Erik K. schreef:Maar vertel je ervaring eens wat uitgebreider!
Niels had mij gevraagd om mee te gaan om z'n nieuwe gezinscontainer op te halen in Hamburg, omdat ik in de buurt woon, aardig Duits spreek en het geen ramp vind om in een M3 van Hamburg naar Groningen te rijden. 8) Op de terugweg was het 1 en al Baustelle, overal max 80/100/120 tot na Oldenburg. Daarna wat onbegrensde stukken, maar het was rond een uur of 5 's avonds, dus vrij druk op de weg. Ik ben nog altijd van mening dat je andermans spullen netjes dient te behandelen, dus bleef met 160 oid achter Niels in z'n nieuwe V70 hangen.
Op een gegeven moment gingen we bij Westerstede van de Autobahn af om even een Schnitzel te eten. Onder het eten gaf Niels aan verbaasd te zijn dat ik niet even een Oettinger/ABT-Audi A4 opduwde, waarop ik aangaf braaf te willen doen in zijn auto. Niels gaf echter aan dattie het geen probleem vond als ik em ff flink opentrok... 8)
Na het diner draaiden we de Autobahn weer op en zag ik in een 120-stuk een witte E91 aanhaken met Performance voorbumper, ik vermoedde een 335i. Bij het naderen van het einde-120-bord ging ik er dus even goed voor zitten, airco op een voor mij prettige stand, stoel nog ietsje meer rechtop en alvast terug naar 4... meteen bij dat bord kwam die Duitser me voorbij en zag ik dat het een 335d was, dus meteen vol op het gas er achteraan! Die Duitser was druk aan het seinen en knipperen naar voorliggers, dus ik kon er op gepaste afstand makkelijk achteraan vliegen, een paar keer piekend bij zo'n 260 op de teller in z'n 5.
Op de heenweg was het druk genoeg om niet harder dan 200 te kunnen rijden, waarbij Niels al aan had gegeven niet te weten of z'n auto nog van de begrenzer voorzien was. In de buurt van Brinkum, net voor Leer, is de A28 vrij recht en was het ineens vrij rustig, dus toen die Duitser in z'n 335d naar rechts ging kon ik vol doorhalen... bij 270 in z'n 5, wat volgens mij de max is voor een begrensde M3, schakelde ik door naar 6 en kon het gas voor een paar km plat op de vloer... bij zo'n 285 op de teller werd het weer drukker en besloot ik dat het wel gek genoeg was, dus begaf ik me weer op de rechter rijbaan om Niels de kans te geven om in te lopen en om wat adrenaline af te bouwen.
Naar mijn gevoel was de koek nog niet op bij die 285, en kijkend naar jouw M3 is het niet onmogelijk dattie nog harder loopt. Ik vraag me wel af wat de GT-spoilers voor invloed hebben qua aerodynamica. Er hing wel een Tom Tom aan de voorruit, maar ik was iets te druk met sturen en opletten om daar naar te kunnen kijken. Zit er niet een verborgen menu met 'hoogste snelheid ooit' in?