Verkeerscontrole met de BoxsterS

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
markk

Verkeerscontrole met de BoxsterS

Bericht door markk » 02 jun 2010, 17:26

Vandaag dagje vrij. Beetje uitgeslapen, wat klusjes geregeld en direct maar een afspraak geregeld voor de APK keuring van de BoxsterS. Die was nl. eind mei verlopen. Toeter(s) doen het niet meer en wou ze eigenlijk nog vervangen maar het kwam er ff niet van. Dus direct geregeld dat de garage dat voorafgaand aan de APK doet. 15 juni was de eerste mogelijkheid dus "het moest maar".

Verder was het plan om even iets op te halen in Haarlem (Schalkwijk) en daarna naar Weesp de sauna te pakken. Mooi weer, dus uiteraard met BoxsterS en kapje open. Yep zonder werkende toeter en met een paar dagen verlopen APK, maar goed soms doet een mens weleens iets wat niet mag.

Heerlijk genieten, totdat ik bij Weesp de snelweg afdeuk en aan het eind van de afrit door een politie motor wordt meegenomen naar een parkeerplaats. Alwaar een allervriendelijke jonge, frisse, blonde politie agente me uitlegt dat ze in opleiding is en bezig zijn met een algehele verkeerscontrole. Ze vraag kentekenbewijs, rijbewijs en gaat wat de verlichting, ruitenwissers e.d. controleren.

Dus ik denk, K*T straks vraagt ze of ik wil toeteren en komt ze erachter dat de APK vorige week is verlopen. Gaat me dus gewoon honderd euro kosten. Maar nee, nog niet in ieder geval.

Vervolgens:
- "mag de motorkap even open".
- Ik: "waar wil je naar kijken want de motor ligt achter de stoelen".
- "Oh, hihihi (verbaast), nou even bij de accu"
- Ik open kofferklep voor.
- "Hihihi, geen motor, wat grappig"
- "Yep", en ik wijs de accu aan.
- "Hmmm, ja ik moet toch echt even bij de motor kijken"
- Ik "Tsja die zit achter de stoelen en voor de achterwielen. Je kan erbij maar dan zijn we wel even 15 min. bezig. Wat wil je zien dan ?"
- "Nou ik wil het chassisnummer controleren"
- "Oh", en ik wijs haar het chassisnummer aan onder de geopende kofferklep
- "Nou alles in orde hoor. Leuke auto zeg. Mijn collega is nog even in het busje uw gegevens aan het controleren."
- Ik denk K*T, K*T, K*T, K*T...
- Duurt wat lang. Beetje "small talk" en uiteindelijk gaat ze navraag doen bij d'r collega die m'n rijbewijs heeft.
- Komt ze terug: "Vreemd, we konden eerst geen gegevens vinden maar heeft u 9 auto's ?"
- "Eh, Nee, 4 auto's, 3 motoren en 2 snorfietsen, dus er staan wel 9 kentekens op mijn naam.
- "Oh, is dat voor de handel ofzo ?"
- "Nee, gewoon een beetje doorgeslagen hobby en de spullen van m'n vrouw" (wijzend naar Anuska naast me)
- "Oh, ok, nou fijne dag verder. Lekker hoor zo'n cabrio in de zon. Veel plezier nog"

:-)

Fantastisch weer. Ik kwam toen ik wegreed niet meer bij....

Overigens niets ten nadele van de politie agente. Was echt een leuke, vriendelijke en aardige meid. En ze deed d'r best. Ze had enkel niet zoveel met techniek zoals een middenmotor in een BoxsterS... En ze vergat gewoon de toeter te controleren en even de papieren uit het hoesje te halen en de datum van het APK keuringsbewijs te controleren...

:-)

Mark.

Robin Hartog

Re: Verkeerscontrole met de BoxsterS

Bericht door Robin Hartog » 02 jun 2010, 17:33

Haha, leuk verhaal. :thumbup:

Eric H
Auto: Mazda CX-30 SkyActivX

Bericht door Eric H » 02 jun 2010, 17:34

Tja, die pet past ons inderdaad allemaal...... :bag:

Leuk verhaal, en ach, als je de bekeuring toch had gehad, had je er denk ik ook niet over gezeurd denk ik zo.

Niels v D

Bericht door Niels v D » 02 jun 2010, 17:38

Mazzel..
Voortaan toch maar op tijd regelen zoiets he, apk kun je gewoon 3 maand van tevoren doen met behoud van de oude datum. :D

markk

Bericht door markk » 02 jun 2010, 17:40

Leuk verhaal, en ach, als je de bekeuring toch had gehad, had je er denk ik ook niet over gezeurd denk ik zo.
Noop, zeker niet tegen haar. Ze deed gewoon d'r werk en op een hele leuke, vriendelijke manier. Zie je niet veel meer... (helaas)

Had natuurlijk wel gebaald van die 100 euro boete. Maar goed, dat risico wist ik van te voren toen ik vanochtend toch maar met het kapje open ging rijden.

En heel misschien, maar dat had ik niet verwacht, zeggen ze dat je de auto "moet laten staan". En dan heb je dus wel een probleem...

