Verder was het plan om even iets op te halen in Haarlem (Schalkwijk) en daarna naar Weesp de sauna te pakken. Mooi weer, dus uiteraard met BoxsterS en kapje open. Yep zonder werkende toeter en met een paar dagen verlopen APK, maar goed soms doet een mens weleens iets wat niet mag.
Heerlijk genieten, totdat ik bij Weesp de snelweg afdeuk en aan het eind van de afrit door een politie motor wordt meegenomen naar een parkeerplaats. Alwaar een allervriendelijke jonge, frisse, blonde politie agente me uitlegt dat ze in opleiding is en bezig zijn met een algehele verkeerscontrole. Ze vraag kentekenbewijs, rijbewijs en gaat wat de verlichting, ruitenwissers e.d. controleren.
Dus ik denk, K*T straks vraagt ze of ik wil toeteren en komt ze erachter dat de APK vorige week is verlopen. Gaat me dus gewoon honderd euro kosten. Maar nee, nog niet in ieder geval.
Vervolgens:
- "mag de motorkap even open".
- Ik: "waar wil je naar kijken want de motor ligt achter de stoelen".
- "Oh, hihihi (verbaast), nou even bij de accu"
- Ik open kofferklep voor.
- "Hihihi, geen motor, wat grappig"
- "Yep", en ik wijs de accu aan.
- "Hmmm, ja ik moet toch echt even bij de motor kijken"
- Ik "Tsja die zit achter de stoelen en voor de achterwielen. Je kan erbij maar dan zijn we wel even 15 min. bezig. Wat wil je zien dan ?"
- "Nou ik wil het chassisnummer controleren"
- "Oh", en ik wijs haar het chassisnummer aan onder de geopende kofferklep
- "Nou alles in orde hoor. Leuke auto zeg. Mijn collega is nog even in het busje uw gegevens aan het controleren."
- Ik denk K*T, K*T, K*T, K*T...
- Duurt wat lang. Beetje "small talk" en uiteindelijk gaat ze navraag doen bij d'r collega die m'n rijbewijs heeft.
- Komt ze terug: "Vreemd, we konden eerst geen gegevens vinden maar heeft u 9 auto's ?"
- "Eh, Nee, 4 auto's, 3 motoren en 2 snorfietsen, dus er staan wel 9 kentekens op mijn naam.
- "Oh, is dat voor de handel ofzo ?"
- "Nee, gewoon een beetje doorgeslagen hobby en de spullen van m'n vrouw" (wijzend naar Anuska naast me)
- "Oh, ok, nou fijne dag verder. Lekker hoor zo'n cabrio in de zon. Veel plezier nog"

Fantastisch weer. Ik kwam toen ik wegreed niet meer bij....
Overigens niets ten nadele van de politie agente. Was echt een leuke, vriendelijke en aardige meid. En ze deed d'r best. Ze had enkel niet zoveel met techniek zoals een middenmotor in een BoxsterS... En ze vergat gewoon de toeter te controleren en even de papieren uit het hoesje te halen en de datum van het APK keuringsbewijs te controleren...

Mark.