BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40106
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Knot » 26 mei 2010, 15:46

Ik ga gewoon eerst lekker sturen, en als ik weer een paar duizend over heb dan ga ik langs Frits en mag hij wat verzinnen met inlaat en uitlaat, kan ie bij power plus testen en afstellen, laat ik lekker aan hem over.

Laat eerst die regenbui vanavond maar eens komen, kijken of het koppel erg goed genoeg in komt met driften...

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12605
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Downforce Hans » 26 mei 2010, 15:48

Gewoon zonder regen joh, gaat ook best :mrgreen:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40106
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Knot » 26 mei 2010, 15:50

Hij gaat best wel idd, maar trekt toch harder aan alle onderstelrubbertjes etc, doe het liever niet (meteen) te veel.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door GTRene » 26 mei 2010, 16:40

Knot schreef:Hij gaat best wel idd, maar trekt toch harder aan alle onderstelrubbertjes etc, doe het liever niet (meteen) te veel.
gelijk heb je :mrgreen: kan ook best zijn dat je een keer toe bent aan nwe rubbers, ik heb nog 1 blokrubber nieuw bij de dealer smudde liggen :D is van mij maar ligt daar in bewaring voor als iemand anders het nodig heeft, had er destijds 2 echter kon er maar 1 terug doen :'( waren anders dan ik nodig had.

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3893
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door markk » 26 mei 2010, 19:00

Misschien zeg ik iets heel raars maar je zo ook kunnen overwegen om de auto geheel standaard / origineel te maken / te houden

;-)

Mark.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40106
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Knot » 27 mei 2010, 08:51

Ze hebben ooit al een Eisenmann demper en DVD wisselaar geplaatst dus origineel is ie nooit gebleven.

Vind het ook veel geld maar andere headers gaat ie denkik wel echt mooi van grommen.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door GTRene » 27 mei 2010, 10:38

mmm nice indeed, en je hoeft geen aanpassingen te doen aan je computer, past ook op men Hartge motor, of ie in die carrosruimte past is weer een ander verhaal...eneuh best prijzig inderdaad, doch wel mooi en extra HP.

Afbeelding
BMW 5 Series (E39) - 5 Series (E39) 535, 540, M5 98-03

Years: 98 > 03


About Supersprint Manifold

Supersprint exhausts manifolds are a work of art. Their head flanges are CNC machined and made from heavy duty 7 to 12 mm thick steel and resistant to heat distortion.

Constructed from Stainless steel tubes (for Cat. equipped models), or chrome plated, heavy duty steel tubes with 1.5 mm wall thickness. Each pipe is mandrel bent with CNC bending machines.

The head tubes are perfectly mated to the engine exhaust ports for smooth gas flow. The Length and diameter are tuned to engine displacement and power band characteristics.

The joints between tubes are hand welded for quality. Slide-on type connections are machined to perfect tolerances for leak proof fitting.

An oxygen sensor is retained, where present in the OEM exhaust (no modification is needed to the engine management system).

Supersprint recommends the use of complete exhaust systems (header, center & rear muffler) to achieve the highest performance gains

The quality of a Supersprint exhaust system includes meeting sound and emissions restrictions. All Supersprint street legal systems meet the stringent requirements of TUV testing for quality, design, construction and sound emissions
http://www.dcdezign.com/cheap/85433/bmw ... 1.html#top

2.051,-gbp

ah, in DLD nog goedkoper 2.323,-euro

http://www.sportauspuff-billiger.de/art ... LHD--.html

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40106
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Knot » 27 mei 2010, 11:18

Frits zei ook zoiets, 2100 ex BTW, kwam nog een verloopt bij om de originele cats te gebruiken en wat uurtjes montage. Scheen wel te gaan omdat je buisje voor buisje omhoog kunt steken bij montage.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40106
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Knot » 27 mei 2010, 12:15

E36 3.2 lijkt wel snel van zn plek te komen..... maar dan sprint ik toch liever vanaf 50 in 2 of 100 in 3.


Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door GTRene » 27 mei 2010, 12:39

vaak is de lichte auto iets eerder op gang vanwege het gewicht, maar 1x opgang moeten ze toch weer toegeven op meer pk's.
en ja ik doe ook veel liever vanaf 50<>100km/u sprinten anders een behoorlijke aanslag op alles, bovendien is de marge daar zo klein dat je echt beide max grip en zelfde moment los moet gaan, anders moeilijk te zien.

gewoon een keer een echt rechte weg 2 ruime banen waar het rustig is en dan paar keer sprinten, dan weer weg naar elders anders bellen vaak mensen en komt wellicht politie terwijl er niks aan de hand is.

maar ook 2 camera mensen 1 bij het punt waar je vanaf 50 het gas in plompt en 1 waar de denkbeeldige streep/eindpunt zit.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40106
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Knot » 27 mei 2010, 13:02

En nog 2 onboard natuurlijk :)

Maareh, wat vinden we hiervan? Klinkt wel erg gaaf... maar aan de andere kant ook aso op een standaard straatbak misschien...

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7XCDDmNo ... re=related[/youtube]

Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5439
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Kasteel » 27 mei 2010, 13:16

Downforce Hans schreef:Ik zou downforce dennis is een pm sturen, die kan je een hoop vertellen over in en uitlaat lijnen en wat je kan winnen en wat niet.
Dan hoef je ook het wiel niet opnieuw niet uit te vinden.
Die verbruikscijfers liegen er niet om, wat is mijn auto dan (relatief) zuinig.

Grtz,Hanz06 :wink:
Geluid van auto van Dennis was wel spot-on perfect en voor tot achter compleet, de vermogenswinst was een leuke extra ;).

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door GTRene » 27 mei 2010, 13:19

mooi speelgoed.
persoonlijk zou ik een ander kleurtje nemen :mrgreen: minder opvallend, dan heb je een leuke wolf in schaapskleren.

jou geluid zou ik niks/weinig aan doen, hooguit die supersprint headers en om het geluid in auto ook beter aanwezig te krijgen 2 open filters en eventueel her en der wat sound isolatie weghalen dan kun je binnen in je kar ook genieten zonder hetzelfde effect (binnenin) maar een aso herrie van buiten omdat je het alleen daar harder laat klinken om ook binnenin wat te horen.

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40106
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Knot » 27 mei 2010, 13:43

Dat is mijn auto nog redelijk braaf kwa kleur idd.

Geluid in de auto is prima hoor, als je het dakje maar open zet.

Headers ga ik voor sparen... snurkie moet eerst weer een beetje vol.

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door M@rcel » 27 mei 2010, 14:45

Lees het nu pas Rody, gaaf dat je hem hebt overgenomen.

Mobile.de maar weer eens afstruinen...

Gebruikersavatar
Downforce Hans
Berichten: 12605
Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
Locatie: Waterloo

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Downforce Hans » 27 mei 2010, 19:22

Als je dat aan headers uit gaat geven, ben je gek als je het comlete systeem van Dennis niet koopt.

Grtz,Hanz06

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40106
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Knot » 27 mei 2010, 19:38

Aan de ene kant wel... maar ik vind dat geluid weer net wat te extreem, wil ook geen x-pipe & headers, wil 1 van de 2....

Maargoed, we zullen zien.

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door ErikS » 27 mei 2010, 21:33

Knot schreef:Aan de ene kant wel... maar ik vind dat geluid weer net wat te extreem, wil ook geen x-pipe & headers, wil 1 van de 2....

Maargoed, we zullen zien.
Koop dat systeem nou maar, levert toch z'n geld wel weer op! :mrgreen: :banaan:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40106
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Knot » 28 mei 2010, 08:09

Eerst ff zo genieten nog joh, je moet ook weten hoe zo'n auto het standaard doen, even een paar duizend ervaring opbouwen.

Gister met de 328i naar werk, even back2basics, moest ook de roadhog banden eraf laten draaien en re50a's erop etc. Niet verkeerd hoor die 193pk maar verbaasde me erover dat de 328i met standaard uitlaat eigenlijk minstens net zo stil is als de M5 met eisenmann en dat dubbelglas etc.

Vanochtend de M5 weer gestart, netjes warmgereden en bij opdraaien van de N11 was het ff mooi, zat een vertegenwoordiger typje voor me, zonnebrilletje op, apepakkie aan... in zn audi a5 2.0 tfsi. Met de 328i had ik respect voor die motoren, die waren gewoon echt sneller door de turboopzet. Nu geven ze zich echter snel gewonnen. Invoegen in 2, even door het koppel heen voor de A5, en toen meneer in zn 3 van 3000 naar 5000 had doorgehaald wist ie wel zeker dat ik niet alleen het bumperpakket genomen had 8)

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28496
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Martijn_bmw » 28 mei 2010, 09:07

Knot schreef:Vanochtend de M5 weer gestart, netjes warmgereden en bij opdraaien van de N11 was het ff mooi, zat een vertegenwoordiger typje voor me, zonnebrilletje op, apepakkie aan... in zn audi a5 2.0 tfsi. Met de 328i had ik respect voor die motoren, die waren gewoon echt sneller door de turboopzet. Nu geven ze zich echter snel gewonnen. Invoegen in 2, even door het koppel heen voor de A5, en toen meneer in zn 3 van 3000 naar 5000 had doorgehaald wist ie wel zeker dat ik niet alleen het bumperpakket genomen had 8)
dat zijn inderdaad gave dingen :lol: :df:

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Erik K. » 28 mei 2010, 10:01

:mrgreen:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door GTRene » 28 mei 2010, 10:43

:beer:

M@rcel
Berichten: 4820
Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
Locatie: Den Haag

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door M@rcel » 28 mei 2010, 11:53

lol@alleen bumperpakket :mrgreen:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40106
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Knot » 28 mei 2010, 13:04

Ja, je maakt nog eens wat mee... maar nu nog de waardige sprintjes. Vanavond ga ik nog eens een uurtje sturen, stoplichtjes pakken, kijken of er wat mee wil.

Kwam net deze weer tegen.. "Business man's expres".. hoe durven ze!


Gebruikersavatar
Stefan van Elst
Berichten: 556
Lid geworden op: 03 mar 2008, 14:15
Locatie: Heesch

Re: BMW E39 M5 sedan

Bericht door Stefan van Elst » 28 mei 2010, 13:20

Vanavond ga ik nog eens een uurtje sturen, stoplichtjes pakken, kijken of er wat mee wil.
Komt me bekend voor.
Dat heb ik ook heel vaak gedaan met de Supra en de MR2, maar zelden kwam er iets leuks naast me staan bij de stoplichten.
Behalve als de motor nog koud was, of als ik met de bestelbus van het werk was... :bag:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: bartb, De fiscalist, Godspeed, Martin*, yorick, Zed240 en 6 gasten