Horloge / Horloges topic
- Petrolhead Tom
Re: Horloge / Horloges topic
Wat super vet die restauratie van die oude Rolex! 

- Brava
Ah, hommage, het nette woord voor nepper. Net zoals wederrechtelijk ontvreemden het nette woord is voor stelen.dale vito schreef:ok.. dat was dus een ehm... hommagedvh schreef:Dat zou zomaar kunnen
Moet eerlijk zeggen dat ze er vaker mooier uitzien in het echt dan op een plaatje, en gezien ik geen superkenner ben zou het zomaar kunnen gezien ie ook erg op de ander lijkt.
-
Dale:
Aha, toch een 'leuk' verhaal om te lezen, als vreemde. Heb je wel iets om te vertellen, is ook wat waard
Aha, toch een 'leuk' verhaal om te lezen, als vreemde. Heb je wel iets om te vertellen, is ook wat waard

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik ben er nu wel uit. Voor mij geen Daytona meer. Ik vind die witte ook 't net niet Dale.
Had nog op m'n shortlist een
Panerai 320
Zenith Vintage 1/10th of a second die nieuwe
JLC Master Chrono in Staal
Daytona staal witte plaat
IWC Portugieser 7/8(?)Days staal witte plaat
Waarbij de leverbaarheid van de Panerai en IWC gewoon goed zijn, ik nog niet weet wanneer precies de Zenith uitkomt, alsmede de JLC.
De Daytona valt gewoon af, 1 keer gehad, geen klik/kick.
Waarschijnlijk het beste chronografenuurwerk dat er is, maar de looks....
Dus die valt in 't clubje toch af.
Had nog op m'n shortlist een
Panerai 320
Zenith Vintage 1/10th of a second die nieuwe
JLC Master Chrono in Staal
Daytona staal witte plaat
IWC Portugieser 7/8(?)Days staal witte plaat
Waarbij de leverbaarheid van de Panerai en IWC gewoon goed zijn, ik nog niet weet wanneer precies de Zenith uitkomt, alsmede de JLC.
- Chuck
Of zo'n ouwe daytona, vintage rocker!!Robin schreef:Ik ben er nu wel uit. Voor mij geen Daytona meer. Ik vind die witte ook 't net niet Dale.
-
Heb normaliter niet veel met Rolex maar dat is wel echt een super gaaf horloge 
Heb je daar misschien ook meer informatie over?

Heb je daar misschien ook meer informatie over?
- Petrolhead Tom
Die oude daytona vindt ik ook super. Veel mooier dan een nieuwe.
-
Ja, begin maar vast met sparen *kuch*Roman S. schreef: Heb je daar misschien ook meer informatie over?

- dale vito
Oude Daytona's zijn ook super...

Helaas geen Newman plaat en helaas verkocht..
Helaas geen Newman plaat en helaas verkocht..
-
Tom schreef:Ja, begin maar vast met sparen *kuch*Roman S. schreef: Heb je daar misschien ook meer informatie over?

- Petrolhead Tom
Crap, bijna 60k is wel erg veel.
-
Is het ook mogelijk om de staal versie van de daytona te kopen met de zwarte plaat en rode wijzers van de daytona white gold?
- dale vito
Hi Andre,Andre schreef:Is het ook mogelijk om de staal versie van de daytona te kopen met de zwarte plaat en rode wijzers van de daytona white gold?
jazeker kan dat. De wijzerplaten en wijzers zijn zo over te zetten. Bij een dealer willen ze het hoogstwaarschijnlijk niet doen, tenzij je goed bekend bent daar. Anders moet je even rondbellen voor de wijzerplaat.. elke horlogemaker kan hem er op zetten, zoals ik zei was de wissel van mij €20,- inclusief waterdichtheidstest.
Het zijn schitterende wijzerplaten, je hebt groot gelijk;
- Brava
Ik ben erg benieuwd op wat voor gronden je dat denkt.Robin schreef:Waarschijnlijk het beste chronografenuurwerk dat er is....
De nieuwe JLC is wel erg geil...
En nog een plaatje van een Daytona naast een BP Flyback...
-
Oh no, not againBrava schreef:Ik ben erg benieuwd op wat voor gronden je dat denkt.Robin schreef:Waarschijnlijk het beste chronografenuurwerk dat er is....

