Enfin, was gelukkig niet mijn boete
Maar jij hebt echt mazze lgehad man

na minimaal 1 maand verlopenGeelhoed schreef:APK boetes gaan tegenwoordig gewoon via de database in veendam, komt vanzelf een envelop.
Tijd voor een ban ouwe :jenna:markk schreef: Tijd voor rekening rijden waarbij "niet voor het bezit maar het gebruik betaald moet worden"![]()
Yep, was me. Auto ging naar de garage (Subaru / vdBoon / Alphen) voor problemen met de dynamo. Wel uniek ik kom echt met al m'n auto's daar, ben inmiddels kind aan huis en heb niet eens een Subaru meerM@rcel schreef:Schop..
Een gele Boxter S zie je niet zo vaak, dus neem aan dat jij dat was gisteren even voor 8 uur in de ochtend?
Je stond bij de verkeerslichten om links-af het bedrijvenpark in te rijden nabij de N11.
Vergeet de vering niet te checkenmarkk schreef:Yep, was me. Auto ging naar de garage (Subaru / vdBoon / Alphen) voor problemen met de dynamo. Wel uniek ik kom echt met al m'n auto's daar, ben inmiddels kind aan huis en heb niet eens een Subaru meerM@rcel schreef:Schop..
Een gele Boxter S zie je niet zo vaak, dus neem aan dat jij dat was gisteren even voor 8 uur in de ochtend?
Je stond bij de verkeerslichten om links-af het bedrijvenpark in te rijden nabij de N11.Ze zijn al gewend dat als ik ergens mee kom dat ik vaak zelf al de juiste onderdelen / vloeistoffen lever, inclusief uitgeprinte manual hoe ze het moeten doen. Zo ook deze keer weer. Middenmotor en dan dynamo vervangen. Erg apart allemaal. Via serviceluikje achter de stoelen.
Vanochtend weer even langsgeweest. Dynamo zat er al weer in, direct de V-snaar (polyrib snaar) laten vervangen, bakolie laten verversen, benzine filter laten vernieuwen en koeivloeistof laten testen (was goed).
Binnenkort (22 december a.s.) wordt mijn "Boxie" 10 jaar en ze moet er dan wel spik en span bijstaan. Zij verzorgt mij bijna 10 jaar en 75000km goed, dus ik verzorg haar goed
Mark.
Sorry, maar daar word ik een beetje kriegelig van. Wat valt er te testen aan koelvloeistof? Of het nog goed werkt? Zeker bij een auto van dat kaliber als de Porsche moet je niks testen, maar lekker verversen. Dan houd je het spulletje pas goed op peil.markk schreef:koeivloeistof laten testen (was goed).
Ja kan, is ook een mening. Koelvloeistof zit er vanaf nieuw (10 jaar, 75000km in). Geeft goede vorstbescherming want dat is gemeten en koelt ook prima. Is verder ook prima helder. Enige reden waarom je koelvloeistof zou moeten verversen is vanwege het afbreken van het "addictive package". bijv. de roestbescherming. Het is een vrij vervelende klus bij een BoxsterS met best nog wel veel risco's op lucht in het systeem en alle koelproblemen die je daardoor kan krijgen. Is een bewuste risico afweging van mijn zijde en ik heb gewoon gekozen om het dus niet te doen. Zeker na de test die vanochtend is uitgevoerd.Chris van S. schreef:Sorry, maar daar word ik een beetje kriegelig van. Wat valt er te testen aan koelvloeistof? Of het nog goed werkt? Zeker bij een auto van dat kaliber als de Porsche moet je niks testen, maar lekker verversen. Dan houd je het spulletje pas goed op peil.markk schreef:koeivloeistof laten testen (was goed).
Bij mijn Focus ST had ik ook verzocht om de remvloeistof te verversen bij de beurt omdat de remvloeistof al 3 jaar oud was. Bij het ophalen van de auto bleek dat de remvloeistof was getest ipv ververst. Buiten het feit dat de garage niet had gedaan wat ik vroeg, zijn ze ook zo eigenwijs om mij weer een jaar op pad te sturen met een auto waarmee ik regelmatig v-max rijd en het circuit op wilde duiken.
Onder het motto dat de meter de vloeistof nog goed vond hadden ze het maar niet vervangen.............
Het viel me al op dat je geen verlichting aan had, terwijl het buiten toch nog redelijk donkergrijs wasmarkk schreef:Yep, was me. Auto ging naar de garage (Subaru / vdBoon / Alphen) voor problemen met de dynamo. Wel uniek ik kom echt met al m'n auto's daar, ben inmiddels kind aan huis en heb niet eens een Subaru meerM@rcel schreef:Schop..
Je stond bij de verkeerslichten om links-af het bedrijvenpark in te rijden nabij de N11.Ze zijn al gewend dat als ik ergens mee kom dat ik vaak zelf al de juiste onderdelen / vloeistoffen lever, inclusief uitgeprinte manual hoe ze het moeten doen. Zo ook deze keer weer. Middenmotor en dan dynamo vervangen. Erg apart allemaal. Via serviceluikje achter de stoelen.
Vanochtend weer even langsgeweest. Dynamo zat er al weer in, direct de V-snaar (polyrib snaar) laten vervangen, bakolie laten verversen, benzine filter laten vernieuwen en koeivloeistof laten testen (was goed).
Binnenkort (22 december a.s.) wordt mijn "Boxie" 10 jaar en ze moet er dan wel spik en span bijstaan. Zij verzorgt mij bijna 10 jaar en 75000km goed, dus ik verzorg haar goed
Mark.