Ik mag morgen voor 't vooronderzoek verschijnen, ben benieuwd....

Wat me eraan herinnert dat ik nog steeds eens een afspraak moet maken met Boddeus....Mark Nauta schreef:Ben nu bijna 2 jaar gebruiker van nachtlenzen en dat is nog steeds naar volle tevredenheid. Resultaat is echt waanzinnig goed. Ik haal zelfs meer resultaat met de lenzen dan met bril, ook boven verwachting van de opticien.
Hangt dan ook nog af van de sterkte. Bij mij werd het afgeraden (-4 ongeveer)Wouter81 schreef:Wat me eraan herinnert dat ik nog steeds eens een afspraak moet maken met Boddeus....Mark Nauta schreef:Ben nu bijna 2 jaar gebruiker van nachtlenzen en dat is nog steeds naar volle tevredenheid. Resultaat is echt waanzinnig goed. Ik haal zelfs meer resultaat met de lenzen dan met bril, ook boven verwachting van de opticien.
Ik mag hopen dat je een jaar lang dezelfde sterkte behoudMaus335i schreef:Ik moet dat gepriegel niet elke dag in mn ogen. Lijkt me helemaal niks, ook al doen zoveel mensen het.. Liever laat ik mijn ogen laseren, maar je moet in ieder geval een jaar lang dezelfde sterkte hebben toch? Mijn laatste meting is 2 maanden geleden (-1,5 zowel links als rechts), dus dat duurt nog wel even.
Daarom ben ik toen naar nachtlenzen gegaan!! Die heb je gewoon 's nachts in waardoor je overdag niets in je ogen hebt. En je overdag dus ook nergens last van hebt, maar wel het juiste zicht.JP schreef:Ah....Ok...probleem met mijn (harde) lenzen waren dat ze wel eens verschoven tijdens het rijden en als bijziende (wat redelijk snel gaat naar de -4) is dat op de snelweg niet echt lekker. Verder door stofige werk met oa. zand en soda, kun je je niet eens door de ogen wrijven....
Beetje werkgever heeft een regeling waardoor je een veiligheidsbril op sterkte v/d zaak kunt halen.JP schreef:Hartelijk dank voor de info![]()
Wel toevallig; wou zaterdag gaan voor een nieuwe bril, dus nu twijfel ik wel.....![]()
Nadeel van een bril, imho;
Gevoelig voor werken met zuur (krijg je uitgebeten vlekken)
Vaak een veiligheidsbril OVER de gewone bril --> beschadigingen dus...(veiligheidsbril op sterkte ook duur)
Altijd een 2e bril als zonnebril op sterkte, waardoor je blijft switchen. (zonnebril op in een tunnel, zie ik errug weinig)
...en dan vind ik een bril niet (meer) mooi, de looks dus 8)
Komt ie nu meedvh schreef: @mark
http://www.kijkopogen.nl/nieuws/20/driv ... andigheden
Deze kun je ook gewoon, op sterkte, in je Rayban laten plaatsen mocht het nodig zijn.
Misschien eens googlen op neovascularisatie?dvh schreef:Vandaar dat ik zeg, zolang het met lenzen kan, hou het daarbij. Ga geen risico lopen.
Gepriel heb je in het begin, je moet de handigheid even doorkrijgen. Daarna zet je je lenzen in tussen het tandenpoetsen en je gezichtwassen door, Fluitje van een cent.
Je zegt het zelf al...een beetje werkgever wel ja....niet die wat ik heb....dvh schreef:Beetje werkgever heeft een regeling waardoor je een veiligheidsbril op sterkte v/d zaak kunt halen.JP schreef:Hartelijk dank voor de info![]()
Wel toevallig; wou zaterdag gaan voor een nieuwe bril, dus nu twijfel ik wel.....![]()
Nadeel van een bril, imho;
Gevoelig voor werken met zuur (krijg je uitgebeten vlekken)
Vaak een veiligheidsbril OVER de gewone bril --> beschadigingen dus...(veiligheidsbril op sterkte ook duur)
Is toch meer gewoon de zonnebril afzetten, tochAltijd een 2e bril als zonnebril op sterkte, waardoor je blijft switchen. (zonnebril op in een tunnel, zie ik errug weinig)
Lenzen icm een niet op sterkte zonnebril, blijf je toch ook switchen ?
Zal zaterdag eens vragen......en dan vind ik een bril niet (meer) mooi, de looks dus 8)
Probeer het gewoon eens
Bij de meeste opticiens kun je gewoon gratis en vrijblijvend een proefset proberen. Kun je kijken of het wat voor je is.
allen schreef:Misschien eens googlen op neovascularisatie?dvh schreef:Vandaar dat ik zeg, zolang het met lenzen kan, hou het daarbij. Ga geen risico lopen.
Gepriel heb je in het begin, je moet de handigheid even doorkrijgen. Daarna zet je je lenzen in tussen het tandenpoetsen en je gezichtwassen door, Fluitje van een cent.
Ik heb daglenzen. Heb ze echter nooit in wanneer ik weet dat ik thuis blijf. Donder ze ook weg zodra ik thuis ben of in de avond als ik geen zonnebril meer op hoef. Doe dan een gewone bril op.
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], JvH, Majestic-12 [Bot] en 6 gasten