Mark.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 02 jun 2010, 17:41

Haha gaaf verhaal! :banaan: :thumbup:

Zo'n X rated politie agente of gewoon een frisse verschijning?

markk

Bericht door markk » 02 jun 2010, 17:44

Tom Westendorp schreef:Haha gaaf verhaal! :banaan: :thumbup:
Zo'n X rated politie agente of gewoon een frisse verschijning?
Gewoon een leuke, frisse meid. Niets fout aan.

Mark.

JP

Bericht door JP » 02 jun 2010, 17:49

Lucky you... 8)

Misschien had ze het onderdeel 'botte boer' nog niet gehad op de politieschool.... :mrgreen:

Metchu

Bericht door Metchu » 02 jun 2010, 18:07

Volgens mij mag je tot 2 weken nadat de apk verlopen is, nog rijden zo'n beetje (gedoogd) en als je ook nog eens kan aantonen dat je een afspraak hebt is het helemaal koek en ei... dus geen probleem ;)

Metchu die wel vaker wagens had met verlopen apk

HansD

Bericht door HansD » 02 jun 2010, 18:15

Pics or it didn't happen :D

Mazzel gehad pik.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 02 jun 2010, 18:22

Of had je gewild dat ze JOUW toeter even ging controleren waar je vrouw bij was, Mark?

Mooi verhaal. :D

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 02 jun 2010, 18:42

mooi verhaal en zo kan je ook positive ervaringen hebben met de :police: :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 02 jun 2010, 18:52

leuk verhaal, scheelt ook dat jij gewoon deed (althans voor jou gewoon :wink: :mrgreen: )

:df:

@iko

Bericht door @iko » 02 jun 2010, 19:00

toch gek.
Met het checken van het kenteken zullen ze toch direct te zien krijgen dat de APK verlopen is, lijkt me.

Misschien vond ze jou wel echt een leuke, vriendelijke en aardige knul

Tom

Bericht door Tom » 02 jun 2010, 19:06

En ze dacht nog wel dat ze ooit op de motorkap van een porsche was genomen... :mrgreen:

Geelhoed

Bericht door Geelhoed » 02 jun 2010, 19:09

APK boetes gaan tegenwoordig gewoon via de database in veendam, komt vanzelf een envelop. :wink:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 02 jun 2010, 19:10

Robin schreef:Of had je gewild dat ze JOUW toeter even ging controleren waar je vrouw bij was, Mark?

lol :lol:

Stéphane

Bericht door Stéphane » 02 jun 2010, 19:17

Mooi verhaal, Mark :D

Zelf ook beetje zoiets gehad met parkeren. Ik was met bekenden in gesprek en had nog niet betaald. Kwamen 2 parkeermiepjes aan en die wilden een bekeuring uitschrijven. Snel even naar mijn auto, smart roadster, gerend om te zeggen dat ik nog zou gaan betalen. Dat ik dus ook net aangekomen was.

Beambte legt haar hand op de kofferklep aan de voorkant, CSI-style zullen we maar zeggen, en zegt triomfantelijk: "Nee, nee, de motor is koud! Dat wordt een boete."

Dus ik tegen haar: "Leg dan je hand maar even op de kofferklep aan de achterkant. Daar waar de motor ligt" Tomatenrood werd ze. Briljant :D

Bas_evo

Bericht door Bas_evo » 02 jun 2010, 19:20

leuk verhaal, soms heb je nog een goeie agent(e).

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 02 jun 2010, 19:24

Stéphane schreef:Mooi verhaal, Mark :D

Zelf ook beetje zoiets gehad met parkeren. Ik was met bekenden in gesprek en had nog niet betaald. Kwamen 2 parkeermiepjes aan en die wilden een bekeuring uitschrijven. Snel even naar mijn auto, smart roadster, gerend om te zeggen dat ik nog zou gaan betalen. Dat ik dus ook net aangekomen was.

Beambte legt haar hand op de kofferklep aan de voorkant, CSI-style zullen we maar zeggen, en zegt triomfantelijk: "Nee, nee, de motor is koud! Dat wordt een boete."

Dus ik tegen haar: "Leg dan je hand maar even op de kofferklep aan de achterkant. Daar waar de motor ligt" Tomatenrood werd ze. Briljant :D
Werkte het, of mocht je alsnog gaan betalen?

markk

Bericht door markk » 02 jun 2010, 19:28

Stéphane schreef:Mooi verhaal, Mark :D

* ROFLOL *
Briljant idd.

Mark.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 02 jun 2010, 19:54

Robin schreef:Of had je gewild dat ze JOUW toeter even ging controleren waar je vrouw bij was, Mark?

Dat wilde ik net zeggen :) Mocht je die boete toch gehad hebben en ze zou "open" staan voor betaling in natura :angel: ....

Oscar29

Bericht door Oscar29 » 02 jun 2010, 20:34

Geelhoed schreef:APK boetes gaan tegenwoordig gewoon via de database in veendam, komt vanzelf een envelop. :wink:
na 3 maanden krijg je de eerste pas :bag:

Niels v D

Bericht door Niels v D » 02 jun 2010, 21:22

Haha Oscar, het was ook meteen jouw naam die door m'n kop vloog toen ik dit draadje las :mrgreen:
Heb jij ondertussen al Apk?

Richardt.
Auto: BMW G21 330i M-Sport

Bericht door Richardt. » 02 jun 2010, 21:37

Positieve ervaringen met de politie mogen ook wel eens genoemd worden inderdaad :thumbup:

Plaats reactie