Even een update. Was het draadje eigenlijk al vergeten.
Heb in de tussentijd veel wagens overwogen. z3 coupe, 850T5, m3, ctr, golf gti, etc. Kwam er niet uit. Inmiddels wilde Tommy m'n auto wel hebben en had een schroefset van MK Motorsport besteld. De schrijver in kwestie kreeg z'n kop maar niet recht en z'n kleine broer was niet te beroerd om de auto dan maar bij mij te laten. Onderstel overgenomen en met Bas Roos gepraat. Optie genomen op een m3 blok, tijdelijk m3 onderstel van Elmar overgenomen en later bleek dat het blok helemaal niet verkocht zou worden. Niet zo fijn dat dat dan niet direct met mij gecommuniceerd werd maar goed, life goes on...
Weer naar Bas Roos maar nu een nieuw idee. M'n huidige blok door hem onder handen laten nemen. MK onderstel kwam nu ook weer van te pas dus de goede moed was er weer.
Greep daarna net mis toen Dennis z'n sper verkocht maar dankzij hem toch een ander kunnen benaderen voor eentje.
Voor m'n onderdelen van dBilas heb ik moeten vechten alsof m'n leven er vanaf hing. Ongelovelijk. De totale levering van alle delen heeft ongeveer 7 maanden geduurd. Ruzies aan de telefoon met een telefoniste, Bas laten bellen en niets hielp. En dan zomaar uit het niets ineens een mailtje of ik woensdag m'n auto kon brengen voor de afstelling.
Ik gemailed dat ik niet begreep wat er af te stellen was zonder hun nokkenas en pats boem! 3 dagen later de vraag van Bas of ik in Sinterklaas geloofde. Hij had de nokkenas binnen.
Pas weer met Bas gesproken en inmiddels is hij zo ver:
[img:400:300]
http://web.mac.com/akkliu/iWeb/aProject ... 40_001.jpg[/img]
[img:400:300]
http://web.mac.com/akkliu/iWeb/aProject ... 40_001.jpg[/img]
Kort komt het erop neer dat het onderblok iets gehoond is en er de zuigers, drijfstangen en krukas van een 1.8 in zijn gegaan. Kop is bewerkt. Omdat Bas weer een m3 had gestript heb ik daarvan de voorremmen en van een 325i komt de achteras nu. Diff is een 3.73 sperdiff en momenteel wordt even een Supersprint Racing einddemper pas gemaakt voor m'n wagen. Is de ex-einddemper van Joy.
De planning was dat de auto eind april terug zou zijn maar hoop nu op eind juli 2010
Wat ik uiteindelijk als resultaat heb weet ik niet, maar als ik de is van joy niet kan voorblijven duw ik hem persoonlijk m'n vijver in.
De meeste veranderingen staan op de site die ik pas in elkaar heb geflanst.
PS, interieur is tijdelijk weer standaard omdat ik het sportinterieur niet mooi vond en de wielen zijn inmiddels ook vervangen voor mk motorsport.