Verkeerscontrole met de BoxsterS

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
RJay

Re: Verkeerscontrole met de BoxsterS

Bericht door RJay » 02 jun 2010, 22:03

protest tegen die apk boete is ook een leuze, zelfs als je met ondertekende brief van garagehouder komt dat de auto bij hem op het terrein staat maakt het ze niets uit.

Enfin, was gelukkig niet mijn boete

Maar jij hebt echt mazze lgehad man :mrgreen:

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 02 jun 2010, 22:24

Geelhoed schreef:APK boetes gaan tegenwoordig gewoon via de database in veendam, komt vanzelf een envelop. :wink:
na minimaal 1 maand verlopen ;)

Macboy

Bericht door Macboy » 03 jun 2010, 17:16

Leuke verhalen. Gelet op het aantal reacties vreesde ik weer het ergste :)

Knot

Bericht door Knot » 03 jun 2010, 21:59

Kom je mooi mee weg!

Wegenbelasting zal elke maand wel feest zijn bij jullie? ;)

markk

Bericht door markk » 03 jun 2010, 22:09

Valt wel mee. Motorfietsen/scooters zijn niet zo duur en snorfietsen betaal je niets voor.
Heb het allemaal wel eens opgeteld maar verzekering + wegenbelasting is <500 euro in de maand.

Wordt grofweg mooi gefinancieerd door de bruto uitkering van m'n leasebak die ik niet afneem zeg maar. Betekent dan enkel wel dat ik zelf voor vervoer + kosten naar m'n werk moet regelen.

Tijd voor rekening rijden waarbij "niet voor het bezit maar het gebruik betaald moet worden" ;-)

Mark.

Tom

Bericht door Tom » 03 jun 2010, 22:21

markk schreef: Tijd voor rekening rijden waarbij "niet voor het bezit maar het gebruik betaald moet worden" ;-)
Tijd voor een ban ouwe :jenna:

Knot

Bericht door Knot » 03 jun 2010, 22:25

Kom ik nog niet goed weg hoor, rij soms alle 3 de auto's op 1 dag en dan soms in de ochtend ook nog de motor even een 100km blokje om...

M@rcel

Bericht door M@rcel » 14 okt 2010, 10:33

Schop..

Een gele Boxter S zie je niet zo vaak, dus neem aan dat jij dat was gisteren even voor 8 uur in de ochtend?
Je stond bij de verkeerslichten om links-af het bedrijvenpark in te rijden nabij de N11.

Dennis Cavallino

Bericht door Dennis Cavallino » 14 okt 2010, 13:28

Gele Boxster S zie ik juist heel vaak! Altijd met dezelfde kale knakker erin. :lol:

markk

Bericht door markk » 20 okt 2010, 15:19

M@rcel schreef:Schop..

Een gele Boxter S zie je niet zo vaak, dus neem aan dat jij dat was gisteren even voor 8 uur in de ochtend?
Je stond bij de verkeerslichten om links-af het bedrijvenpark in te rijden nabij de N11.
Yep, was me. Auto ging naar de garage (Subaru / vdBoon / Alphen) voor problemen met de dynamo. Wel uniek ik kom echt met al m'n auto's daar, ben inmiddels kind aan huis en heb niet eens een Subaru meer :-) Ze zijn al gewend dat als ik ergens mee kom dat ik vaak zelf al de juiste onderdelen / vloeistoffen lever, inclusief uitgeprinte manual hoe ze het moeten doen. Zo ook deze keer weer. Middenmotor en dan dynamo vervangen. Erg apart allemaal. Via serviceluikje achter de stoelen.

Vanochtend weer even langsgeweest. Dynamo zat er al weer in, direct de V-snaar (polyrib snaar) laten vervangen, bakolie laten verversen, benzine filter laten vernieuwen en koeivloeistof laten testen (was goed).

Binnenkort (22 december a.s.) wordt mijn "Boxie" 10 jaar en ze moet er dan wel spik en span bijstaan. Zij verzorgt mij bijna 10 jaar en 75000km goed, dus ik verzorg haar goed :-)

Mark.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 20 okt 2010, 15:22

markk schreef:

Yep, was me. Auto ging naar de garage (Subaru / vdBoon / Alphen) voor problemen met de dynamo. Wel uniek ik kom echt met al m'n auto's daar, ben inmiddels kind aan huis en heb niet eens een Subaru meer :-) Ze zijn al gewend dat als ik ergens mee kom dat ik vaak zelf al de juiste onderdelen / vloeistoffen lever, inclusief uitgeprinte manual hoe ze het moeten doen. Zo ook deze keer weer. Middenmotor en dan dynamo vervangen. Erg apart allemaal. Via serviceluikje achter de stoelen.

Vanochtend weer even langsgeweest. Dynamo zat er al weer in, direct de V-snaar (polyrib snaar) laten vervangen, bakolie laten verversen, benzine filter laten vernieuwen en koeivloeistof laten testen (was goed).

Binnenkort (22 december a.s.) wordt mijn "Boxie" 10 jaar en ze moet er dan wel spik en span bijstaan. Zij verzorgt mij bijna 10 jaar en 75000km goed, dus ik verzorg haar goed :-)

Mark.
Vergeet de vering niet te checken :mrgreen:

markk

Bericht door markk » 20 okt 2010, 15:36

Dat hoeft bij Porsche niet Hans. Het is geen CorVETte met bladveren ;-)

Chris van S.

Bericht door Chris van S. » 20 okt 2010, 15:39

markk schreef:koeivloeistof laten testen (was goed).
Sorry, maar daar word ik een beetje kriegelig van. Wat valt er te testen aan koelvloeistof? Of het nog goed werkt? Zeker bij een auto van dat kaliber als de Porsche moet je niks testen, maar lekker verversen. Dan houd je het spulletje pas goed op peil.

