
Vandaar BP Ultimate.
Wynn's:DDX schreef:voor zulk soort momenten heb ik echte booster liggen, en dan niet dat wynns spul die 0,3 verhoogt (want tja wat op verpakking staat punten ofzo bij 40 liter)
Millers CVL Turbo, geeft 40 punten per tank
Miller:Verhoogt het octaangetal (RON) met 2 tot 5 punten.
Jammer dat ze nergens de chemische componenten vrij geven, dit doet Wynn's wel.CVL turbo will increase the octane of commercially available pump fuel by up to 4 RON (40 octane points).
Bottle size 500ml treats 20 litres of fuel
Ik zie in je onderschrift dat je ook in Arnhem komt, bij de BP van centrum ri Gelredome hebben ze nog wel Ultimate dacht ik.Youp schreef:[mierenneukmodus]
Octaangetal![]()
[/mierenneukmodus]
Bij ons krijg je nergens BP Ultimate of Gulf Challenger en 98 krijg ik bij mij om de hoek ook niet meer.... Dus --> booster
In Velp waar ik op mijn kamer zit hebben ze een Esso met 98Marco R. schreef:Ik zie in je onderschrift dat je ook in Arnhem komt, bij de BP van centrum ri Gelredome hebben ze nog wel Ultimate dacht ik.Youp schreef:[mierenneukmodus]
Octaangetal![]()
[/mierenneukmodus]
Bij ons krijg je nergens BP Ultimate of Gulf Challenger en 98 krijg ik bij mij om de hoek ook niet meer.... Dus --> booster
V-Power kost nog meer dan gewone 98...R.J schreef:V-power en total Excellium zijn dacht ik RON 97.
Van v-power weet ik 't zeker, dit is ooit eens uitgelegd door iemand op 't circuit.
Dat ene puntje maakt toch niet zo veel uit?
huh? daar gaat het Ron gehalte zelfs omhoog?JP schreef:Voordeel van kort bij de Duitse grens wonen, ga nu altijd naar de Aral voor Ultimate 100, wat nu op veel plaatsen plaats gaat maken voor Aral 102
Ben benieuwd
wow
Aral Ultimate 102: Der Hochleistungs-Kraftstoff, der auch in der DTM (Deutschen Tourenwagen Masters) in unveränderter Rezeptur eingesetzt wird, baut im Gegensatz zu herkömmlichem Benzin auf einem völlig neu entwickelten Basiskraftstoff auf. Dieser wird in einer eigenen Raffinerie in Deutschland speziell hergestellt. Aral Ultimate 102 ermöglicht mehr Leistung und weniger Schadstoffe bei geringerem Verbrauch. Testreihen haben ergeben, dass im Vergleich zu konventionellem Super mit 95 Oktan der Verbrauch je nach Fahrzeug um bis zu 6,1 Prozent und im Mittel um 3 Prozent sinkt. Bei der Höchstleistung ergaben sich Verbesserungen von bis zu 10 Prozent und bei der Beschleunigung von bis zu 8,5 Prozent. Zur Testflotte gehörten unterschiedliche Fahrzeugtypen vom Kleinwagen bis zum Sportwagen. Die Zusammensetzung des Grundkraftstoffes von Aral Ultimate 102 in Verbindung mit einem leistungsstarken Additiv-Paket sorgt außerdem für eine besonders saubere Verbrennung, die empfindliche Bauteile im Motor weitestgehend vor Ablagerungen schützt. Spezielle Reinigungszusätze entfernen zusätzlich bestehende Ablagerungen. Diese Eigenschaften gewährleisten die größtmögliche Dauerhaltbarkeit des Motors. Das gilt übrigens für alle Motoren – von der Neuentwicklung bis zum Oldtimer. Der Preis von Aral Ultimate 102 bleibt gegenüber dem Vorgängerprodukt unverändert.
Heb je echt helemaal niets aan als je blok daar niet voor is ingeregeld.GTRene schreef: huh? daar gaat het Ron gehalte zelfs omhoog?![]()
das goedkope truning lijkt me.
Gelukkig hebben veel auto's tegenwoordig een klopsensor en actieve vervroeging op de ontsteking. Om over moderne auto's met turbo's maar helemaal niet te beginnen.FerdiACS1 schreef:Heb je echt helemaal niets aan als je blok daar niet voor is ingeregeld.GTRene schreef: huh? daar gaat het Ron gehalte zelfs omhoog?![]()
das goedkope truning lijkt me.
Op het moment dat een fabrikant voorschrijft dat je bepaalde benzine moet tanken, en je doet dat niet dan kun je gewoon zwaaien naar je garantie.FerdiACS1 schreef:Er zijn tal van testjes geweest en aantonen dat het niets uitmaakt of je nu 95 of 100 tankt voor de gewone hedendaagse auto's die je in de winkel koopt. Tuurlijk, die klopsensor regelt wel wat, maar dat betekent gewoon dat je als consument alle brandstoffen er in kunt gooien (95, 97, 98, 100) zonder er bij na te denken. Of het nu een Porsche is of een Fiat Panda.
Ja, dat klopt. Maar mijn mijn Suxo is het al zo dat Citroën voorschrijft 98 te tanken en de auto heeft een klopsensor met actieve ontstekingsregeling.FerdiACS1 schreef:Er zijn tal van testjes geweest en aantonen dat het niets uitmaakt of je nu 95 of 100 tankt voor de gewone hedendaagse auto's die je in de winkel koopt. Tuurlijk, die klopsensor regelt wel wat, maar dat betekent gewoon dat je als consument alle brandstoffen er in kunt gooien (95, 97, 98, 100) zonder er bij na te denken. Of het nu een Porsche is of een Fiat Panda. Alleen auto's waarvoor de software speciaal geschreven is voor bijv. octaangetallen 98 - 100 of hoger, merken wel (wat) verschil. Verschil zit 'm vooral ik koppel, en enkele pk's. In mijn nieuwe 135i merkte ik geen verschil tussen 95 en 98. Met de ACS1 merk ik wel verschil, de auto loopt net wat beter op 98. Vooral meer kracht. Tussen 98 en 100 (laatst in Duitsland V Power 100) merk ik geen enkel verschil, niets.
Pas alleen wel op dat je dit niet zomaar doet met een wat oudere auto zonder klopregeling.FerdiACS1 schreef:Tom, je kunt er in gooien wat je wilt, als het maar geen diesel is als je een benzine auto hebt. Dat is het hele verhaal. Ik kan ook rustig bijv, 95 (of lager) in mijn ACS1 gooien, alleen loopt 'ie dan wat minder. De klopsensor regelt alles, dat is het hele verhaal. Auto's af fabriek worden wereldwijd verkocht; een BMW M3 moet kunnen rijden op de brandstof die ze verkopen in Kandahar en op de high tec brandstof op de duitse autobahn. Maakt geen ruk uit. Gaan met dan ding.
Ferdi ik heb veel gezeik gehad met de motor van m'n S2000 destijds. Daar moet 98 in, ding gaat kapot met minder.FerdiACS1 schreef:Tom, je kunt er in gooien wat je wilt, als het maar geen diesel is als je een benzine auto hebt. Dat is het hele verhaal. Ik kan ook rustig bijv, 95 (of lager) in mijn ACS1 gooien, alleen loopt 'ie dan wat minder. De klopsensor regelt alles, dat is het hele verhaal. Auto's af fabriek worden wereldwijd verkocht; een BMW M3 moet kunnen rijden op de brandstof die ze verkopen in Kandahar en op de high tec brandstof op de duitse autobahn. Maakt geen ruk uit. Gaan met dan ding.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Majestic-12 [Bot], Wout309t en 4 gasten