-
Brava, ik vind die JLC fantastisch.Thanx for the pics. Dat wordt 'm.
Inzake robuustheid en prijs/kwaliteit denk ik dat betreffende de Daytona en de 4130.
Jij mag anders denken. No problem.
Inzake robuustheid en prijs/kwaliteit denk ik dat betreffende de Daytona en de 4130.

- Brava
Ik ben gewoon zo benieuwd naar de gedachtengang erachter. Bij zoveel mensen is de default 'het is Rolex dus het moet het beste zijn'. Rolex maakt zijn eigen chronokaliber dus het is (waarschijnlijk) de beste. Mij zal je niet horen ontkennen dat de 4130 een topuurwerk is, maar het beste? Er zijn zoveel topuurwerken en "beste" is sowieso niet definieerbaar. Kijk maar naar jezelf en je M3.Robin schreef:Brava, ik vind die JLC fantastisch.Thanx for the pics. Dat wordt 'm.
Ik ben zo nieuwsgierig naar dat "Rolex-is-best" automatisme.
Over de JLC; ik ben niet zo van het goud maar een RG Master Chronograph naast de Flyback zou ik mee kunnen leven.
-
Brava. Door de jaren heen en mijn achtergrond(die je weet) ben ik erachter dat je qua prijs /kwaliteit niet om Rolex als zodanig heen kan.
Ik wil hier geen discussie, maar waarom ben jij als adept (in de goede zin) er nog niet van overtuigd dat het plebsmerk gewoon 'n kernnaam in de geschiedenis is. Je vlakt Mercedes in de autogeschiedenis ook niet uit, ook al ben je waarschijnlijk geen Mercedes liefhebber. Die analogie.
Verder kunnen we lullen wat we willen: Ik wil die JLC. En we hebben hier nog 3 .Dus dit wordt nr 4:)
Ook al weet ik dat 't qua constructie/robuustheid/prijs/bouwkwaliteit 't niet haalt bij dat kloterolex, zeg ik als ervaringsdeskundige.
Cheers
Robin, die graag wil weten wat in jouw ogen de beste normale automatische chronograaf(als uurwerk) van het moment is.
Ik wil hier geen discussie, maar waarom ben jij als adept (in de goede zin) er nog niet van overtuigd dat het plebsmerk gewoon 'n kernnaam in de geschiedenis is. Je vlakt Mercedes in de autogeschiedenis ook niet uit, ook al ben je waarschijnlijk geen Mercedes liefhebber. Die analogie.
Verder kunnen we lullen wat we willen: Ik wil die JLC. En we hebben hier nog 3 .Dus dit wordt nr 4:)
Ook al weet ik dat 't qua constructie/robuustheid/prijs/bouwkwaliteit 't niet haalt bij dat kloterolex, zeg ik als ervaringsdeskundige.
Cheers
Robin, die graag wil weten wat in jouw ogen de beste normale automatische chronograaf(als uurwerk) van het moment is.
- dale vito
Brava, ik ben het wel met Robin eens hoor.
Buiten optische afwerking en andere tierlantijen is de Rolex een van de mooiste chronograafuurwerken. Robuust, goed te servicen, nauwkeurig, geschikt voor dagelijks dragen jaar na jaar na jaar..
Buiten optische afwerking en andere tierlantijen is de Rolex een van de mooiste chronograafuurwerken. Robuust, goed te servicen, nauwkeurig, geschikt voor dagelijks dragen jaar na jaar na jaar..

- Brava
Jij denkt dat omdat ik niet 'voor' ben, ik 'tegen' ben. Dat is niet specifiek waar. Mij zal je niet horen ontkennen dat het een kernnaam in de geschiedenis is, maar het is niet de enige kernnaam. Er zijn anderen die ook van groot belang waren maar misschien om andere redenen. Om de analogie voort te zetten, Ford bijvoorbeeld.Robin schreef:Brava. Door de jaren heen en mijn achtergrond(die je weet) ben ik erachter dat je qua prijs /kwaliteit niet om Rolex als zodanig heen kan.
Cheers
Het beste chronouurwerk? Er is geen beste, je moet eerst de referentie definiëren. Op vele gronden zou je de doodgewone 7750 de beste kunnen noemen. Op andere gronden de El Primero en op weer andere gronden de Seiko of misschien wel de FP1185. Dat is de kern van mijn punt, er is geen beste, er zijn vele hele goeden en Rolex is daar één van.
- Brava
Wanneer is het geïntroduceerd? Wat is robuust, is er een vergelijkende test op robuustheid die hij gewonnen heeft? Is ie beter te servicen dan anderen?dale vito schreef:Brava, ik ben het wel met Robin eens hoor.
Automatismen...
- dale vito
Hier maarten, lees dit bijv. eens mbt de Zenith El Primero en de Rolex-aanpassingen daaraan.. Het zegt op zich NIETS over kal. 4130, maar wel wat over Rolex:
http://www.network54.com/Forum/207593/t ... n+this+one+-
http://www.network54.com/Forum/207593/t ... n+this+one+-
- RVV
Ik een staal/gouden speedy day/date, nu 13 jaar oud (toen nieuw gekocht) draag hem regelmatig, ding heeft nog nooit een servicebeurt gehad. En elke keer valt me de nauwkeurigheid op. Ding wijkt amperan af. De Rolexen die ik heb zijn minder nauwkeurig (maar ruim binnen de tollerantiewaarden).Op vele gronden zou je de doodgewone 7750 de beste kunnen noemen.
Verder is het een interessante discussie, ik heb eerlijk gezegd geen idee, maar Rolex weet zijn kwaliteit wel uitstekend te vermarkten. Ik ben wel het type die Rolex geloofd in wat ze beweren over hun kwaliteit. Bij een JLC heb ik dat weer minder, maar dat komt omdat ik negatieve verhalen uit de eerste hand over JLC's heb gehoord. Overigens een schitterend ding die JLC die hierboven staat.
De Daytona, ik ben er eigenlijk ook een beetje mee klaar. Ben 2 keer gebeld binnen 2 maand door de Rolexdealer in Gru'n. 2 keer heb ik er van afgezien. De klik is weg. En als ik naar mijn Deepsea kijk dan heb ik ook nul,nul behoefte meer aan een Daytona.
- Brava
Ik geloof dat Rolex er een jaar over doet om een horloge te produceren, 900.000+ keer per jaar.Rico schreef:Ik een staal/gouden speedy day/date, nu 13 jaar oud (toen nieuw gekocht) draag hem regelmatig, ding heeft nog nooit een servicebeurt gehad. En elke keer valt me de nauwkeurigheid op. Ding wijkt amperan af. De Rolexen die ik heb zijn minder nauwkeurig (maar ruim binnen de tollerantiewaarden).Op vele gronden zou je de doodgewone 7750 de beste kunnen noemen.
Verder is het een interessante discussie, ik heb eerlijk gezegd geen idee, maar Rolex weet zijn kwaliteit wel uitstekend te vermarkten. Ik ben wel het type die Rolex geloofd in wat ze beweren over hun kwaliteit. Bij een JLC heb ik dat weer minder, maar dat komt omdat ik negatieve verhalen uit de eerste hand over JLC's heb gehoord. Overigens een schitterend ding die JLC die hierboven staat.
De Daytona, ik ben er eigenlijk ook een beetje mee klaar. Ben 2 keer gebeld binnen 2 maand door de Rolexdealer in Gru'n. 2 keer heb ik er van afgezien. De klik is weg. En als ik naar mijn Deepsea kijk dan heb ik ook nul,nul behoefte meer aan een Daytona.
- Macboy
lol @ dvh
@ Dale: mooi verhaal over die duistere figuren in loodsen ver verscholen van de bewoonde wereld !
@ Robin: toch zou het leuk zijn als je het iets meer onderbouwt waarom je dat vind. Want ik geloof je meteen als jij dat zegt. Of bedoel je dat je het eerder al een keer hebt uitgelegd ? Een quote is dan ook goed
Dit ding is inderdaad wel heel erg fraai zeg !

@ Dale: mooi verhaal over die duistere figuren in loodsen ver verscholen van de bewoonde wereld !
@ Robin: toch zou het leuk zijn als je het iets meer onderbouwt waarom je dat vind. Want ik geloof je meteen als jij dat zegt. Of bedoel je dat je het eerder al een keer hebt uitgelegd ? Een quote is dan ook goed

Dit ding is inderdaad wel heel erg fraai zeg !