Ik moet zeggen: als je naast de baan staat, klinkt hij tien keer mooier dan als je er zelf in zit.Oscar29 schreef:wie wil er nog een ipod met die schreeuwende V12 achter je
De Judd V10's in de Rebellion Lola's vond ik op Spa trouwens ook imposant.
Ik moet zeggen: als je naast de baan staat, klinkt hij tien keer mooier dan als je er zelf in zit.Oscar29 schreef:wie wil er nog een ipod met die schreeuwende V12 achter je
Volgens mij is het bij alle dichte auto`s verplicht om airco te hebben.Dutch schreef:Luxewagen hoor, met die airconditioning en traction control.![]()
Zit er ook een iPod-aansluiting op?
Zou best kunnen - het valt op dat alle drie de plofs gebeurden na een pitstop, en dan in het stuk naar Indianapolis, en aan de rechterkant van de motor. Gegeven dat in ieder geval de plofs van nummer 1, en van de Oreca Peugeot gebeurden toen ze heel hard aan het trappen waren (de Oreca had net het racerecord (ronde) gezet) , misschien toch een koelingsprobleem.Dutch schreef:Lijkt op een fabricagefout bij Peugeot. Volgens Montagny deden ze 't rustig aan:
http://www.autosport.com/news/report.php/id/84457
Verkeerde voorstelling van zaken.Richardt. schreef:Het eerste seizoen in het WTCC waren de diesels ook niet bij te benen, dat lag met name aan de gunstige regels voor diesels.
Zelfde voor Le Mans, de diesel regels waren en zijn gewoon veel gunstiger dan voor benzine auto's. Een benzine turbo zal op zijn tijd ook weer gehakt maken van een diesel
Zo dom, je weet toch dat er agenten staan met een laserpistool op zo'n dag.Dure ereronde Tom Coronel na Le Mans
Hoewel Tom Coronel met het Spyker Squadron niet in de prijzen viel tijdens de 24 uur van Le Mans, werd het toch een prijzige dag. De Nederlandse coureur werd tijdens zijn weg naar huis van de weg gehaald vanwege een overschrijding van de maximum snelheid.
Tom Coronel werd op de Franse A28 gelaserd door een agent, die de coureur klokte op een chique 178km/u, waar 130km/u is toegestaan. Na correctie kwam Coronel op 169km/u, en dat in een 170pk sterke Seat Leon diesel. De blauwe pet bleek een ‘big fan’ van de coureur, die de agent er fijntjes op wees dat hij eerder die dag net even harder reed; 292km/u. €90 lichter en een blije agent met foto van de straatracer rijker, kon Coronel alsnog terug naar Eemnes koersen.
Dure ereronde? €90,-Mathieu schreef:Zo dom, je weet toch dat er agenten staan met een laserpistool op zo'n dag.Dure ereronde Tom Coronel na Le Mans
Hoewel Tom Coronel met het Spyker Squadron niet in de prijzen viel tijdens de 24 uur van Le Mans, werd het toch een prijzige dag. De Nederlandse coureur werd tijdens zijn weg naar huis van de weg gehaald vanwege een overschrijding van de maximum snelheid.
Tom Coronel werd op de Franse A28 gelaserd door een agent, die de coureur klokte op een chique 178km/u, waar 130km/u is toegestaan. Na correctie kwam Coronel op 169km/u, en dat in een 170pk sterke Seat Leon diesel. De blauwe pet bleek een ‘big fan’ van de coureur, die de agent er fijntjes op wees dat hij eerder die dag net even harder reed; 292km/u. €90 lichter en een blije agent met foto van de straatracer rijker, kon Coronel alsnog terug naar Eemnes koersen.
Zeker als je weet dat alle engelsen, denen en nederlanders naar huis vlammen in hun snelle wagens waaronder VAG producten en donderende muscle cars.
PFfffffff 178, wat een kindersnelheid.Mathieu schreef:Zo dom, je weet toch dat er agenten staan met een laserpistool op zo'n dag.Dure ereronde Tom Coronel na Le Mans
Hoewel Tom Coronel met het Spyker Squadron niet in de prijzen viel tijdens de 24 uur van Le Mans, werd het toch een prijzige dag. De Nederlandse coureur werd tijdens zijn weg naar huis van de weg gehaald vanwege een overschrijding van de maximum snelheid.
Tom Coronel werd op de Franse A28 gelaserd door een agent, die de coureur klokte op een chique 178km/u, waar 130km/u is toegestaan. Na correctie kwam Coronel op 169km/u, en dat in een 170pk sterke Seat Leon diesel. De blauwe pet bleek een ‘big fan’ van de coureur, die de agent er fijntjes op wees dat hij eerder die dag net even harder reed; 292km/u. €90 lichter en een blije agent met foto van de straatracer rijker, kon Coronel alsnog terug naar Eemnes koersen.
Zeker als je weet dat alle engelsen, denen en nederlanders naar huis vlammen in hun snelle wagens waaronder VAG producten en donderende muscle cars.
Motorconcept is niet helemaal gelijk. Benzine NA vs Diesel Turbo. Een benzina Turbo is efficienter dan een diesel Turbo.wjn schreef:Verkeerde voorstelling van zaken.Richardt. schreef:Het eerste seizoen in het WTCC waren de diesels ook niet bij te benen, dat lag met name aan de gunstige regels voor diesels.
