Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box
- Elmar
- Berichten: 4519
- Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30
Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box
Weer wat data van CPZ.
Maik, ik stuur nu Audi-S in als een bezetene.
http://www.viperheysie.com/index.htm/emcpz.rar
Maik, ik stuur nu Audi-S in als een bezetene.

http://www.viperheysie.com/index.htm/emcpz.rar
- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box
Bij deze de file van Assen van een amateur.
http://home.quicknet.nl/mw/prive/aiko/f ... %20205.dbn
http://home.quicknet.nl/mw/prive/aiko/f ... %20205.dbn
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box
Aiko, zou je het goed vinden dat ik de file van jouw ronde met die van Andre vergelijk en dan op punten van die vergelijking hier op het forum dieper in wil gaan?
Ik zou bijv. met de data het grote verschil in jullie rijstijl en daarmee rondetijd kunnen aantonen. Er wordt mijns inziens nog veel te weinig over de daadwerkelijke interpretatie van de data gesproken en jullie als rijders kunnen er dan ook veel aan hebben om je stijl aan te passen en je tijden te verbeteren.
Ik zou bijv. met de data het grote verschil in jullie rijstijl en daarmee rondetijd kunnen aantonen. Er wordt mijns inziens nog veel te weinig over de daadwerkelijke interpretatie van de data gesproken en jullie als rijders kunnen er dan ook veel aan hebben om je stijl aan te passen en je tijden te verbeteren.
- Joy
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box
Als het mag van Aiko, gaarne. Leuk leesvoer.
- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box
Prima. Kan ik waarschijnlijk veel van leren.Hielke schreef:Aiko, zou je het goed vinden dat ik de file van jouw ronde met die van Andre vergelijk en dan op punten van die vergelijking hier op het forum dieper in wil gaan?
Ik zou bijv. met de data het grote verschil in jullie rijstijl en daarmee rondetijd kunnen aantonen. Er wordt mijns inziens nog veel te weinig over de daadwerkelijke interpretatie van de data gesproken en jullie als rijders kunnen er dan ook veel aan hebben om je stijl aan te passen en je tijden te verbeteren.
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box
Komt ie dan.
Ik heb het veel vaker gezegd en ik zeg het opnieuw, het grootste verschil tussen de hele snelle rijders en de rest is het vermogen van de rijders om binnen de kortst mogelijke tijd of over de kortst mogelijke afstand van vol accelereren naar vol remmen over te gaan. Alleen door dit kunstje maximaal te leren beheersen (als het al leerbaar is, dat betwijfel ik deels) kun je leren maximaal laat te remmen. Op acceleratie uit een bocht en midbend bij de maximale bochtsnelheid worden de grote verschillen niet behaald.
Om dat verschil tussen Andre en Aiko vwb het remmen in cijfers zichtbaar te maken heb ik de de 4 belangrijkste rempunten op Assen geanalyseerd. Ik heb gekeken naar de afstand in meters die de 2 rijders nodig hadden om van een Longitudinal Acceleration van + 0,1 naar - 0,8 over te gaan. Dus van 0,1 G acceleratie naar 0,8 G deceleratie (remvermogen). De bochten die ik bekeken heb zijn Haarbocht (T1), Veenslang (de snelle rechts-links na het lange stuk), De Bult (de enige bocht naar links achter op het circuit) en natuurlijk de Geert Timmer (laatste bocht voor start/finish die moeilijk aan te remmen is omdat je de auto nog aan het stabiliseren bent nadat je de snelste bocht op het circuit net uitgekomen bent, de Ramshoek). De verschillen spreken voor zich. Op een rijtje gezet voor de 4 verschillende bochten zijn de meters voor Andre van vol accelereren naar vol remmen 18, 19, 16 (snelheid het laagst van de 4 bochten) en 22 meter (stuur heeft nog een mate van lock icm de hoge snelheid). Zeer consistente waarden. Waarden die alleen hele goede rijders kunnen laten zien. De meters van Aiko in de race M3 zijn achtereenvolgens 37, 47, 34 en 54. De onderlinge relatie tussen de verschillende bochten is dezelfde als bij Andre met dit verschil dat die verschillen A. veel groter zijn tussen de rijders, en B. tussen de verschillende bochten ook veel groter zijn.
Of Aiko (of zijn zus) weten het kunstje van het snel naar maximaal hard en laat remmen over te gaan zullen gaan beheersen is nu de vraag. Enkel en alleen hier ligt de sleutel naar de snelle tijden.
Ik heb het veel vaker gezegd en ik zeg het opnieuw, het grootste verschil tussen de hele snelle rijders en de rest is het vermogen van de rijders om binnen de kortst mogelijke tijd of over de kortst mogelijke afstand van vol accelereren naar vol remmen over te gaan. Alleen door dit kunstje maximaal te leren beheersen (als het al leerbaar is, dat betwijfel ik deels) kun je leren maximaal laat te remmen. Op acceleratie uit een bocht en midbend bij de maximale bochtsnelheid worden de grote verschillen niet behaald.
Om dat verschil tussen Andre en Aiko vwb het remmen in cijfers zichtbaar te maken heb ik de de 4 belangrijkste rempunten op Assen geanalyseerd. Ik heb gekeken naar de afstand in meters die de 2 rijders nodig hadden om van een Longitudinal Acceleration van + 0,1 naar - 0,8 over te gaan. Dus van 0,1 G acceleratie naar 0,8 G deceleratie (remvermogen). De bochten die ik bekeken heb zijn Haarbocht (T1), Veenslang (de snelle rechts-links na het lange stuk), De Bult (de enige bocht naar links achter op het circuit) en natuurlijk de Geert Timmer (laatste bocht voor start/finish die moeilijk aan te remmen is omdat je de auto nog aan het stabiliseren bent nadat je de snelste bocht op het circuit net uitgekomen bent, de Ramshoek). De verschillen spreken voor zich. Op een rijtje gezet voor de 4 verschillende bochten zijn de meters voor Andre van vol accelereren naar vol remmen 18, 19, 16 (snelheid het laagst van de 4 bochten) en 22 meter (stuur heeft nog een mate van lock icm de hoge snelheid). Zeer consistente waarden. Waarden die alleen hele goede rijders kunnen laten zien. De meters van Aiko in de race M3 zijn achtereenvolgens 37, 47, 34 en 54. De onderlinge relatie tussen de verschillende bochten is dezelfde als bij Andre met dit verschil dat die verschillen A. veel groter zijn tussen de rijders, en B. tussen de verschillende bochten ook veel groter zijn.
Of Aiko (of zijn zus) weten het kunstje van het snel naar maximaal hard en laat remmen over te gaan zullen gaan beheersen is nu de vraag. Enkel en alleen hier ligt de sleutel naar de snelle tijden.
- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box
Thanx voor de tip.
Tot nu toe had ik me dit niet beseft. Ik zal mijn best gaan doen!
Tot nu toe had ik me dit niet beseft. Ik zal mijn best gaan doen!
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box
Gewoon als een aap op dat middelste pedaal stampen!
Heeft die race M3 trouwens ook race ABS aan boord?

Heeft die race M3 trouwens ook race ABS aan boord?
- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box
standaard ABS met een schakelaar om het uit te zetten.
- @iko
- Berichten: 1488
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56
Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box
Op verzoek van Hielke, hierbij het dbn van Andre's 2:03 op Assen.
http://home.quicknet.nl/mw/prive/aiko/files/andre.dbn" onclick="window.open(this.href);return false;
http://home.quicknet.nl/mw/prive/aiko/files/andre.dbn" onclick="window.open(this.href);return false;
- Knot
- Berichten: 40137
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box
Nogsteeds besellen via de engelse site, of inmiddels al in NL leverbaar? Wil toch ook ff een driftbox/vbox halen. Kijken welke meer hoek maakt, de 328i of de M5 
Dacht altijd dat performancebox en driftbox hetzelfde apparaat was... toch aparte sites blijkt, dat is dus niet zo?
