Idd wel een goede voor jou René, de Z1 blijft zijn waarde zeker houden, wanneer je hem origineel houdt.Marcel van Meerbeek schreef:Nu je het zegt GTRene.....had van jou wel verwacht dat je er ooit eentje gehad zou hebben![]()
...
BMW Z1 draadje
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Joop schreef:Idd wel een goede voor jou René, de Z1 blijft zijn waarde zeker houden, wanneer je hem origineel houdt.Marcel van Meerbeek schreef:Nu je het zegt GTRene.....had van jou wel verwacht dat je er ooit eentje gehad zou hebben![]()
...

Maar zat meer te denken aan zo'n 460pk in zo'n ding, een gewichts verhouding van 1pk op rond de 2.6kg te krijgen...
Heb ook wel eens een leuke illustratie gezien van die brede gleuf achter, dat schijnt een soort (kom er niet op grrr) te zijn die de lucht gelijd en voor downforce zorgt 8) en een vlakke bodem....op zich mooie ingrediënten in een "klassieker"
Denk wel dat er ooit 1tje zal komen, zo'n ding vind ik al mooi sinds ie een concept was 8)
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Mari Oh Oh!
- Berichten: 3055
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:58
- Locatie: Assen
Die coupé had ik nog nooit gezien, ik ken alleen deze:
[img:420:219]http://www.carstyling.ru/resources/conc ... reak_1.jpg[/img]
[img:420:219]http://www.carstyling.ru/resources/conc ... reak_1.jpg[/img]
- Snipe
- Berichten: 12633
- Lid geworden op: 12 feb 2008, 20:08
- Locatie: Amsterdam
Re: BMW Z1 draadje
F*ck wat een geil ding!
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW Z1 draadje
ff schoppie voor de mooie Z1.
mij leek het wel leuk zo'n Z1 met een M3/M5 motor waar er een paar van zijn, maar een leuke V8 zou nog leuker zijn (persoonlijk)
en wat blijkt, der is sowieso iemand mee bezig...een Z1 met M5 V8
alleen slechts dit filmpje dus weet niet of die al klaar is en wat er bij kwam kijken.
net een draadje gevonden, zijn er dus nog mee bezig, helaas geen foto's...
mij leek het wel leuk zo'n Z1 met een M3/M5 motor waar er een paar van zijn, maar een leuke V8 zou nog leuker zijn (persoonlijk)
en wat blijkt, der is sowieso iemand mee bezig...een Z1 met M5 V8

net een draadje gevonden, zijn er dus nog mee bezig, helaas geen foto's...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW Z1 draadje
der was schijnbaar ook een AC Schnitzer uitvoering, of beter gezegd opgeleukt door...



- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
-
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 24 apr 2006, 00:04
Re:
Uuuh...ja, heb namelijk onlangs een Z1 aangeschaft.... :playcar:GTRene schreef:allen schreef:
hebben wij trouwens een member met Z1 op DF zitten?
- Knot
- Berichten: 40139
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW Z1 draadje
Heb je wel een uniek ding erbij zeg!
Die motor is alleen jammer, E30 325i blokje, maar je krijgt er zeker aandacht mee.
Die motor is alleen jammer, E30 325i blokje, maar je krijgt er zeker aandacht mee.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: Re:
Uuuh...ja, heb namelijk onlangs een Z1 aangeschaft.... :playcar:[/quote]m3e30_chris schreef:allen schreef:
hebben wij trouwens een member met Z1 op DF zitten?
ow? vertel...foto's

ik blijf ze uber vinden...
persoonlijk dan wel graag met M3/M5 R6 motor of V8 if possible

hardtop en dubbele uitlaat (wel goeie die de luchtstroom goed doet ivm ontwerp aldaar)
-
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 24 apr 2006, 00:04
Re: BMW Z1 draadje
Helaas vast een teleurstellend verhaal 
Betreft een volledig origineel exemplaar in traumschwarz.
Bijna 41K kn op de klok en geen enkele aanpassing tov hoe de auto in 1990 is uitgeleverd. Zelfs nog de 1e softtop en uitlaat ... sorry, kan het je niet spannender maken.

Betreft een volledig origineel exemplaar in traumschwarz.
Bijna 41K kn op de klok en geen enkele aanpassing tov hoe de auto in 1990 is uitgeleverd. Zelfs nog de 1e softtop en uitlaat ... sorry, kan het je niet spannender maken.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW Z1 draadje
m3e30_chris schreef:Helaas vast een teleurstellend verhaal
Betreft een volledig origineel exemplaar in traumschwarz.
Bijna 41K kn op de klok en geen enkele aanpassing tov hoe de auto in 1990 is uitgeleverd. Zelfs nog de 1e softtop en uitlaat ... sorry, kan het je niet spannender maken.


kleur staat me wel aan, en mooi dat ie nog zo puur is en met zo weinig km, dan ga je er ook niet snel mee prutsen.
wil nog steeds graag foto's zien als je hebt

-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 20 okt 2009, 17:36
Re: BMW Z1 draadje
Heb zelf 9 maanden een Z1 in bezit gehad de allerlaatste originele hollander FV-JX-50(type goedkeuring verviel op 1-1-1993)
Heel eerlijk????? Vond het helemaal niks,was weg van het model daarom gekocht maar het is echt geen rijders auto,en alle naden zijn bij elke 2 graden temp. verschil steeds anders erg storend.
Heel eerlijk????? Vond het helemaal niks,was weg van het model daarom gekocht maar het is echt geen rijders auto,en alle naden zijn bij elke 2 graden temp. verschil steeds anders erg storend.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW Z1 draadje
vreemd van die naden...komt dat doordat de verzinkte carrosserie uitzet maar de kunstof delen niet?herwinbmw schreef:Heb zelf 9 maanden een Z1 in bezit gehad de allerlaatste originele hollander FV-JX-50(type goedkeuring verviel op 1-1-1993)
Heel eerlijk????? Vond het helemaal niks,was weg van het model daarom gekocht maar het is echt geen rijders auto,en alle naden zijn bij elke 2 graden temp. verschil steeds anders erg storend.
heb dit nog nooit zo gehoord, maja ook weinig Z1 zo vermeld in bladen e.d.
maareuh hoezo geen rijders auto, alleen door de motor of is er meer?
kijk als ik ooit zo'n ding zou nemen dan zou er bv een dikke sportieve motor in komen en ander onderstel/wielen/banden/dempers en wellicht rubbers.
of het moet echt niet wat worden, dan gaat er een streep door dat idee wat ik ooit had

k'heb nog genoeg andere leuke auto's op de lijst

-
- Berichten: 237
- Lid geworden op: 24 apr 2006, 00:04
Re: BMW Z1 draadje
Daar kan ik gedeeltelijk in mee gaan. De sportieve capaciteiten zijn zeker niet denderend. Echter is de Z1 m.i. een prima auto om leuk mee te toeren. De 6 cilinder is nou ook niet bepaald een 'stakker'. Auto voelt wel enigszins breekbaar, wat weer aansluit op jouw verhaal omtrent de naden. Ook het interieur, softtop en de deuren zijn nogal gevoelig...herwinbmw schreef:Heel eerlijk????? Vond het helemaal niks,was weg van het model daarom gekocht maar het is echt geen rijders auto,en alle naden zijn bij elke 2 graden temp. verschil steeds anders erg storend.
De huidige vraagprijzen, ongevoeligheid voor roest, de looks en de waardevastheid waren voor mij voldoende interessant...
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW Z1 draadje
ik ni snap
nooit met zo'n ding gereden helaas, maar ff voorop stellen.
stel je zou zo'n prachtige auto kopen, de rubbers e.d. zijn vaak oud dus hup meteen overal wat stevig spul in en zeg een m3 motor er in plus goede remmen en schokdempers.
wat is dan jullie inschatting...zou het "probleem" van niet echt sportief qua huidige sport maatstaven blijven en blijft het een toer auto, of is het dan wellicht verholpen?
of zit het echt in de carros delen en of chassis...

nooit met zo'n ding gereden helaas, maar ff voorop stellen.
stel je zou zo'n prachtige auto kopen, de rubbers e.d. zijn vaak oud dus hup meteen overal wat stevig spul in en zeg een m3 motor er in plus goede remmen en schokdempers.
wat is dan jullie inschatting...zou het "probleem" van niet echt sportief qua huidige sport maatstaven blijven en blijft het een toer auto, of is het dan wellicht verholpen?
of zit het echt in de carros delen en of chassis...
-
- Berichten: 65
- Lid geworden op: 20 okt 2009, 17:36
Re: BMW Z1 draadje
kweet nie rij er eens mee en je voelt het.
ontwikkeling 1987-1988??? is alweer 22 jaar
ontwikkeling 1987-1988??? is alweer 22 jaar
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW Z1 draadje
ja oke, maar de techniek was z'n tijd ver vooruit toch?
en bv E30's komen ook uit die tijd.
hoe zit dat trouwens met het diff ophangpunt? 1 of 2 ophangpunten...
en bv E30's komen ook uit die tijd.
hoe zit dat trouwens met het diff ophangpunt? 1 of 2 ophangpunten...
- Brava
- Berichten: 860
- Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
- Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i
Re: BMW Z1 draadje
Sportief = vermogen?GTRene schreef:ik ni snap![]()
nooit met zo'n ding gereden helaas, maar ff voorop stellen.
stel je zou zo'n prachtige auto kopen, de rubbers e.d. zijn vaak oud dus hup meteen overal wat stevig spul in en zeg een m3 motor er in plus goede remmen en schokdempers.
wat is dan jullie inschatting...zou het "probleem" van niet echt sportief qua huidige sport maatstaven blijven en blijft het een toer auto, of is het dan wellicht verholpen?
of zit het echt in de carros delen en of chassis...
Zou jij ook in zeg een Ferrari 250 Lusso een Corvetteblok met compressor van 500+ pk leggen, moderne Brembo's, 50mm lager, verstelbare Koni's en 19 inch BBS?
Welk "probleem"?
Je moet auto's zien in het licht van de tijd. De 170pk van begin jaren '90 was misschien niet overbemeten maar voor toen méér dan acceptabel. Vergeet niet dat het gewoon het blok uit de x25i was.
Sportiviteit zit tussen je oren.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: BMW Z1 draadje
ik doel meer op, bv hoe is het chassis, ik weet nie beter dat het aardig stijf is van een Z1 uit verhalen?
en nee vermogen alleen is niet sportief, ik bedoel dus qua stijfheid zeg GT3 of Elise achtig...
hoe is de basis is die sterk/stijf/hard dat hard neem ik aan van niet, eerder soft...maar is ie makkelijk zeg circuit waardig te maken, beter dan een zeg e30 oid?
en nee vermogen alleen is niet sportief, ik bedoel dus qua stijfheid zeg GT3 of Elise achtig...
hoe is de basis is die sterk/stijf/hard dat hard neem ik aan van niet, eerder soft...maar is ie makkelijk zeg circuit waardig te maken, beter dan een zeg e30 oid?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 29 mei 2010, 20:39
Re: BMW Z1 draadje
Z1 standaard ligt erg strak op de weg alleen vertaalt de besturing dit niet echt direct door aan de bestuurder waardoor de auto erg vaag aanvoelt !
Dit is echter gemakkelijk te verhelpen door het plaatsen van een korter m3 stuurhuis en m3 draagarm rubbers, na deze modificaties stuurt zo'n Z1 geweldig, chassis is erg goed mede door de sublieme gewichtsverdeling.
Ben zelf echter nog een stukje verder gegaan om het geheel nog net iets dynamischer te maken,
onderstelletje omgebouwd naar e36 m3 met 5 gats naven ivm 18" wieljes, moton clubsport dempertjes met eibach veertjes en het geheel eens een keer goed uitgewogen !
Dit is echter gemakkelijk te verhelpen door het plaatsen van een korter m3 stuurhuis en m3 draagarm rubbers, na deze modificaties stuurt zo'n Z1 geweldig, chassis is erg goed mede door de sublieme gewichtsverdeling.
Ben zelf echter nog een stukje verder gegaan om het geheel nog net iets dynamischer te maken,
onderstelletje omgebouwd naar e36 m3 met 5 gats naven ivm 18" wieljes, moton clubsport dempertjes met eibach veertjes en het geheel eens een keer goed uitgewogen !
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: jvb, Marc Sierra, nielsdf en 10 gasten