Zelfde voor Le Mans, de diesel regels waren en zijn gewoon veel gunstiger dan voor benzine auto's. Een benzine turbo zal op zijn tijd ook weer gehakt maken van een diesel
Er is altijd met benzine's geraced omdat die harder gingen dan diesels onder de bestaande regels. Nu de dieseltechnologie verder is dan de benzines, stapt men logischerwijze over op diesel. Puur omdat je daarmee wint.
(oke. bij Audi LeMans was dat een prestigekwestie, maar ze hadden het niet gedaan als ze geen goede kans op de eindoverwinning hadden).
Nu worden op de steeds betere dieseltechnologie de regels (elk jaar) aangepast. Als regelmaker sta je dan tegenover technici die proberen de regels zo goed mogelijk uit te leggen (zie bv. F1, praktisch elke regel om de snelheid eruit te halen mislukt, omdat de technici weer wat nieuws verzinnen).
Misschien moeten ze (de regelmakers) stellen dat een fabrikant minimaal 1 team van hun motoren moet voorzien. Dan kunnen andere teams met (min of meer) gelijkwaardige motoren racen en zo ook een kans op de eindoverwinning halen.
Huh, wat is nou de verkeerde voorstelling van zaken?wjn schreef:Verkeerde voorstelling van zaken.
Er is altijd met benzine's geraced omdat die harder gingen dan diesels onder de bestaande regels. Nu de dieseltechnologie verder is dan de benzines, stapt men logischerwijze over op diesel. Puur omdat je daarmee wint.
(oke. bij Audi LeMans was dat een prestigekwestie, maar ze hadden het niet gedaan als ze geen goede kans op de eindoverwinning hadden).
Downforce Hans schreef:PFfffffff 178, wat een kindersnelheid.Mathieu schreef:Zo dom, je weet toch dat er agenten staan met een laserpistool op zo'n dag.Dure ereronde Tom Coronel na Le Mans
Hoewel Tom Coronel met het Spyker Squadron niet in de prijzen viel tijdens de 24 uur van Le Mans, werd het toch een prijzige dag. De Nederlandse coureur werd tijdens zijn weg naar huis van de weg gehaald vanwege een overschrijding van de maximum snelheid.
Tom Coronel werd op de Franse A28 gelaserd door een agent, die de coureur klokte op een chique 178km/u, waar 130km/u is toegestaan. Na correctie kwam Coronel op 169km/u, en dat in een 170pk sterke Seat Leon diesel. De blauwe pet bleek een ‘big fan’ van de coureur, die de agent er fijntjes op wees dat hij eerder die dag net even harder reed; 292km/u. €90 lichter en een blije agent met foto van de straatracer rijker, kon Coronel alsnog terug naar Eemnes koersen.
Zeker als je weet dat alle engelsen, denen en nederlanders naar huis vlammen in hun snelle wagens waaronder VAG producten en donderende muscle cars.
We kwamen nog een M3 tegen op de terugweg, die had de gang er pas in, vond je niet Hans R?
Dan klopt het toch dat er voor diesel gekozen wordt, zodra men ermee kan winnen?Dutch schreef:Huh, wat is nou de verkeerde voorstelling van zaken?wjn schreef:Verkeerde voorstelling van zaken.
Er is altijd met benzine's geraced omdat die harder gingen dan diesels onder de bestaande regels. Nu de dieseltechnologie verder is dan de benzines, stapt men logischerwijze over op diesel. Puur omdat je daarmee wint.
(oke. bij Audi LeMans was dat een prestigekwestie, maar ze hadden het niet gedaan als ze geen goede kans op de eindoverwinning hadden).
Er werd echt niet voor benzine gekozen OMDAT die harder ging dan diesels. Diesels waren gewoon niet toegestaan in het reglement. Althans, niemand die erover dacht om een ongeblazen diesel met dezelfde cilinderinhoud te racen, of een turbodiesel met dezelfde inhoud als een benzine-turbo. En vind je 't gek.![]()
Zeker weten? Volgens mij is er altijd vrije brandstofkeuze geweest, o.a. methanol en kerosine zijn gebruikt, maar mocht gegeven moment een diesel meer cilinderinhoud hebben als een benzine en de techniek was er klaar voor. Onder druk van Audi idd en het mom van mbv. restrictor hebben ze ongeveer hetzelfde vermogen dus zijn ze ongeveer even snel.Dutch schreef:Eerst was er geen keus - alleen benzine - en daarna werd diesel op verzoek van Audi aan het reglement toegevoegd. !
Als je altijd klassen hebt gehad met restrictie op de cilinderinhoud, dan kom je toch automatisch op benzine uit? In die zin had je geen keuze. De komst van equivalentieregels binnen de LMP1-klasse was een primeur* (en een gedrocht, als je 't mij vraagt), speciaal om diesels een kans te geven. Voor de ACO was de marketingwaarde van Audi en Peugeot en de publiciteitswaarde van 'iets nieuws' gewoon te groot om te laten lopen.Dutch schreef:Althans, niemand die erover dacht om een ongeblazen diesel met dezelfde cilinderinhoud te racen, of een turbodiesel met dezelfde inhoud als een benzine-turbo. En vind je 't gek.
Vooral de deatils onder dat roze shirt zekerDutch schreef:Hmm, ik hou altijd van dat soort detailfoto's. Ook van die andere details trouwens...
Mathieu schreef:Ja, en dat terwijl er in een slipstream door de Audi's en Peugeots door de 350 km/u werd gereden.
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast