Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box

Van trackdays tot F1, van Zandvoort tot Laguna Seca, hier gaat het om de laatste honderden van seconden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Maik
Berichten: 3435
Lid geworden op: 27 jun 2006, 20:51
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door Maik » 20 aug 2008, 11:29

Ik heb met Karel wat emailcontact gehad toen ik die van mij bij hem kocht, via dit mailadres: info@RaceTech.be
Misschien kunnen jullie het via dit pad proberen?

allen
Berichten: 18302
Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46

Bericht door allen » 20 aug 2008, 13:10

Thnx, heb maar ff een mailtje gestuurd nu.

Gebruikersavatar
Elmar
Berichten: 4519
Lid geworden op: 19 feb 2006, 16:30

Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box

Bericht door Elmar » 03 sep 2008, 17:28

Weer wat data van CPZ.

Maik, ik stuur nu Audi-S in als een bezetene. :wink:

http://www.viperheysie.com/index.htm/emcpz.rar

Gebruikersavatar
@iko
Berichten: 1488
Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56

Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box

Bericht door @iko » 18 sep 2008, 22:08

Bij deze de file van Assen van een amateur.
http://home.quicknet.nl/mw/prive/aiko/f ... %20205.dbn

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box

Bericht door Hielke » 19 sep 2008, 21:02

Aiko, zou je het goed vinden dat ik de file van jouw ronde met die van Andre vergelijk en dan op punten van die vergelijking hier op het forum dieper in wil gaan?

Ik zou bijv. met de data het grote verschil in jullie rijstijl en daarmee rondetijd kunnen aantonen. Er wordt mijns inziens nog veel te weinig over de daadwerkelijke interpretatie van de data gesproken en jullie als rijders kunnen er dan ook veel aan hebben om je stijl aan te passen en je tijden te verbeteren.

Gebruikersavatar
Joy
Berichten: 10869
Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24

Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box

Bericht door Joy » 19 sep 2008, 21:04

Als het mag van Aiko, gaarne. Leuk leesvoer.

Gebruikersavatar
@iko
Berichten: 1488
Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56

Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box

Bericht door @iko » 19 sep 2008, 21:14

Hielke schreef:Aiko, zou je het goed vinden dat ik de file van jouw ronde met die van Andre vergelijk en dan op punten van die vergelijking hier op het forum dieper in wil gaan?

Ik zou bijv. met de data het grote verschil in jullie rijstijl en daarmee rondetijd kunnen aantonen. Er wordt mijns inziens nog veel te weinig over de daadwerkelijke interpretatie van de data gesproken en jullie als rijders kunnen er dan ook veel aan hebben om je stijl aan te passen en je tijden te verbeteren.
Prima. Kan ik waarschijnlijk veel van leren.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box

Bericht door Hielke » 19 sep 2008, 23:41

Komt ie dan.

Ik heb het veel vaker gezegd en ik zeg het opnieuw, het grootste verschil tussen de hele snelle rijders en de rest is het vermogen van de rijders om binnen de kortst mogelijke tijd of over de kortst mogelijke afstand van vol accelereren naar vol remmen over te gaan. Alleen door dit kunstje maximaal te leren beheersen (als het al leerbaar is, dat betwijfel ik deels) kun je leren maximaal laat te remmen. Op acceleratie uit een bocht en midbend bij de maximale bochtsnelheid worden de grote verschillen niet behaald.

Om dat verschil tussen Andre en Aiko vwb het remmen in cijfers zichtbaar te maken heb ik de de 4 belangrijkste rempunten op Assen geanalyseerd. Ik heb gekeken naar de afstand in meters die de 2 rijders nodig hadden om van een Longitudinal Acceleration van + 0,1 naar - 0,8 over te gaan. Dus van 0,1 G acceleratie naar 0,8 G deceleratie (remvermogen). De bochten die ik bekeken heb zijn Haarbocht (T1), Veenslang (de snelle rechts-links na het lange stuk), De Bult (de enige bocht naar links achter op het circuit) en natuurlijk de Geert Timmer (laatste bocht voor start/finish die moeilijk aan te remmen is omdat je de auto nog aan het stabiliseren bent nadat je de snelste bocht op het circuit net uitgekomen bent, de Ramshoek). De verschillen spreken voor zich. Op een rijtje gezet voor de 4 verschillende bochten zijn de meters voor Andre van vol accelereren naar vol remmen 18, 19, 16 (snelheid het laagst van de 4 bochten) en 22 meter (stuur heeft nog een mate van lock icm de hoge snelheid). Zeer consistente waarden. Waarden die alleen hele goede rijders kunnen laten zien. De meters van Aiko in de race M3 zijn achtereenvolgens 37, 47, 34 en 54. De onderlinge relatie tussen de verschillende bochten is dezelfde als bij Andre met dit verschil dat die verschillen A. veel groter zijn tussen de rijders, en B. tussen de verschillende bochten ook veel groter zijn.

Of Aiko (of zijn zus) weten het kunstje van het snel naar maximaal hard en laat remmen over te gaan zullen gaan beheersen is nu de vraag. Enkel en alleen hier ligt de sleutel naar de snelle tijden.

Gebruikersavatar
@iko
Berichten: 1488
Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56

Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box

Bericht door @iko » 20 sep 2008, 00:03

Thanx voor de tip.
Tot nu toe had ik me dit niet beseft. Ik zal mijn best gaan doen!

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box

Bericht door Hielke » 20 sep 2008, 00:10

Gewoon als een aap op dat middelste pedaal stampen! :lol:

Heeft die race M3 trouwens ook race ABS aan boord?

Gebruikersavatar
@iko
Berichten: 1488
Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56

Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box

Bericht door @iko » 20 sep 2008, 09:51

standaard ABS met een schakelaar om het uit te zetten.

Gebruikersavatar
@iko
Berichten: 1488
Lid geworden op: 22 aug 2007, 11:56

Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box

Bericht door @iko » 20 sep 2008, 18:23

Op verzoek van Hielke, hierbij het dbn van Andre's 2:03 op Assen.
http://home.quicknet.nl/mw/prive/aiko/files/andre.dbn" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40140
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box

Bericht door Knot » 08 jun 2010, 10:12

Nogsteeds besellen via de engelse site, of inmiddels al in NL leverbaar? Wil toch ook ff een driftbox/vbox halen. Kijken welke meer hoek maakt, de 328i of de M5 :)

Dacht altijd dat performancebox en driftbox hetzelfde apparaat was... toch aparte sites blijkt, dat is dus niet zo?

Edit.. al gevonden, is duurder met extra functie.

http://www.vividracing.com/catalog/gps- ... -i-48.html

Online via hun site (driftbox.com) kost ie 540 los of 644 met koffer, is dat normaal of kan het veel goedkoper?

JeroenT
Berichten: 2230
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box

Bericht door JeroenT » 08 jun 2010, 10:46

Rody,

Ik heb een driftbox, maar doe er weinig mee.

Drift:(toestel, powerplug via aansteker, bevestigingsbracket, softwarecd, SD kaartje, powerplug voor op lichtnet en USB kabel)

Interesse? Dan neem ik 'm vanmiddag(CPZ) wel mee.
Laatst gewijzigd door JeroenT op 08 jun 2010, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40140
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box

Bericht door Knot » 08 jun 2010, 11:02

Ze vragen 540 euro, als je er 5 of meer inkoop kan het idd voor 100 euro minder.

Als ie nog helemaal compleet is en er goed uitziet (geen valschade etc) dan heb ik wel interesse. Hoe lang duurt dat uitlijnen/calibreren etc? Mooiste is vanmiddag meteen ff in de M5 hangen natuurlijk.

JeroenT
Berichten: 2230
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box

Bericht door JeroenT » 08 jun 2010, 11:11

Uiteraard is ie nog heel netjes.

Alleen de stroomkabel is op 2 punten wat verstevigd met tape, zodat de kabel niet kan knikken.
Ik zoek straks alles bij elkaar en neem 'm mee.

Prijs heb ik even weggehaald, wilde Karel geloof ik niet openbaar hebben.
Maar staat gewoon op de factuur die ik tevens meeneem.

JeroenT
Berichten: 2230
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box

Bericht door JeroenT » 08 jun 2010, 11:13

Owh en het is gewoon erin hangen en gaan volgens mij.

Alleen voor de vermogens meting moet je je wagen gewicht instellen.

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box

Bericht door Hielke » 07 apr 2011, 11:51

Ik wil proberen dit topic weer eens wat op te poetsen. Vind het zonde dat er zoveel Performancebox-en verkocht zijn maar dat mensen de data nauwelijks gebruiken om zichzelf te verbeteren.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box

Bericht door Aernoudt » 07 apr 2011, 12:26

Misschien een keer een avondje organiseren om dat toe te lichten (hoe het werkt allemaal, zo'n driftbox/performancebox (icm de laptop software)?

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box

Bericht door Hielke » 07 apr 2011, 12:38

Pingus schreef:Misschien een keer een avondje organiseren om dat toe te lichten (hoe het werkt allemaal, zo'n driftbox/performancebox (icm de laptop software)?
Misschien is dat ook wel een goed idee. Ik ga er wellicht te makkelijk vanuit dat iedereen die gegevens zomaar kan interpreteren.

Aernoudt
Berichten: 3957
Lid geworden op: 04 jan 2007, 12:05
Locatie: fwd sucks

Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box

Bericht door Aernoudt » 07 apr 2011, 12:43

Samen oppakken?

Online
Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11635
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box

Bericht door Hielke » 07 apr 2011, 12:44

Eerst de animo maar eens checken. Ik heb geen idee hoeveel mensen actief met die PB aan de slag zijn.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9414
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box

Bericht door Bert ///M3 » 07 apr 2011, 13:10

Ik gebruik hem nog wel.

Maar er zijn een paar dingen die toch lastig zijn.

Als je bijvoorbeeld geen referentiekader hebt kan het heel lastig zijn om te zien wat je verkeerd doet met data. Sommige dingen zijn duidelijk als je te veel coast etc. Maar zonder referentiekader zeggen een hoop dingen weinig.

PBox mist ook een paar dingen (hoewel dat nu wel uit te breiden is) zoals gasstand en stuurhoek etc.

Eigenlijk doe ik tegenwoordig ook meer met video, simpelweg omdat je er meer op ziet. Rij je een verkeerde lijn dan zie je dat heel makkelijk aan het buitenbeeld, stuurhoek en je hoort het aan het gas. Slechte gewoonten pik je ook sneller op zoals stuur doorgeven etc. Ik wist nooit van mezelf dat ik dat deed, besef je gewoon niet. Maar als je het zelf terug ziet is het meteen duidelijk.

Combi van die 2 is het beste IMHO maar bij eigen gebruik neig ik tegenwoordig meer naar video als PBox.

Online
Richardt.
Berichten: 6757
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box

Bericht door Richardt. » 07 apr 2011, 13:13

Bert ///M3 schreef:Ik gebruik hem nog wel.

Maar er zijn een paar dingen die toch lastig zijn.

Als je bijvoorbeeld geen referentiekader hebt kan het heel lastig zijn om te zien wat je verkeerd doet met data. Sommige dingen zijn duidelijk als je te veel coast etc. Maar zonder referentiekader zeggen een hoop dingen weinig.

PBox mist ook een paar dingen (hoewel dat nu wel uit te breiden is) zoals gasstand en stuurhoek etc.

Eigenlijk doe ik tegenwoordig ook meer met video, simpelweg omdat je er meer op ziet. Rij je een verkeerde lijn dan zie je dat heel makkelijk aan het buitenbeeld, stuurhoek en je hoort het aan het gas. Slechte gewoonten pik je ook sneller op zoals stuur doorgeven etc. Ik wist nooit van mezelf dat ik dat deed, besef je gewoon niet. Maar als je het zelf terug ziet is het meteen duidelijk.

Combi van die 2 is het beste IMHO maar bij eigen gebruik neig ik tegenwoordig meer naar video als PBox.
Ik weet niet of het kan, maar het beeld synchroon laten lopen met de PBox is dan toch de ideale combinatie? :)

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Ervaringen topic RaceLogic Performance/Drift Box

Bericht door Petrolhead Tom » 07 apr 2011, 13:37

Kan maar is wel veel werk.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten