers wel allemaal versleten, roest op de wielkasten... maargoed heb hem niet gekocht voor het mooi maar voor de fun
Heb tussentijds de waterpomp moeten vervangen, schoepen waren van de as geraakt na een uurtje burnen en driften... eentje met stalen schoepen erin laten zetten, goed om te lezen dat dat ook door jullie geadviseerd wordt!
anyway, koeling van de auto is goed, eigenlijk te goed! als ik ruim een half uur autobaan heb gereden met 120 - 140 kmh, komt de meter niet hoger dan een kwart... Iemand hier een verklaring voor? Ik heb een foto op mn laptop staan, krijg deze alleen hier niet naar toe gekopieerd... (
kan iemand ff tip doorgeven hoe je dat doet, zet ik de foto er ff op)
Meter stijgt bij normaal gebruik dus niet hoger dan een kwart, maar als ik de auto stationair laat draaien (+- 10 min) komt de temperatuur meter wel tot de helft!
dan nog iets, na een koude start duurt t erg lang voordat de kachel heet wordt, ongeveer 10 km rijden...
heeft iemand hier een oplossing voor? of een tip hoe de oorzaak ervan te kunnen achterhalen??
Vanuit het zonnige zuiden zie ik graag wat reacties!
grtz Krijn
klote wat een afgang, zie net hieronder het kopje 'bijlage toevoegen' hierbij dus de foto van de temp meter na een half uurtje autobaan:
Ben nu sinds een weekje op dit forum vanalles aan het lezen en damn, ik wordt een hoop wijzer hier! Hopelijk na het plaatsen van dit bericht nog wijzer

Ik rij zelf een 328i touring uit 1996 met een M52B28 motor. Heb m sinds 4 maanden, gekocht met 210k op de teller. loopt en schakeld echt perfect, draagarmrubbers wel allemaal versleten, roest op de wielkasten... maargoed heb hem niet gekocht voor het mooi maar voor de fun

Heb tussentijds de waterpomp moeten vervangen, schoepen waren van de as geraakt na een uurtje burnen en driften... eentje met stalen schoepen erin laten zetten, goed om te lezen dat dat ook door jullie geadviseerd wordt!
anyway, koeling van de auto is goed, eigenlijk te goed! als ik ruim een half uur autobaan heb gereden met 120 - 140 kmh, komt de meter niet hoger dan een kwart... Iemand hier een verklaring voor? Ik heb een foto op mn laptop staan, krijg deze alleen hier niet naar toe gekopieerd... (

Meter stijgt bij normaal gebruik dus niet hoger dan een kwart, maar als ik de auto stationair laat draaien (+- 10 min) komt de temperatuur meter wel tot de helft!
dan nog iets, na een koude start duurt t erg lang voordat de kachel heet wordt, ongeveer 10 km rijden...
heeft iemand hier een oplossing voor? of een tip hoe de oorzaak ervan te kunnen achterhalen??
Vanuit het zonnige zuiden zie ik graag wat reacties!
grtz Krijn
klote wat een afgang, zie net hieronder het kopje 'bijlage toevoegen' hierbij dus de foto van de temp meter na een half uurtje autobaan:
- Bijlagen
-
- IMG_0601.JPG (546.08 KiB) 861 keer bekeken
- Tom V
- Berichten: 4873
- Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50
Re: Motortemperatuur M52B20
Thermostaat vervangen.
-
- Berichten: 327
- Lid geworden op: 26 aug 2008, 22:13
Re: Motortemperatuur M52B20
had ik ook met mijn vorige auto was ook de thermostaat.
-
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
- Locatie: SF
Re: Motortemperatuur M52B20
+1Tom V schreef:Thermostaat vervangen.
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Motortemperatuur M52B20
Alles is gezegt 
Thermostaat.

Thermostaat.
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Motortemperatuur M52B20
Ik gok dat je je thermostaat moet vervangen 

- Joy
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Motortemperatuur M52B20
Ik weet niet of het al genoemd is, maar ik denk dat je de thermostaat moet vervangen. 

- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Motortemperatuur M52B20
Jullie zitten mijn topic te vervuilen



- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Motortemperatuur M52B20
Gisteren bij Offenga een hele zooi besteld;
- waterpomp met stalen schoepen
- thermostaat
- thermostaathuis
- multiriem
Volgende week alles erin zetten en dan met een gerust hart op vakantie.
- waterpomp met stalen schoepen
- thermostaat
- thermostaathuis
- multiriem
Volgende week alles erin zetten en dan met een gerust hart op vakantie.
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Motortemperatuur M52B20
Spullen zijn binnen. Morgen maar eens vieze handen krijgen en lekker sleutelen 

- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Motortemperatuur M52B20 # UPDATE #
Vandaag de nieuwe pomp, thermostaat en thermostaathuis gemonteerd.
Wat denk je.....zat al een pomp in met metalen schoepen, origineel van BMW
Maar nu het volgende; de onderste radiateurslang wordt niet echt warm. Alle lucht is eruit en de kachel is goed warm. Zelfs na een rit van 60km snelweg waarvan laatste stuk 180km/h en de slang is niet heet. Is dit normaal dat jullie weten? Thermostaat is er een die vrij laat opent, namelijk bij 92 graden. Had trouwens ook nog file maar de meter staat gewoon goed.
Wat denk je.....zat al een pomp in met metalen schoepen, origineel van BMW

Maar nu het volgende; de onderste radiateurslang wordt niet echt warm. Alle lucht is eruit en de kachel is goed warm. Zelfs na een rit van 60km snelweg waarvan laatste stuk 180km/h en de slang is niet heet. Is dit normaal dat jullie weten? Thermostaat is er een die vrij laat opent, namelijk bij 92 graden. Had trouwens ook nog file maar de meter staat gewoon goed.
-
- Berichten: 15380
- Lid geworden op: 01 nov 2007, 22:35
- Locatie: Hello E39 , farewell E30 & E34
Re: Motortemperatuur M52B20 # UPDATE #
I see! Lullig mischien om te ontdekken maar geeft toch een goeie gevoel achteraf. Of niet?Martin van der Zwaard schreef:Vandaag de nieuwe pomp, thermostaat en thermostaathuis gemonteerd.
Wat denk je.....zat al een pomp in met metalen schoepen, origineel van BMW![]()
- Martin van der Zwaard
- Berichten: 8717
- Lid geworden op: 21 okt 2007, 10:50
Re: Motortemperatuur M52B20 # UPDATE #
Dat wel, maar ik heb nog specifiek nagevraagd bij de dealer in Dld en Nld of er een mogelijkheid was dat er een gemodificeerde pomp in kon zitten. Niemand kon daar antwoord op geven.
Dus zekere voor het onzekere genomen en alles vervangen...ach...nu is alles weer fris.
Dus zekere voor het onzekere genomen en alles vervangen...ach...nu is alles weer fris.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten