Tom schreef:http://www.adobe.com/products/photoshop ... /features/
LR3 is uit
Damn, ben benieuwd of de gratis beta (2) nog werkt als ik thuiskom...
Gaat weer geld kosten dus...
Mark.
Tom schreef:http://www.adobe.com/products/photoshop ... /features/
LR3 is uit
Hoi Edwin,Edwin de Haas schreef:Goede avond,
Even een vraagje:
Worden er nog analoge compact camera's gemaakt?
Heb even zitten googlen maar kom eigenlijk niks tegen, uitgezonderd 2e hands.
Camera van mijn vader is kapot, en als die man digitaal moet, komen er alleen maar foto's op de computer etc. als ik het doe. + de meeste camera's hebben zulke kleine knopjes.
Alvast bedankt voor jullie reactie.
Edwin
Deze zaak ken ik heel erg goed!Xave30 schreef:Hoi Edwin,Edwin de Haas schreef:Goede avond,
Even een vraagje:
Camera van mijn vader is kapot, en als die man digitaal moet, komen er alleen maar foto's op de computer etc. als ik het doe. + de meeste camera's hebben zulke kleine knopjes.
Edwin
Ik ben toevallig vanmiddag naar Foto Patent aan de Lijnmarkt (Oude Gracht) in Utrecht geweest. Écht een leuke tent met deskundig advies, schappelijke prijzen én veeeeeeeeeeeel van alles en nog wat op vooraad. Deze charmante winkel (20-30 jaar hetzelfe interieur volgens mij) ligt ook in de oude binnenstad; dus kunnen jullie gelijk sfeervolle plaatse schieten.
http://www.fotopatent.nl
Foto Patent
Lijnmarkt 36
3511 KJ Utrecht
Tel: 030 23 15 234
Olympus mju:II kopen voor €15 op Marktplaats. Supermooi 35/2.8 lensje, spatwaterdicht, slikt alle soorten film... Ik-heb-em-zelluf-ook! 8)Edwin de Haas schreef:Goede avond,
Even een vraagje:
Edwin
duifjes.com schreef:Deze zaak ken ik heel erg goed!Xave30 schreef: [.......]
Foto Patent
Lijnmarkt 36
3511 KJ Utrecht
Tel: 030 23 15 234
Heb er als 16jarige stage gelopen paar maanden! Echte freaks werken daar idd ja....
Een klein diafragma is bij pannen geen ramp, de theoretisch scherpe achtergrond is immers toch bewogen. De minimale ISO-waarde van 200 bij Nikon is hier idd wel een nadeel, een polafilter scheelt overigens al 1-1,5 stop. Een aardige vuistregel voor een nette bewogen achtergrond is om de snelheid van je onderwerp te nemen als noemer van de sluitertijd-breuk. Dus een auto die met 100km/h langskomt schiet je op 1/100s, een boot met 50km/h op 1/50s, etc...markk schreef:Verder een vraag: Wat je bij dit soort foto's doet is de sluitertijd opvoeren zodat je bewegingsonscherpte in de achtergrond krijgt. Verder "pan" je mee met het onderwerp waardoor die (hopelijk) wel scherp is. Alleen hoge sluitertijd levert klein (hoge F-waarde) diafragma op wat vrij veel (ongewenste) scherpte-diepte geeft. In sommige gevallen wou ik zelfs de sluitertijd opvoeren maar dat kon niet want het maximale diafragma was al bereikt bij de minimale ISO waarde. Kortom verder opvoeren van de sluitertijd gaf overbelichting.
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Joël D., MarcelV, vester86, WillemBoer en 18 gasten