Valjoux 72. 8)Macboy schreef:Dit ding is inderdaad wel heel erg fraai zeg !
Horloge / Horloges topic
- Brava
Re: Horloge / Horloges topic
- Brava
- Eric H
- Auto: Mazda CX-30 SkyActivX
Dan zullen ze ze wel weer wat duurder maken..
http://www.nu.nl/economie/2261685/diefs ... rolex.html
http://www.nu.nl/economie/2261685/diefs ... rolex.html
-
Niet handig om dat gepakt te worden 

- RVV
Daar ben ik dan weer minder gevoelig voorIk geloof dat Rolex er een jaar over doet om een horloge te produceren, 900.000+ keer per jaar.

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik zei dus WAARSCHIJNLIJK dus ik ga vrijuit in deze nondiscussie.Robin schreef:
De Daytona valt gewoon af, 1 keer gehad, geen klik/kick.
Waarschijnlijk het beste chronografenuurwerk dat er is....
Maar ok, ik zie in de wereld der chronografen de 7750 als een FORD

De 4130 als 'n 911 GT3 achtig apparaat, andere prijs, andere beleving, prijs/kwaliteit/betrouwbaarheid/waardevastheid.Het klopt. Hoe ver moet ik dit uitleggen Macboy.
De Zenith El Primero, prachtig prachtig prachtig prachtig(!!!!!) maar ECHT NIET de beste.Ervaaringsdeskundig.... Te hoog tikgetal inderdaad.
Een Auto analogie erin gooien dan maar?
(Zenith)Ferrari 458 doet de Ring in 7 minuut 20(voorbeeld), kan dat 3 rondjes volhouden want daarna scheidt hij ermee uit en flikkert de boel uitelkaar.$$$$$.Maar was wel de snelste 3 rondjes, todat ie uitelkaar flikkerde...
(7750)Focus RS voor 1/6 e van de prijs van de Ferrari doet er 8 minuut 28 over en houdt dat de hele middag vol, maar daarna toch ff afkoelen graag.
(4130)997GT3 doet 7 minuut 33 ofzo en houdt dat 24 uur volgas achterelkaar vol.En rijdt daarna terug naar Heerenveen, geen centje pijn.

Cheers
Robin
DISCLAIMER:Rondetijden zijn beetje duimzuigerij met een intentie om er niet te ver naast te zitten.

-
Brava schreef:Wanneer is het geïntroduceerd? Wat is robuust, is er een vergelijkende test op robuustheid die hij gewonnen heeft? Is ie beter te servicen dan anderen?dale vito schreef:Brava, ik ben het wel met Robin eens hoor.
Buiten optische afwerking en andere tierlantijen is de Rolex een van de mooiste chronograafuurwerken. Robuust, goed te servicen, nauwkeurig, geschikt voor dagelijks dragen jaar na jaar na jaar..
Automatismen...
Rolexen zijn degelijker qua constructie, makkelijker/eenvoudiger te servicen, Brava, makkelijker dan Zeniths, JLC's AP's en Pateks. VEEL makkelijker.
En hoe ik dat weet?
LOL, je snapt me wel en zo niet? Dan niet.Dan wil je 't ook niet snappen.

Dan is 't voor mij einde nondiscussie.
Cheers
Robin, die een JLC chrono eerdaags gaat bestellen....omdat ie 'm zo mooi vindt.
-
Porsche dealer zit om de hoek terwijl de Ferrari importeur failliet is en de Ford dealer alleen stomme gezinswagens kan doen? 

- frankv
Lachen! Er gebeurt hier maanden weinig omdat dit topic vervuild is met goedkope Invicta's (ibood started it all), maar maak een opmerking over welke chronograaf het beste is en ja hoor! Welkom allemaal weer!Tom schreef:Oh no, not againBrava schreef:Ik ben erg benieuwd op wat voor gronden je dat denkt.Robin schreef:Waarschijnlijk het beste chronografenuurwerk dat er is....(denk niet dat jullie daaruit komen)

Ik vind het allemaal leuk om te lezen, dus blijf maar komen met al die mooie verhalen!
- dale vito
Lullig zeg Robin.. Heb ik nét vanmiddag een El Primero opgehaald zeg jij dat ie uit elkaar flikkert!!! Had je dat niet ff eerder kunnen melden

- JP
Wat vindt men van de Edox Grand Ocean, en dan het liefst in het blauw (zal wel een naam hebben) ?

ipv

Iets ingetogener, alleen die kleur....
;

ipv
Iets ingetogener, alleen die kleur....

- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Brava schreef:
OMG.....................

- frankv
Waarom lopen de datum- en dagvensters zo door? We weten toch wel dat 7 en 9 voor en na 8 komen en evenzo zaterdag en maandag voor en na zondag? Oh, Oh! Wat was het gisteren ook alweer als het vandaag zondag de 8ste is? Gelukkig laat mijn horloge me zien dat het gisteren zaterdag de 7e was! Of was het nu maandag de 7e? Ah! Welke kant loopt hij op?JP schreef:
De Glashutte is prachtig, zo'n big date is mooi.
-
Wat frankv zegt, mee eens. Ik hou daar ook niet van.
Die Glashütte is prachtig, behalve die Romeinse Cijfers, beter Arabische(1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 dus) of streepindexen imo.
Ennuh, volgens mij 'n paar maanden geleden ook al over gehad. De Portugiers Yachtclub begin ik steeds meer te waarderen, 1% jammer dat er 'YACHTCLUB' op de dial staat(zegt ondergetekende terwijl ie zelf 'n 7 liner + OGEV RLS op z'n dial en rehaut/ring heeft LOL):

Cheers
Robin
Die Glashütte is prachtig, behalve die Romeinse Cijfers, beter Arabische(1,2,3,4,5,6,7,8,9,10,11,12 dus) of streepindexen imo.
Ennuh, volgens mij 'n paar maanden geleden ook al over gehad. De Portugiers Yachtclub begin ik steeds meer te waarderen, 1% jammer dat er 'YACHTCLUB' op de dial staat(zegt ondergetekende terwijl ie zelf 'n 7 liner + OGEV RLS op z'n dial en rehaut/ring heeft LOL):
Cheers
Robin
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
"streep indexen" heet dat dus, weer wat geleerd
Die zijn IMHO ook het mooist.................omdat het rust genereert en uitstraalt....................dat zijn de mooiste klokken, vooral niet te druk.......................

Die zijn IMHO ook het mooist.................omdat het rust genereert en uitstraalt....................dat zijn de mooiste klokken, vooral niet te druk.......................
- dale vito
Op zich niet verkeerd, maar een paar dingen storen me een beetje;JP schreef:Wat vindt men van de Edox Grand Ocean, en dan het liefst in het blauw (zal wel een naam hebben) ?
ipv
Iets ingetogener, alleen die kleur....;
-die datumaanduiding slaat nergens op. Dit lijkt wel een trend maar ik vind het niet mooi.
-die aparte bandaanzet; ik ben er allergisch voor. Nu kan je enkel banden van Edox er op zetten - je hele leven lang.
- Macboy
Robin, die IWC is ook prachtig, met name vanwege de verzonken wijzerplaat !
- duifjes.com
jaaa....die IWC met rubberband erggg gaaf...die gouden Glashutte.......gatverdamme....goudenklokken zijn niet mijn ding.......is meer voor patsers 

- Downforce Hans
Grapjasduifjes.com schreef:jaaa....die IWC met rubberband erggg gaaf...die gouden Glashutte.......gatverdamme....goudenklokken zijn niet mijn ding.......is meer voor patsers

- Brava
Zonder pedant over te willen komen,romo schreef:"streep indexen" heet dat dus, weer wat geleerd![]()

- Brava
duifjes.com schreef:jaaa....die IWC met rubberband erggg gaaf...die gouden Glashutte.......gatverdamme....goudenklokken zijn niet mijn ding.......is meer voor patsers
- JP
^ OMG, die is erg fraai.....
(dus vast en zeker onbetaalbaar)

- Brava
Ik ben een tijdje geleden naar een IWC productpresentatie geweest van de nieuwe collectie. Daar zat de Yachtclub ook bij. Een leuk horloge dat bij mij weliswaar niet alle hebbe-hebbe-hebbe knopjes indrukte. Mijn probleem was echter hetzelfde als bij bijna de hele nieuwe IWC collectie...Robin schreef:Wat frankv zegt, mee eens. Ik hou daar ook niet van.
Cheers
Robin
- Macboy

Begint zelfs op Patek Philippe te lijken en das wel een héél groot compliment !
- Tom van H.
Erg fraaie klok zo!!