Ik heb nu een weekje een Z4M roadster. De wagen is geen daily, maar doet dienst als 2de fun car. Alhoewel; ik heb sind de Z4M hier is niet meer met den touring gereden

Allereerst even zeggen dat ik echt volledig verzot ben op de wagen; de power, de looks, de sound en gewoonweg het totale “no nonsense autorijden” concept vind ik super aan de Z4M. Qua M wagens heb in het verleden reeds met een E39 M5, E60 M5, Z3M roadster en E46 M3 gereden. Maar de Z4M roadster is mijn eerste eigen M.
- BANDENSPANNING: Mijn Z4M is uitgerust met 19” CSL velgen en Michelin PS2 banden (V: 235/35ZR19 / A: 265/30ZR19). Welke bandenspanning kan ik best op de banden zetten? 19” is geen standaard bandenmaat op de Z4M en de bandenspanning staat dus niet in het instructieboekje. Leuk detail; de velgen komen letterlijk van een CSL. De vorige eignaar had ook een CSL en had 2 setjes CSL velgen. 1 setje is op de Z4M terecht gekomen die hij zo wat als dagelijkse auto gebruikte. De Z4M is verkocht vanwege een andere daily (Audi R8)
- OLIE: Welke olieviscositeit koop ik best (voor in het geval ik het olie niveau ooit eens zou moeten bijvullen)
- LEDER: De Z4M is volgens de verkoper in de BMW garage uitgerust met de optie volleder. Iemand een idee wat hier specifiek anders aan is dan het standaard leder op de Z4M?
- GPS: Hoe zet je de birdview functie aan op de ingebouwde Sat-Nav. Op de sat-nav in mijn E46 heb ik ook bird view. Ik weet totaal niet meer hoe ik dit destijds heb opgezet :o
- SPIEGELS; De Z4M heeft inklapbare zijspiegels. Ik heb dezelfde optie op mijn E46. Als ik lang op de sluitfunctie van mijn sleutel druk, dan klappen de spiegels automatisch mee in. Bij de Z4M lukt dit niet. Als ik mijn E46 in achteruit schakel, dan klapt mijn rechter spiegel naar beneden (dit neerklappen is afhankelijk van de stand van het spiegelknopje). Op de Z4M lukt het mij niet om de spiegel automatisch te laten neerklappen bij achteruit rijden. Iemand een idee of ik deze 2 zaken ook kan doen werken op de Z4M?
- VERSNELLINGSBAK; Ik weet dat de Z4M een stroef schakelende versnellingbak heeft met een hoog mechanisch gevoel. Van 1 naar 2 en van 3 terug naar 2 schakelt de Z4M naar mijn gevoel stroever en minder nauwkeurig dan in de andere hogere versnellingen. Is dit normaal? Bij een E46 M3 en een testrit met een andere Z4M in het verleden was dit mij toen niet zo hard opgevallen. Ik heb nog 2 jaar garantie, dus ik zal wel eens vragen of ze er in de garage naar kijken of dit normaal is.
Buiten deze bedenkingen ben ik echt super enthousiast over de Z4M. Ik ben er echt volledig verzot op