BMW E39 M5 [Goede herinneringen...]
- Knot
Re: BMW E39 M5 sedan
Ik ga gewoon eerst lekker sturen, en als ik weer een paar duizend over heb dan ga ik langs Frits en mag hij wat verzinnen met inlaat en uitlaat, kan ie bij power plus testen en afstellen, laat ik lekker aan hem over.
Laat eerst die regenbui vanavond maar eens komen, kijken of het koppel erg goed genoeg in komt met driften...
Laat eerst die regenbui vanavond maar eens komen, kijken of het koppel erg goed genoeg in komt met driften...
- Downforce Hans
Gewoon zonder regen joh, gaat ook best 

- Knot
Hij gaat best wel idd, maar trekt toch harder aan alle onderstelrubbertjes etc, doe het liever niet (meteen) te veel.
- GTRene
gelijk heb jeKnot schreef:Hij gaat best wel idd, maar trekt toch harder aan alle onderstelrubbertjes etc, doe het liever niet (meteen) te veel.

- markk
Misschien zeg ik iets heel raars maar je zo ook kunnen overwegen om de auto geheel standaard / origineel te maken / te houden

Mark.

Mark.
- Knot
Ze hebben ooit al een Eisenmann demper en DVD wisselaar geplaatst dus origineel is ie nooit gebleven.
Vind het ook veel geld maar andere headers gaat ie denkik wel echt mooi van grommen.
Vind het ook veel geld maar andere headers gaat ie denkik wel echt mooi van grommen.
- GTRene
mmm nice indeed, en je hoeft geen aanpassingen te doen aan je computer, past ook op men Hartge motor, of ie in die carrosruimte past is weer een ander verhaal...eneuh best prijzig inderdaad, doch wel mooi en extra HP.

2.051,-gbp
ah, in DLD nog goedkoper 2.323,-euro
http://www.sportauspuff-billiger.de/art ... LHD--.html
BMW 5 Series (E39) - 5 Series (E39) 535, 540, M5 98-03
Years: 98 > 03
About Supersprint Manifold
Supersprint exhausts manifolds are a work of art. Their head flanges are CNC machined and made from heavy duty 7 to 12 mm thick steel and resistant to heat distortion.
Constructed from Stainless steel tubes (for Cat. equipped models), or chrome plated, heavy duty steel tubes with 1.5 mm wall thickness. Each pipe is mandrel bent with CNC bending machines.
The head tubes are perfectly mated to the engine exhaust ports for smooth gas flow. The Length and diameter are tuned to engine displacement and power band characteristics.
The joints between tubes are hand welded for quality. Slide-on type connections are machined to perfect tolerances for leak proof fitting.
http://www.dcdezign.com/cheap/85433/bmw ... 1.html#topAn oxygen sensor is retained, where present in the OEM exhaust (no modification is needed to the engine management system).
Supersprint recommends the use of complete exhaust systems (header, center & rear muffler) to achieve the highest performance gains
The quality of a Supersprint exhaust system includes meeting sound and emissions restrictions. All Supersprint street legal systems meet the stringent requirements of TUV testing for quality, design, construction and sound emissions
2.051,-gbp
ah, in DLD nog goedkoper 2.323,-euro
http://www.sportauspuff-billiger.de/art ... LHD--.html
- Knot
Frits zei ook zoiets, 2100 ex BTW, kwam nog een verloopt bij om de originele cats te gebruiken en wat uurtjes montage. Scheen wel te gaan omdat je buisje voor buisje omhoog kunt steken bij montage.
- Knot
E36 3.2 lijkt wel snel van zn plek te komen..... maar dan sprint ik toch liever vanaf 50 in 2 of 100 in 3.
- GTRene
vaak is de lichte auto iets eerder op gang vanwege het gewicht, maar 1x opgang moeten ze toch weer toegeven op meer pk's.
en ja ik doe ook veel liever vanaf 50<>100km/u sprinten anders een behoorlijke aanslag op alles, bovendien is de marge daar zo klein dat je echt beide max grip en zelfde moment los moet gaan, anders moeilijk te zien.
gewoon een keer een echt rechte weg 2 ruime banen waar het rustig is en dan paar keer sprinten, dan weer weg naar elders anders bellen vaak mensen en komt wellicht politie terwijl er niks aan de hand is.
maar ook 2 camera mensen 1 bij het punt waar je vanaf 50 het gas in plompt en 1 waar de denkbeeldige streep/eindpunt zit.
en ja ik doe ook veel liever vanaf 50<>100km/u sprinten anders een behoorlijke aanslag op alles, bovendien is de marge daar zo klein dat je echt beide max grip en zelfde moment los moet gaan, anders moeilijk te zien.
gewoon een keer een echt rechte weg 2 ruime banen waar het rustig is en dan paar keer sprinten, dan weer weg naar elders anders bellen vaak mensen en komt wellicht politie terwijl er niks aan de hand is.
maar ook 2 camera mensen 1 bij het punt waar je vanaf 50 het gas in plompt en 1 waar de denkbeeldige streep/eindpunt zit.
- Knot
En nog 2 onboard natuurlijk 
Maareh, wat vinden we hiervan? Klinkt wel erg gaaf... maar aan de andere kant ook aso op een standaard straatbak misschien...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7XCDDmNo ... re=related[/youtube]

Maareh, wat vinden we hiervan? Klinkt wel erg gaaf... maar aan de andere kant ook aso op een standaard straatbak misschien...
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=7XCDDmNo ... re=related[/youtube]
- Kasteel
Geluid van auto van Dennis was wel spot-on perfect en voor tot achter compleet, de vermogenswinst was een leuke extraDownforce Hans schreef:Ik zou downforce dennis is een pm sturen, die kan je een hoop vertellen over in en uitlaat lijnen en wat je kan winnen en wat niet.
Dan hoef je ook het wiel niet opnieuw niet uit te vinden.
Die verbruikscijfers liegen er niet om, wat is mijn auto dan (relatief) zuinig.
Grtz,Hanz06

- GTRene
mooi speelgoed.
persoonlijk zou ik een ander kleurtje nemen
minder opvallend, dan heb je een leuke wolf in schaapskleren.
jou geluid zou ik niks/weinig aan doen, hooguit die supersprint headers en om het geluid in auto ook beter aanwezig te krijgen 2 open filters en eventueel her en der wat sound isolatie weghalen dan kun je binnen in je kar ook genieten zonder hetzelfde effect (binnenin) maar een aso herrie van buiten omdat je het alleen daar harder laat klinken om ook binnenin wat te horen.
persoonlijk zou ik een ander kleurtje nemen

jou geluid zou ik niks/weinig aan doen, hooguit die supersprint headers en om het geluid in auto ook beter aanwezig te krijgen 2 open filters en eventueel her en der wat sound isolatie weghalen dan kun je binnen in je kar ook genieten zonder hetzelfde effect (binnenin) maar een aso herrie van buiten omdat je het alleen daar harder laat klinken om ook binnenin wat te horen.
- Knot
Dat is mijn auto nog redelijk braaf kwa kleur idd.
Geluid in de auto is prima hoor, als je het dakje maar open zet.
Headers ga ik voor sparen... snurkie moet eerst weer een beetje vol.
Geluid in de auto is prima hoor, als je het dakje maar open zet.
Headers ga ik voor sparen... snurkie moet eerst weer een beetje vol.
-
Lees het nu pas Rody, gaaf dat je hem hebt overgenomen.
Mobile.de maar weer eens afstruinen...
Mobile.de maar weer eens afstruinen...
- Downforce Hans
Als je dat aan headers uit gaat geven, ben je gek als je het comlete systeem van Dennis niet koopt.
Grtz,Hanz06
Grtz,Hanz06
- Knot
Aan de ene kant wel... maar ik vind dat geluid weer net wat te extreem, wil ook geen x-pipe & headers, wil 1 van de 2....
Maargoed, we zullen zien.
-
Koop dat systeem nou maar, levert toch z'n geld wel weer op!Knot schreef:Aan de ene kant wel... maar ik vind dat geluid weer net wat te extreem, wil ook geen x-pipe & headers, wil 1 van de 2....

- Knot
Eerst ff zo genieten nog joh, je moet ook weten hoe zo'n auto het standaard doen, even een paar duizend ervaring opbouwen.
Gister met de 328i naar werk, even back2basics, moest ook de roadhog banden eraf laten draaien en re50a's erop etc. Niet verkeerd hoor die 193pk maar verbaasde me erover dat de 328i met standaard uitlaat eigenlijk minstens net zo stil is als de M5 met eisenmann en dat dubbelglas etc.
Vanochtend de M5 weer gestart, netjes warmgereden en bij opdraaien van de N11 was het ff mooi, zat een vertegenwoordiger typje voor me, zonnebrilletje op, apepakkie aan... in zn audi a5 2.0 tfsi. Met de 328i had ik respect voor die motoren, die waren gewoon echt sneller door de turboopzet. Nu geven ze zich echter snel gewonnen. Invoegen in 2, even door het koppel heen voor de A5, en toen meneer in zn 3 van 3000 naar 5000 had doorgehaald wist ie wel zeker dat ik niet alleen het bumperpakket genomen had 8)
Gister met de 328i naar werk, even back2basics, moest ook de roadhog banden eraf laten draaien en re50a's erop etc. Niet verkeerd hoor die 193pk maar verbaasde me erover dat de 328i met standaard uitlaat eigenlijk minstens net zo stil is als de M5 met eisenmann en dat dubbelglas etc.
Vanochtend de M5 weer gestart, netjes warmgereden en bij opdraaien van de N11 was het ff mooi, zat een vertegenwoordiger typje voor me, zonnebrilletje op, apepakkie aan... in zn audi a5 2.0 tfsi. Met de 328i had ik respect voor die motoren, die waren gewoon echt sneller door de turboopzet. Nu geven ze zich echter snel gewonnen. Invoegen in 2, even door het koppel heen voor de A5, en toen meneer in zn 3 van 3000 naar 5000 had doorgehaald wist ie wel zeker dat ik niet alleen het bumperpakket genomen had 8)
- Martijn_bmw
dat zijn inderdaad gave dingenKnot schreef:Vanochtend de M5 weer gestart, netjes warmgereden en bij opdraaien van de N11 was het ff mooi, zat een vertegenwoordiger typje voor me, zonnebrilletje op, apepakkie aan... in zn audi a5 2.0 tfsi. Met de 328i had ik respect voor die motoren, die waren gewoon echt sneller door de turboopzet. Nu geven ze zich echter snel gewonnen. Invoegen in 2, even door het koppel heen voor de A5, en toen meneer in zn 3 van 3000 naar 5000 had doorgehaald wist ie wel zeker dat ik niet alleen het bumperpakket genomen had 8)

-
lol@alleen bumperpakket 

- Knot
Ja, je maakt nog eens wat mee... maar nu nog de waardige sprintjes. Vanavond ga ik nog eens een uurtje sturen, stoplichtjes pakken, kijken of er wat mee wil.
Kwam net deze weer tegen.. "Business man's expres".. hoe durven ze!
Kwam net deze weer tegen.. "Business man's expres".. hoe durven ze!
- Stefan van Elst
Komt me bekend voor.Vanavond ga ik nog eens een uurtje sturen, stoplichtjes pakken, kijken of er wat mee wil.
Dat heb ik ook heel vaak gedaan met de Supra en de MR2, maar zelden kwam er iets leuks naast me staan bij de stoplichten.
Behalve als de motor nog koud was, of als ik met de bestelbus van het werk was...