Fotografie
- Ravin ///M
Re: Fotografie
Hmmm... zoe goed als je vorige serie foto's waren... 
- dvh
Nee bij lange na niet.
Maar deze zijn ook niet echt gemaakt om fotografisch een mooie artestieke foto te krijgen
Gewoon auto piccies
Maar deze zijn ook niet echt gemaakt om fotografisch een mooie artestieke foto te krijgen
Gewoon auto piccies
- Ravin ///M
Dan zeg ik 'ontopic plz.'
.
- Robin Hartog
Zo, gisteren via Marktplaats een setje gekocht om draadloos te flitsen. Voor het bizarre bedrag van welgeteld 25 euro.
Het merk doet er niet toe
het werkt iig!
Vanmiddag mee spelen tijdens een soort van photoshoot voor een muziekbandje. (Tevens vrienden)
Vanmiddag mee spelen tijdens een soort van photoshoot voor een muziekbandje. (Tevens vrienden)
- markk
Welke is leuker, de full-color of de sepia ? (+ waarom)
Vind ze zelf beiden wel wat hebben en kan niet kiezen...

Mark.
Vind ze zelf beiden wel wat hebben en kan niet kiezen...
Mark.
- Jurriuit
Full color vind ik leuker. Bij die sepia foto krijg ik zo'n rouwkaarten idee.
- Robin Hartog
Ik zou zeggen; full color en dan de kleurtjes nog wat kleuriger maken.
Maar aan de andere kant is sepia/zwart-wit met wat meer contrast ook leuk.
Heeft allebei/drie wel z'n charmes.
Vandaag die photoshoot gehad; ging wel lekker. Foto's zijn, voor zover ik nu heb gezien ook goed genoeg gelukt, maar moet nog wel veel leren. Maar flitsen is wel echt leuk.
Zal binnenkort eens wat plaatsen van de shoot.
Maar aan de andere kant is sepia/zwart-wit met wat meer contrast ook leuk.
Heeft allebei/drie wel z'n charmes.
Vandaag die photoshoot gehad; ging wel lekker. Foto's zijn, voor zover ik nu heb gezien ook goed genoeg gelukt, maar moet nog wel veel leren. Maar flitsen is wel echt leuk.
Zal binnenkort eens wat plaatsen van de shoot.
- Ravin ///M
Kleur is mooier vanwege het contrast op deze foto,
alleen zou ik de kleurintensiteit vergroten. Mooie foto!
alleen zou ik de kleurintensiteit vergroten. Mooie foto!
- Jurriuit
Even een half offtopic vraagje: Mijn oog is gevallen op een Nikon coolpix S3000 camera. Iemand enig idee of dat een beetje fatsoenlijke foto's maakt?
http://tweakers.net/pricewatch/252861/n ... l#tab:info
http://tweakers.net/pricewatch/252861/n ... l#tab:info
- Joop
Van het weekend even zitten experimenteren met lage scherptediepte in de foto's...
Vandaar een paar fleurige foto's bij moeders thuis...:

...die laatste had iets dieper mogen zijn; zodat die eerste bloem toch geheel scherp zou zijn...
Vandaar een paar fleurige foto's bij moeders thuis...:
...die laatste had iets dieper mogen zijn; zodat die eerste bloem toch geheel scherp zou zijn...
- markk
@Joop: Die met die madeliefjes (witte bloemen, geel hart zijn toch madeliefjes ?...) vind ik echt super !
Mark.
Mark.
-
Xave30
Nrs. 4 & 7
- Mack
Commentaar is welkom - ik vind hem persoonlijk wel geslaagd