Edit.. al gevonden, is duurder met extra functie.
http://www.vividracing.com/catalog/gps- ... -i-48.html
Online via hun site (driftbox.com) kost ie 540 los of 644 met koffer, is dat normaal of kan het veel goedkoper?

Dacht altijd dat performancebox en driftbox hetzelfde apparaat was... toch aparte sites blijkt, dat is dus niet zo?
Edit.. al gevonden, is duurder met extra functie.
http://www.vividracing.com/catalog/gps- ... -i-48.html
Online via hun site (driftbox.com) kost ie 540 los of 644 met koffer, is dat normaal of kan het veel goedkoper?
-
- Berichten: 2230
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box
Rody,
Ik heb een driftbox, maar doe er weinig mee.
Drift:(toestel, powerplug via aansteker, bevestigingsbracket, softwarecd, SD kaartje, powerplug voor op lichtnet en USB kabel)
Interesse? Dan neem ik 'm vanmiddag(CPZ) wel mee.
Ik heb een driftbox, maar doe er weinig mee.
Drift:(toestel, powerplug via aansteker, bevestigingsbracket, softwarecd, SD kaartje, powerplug voor op lichtnet en USB kabel)
Interesse? Dan neem ik 'm vanmiddag(CPZ) wel mee.
Laatst gewijzigd door JeroenT op 08 jun 2010, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Knot
- Berichten: 40137
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box
Ze vragen 540 euro, als je er 5 of meer inkoop kan het idd voor 100 euro minder.
Als ie nog helemaal compleet is en er goed uitziet (geen valschade etc) dan heb ik wel interesse. Hoe lang duurt dat uitlijnen/calibreren etc? Mooiste is vanmiddag meteen ff in de M5 hangen natuurlijk.
Als ie nog helemaal compleet is en er goed uitziet (geen valschade etc) dan heb ik wel interesse. Hoe lang duurt dat uitlijnen/calibreren etc? Mooiste is vanmiddag meteen ff in de M5 hangen natuurlijk.
-
- Berichten: 2230
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box
Uiteraard is ie nog heel netjes.
Alleen de stroomkabel is op 2 punten wat verstevigd met tape, zodat de kabel niet kan knikken.
Ik zoek straks alles bij elkaar en neem 'm mee.
Prijs heb ik even weggehaald, wilde Karel geloof ik niet openbaar hebben.
Maar staat gewoon op de factuur die ik tevens meeneem.
Alleen de stroomkabel is op 2 punten wat verstevigd met tape, zodat de kabel niet kan knikken.
Ik zoek straks alles bij elkaar en neem 'm mee.
Prijs heb ik even weggehaald, wilde Karel geloof ik niet openbaar hebben.
Maar staat gewoon op de factuur die ik tevens meeneem.
-
- Berichten: 2230
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02
Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box
Owh en het is gewoon erin hangen en gaan volgens mij.
Alleen voor de vermogens meting moet je je wagen gewicht instellen.
Alleen voor de vermogens meting moet je je wagen gewicht instellen.
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box
Ik wil proberen dit topic weer eens wat op te poetsen. Vind het zonde dat er zoveel Performancebox-en verkocht zijn maar dat mensen de data nauwelijks gebruiken om zichzelf te verbeteren.
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box
Misschien een keer een avondje organiseren om dat toe te lichten (hoe het werkt allemaal, zo'n driftbox/performancebox (icm de laptop software)?
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box
Misschien is dat ook wel een goed idee. Ik ga er wellicht te makkelijk vanuit dat iedereen die gegevens zomaar kan interpreteren.Pingus schreef:Misschien een keer een avondje organiseren om dat toe te lichten (hoe het werkt allemaal, zo'n driftbox/performancebox (icm de laptop software)?
