De M3 bevalt op zich heel erg goed. Van de winter de accu eens leeg gehad na een maand stilstaan ofzo maar voor de rest tot op heden probleemloos. Ook begin ik wat aan het ontwerp te wennen al haalt ie het niet bij een Z3 coupe natuurlijk. Lelijk vind ik em al lang niet meerErik dB schreef:**kaapt draadje even**
Hoe bevalt ie eigenlijk Niels?
Kun je dit echt zo 'plat' opvatten?Tristan schreef:Meer vermogen in hogere toeren = hogere topsnelheid.
Maar daar is natuurlijk eigenlijk alles al mee gezegd.Tristan schreef:topsnelheid heeft veel factoren die met zich meebrengen
Het benodigde vermogen om de luchtweerstand te overwinnen is 1/2*Cw*frontaal oppervlak*luchtdichtheid(+/- 1,3)*V^3Niels schreef:Vermogen is kracht die nodig is om een afgelegde weg per tijdseenheid af te leggen en daarmee direkt gerelateerd aan topsnelheid (gaat immers om afgelegde weg per tijdseenheid). D.w.z. eenzelfde auto met twee verschillende motoren (diesel vs. benzine) met wel hetzelfde vermogen hebben een nagenoeg even hoge topsnelheid.
Onafhankelijk van het type en model auto hangt topsnelheid ook af van luchtweerstand x frontoppervlak en zaken zoals eindoverbrenging en vermogenskromme van de auto.
Maar vrij gemakkelijk 285 halen in een ouwe M3 vind ik zo gek nog niet
Dat was toch al bekend? Zelf met motorische tuning delft een 335d touring het onderspitMartijn Koevoets schreef:Ik kan inmiddels bevestigen dat de auto niet van een begrenzer voorzien lijkt te zijn... oh, en dat een 335d touring met (optische) Performance-goodies het onderspit delft op hoge snelheid.
Wat wil je hiermee zeggen? Ik snap niet echt wat je bedoeltNiels v D schreef: Het benodigde vermogen om de luchtweerstand te overwinnen is 1/2*Cw*frontaal oppervlak*luchtdichtheid(+/- 1,3)*V^3
Dus de snelheid speelt een veel belangrijkere rol dan de andere zaken, vandaar dat inderdaad topsnelheden nooit zover uit elkaar liggen.
Niels had mij gevraagd om mee te gaan om z'n nieuwe gezinscontainer op te halen in Hamburg, omdat ik in de buurt woon, aardig Duits spreek en het geen ramp vind om in een M3 van Hamburg naar Groningen te rijden. 8) Op de terugweg was het 1 en al Baustelle, overal max 80/100/120 tot na Oldenburg. Daarna wat onbegrensde stukken, maar het was rond een uur of 5 's avonds, dus vrij druk op de weg. Ik ben nog altijd van mening dat je andermans spullen netjes dient te behandelen, dus bleef met 160 oid achter Niels in z'n nieuwe V70 hangen.Erik K. schreef:Maar vertel je ervaring eens wat uitgebreider!
Let met name op die "tot de macht 3" bij de snelheid (V). Wil je de snelheid dus om hoog brengen dan heb je meteen veel meer vermogen nodig.Roman S. schreef:Wat wil je hiermee zeggen? Ik snap niet echt wat je bedoeltNiels v D schreef: Het benodigde vermogen om de luchtweerstand te overwinnen is 1/2*Cw*frontaal oppervlak*luchtdichtheid(+/- 1,3)*V^3
Dus de snelheid speelt een veel belangrijkere rol dan de andere zaken, vandaar dat inderdaad topsnelheden nooit zover uit elkaar liggen.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten