Snipe schreef:Van het start-/stopsysteem heb ik geen last gehad. Op 1 keer na, toen sloeg de auto niet aan en moest ik hem opnieuw starten door de sleutel eruit te halen, er weer in te doen en op de startknop te drukken. Ik had 'm toen al uit de versnelling vlak voor de auto helemaal stilstond en direct daarop sprong het stoplicht weer op groen. De auto sloeg toen al af voordat ik stilstond, maar startte niet toen ik (ook nog licht rollend) de koppeling weer intrapte en 'm weer in 1 zette.
Los daarvan viel me op dat het start-/stopsysteem in veel gevallen niet stopte. Vaak blijft de motor gewoon lopen als je voor het stoplicht staat. Los van dat ene incidentje vond ik het totaal niet storend.
Dat deed mijn 118d ook wel, komt volgensmij om de accu te ontlasten. Als je airco + radio etc. allemaal aan hebt start hij ook weer eerder, je moet natuurlijk niet met een lege accu komen te staan..
Ik had er toen geen last van, werkte perfect, hoewel de wagen van mij altijd wel mag blijven draaien maar goed.