Bij mijn Focus ST had ik ook verzocht om de remvloeistof te verversen bij de beurt omdat de remvloeistof al 3 jaar oud was. Bij het ophalen van de auto bleek dat de remvloeistof was getest ipv ververst. Buiten het feit dat de garage niet had gedaan wat ik vroeg, zijn ze ook zo eigenwijs om mij weer een jaar op pad te sturen met een auto waarmee ik regelmatig v-max rijd en het circuit op wilde duiken.
Onder het motto dat de meter de vloeistof nog goed vond hadden ze het maar niet vervangen.............

markk

Bericht door markk » 20 okt 2010, 16:59

Chris van S. schreef:
markk schreef:koeivloeistof laten testen (was goed).
Sorry, maar daar word ik een beetje kriegelig van. Wat valt er te testen aan koelvloeistof? Of het nog goed werkt? Zeker bij een auto van dat kaliber als de Porsche moet je niks testen, maar lekker verversen. Dan houd je het spulletje pas goed op peil.

Bij mijn Focus ST had ik ook verzocht om de remvloeistof te verversen bij de beurt omdat de remvloeistof al 3 jaar oud was. Bij het ophalen van de auto bleek dat de remvloeistof was getest ipv ververst. Buiten het feit dat de garage niet had gedaan wat ik vroeg, zijn ze ook zo eigenwijs om mij weer een jaar op pad te sturen met een auto waarmee ik regelmatig v-max rijd en het circuit op wilde duiken.
Onder het motto dat de meter de vloeistof nog goed vond hadden ze het maar niet vervangen.............
Ja kan, is ook een mening. Koelvloeistof zit er vanaf nieuw (10 jaar, 75000km in). Geeft goede vorstbescherming want dat is gemeten en koelt ook prima. Is verder ook prima helder. Enige reden waarom je koelvloeistof zou moeten verversen is vanwege het afbreken van het "addictive package". bijv. de roestbescherming. Het is een vrij vervelende klus bij een BoxsterS met best nog wel veel risco's op lucht in het systeem en alle koelproblemen die je daardoor kan krijgen. Is een bewuste risico afweging van mijn zijde en ik heb gewoon gekozen om het dus niet te doen. Zeker na de test die vanochtend is uitgevoerd.

Maar je hebt idd gelijk. Het is niet volgens "het boekje". Ook de bakolie pas nu bij 10 jaar verversen is ook niet volgens het boekje. Bij ///M motoren moet je het volgens het boekje (bak + koelvloeistof) zelfs om de 2 jaar doen. Ga ik ook niet doen. Denk dat ik qua interval hier 4 a 5 jaar gaan aanhouden. Qua km's maken die auto's dan in zo'n periode 20 a 25k km. Niet erg veel dus.

Daarentegen moet de motorolie van de BoxsterS officieel pas om de 2 jaar ververst te worden of 20kkm. En het filter om de 2 wissels. Dat doe ik dan weer elk jaar (na circa 5k km) + vers filter. Voelt voor mij beter. Zelfde geld voor de motorolie van de 130i. Mag ook om de 2 jaar. Gaan we dus mooi niet doen. Gewoon elk jaar verse olie + filter. Diffolie van de M3 / EVO met sper ben ik ook heel precies mee. Diffolie van de 130i zal me echt een worst wezen en zal ik langer laten zitten. Remvloeistof vind ik wel weer erg belangrijk en daar houd ik gewoon de standaard 2 jaar aan.

Banden/remmen van de M3/EVO/BoxsterS rijd ik echt op totaan zegmaar APK-afkeur. Sterker nog ik heb laatst een circuitsetje banden+velgen voor de EVO gekocht en gemonteerd voor een Papenburg dagje. Zitten er nog steeds onder. Zo'n auto geeft nl. veel meer lol met 2,5mm profiel in dit weer dan met het nieuwe 6,5mm setje dat in de schuur ligt. En ik rijdt alleen met die auto's voor de lol. Onder de 130i van vrouwlief / daily gezins transport komt echter wel gewoon een gloednieuw winterbanden setje volgende maand.

Keuze's, keuze's, keuze's....

Mark.

Ar
Auto: Prius

Bericht door Ar » 21 okt 2010, 07:30

Bij terugkomst van een lange vakantie ben ik bij een grote verkeerscontrole bij de grensovergang Arnhem uitgepikt voor een controle.
Ik mocht mee naar een mobiele post van ze. De APK was al een maand verlopen en ik zei dat ik net terug kwam van een lange vakantie. Ik mocht door zonder een boete. :thumbup:
De volgende dag ben ik naar de garage gegaan voor een nieuwe APK.

bertoni

Bericht door bertoni » 21 okt 2010, 10:30

Mark, wat zul je een giga-huis/garage hebben om al die auto's te stallen of niet?

Ik zal ze nog een keer opnoemen welke ik zeker binnen zou hebben staan:

Porsche Boxster S

BMW M3 E46

Mitsubshi Lancer Evo

Misschien vergeet ik nog wat oh ja de motorfietsen staan natuurlijk ook binnen.
M.a.w. veel ruimte nodig.

Wel leuk verhaal met die agente maar ben je een keer onderweg met dat gele geval wordt je staande gehouden pff.

M@rcel

Bericht door M@rcel » 21 okt 2010, 12:36

markk schreef:

Mark.
Het viel me al op dat je geen verlichting aan had, terwijl het buiten toch nog redelijk donkergrijs was :wink:

Plaats reactie