-
- Berichten: 3957
- Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
- Locatie: fwd sucks
Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box
Samen oppakken?
- Hielke
- Berichten: 11635
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box
Eerst de animo maar eens checken. Ik heb geen idee hoeveel mensen actief met die PB aan de slag zijn.
- Bert ///M3
- Berichten: 9414
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box
Ik gebruik hem nog wel.
Maar er zijn een paar dingen die toch lastig zijn.
Als je bijvoorbeeld geen referentiekader hebt kan het heel lastig zijn om te zien wat je verkeerd doet met data. Sommige dingen zijn duidelijk als je te veel coast etc. Maar zonder referentiekader zeggen een hoop dingen weinig.
PBox mist ook een paar dingen (hoewel dat nu wel uit te breiden is) zoals gasstand en stuurhoek etc.
Eigenlijk doe ik tegenwoordig ook meer met video, simpelweg omdat je er meer op ziet. Rij je een verkeerde lijn dan zie je dat heel makkelijk aan het buitenbeeld, stuurhoek en je hoort het aan het gas. Slechte gewoonten pik je ook sneller op zoals stuur doorgeven etc. Ik wist nooit van mezelf dat ik dat deed, besef je gewoon niet. Maar als je het zelf terug ziet is het meteen duidelijk.
Combi van die 2 is het beste IMHO maar bij eigen gebruik neig ik tegenwoordig meer naar video als PBox.
Maar er zijn een paar dingen die toch lastig zijn.
Als je bijvoorbeeld geen referentiekader hebt kan het heel lastig zijn om te zien wat je verkeerd doet met data. Sommige dingen zijn duidelijk als je te veel coast etc. Maar zonder referentiekader zeggen een hoop dingen weinig.
PBox mist ook een paar dingen (hoewel dat nu wel uit te breiden is) zoals gasstand en stuurhoek etc.
Eigenlijk doe ik tegenwoordig ook meer met video, simpelweg omdat je er meer op ziet. Rij je een verkeerde lijn dan zie je dat heel makkelijk aan het buitenbeeld, stuurhoek en je hoort het aan het gas. Slechte gewoonten pik je ook sneller op zoals stuur doorgeven etc. Ik wist nooit van mezelf dat ik dat deed, besef je gewoon niet. Maar als je het zelf terug ziet is het meteen duidelijk.
Combi van die 2 is het beste IMHO maar bij eigen gebruik neig ik tegenwoordig meer naar video als PBox.
-
- Berichten: 6757
- Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
- Auto: BMW G21 330i M-Sport
- Locatie: Emmen e.o.
Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box
Ik weet niet of het kan, maar het beeld synchroon laten lopen met de PBox is dan toch de ideale combinatie?Bert ///M3 schreef:Ik gebruik hem nog wel.
Maar er zijn een paar dingen die toch lastig zijn.
Als je bijvoorbeeld geen referentiekader hebt kan het heel lastig zijn om te zien wat je verkeerd doet met data. Sommige dingen zijn duidelijk als je te veel coast etc. Maar zonder referentiekader zeggen een hoop dingen weinig.
PBox mist ook een paar dingen (hoewel dat nu wel uit te breiden is) zoals gasstand en stuurhoek etc.
Eigenlijk doe ik tegenwoordig ook meer met video, simpelweg omdat je er meer op ziet. Rij je een verkeerde lijn dan zie je dat heel makkelijk aan het buitenbeeld, stuurhoek en je hoort het aan het gas. Slechte gewoonten pik je ook sneller op zoals stuur doorgeven etc. Ik wist nooit van mezelf dat ik dat deed, besef je gewoon niet. Maar als je het zelf terug ziet is het meteen duidelijk.
Combi van die 2 is het beste IMHO maar bij eigen gebruik neig ik tegenwoordig meer naar video als PBox.

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box
Kan maar is wel veel werk.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast