TEST: Corvette Z06 vs Porsche GT3 RS
- Downforce Hans
In mijn opinie is het een beetje appels met peren vergelijken.
De porsche is een race auto en de corvette niet.
Kwa auto sport gevoel zou ik ook voor de porsche gaan denk ik.
De corvette is meer een straat auto en daily driver.
Grappige bijkomstigheid is dat als je elkaar op het circuit tegen komt je de porsche bij kan houden.
Knap is het dat Porsche zulke prestaties met een relatief kleine motor kan halen maar daar staat tegenover dat hij weer veel duurder is.
Aan de andere kant als ik weg wil kan ik met de corvette mijn mountainbike met de wielen los er bij of mijn snowboard meenemen.
dus hij is ook nog eens veel praktischer dan een Porsche.
Van het imago van pooier kar zal hij voorlopig wel niet afkomen en dat maakt mij niet uit want ik heb de auto voor mezelf en lullen doen ze toch.
Maar de mannen in exoten die je op de weg inhalen zullen toch wel even denken "is dat zo`n snelle?"en dat is ook leuk.
grtz,Hans
De porsche is een race auto en de corvette niet.
Kwa auto sport gevoel zou ik ook voor de porsche gaan denk ik.
De corvette is meer een straat auto en daily driver.
Grappige bijkomstigheid is dat als je elkaar op het circuit tegen komt je de porsche bij kan houden.
Knap is het dat Porsche zulke prestaties met een relatief kleine motor kan halen maar daar staat tegenover dat hij weer veel duurder is.
Aan de andere kant als ik weg wil kan ik met de corvette mijn mountainbike met de wielen los er bij of mijn snowboard meenemen.
dus hij is ook nog eens veel praktischer dan een Porsche.
Van het imago van pooier kar zal hij voorlopig wel niet afkomen en dat maakt mij niet uit want ik heb de auto voor mezelf en lullen doen ze toch.
Maar de mannen in exoten die je op de weg inhalen zullen toch wel even denken "is dat zo`n snelle?"en dat is ook leuk.
grtz,Hans

-
- Auto: Fun Damn Mentally
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Dat dacht ik ook idd.Wouter81 schreef:Lijkt me Harry Dijkstra.Robin schreef:Zag vanmiddag een metallic(donker)blauwe Corvette in 't centrum hier(Heerenveen) TR kenteken. Z06(?) Wie is dit? Iemand van hier oid?
Mooie slanke nette verschijning, valt irl niet tegen!
Harry D. Meld je aub.

99,9% dat jij 't was. Minirotonde BK plein. Mijn tamme taxi viel jou niet op Harry.LOL
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 77&start=0
- Macboy
- Hielke
Het is niet alleen een 7 liter, het ding heeft ook nog eens ruim 500 pk!Robin schreef:
Worden we beetgenomen door Porsche?
Hylke? Jij bent de man van kleiner/lichter is beter(op een circuit LOL)
Verklaar. En niet alleen lullen dat 't een 7 liter is, die Vette. :twisted:
Ik heb me in een ander draadje wat negatief over de Corvette ivm de GT3 en F430 uitgelaten. Dat is relatief natuurlijk. Vergelijk de Z06 met de bijna even dure RS4 van Audi en de Audi staat er als lullig autotje naast. Je moet wel heel erg die achterbank nodig hebben om de Z06 te laten staan.
Maar ik blijf erbij dat "beleving" niet in pk's, acceleratie, topsnelheid of rondetijden uit te drukken is. Daarvoor heb ik in net wat teveel verschillende auto's gereden.
Blijft natuurlijk vrij onzinnig om een mening over een auto te hebben die je nog nooit gereden hebt. Maar zo zijn we hier op DF 8) Als Hans me nou morgenavond even die Z06 brengt dan schrijf ik maandag mijn onverbloemde mening over die auto neer. Ik ben ook niet te beroerd om 'm op te halen

Zonder gekheid. Corvette laat net zoals Porsche zien dat het voortdurend schaven en vijlen aan een bestaand concept de beste garantie voor het creeëren van een zeer goede sportauto is.
- Downforce Hans
-
- Hielke
- RVV
Wat nou Hielke, ga je de proviciegrens niet eens halenHielke schreef:Dan slagroom graagHANZ06 schreef:Als je hem op komt halen wil je dan ook koffie en gebak?
Grtz,Hans![]()
Maar ik zie nu dat je niet even in de buurt zit. Het lijkt me daarom beter tijdelijk met de broekbrander van Harry Dijkstra aan de haal te gaan. Een stukje oranjekoek lust ik ook wel Harry

- Dennis Cavallino
- Macboy
- Downforce Hans
- Macboy
- Downforce Hans