- Mark Nauta
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Ik vind hem wat aan de scheve kant. Raam niet omhoog, hekken en palen in de achtergrond storen. Kleur is wel mooi, maar ik ben niet kapot van de foto.
- Robin Hartog
Eens met Mark Nauta.
Even een camera vraagje... Ik heb nu een Canon 350D en hoewel het een heerlijke camera is, loop ik toch wel tegen de ISO beperkingen aan van deze cam. Aangezien ik tegenwoordig erg veel los uit de hand in donkere situaties fotografeer (feestjes, etc.) moet ik de ISO omhoog gooien. De 350D is opzich redelijk prima te doen voor ISO 800, 1600 durf ik eigenlijk nooit te gebruiken... Ik zit te kijken naar een 40D (ook omdat die wat groter is, lekkerder in de hand liggend dus). Maar ook met een schuin oog naar een 50D. Kan iemand mij vertellen of het verschil tussen een 40D en 350D qua high-ISO prestaties groot is? Of dat ik het verschil pas echt ga merken bij een 50D?
Even een camera vraagje... Ik heb nu een Canon 350D en hoewel het een heerlijke camera is, loop ik toch wel tegen de ISO beperkingen aan van deze cam. Aangezien ik tegenwoordig erg veel los uit de hand in donkere situaties fotografeer (feestjes, etc.) moet ik de ISO omhoog gooien. De 350D is opzich redelijk prima te doen voor ISO 800, 1600 durf ik eigenlijk nooit te gebruiken... Ik zit te kijken naar een 40D (ook omdat die wat groter is, lekkerder in de hand liggend dus). Maar ook met een schuin oog naar een 50D. Kan iemand mij vertellen of het verschil tussen een 40D en 350D qua high-ISO prestaties groot is? Of dat ik het verschil pas echt ga merken bij een 50D?
-
MartijnS
Bloem in kleur vind ik mooier Markk.
Bloemetjes van Joop vind ik niet zo boeiend, ook rare kleuren, beetje grijsachtig.
Foto van de Mustang vind ik op zich wel prima, maar heeft wel wat storende elementen op de achtergrond ja.
Zelf inmiddels alweer een paar rally's gefotografeerd
1.
2.
3.
4.
5.
Bloemetjes van Joop vind ik niet zo boeiend, ook rare kleuren, beetje grijsachtig.
Foto van de Mustang vind ik op zich wel prima, maar heeft wel wat storende elementen op de achtergrond ja.
Zelf inmiddels alweer een paar rally's gefotografeerd
1.
2.
3.
4.
5.
- markk
Fantastisch die rallye foto's. Moet ik toch ook een keer gaan doen met die stofwolken en felle kleuren...
Mark.
Mark.
- Jurriuit
Rallyefoto:markk schreef:Fantastisch die rallye foto's.
Mark.
-
Xave30
^^^
@ MartijnS - Nrs. 1 & 4 = wow
@ MartijnS - Nrs. 1 & 4 = wow
- KW
Afgelopen zaterdag en zondag @ Nürburgring geweest. Zondagmiddag bij de buitenkant van de Karussell en buitenbocht van Eschbach gestaan. Voor het eerst eens wat kunnen oefenen met 'panning' shots (zo heet dat toch?). Totaal geen ervaring mee, en erg moeilijk om met een compactcam (Powershot S3-IS) de auto met de juiste snelheid te volgen in de bocht.
Heb cam ingesteld op handmatige sluitertijd (1/160 tot 1:200), zodanig dat het automatische diafragma net niet buiten z'n bereik kwam (f8.0). Sommige pics toch nog wat overbelicht maar het was ook erg moeilijk met felle zon en donkere schaduwen.
Een kleine selectie staat in het Norschleife topic
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 64#p617264
En 1 vind ik wel echt zo gaaf dat ik hem hier ook wil posten :banaan:

Heb cam ingesteld op handmatige sluitertijd (1/160 tot 1:200), zodanig dat het automatische diafragma net niet buiten z'n bereik kwam (f8.0). Sommige pics toch nog wat overbelicht maar het was ook erg moeilijk met felle zon en donkere schaduwen.
Een kleine selectie staat in het Norschleife topic
http://www.driving-fun.com/forum/viewto ... 64#p617264
En 1 vind ik wel echt zo gaaf dat ik hem hier ook wil posten :banaan:
- Robin Hartog
Snelheid zit er goed in, maar waar is 'ie scherp?
Maar ik vind het wel lastig pannen met een niet-dSLR. Het zal wel mogelijk zijn, maar het is wel lastiger vind ik.
- Ravin ///M
Hij is idd niet scherp en de kleuren zouden voor het mooie
ook nog bewerkt mogen worden, maar dit zijn wel gave foto's
als het object scherp in focus is.
ook nog bewerkt mogen worden, maar dit zijn wel gave foto's
als het object scherp in focus is.
- KW
Ja ik weet het, maar voor een eerste dagje klooien met erg snelle panningshots vind ik dit zeker niet slecht 
En dit zijn allemaal idd onbewerkte foto's.
En dit zijn allemaal idd onbewerkte foto's.
-
Luuk
Onscherp, overbelicht en lelijke kleuren. Nee die doet 'm niet voor mij! 
- daNpy
Veel van de huidige compact cameras hebben geen zoekertje meer. Hierdoor is het inderdaad lastig een panning shot te maken.
Mijn Powershot A75 had dat echter wel en daar heb ik ook regelmatig een bewegend object (scherp) op een bewogen achtergrond gekregen (voorbeeld)
Het is mogelijk, maar wel lastiger. Met een DSLR kun je meer spelen scherptediepte, waardoor het makkelijker wordt de achtergrond onscherp te krijgen, maar juist weer moeilijker om het object scherp te krijgen imo.
Mijn Powershot A75 had dat echter wel en daar heb ik ook regelmatig een bewegend object (scherp) op een bewogen achtergrond gekregen (voorbeeld)
Het is mogelijk, maar wel lastiger. Met een DSLR kun je meer spelen scherptediepte, waardoor het makkelijker wordt de achtergrond onscherp te krijgen, maar juist weer moeilijker om het object scherp te krijgen imo.